PDA

View Full Version : gretsch corvette



thomasdebruin
16 mei 2010, 14:35
Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe gitaar.
Ik speel altijd al hollow body (gibson es/ epiphone joe pass) en wil nu graag een solid body proberen.
Gister ben ik in Utrecht bij Dirk Witte geweest en heb ik op een Gretsch corvette gespeeld. Die vond ik echt geweldig spelen en het geluid was ook echt wat ik wil. Alleen is deze gretsch in Korea gemaakt en is het prijs verschil zo groot met een Amerikaanse Gretsch.
Ik vroeg mij af of deze gitaar kwalitatief goed is en wat het verschil is met een Amerikaanse.

link:
http://www.gretschguitars.com/gear/index.php?product=G5135&cat1=&cat2=&q=&st=1

Dit is de eerste gitaar die ik heb geprobeerd dus suggesties voor andere modellen zijn altijd welkom.

Luca P
16 mei 2010, 14:57
Nou als je hem toch al te gek vind, waarom neem je hem dam niet?
Alleen is het dan geen "Amerikaanse".
:ok:
Of dat veel verschil maakt weet ik niet. Heb geen ervaring met Gretsches.

jeroen75
16 mei 2010, 15:44
Gretsch wordt tegenwoordig in Japan gemaakt hoor.
Wat maakt het uit ook, waar een gitaar vandaan komt? Hij speelt fijn, klinkt fijn, ziet er mooi uit en is wat je zoekt, is dat dan echt zo belangrijk?

Kopen en lekker spelen man ;)

ThomasL
16 mei 2010, 15:48
Megatron pickups! Hoe stoer is dat....

http://www.tvgids.nl/programma/9399992/Transformers/ :soinnocent:

geert1976
16 mei 2010, 16:07
Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe gitaar.
Ik speel altijd al hollow body (gibson es/ epiphone joe pass) en wil nu graag een solid body proberen.
Gister ben ik in Utrecht bij Dirk Witte geweest en heb ik op een Gretsch corvette gespeeld. Die vond ik echt geweldig spelen en het geluid was ook echt wat ik wil. Alleen is deze gretsch in Korea gemaakt en is het prijs verschil zo groot met een Amerikaanse Gretsch.
Ik vroeg mij af of deze gitaar kwalitatief goed is en wat het verschil is met een Amerikaanse.

link:
http://www.gretschguitars.com/gear/index.php?product=G5135&cat1=&cat2=&q=&st=1

Dit is de eerste gitaar die ik heb geprobeerd dus suggesties voor andere modellen zijn altijd welkom.

De Koreaanse versies zijn best goed hoor, ik zou zeggen ga er eens een paar proberen:ok:

Ik heb zelf een paar Koreaanse exemplaren geprobeerd en die waren allemaal prima in orde.

Afwerking was prima in orde en ze speelden ook allen fijn:ok:

thomasdebruin
16 mei 2010, 16:38
jaa ik sta er ook wel achter om hem te kopen. Ik hoorde alleen van een vriend van mij dat hij ook zo een gretsch had gekocht, maar dan een ander model, en die viel gewoon uit elkaar.
Maar het lijkt mij een beetje sterk dat je de merknaam 'Gretsch', met een niet al te geringe reputatie, op slechte gitaren zet.

Ik ga er gewoon voor!

budje
16 mei 2010, 16:41
"die viel uit elkaar" klinkt ook als een enigzins uit zijn verband gerukte door de jaren heen verromantiseerde herinnering. :seriousf:

Wat een heerlijk gitaartje om te zien!

Eko
16 mei 2010, 17:29
Gretsch valt al enkele jaren onder Fender. De kwaliteits contole is sindsdien stukker beter geworden. Gretsches worden gebouwd in USA ( Customshop), Japan ( duurdere versies) en de bekende Koreaanse en Chinese adressen waar ook de Squiers e.d. vandaan komen.
Koop gerust een Gretsch als je een Koreaanse versie ziet. Veel van die dingen komen bij o.a. de Samick fabrieken vandaan. ( Waar trouwens heel veel merken , heel veel gitaren en onderdelen vandaan komen).

stikel
19 mei 2010, 04:06
Volgens mij komen sommige goedkope series Gretsch'en uit China. En ik heb exemplaren gezien waar nog geen schroef recht in zat.

Groet Jan

Tupelo
19 mei 2010, 11:37
Heb ik regelmatig vastgehad.
Maatje van me speelt er één.
Het is niet mijn ding, laat ik dat voorop stellen.
Beetje te dun wat mij betreft, mis wat body, ook in de klank, maar het is een felle gitaar als een SG bijvoorbeeld.
Afwerking laat niets te wensen na, daar hoef je het niet voor te laten.
Dat 'ie uit Korea komt zou ik het ook niet voor laten als ik jou was.
Enige euvel overigens, maar daar ontkom je niet aan, dat is die tremelo.
Het ontstemt wat snel.
Maar verder - wanneer de constructie en sound je ding is -, puik gitaartje hoor, qua prijs kwaliteit gezien in orde.

lindstrom
19 mei 2010, 12:06
Ik zag Julian Sas ermee spelen, dan moet het een prima gitaar zijn lijkt me gezien hij hem tussen zijn gibsons en Patrick Koopman gitaren gebruikt..

geert1976
19 mei 2010, 13:50
Volgens mij komen sommige goedkope series Gretsch'en uit China. En ik heb exemplaren gezien waar nog geen schroef recht in zat.

Groet Jan

Klopt, ik had voor een halfjaar terug een Gretsch Jet Baritone, made in China, de afwerking was redelijk, potmeters en standenschakelaar waren ronduit slecht.
Schroeven zaten er op 2 na wel recht in.

Tupelo
19 mei 2010, 14:02
Begin nu ook te twijfelen waar het exemplaar dat ik ken vandaan kom.
Dat is China of Korea.
Anyhoe; geen scheve schroefjes hoor, niets om je zorgen over te maken.

roryme
23 december 2012, 17:29
Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe gitaar.
Ik speel altijd al hollow body (gibson es/ epiphone joe pass) en wil nu graag een solid body proberen.
Gister ben ik in Utrecht bij Dirk Witte geweest en heb ik op een Gretsch corvette gespeeld. Die vond ik echt geweldig spelen en het geluid was ook echt wat ik wil. Alleen is deze gretsch in Korea gemaakt en is het prijs verschil zo groot met een Amerikaanse Gretsch.
Ik vroeg mij af of deze gitaar kwalitatief goed is en wat het verschil is met een Amerikaanse.

link:
http://www.gretschguitars.com/gear/index.php?product=G5135&cat1=&cat2=&q=&st=1

Dit is de eerste gitaar die ik heb geprobeerd dus suggesties voor andere modellen zijn altijd welkom.


Rory Gallagher speelde op deze gitaar zijn superversies van Bullfrog Blues...

Kijk maar eens op deze link: https://www.youtube.com/watch?v=33Jaodra7AY

Lekkere vette sound....Hij stond ook niet bekend om het spelen op alleen maar "merk" gitaren..Zo speelde hij regelmatig op een Squier..