PDA

View Full Version : new amp time?



ben79
16 mei 2010, 17:37
ok, na enkele jaren een roadster te hebben, ben ik weer op zoek naar iets nieuws..
De roadster is echt wel een geweldige versterker, maar ik wissel nu eenmaal graag regelmatig van gear..
Na de aankoop van men roadster 3 jaar geleden ben ik me niet blijven verdiepen in amps, dus ik ken waarschijnlijk de laatste nieuwe amps niet.
ik zoek High Gain die ook clean kan, met een goede fx loop.
Men gain is niet de typische droge mesa sound die ik zoek maar meer compressed zeg maar, ik hou niet van het droge korrelige.. maar wel van een wall of sound.

wat ik eventueel op nieuw ga bekijken zijn de volgende:
Diezel herbert
Bogner Ubershall
mesa roadking
Engl E570+ Engl 930/60 (beste poweramp die ik ooit gehad heb).
Engl SE

de 570 heb ik enkel nog maar op youtube gehoord.

vul maar aan.

marc_o
16 mei 2010, 17:40
De Bogner XTC staat er nog niet tussen. Die heeft zowel high-gain alsmede het mooiste clean van het rijtje.

heavy-metal-thunder
16 mei 2010, 17:56
als ik me niet vergis is volgend weekend een high gain amp meeting. Misschien moet je daar je licht eens opsteken??

RoelSmoel
16 mei 2010, 18:06
Engl Fireball 100 of Engl Powerball I of II (II nog niet gehoord..)

Paragon
16 mei 2010, 18:08
als ik me niet vergis is volgend weekend een high gain amp meeting. Misschien moet je daar je licht eens opsteken??

Geweldige tip :ok:

Miss kun je ook kijken naar de nieuwe Blackstar amps, ik weet niet wat je budget is, maar de nieuwe HT serie van Blackstar is (relatief) goedkoop en heeft een geweldige sound. Goede high-gain en een effectloop, en ook nog een mooie clean.
http://www.youtube.com/watch?v=v4dEaV4ZJ7Q&feature=related

Paragon

RoelSmoel
16 mei 2010, 18:11
Geweldige tip :ok:

Miss kun je ook kijken naar de nieuwe Blackstar amps, ik weet niet wat je budget is, maar de nieuwe HT serie van Blackstar is (relatief) goedkoop en heeft een geweldige sound. Goede high-gain en een effectloop, en ook nog een mooie clean.
http://www.youtube.com/watch?v=9zdEWWqMoU4&feature=related

Paragon

Wat een versterkers heeft die man daar staan.. En dan ook nog eens hoeveel dat bij elkaar gekost zal hebben....

allochthomas
16 mei 2010, 18:18
Mischien ook een kijken naar de mark V?

ben79
16 mei 2010, 18:19
bedankt allemaal voor de reacties,
powerball en toestanden ben ik niet voor
Blackstar vind ik ook niet men ding..

de meeste amps die al uit waren voor 2007 ken ik wel, of heb ik al gehad, of heb ik getest.
voor men mesa roadster ben ik jaren lang op zoek geweest naar de perfecte amp..
ik vroeg me dus af wat er de laatste 3 jaar allemaal gebeurd is.

dus graag hoor ik wat ervaringen , adviezen van de voorgestelde amps of tips over nieuwe 'niet te missen' amps..

Thiez
16 mei 2010, 18:21
Geweldige tip :ok:

Miss kun je ook kijken naar de nieuwe Blackstar amps, ik weet niet wat je budget is, maar de nieuwe HT serie van Blackstar is (relatief) goedkoop en heeft een geweldige sound. Goede high-gain en een effectloop, en ook nog een mooie clean.
http://www.youtube.com/watch?v=v4dEaV4ZJ7Q&feature=related

Paragon

Zeker wel een lekkere sound ja! misschien de series one ook hoewel deze minder schijnen te zijn dan de nieuwe HT venue serie.

Ik zou ook zeker de ENGL invader en de ENGL steve morse meenemen.

Misschien soldano decatone? of de EVH 5150 III?

ben79
16 mei 2010, 18:25
invader en morse konden me tot nu toe nog niet echt bekoren, net als peavey amps..
hoewel de 6534+ toch interessant lijkt...
soldano is inderdaad ook erg goed, maar degene die ik getest heb in boekel klonk super, maar had slechts 1 kanaal..

Thiez
16 mei 2010, 18:30
dat is de avenger geweest. Je zou een kunnen probeer naar de 2 kanaals hotrod of de 3 kanaals decatone.

Wat voor kast heb je onder de invader gepakt? Want ik heb hem eerste keer op een marshall 1960A geprobeerd en dat vond ik maar matig. vond ik hem redelijk dicht klinken. Maar met een engl vintage30 kast de tweede keer verbeterde het al een heel stuk. veel opener geluid.

Misschien nog een VHT of een Splawn?

RoelSmoel
16 mei 2010, 18:32
dat is de avenger geweest. Je zou een kunnen probeer naar de 2 kanaals hotrod of de 3 kanaals decatone.

Wat voor kast heb je onder de invader gepakt? Want ik heb hem eerste keer op een marshall 1960A geprobeerd en dat vond ik maar matig. vond ik hem redelijk dicht klinken. Maar met een engl vintage30 kast de tweede keer verbeterde het al een heel stuk. veel opener geluid.

Misschien nog een VHT of een Splawn?

Dat heet nu Fryette, als je die VHT bedoelt dan..

Thiez
16 mei 2010, 18:36
Ohjah idd. Fryette bedoel ik. Bij guitarking staat nog de VHT sigX.

marc_o
16 mei 2010, 19:33
als ik me niet vergis is volgend weekend een high gain amp meeting. Misschien moet je daar je licht eens opsteken??


Waar dan? Daar heb ik niets over gelezen, of in ieder geval over het hoofd gezien..

heavy-metal-thunder
16 mei 2010, 19:49
Waar dan? Daar heb ik niets over gelezen, of in ieder geval over het hoofd gezien..


http://www.gearspot.be/forum/announces/topic4264.html