PDA

View Full Version : Vraag Bepaalde eisen wanneer er strafpunten worden gegeven?



RoelSmoel
16 mei 2010, 15:43
Het zit zo, ik heb laatst een berisping gehad, niets bijzonders. Maar zijn er bepaalde gebeurtenissen wanneer een berisping wordt toegepast? Ik wist totaal niet dat ik te ver ging. (ik wil het nu niet hier aan gaan vechten, het is nu eenmaal zo..)

Mitch
16 mei 2010, 16:24
Er zou zo maar een bepaalde link kunnen zijn met de forumregels ;)
Twee dingen zijn daarbij wel belangrijk: je ziet niet dat we iemand een berisping hebben gegeven, dus misschien heeft het soms de schijn ervan dat iets er tussendoor glipt of dat je onterecht 'straf' krijgt.
Verder is het zo dat het systeem vooral bedoeld is voor de transparantie binnen de moderators. Als we iemand een berisping geven verschijnt daarvan een bericht in het mod-forum zodat iedereen weet wat er gebeurt. Zo voorkom je dat iemand dubbelop op zijn kop krijgt en kunnen we bijhouden of iemand herhaaldelijk of incidenteel in de fout gaat.
Dat administratieve voordeel is eigenlijk het belangrijkst, maar helaas interpreteren sommige leden (ik bedoel daar jou niet mee, voor de duidelijkheid) het als betuttelend. Dat wil ik hier nogmaals met klem benadrukken: zo is het niet bedoeld.
Op andere fora krijg je gewoon meteen een ban aan je broek en met een beetje pech een permban, dus wat dat betreft is het hier nog niet zo kinderachtig...