PDA

View Full Version : Fender Esquire volumepot probleempje



sash
16 mei 2010, 16:57
Bonjourt!

Ik heb een probleempje met de volumepot van m'n Esquire. Bij aankoop was de pot gaar dus die heb ik gelijk vervangen, maar nu werkt ie als een tone/volumepot. Met een fuzzface gaat de gain wel terug als ik de pot dichtdraai, maar het volume niet. Erg vreemd..
Alle electronica vervangen staat wel op het lijstje, maar misschien is het een kleiner probleem dat budgetair gewijs beter uitkomt..

geert1976
16 mei 2010, 17:09
Ben je in de mogelijkheid een foto te plaatsen van de pickguard met de pots erin?

Aan je verhaal, maak ik voorzichtig op dat de pot niet juist is ingesoldeerd.

FruscianteFan
16 mei 2010, 17:22
Dat verhaal van de gain met je FuzzFace klopt wel hoor, da's altijd zo als je het volume regelt dat voor de distortion/od/fuzz zit.

sash
16 mei 2010, 18:07
@ Geert: dubbelcheck, triplecheck... Opnieuw alles eruit gehaald en teruggesoldeerd..

@Frusciantefan: Dat fenomeen is me bekend. Daarom is het vreemd dat het volume niet teruggaat, maar de gain wel.

FruscianteFan
16 mei 2010, 18:23
Ik volg je niet. Als je een fuzz aan hebt staan en je draait het volume op de gitaar terug, heb je minder gain maar nog hetzelfde volume.

sash
16 mei 2010, 19:07
Precies ;) Da's dus het rare...

Schuey
16 mei 2010, 19:16
Zo hoort het toch ook :dontgeti:

Gearjunkie
16 mei 2010, 20:39
Sash weer terug op het forum?? Helemaal gemist! Weer terug op de gitaar inmiddels?

jimihattricks
16 mei 2010, 21:50
Zo hoort het toch ook :dontgeti:

ja, ik snap het ook niet helemaal..

of sash moet bedoelen dat het volume ook niet terug gaat wanneer de vol-pot helemaal dichtstaat..? dat zou nl. wel raar zijn ja