PDA

View Full Version : to reverb or not to reverb



guitarfreakrobert
16 mei 2010, 09:24
hey mensen ,

ben ik weer voor wat hulp...........................

ben dus eigenaar van een vox h2 en soms mis ik toch een reverbje, Vooral met wat blues en wat ballades .
welke reverb kunen jullie mij aanraden???
Welke reverb past goed bij de vox?
zijn er mensen met de zelfde vox die en goede reverb gebruiken ?

Mich???? jij mischiens een aanrader?????

thanks ..............................

greetzz Robert:gitarist:

speedmusic
16 mei 2010, 09:31
zelf vind ik de Spring Chicken niet verkeerd, dit is haar opvolger:
Malekko Chicklet (http://www.youtube.com/watch?v=W9Wd_7bS7zM)

deefke666
16 mei 2010, 09:31
hallo,
ik heb onlangs een t-rex tonebug reverb gekocht voor een beetje galm op mijn blackstar te hebben die ook geen reverb heeft...
ik maak nogal subtiel gebruik van galm en voor mijn persoonlijk doet die het heel goed.... simpel in gebruik en met een switch om te schakelen tussen spring en modern...
de boss fender reverb zou ook niet slecht zijn hoor ik maar ik heb hem zelf nooit gehoord

grtz d

guitarfreakrobert
16 mei 2010, 10:40
zelf vind ik de Spring Chicken niet verkeerd, dit is haar opvolger:
Malekko Chicklet (http://www.youtube.com/watch?v=W9Wd_7bS7zM)

thanks dude zal hem checken..................

guitarfreakrobert
16 mei 2010, 10:41
hallo,
ik heb onlangs een t-rex tonebug reverb gekocht voor een beetje galm op mijn blackstar te hebben die ook geen reverb heeft...
ik maak nogal subtiel gebruik van galm en voor mijn persoonlijk doet die het heel goed.... simpel in gebruik en met een switch om te schakelen tussen spring en modern...
de boss fender reverb zou ook niet slecht zijn hoor ik maar ik heb hem zelf nooit gehoord

grtz d

ok dank zal hem even googelen...............

greetzzz
Robert

guitarfreakrobert
16 mei 2010, 10:44
Hey mensen,

ik heb wat gegoogeld en kwam steeds tegen,:

zonder effecten loop geen lekkere reverb?????

doordat de amp niet clean meer is(overstuurde vox)

een wet dry reverb?????? huh?????

little help please

greetzzz

Fireburst
16 mei 2010, 11:07
EHX Holy Grail : goed en goedkoop.

Voor de reverb heb je geen loop nodig, kan gewoon (achteraan) in de keten.
Delay zijn de meningen wat verdeeld, algemeen wordt toch aangenomen die juist wel in de loop te steken (als je er één hebt natuurlijk).

Overigens zijn er behoorlijk wat mensen die een delay gebruiken ipv reverb om de boel wat ruimtelijker te laten klinken.

berkayb
16 mei 2010, 11:18
zelf vind ik de Spring Chicken niet verkeerd, dit is haar opvolger:
Malekko Chicklet (http://www.youtube.com/watch?v=W9Wd_7bS7zM)

prachtige pedaal, aanrader:ok:

Midwolda
16 mei 2010, 11:43
Overigens zijn er behoorlijk wat mensen die een delay gebruiken ipv reverb om de boel wat ruimtelijker te laten klinken.

Yup, ik ben d'r èèn van.
Reverb is echt iets wat van de ruimte waarin je speelt afhangt, vaak heb je 't niet eens nodig.
De reverb die op m'n amps zit gebruik ik vrijwel nooit.
En ik vind een delay fijner om in te stellen voor een ruimtelijk effect.

the sure thing
18 mei 2010, 22:56
Reverb is echt iets wat van de ruimte waarin je speelt afhangt, vaak heb je 't niet eens nodig.De reverb die op m'n amps zit gebruik ik vrijwel nooit.
Ik vind reverb echt zo'n effect wat je thuis veel gebruikt (en ook mist als je het niet hebt) maar in het bandgeweld iets is wat je vaak niet mist. Ik heb zo vaak dat ik bij een optreden mij afvraag of de reverb van mijn amp nou uit of aan staat.... Live hoor ik het verschil bijna niet tot nooit....

Rutger
19 mei 2010, 13:18
Je moet er denk ik ook gewoon van houden. Ik hou wel van een tikkie reverb, altijd en overal. Niet dat het nodig is, niet in een band en al helemaal niet als de geluidsman er zelf al een galmpje overheen gooit. Maar ik vind het gewoon mooi.

lindstrom
19 mei 2010, 13:22
EHX Holy Grail : goed en goedkoop.

Een hele dikke +1

MjS
19 mei 2010, 13:26
Ik hou altijd wel van een beetje reverb, zeker voor thuis maar ook live wel. Vind vaak de clean en solo's wat te droog zonder, maar hangt er erg af van waar je staat te spelen. Heb één keer in een kerk gespeeld en daar was reverb niet bepaald nodig.

Metalheart
24 mei 2010, 13:02
hehehehe, neem zo'n kerk maar eens mee op je pedalboard...

;)

Exi
24 mei 2010, 13:35
hehehehe, neem zo'n kerk maar eens mee op je pedalboard...

;)
Dat valt inderdaad (http://www.ehx.com/products/cathedral/product-photo) niet mee!:seriousf:

Metalheart
24 mei 2010, 15:12
Dat valt inderdaad (http://www.ehx.com/products/cathedral/product-photo) niet mee!:seriousf:

check !

:crazyhappy:

bloodgulge2
24 mei 2010, 21:20
Voor mijn reverb gebruik ik de EHX Memory man w Hazarai..
Dit is in essentie een delay pedaal maar een van de settings gebruik ik voor reverb.. Als je je delay beu bent krijg je der nog een hoop andere 'kanalen'bij ook!
Dit werkt perfect voor mij omdat ik maar 'soms' delay nodig heb, en soms
reversed gebruik, soms gewone delay, soms reverb, soms tap tempo etc...
dit allemaal in presets!
Ik wou hem eerst vooral voor de reversed echo.. maar hij heeft gelijk mijn nood aan een ander delay, reverb en loop pedaal weggenomen ^^

EuroCinema
25 mei 2010, 10:03
Een paar maanden terug speelde ik bij een radio-optreden over de in de studio aanwezige Koch. Die bleek geen reverb te hebben. Eerst vond ik dat een beetje balen (ik gebruik toch altijd wel een beetje), maar toen ik de uitzending terugluisterde, bleek het toch wel erg lekker te klinken zo. Sindsdien laat ik 'm vaker dicht.

Sowieso moet je bedenken dat het eigenlijk heel gek is als de instrumenten klinken alsof ze in verschillende ruimtes staan. Stel, de toetsenist gebruikt geen reverb, jij een small room en de geluidsman zet over de drums een grote hall reverb. Je oren horen dan drie ruimtes, je ogen zien er 1 . Dat kan een cool, vervreemdend effect geven, maar het is wel iets waar je bewust voor moet kiezen.