PDA

View Full Version : Nieuwe album van (nieuw Di-rect)



duncan1995
16 mei 2010, 00:43
Wat vinden jullie van het nieuwe di- rect en het pas uitgekomen album this is who we are?
ik vind het allemaal wel mooi, ze zijn er zeker niet op achteruit gegaan met marcel maar aan de andere kant vind ik dat di-rect di-rect niet meer is als jullie begrijpen wat ik bedoel...
wat vinden jullie hiervan?

rijsberman
16 mei 2010, 00:44
Wat vinden jullie van het nieuwe di- rect en het pas uitgekomen album this is who we are?
ik vind het allemaal wel mooi, ze zijn er zeker niet op achteruit gegaan met marcel maar aan de andere kant vind ik dat di-rect di-rect niet meer is als jullie begrijpen wat ik bedoel...
wat vinden jullie hiervan?

Jaja, vernieuwing is a bitch.

Ik vind het beter te pruimen. Al was dat niet zo heel moeilijk.

duncan1995
16 mei 2010, 00:48
ik snap niet helemaal wat je met die uitdrukking bedoeltXD maar vind je het direct nu beter dan met de vorige zanger?

allochthomas
16 mei 2010, 00:54
Ik blijf het een verschrikkelijke band vinden, met of zonder nieuwe zanger.

rijsberman
16 mei 2010, 01:09
ik snap niet helemaal wat je met die uitdrukking bedoeltXD maar vind je het direct nu beter dan met de vorige zanger?

Ja, dat zeg ik toch, beter te pruimen. :) Maar dat was niet zo moeilijk, want op een enkel liedje na vond ik ze best kut.

En 't is anders, vernieuwd, dat heeft zo z'n voor en z'n nadelen. Het is beter, dus niet het zelfde. Zal je altijd zien. ;)

Damster
22 mei 2010, 20:58
Ik vindt dat ze een grote stap voorwaards hebben gemaakt,
(ik was dan ook geen fan van hun voorgaande werk)
maar als ik het nieuwe album beluister denk ik dat ze de nieuwe weg
die ze ingeslagen zijn nog aan het verkennen zijn.

Mitch
23 mei 2010, 18:46
ik snap niet helemaal wat je met die uitdrukking bedoeltXD
Ik snap dan weer niet zo goed wat je met XD bedoelt als dat hier geen smilie is :sneaky:

Ik heb nog niet het hele album geluisterd, maar van wat ik er tot nu toe van gehoord he vind ik het zeer oké en dat vond ik in de oude setting zelden. Vooral door de manier van zingen van Tim, die net een tikkie teveel de Dinant-keel-knijp methode toepaste.

Mithrandir
24 mei 2010, 16:22
Ik had niet verwacht dat ik dit ooit nog eens zou zeggen, maar ik vind Di-rect dus goed te pruimen tegenwoordig. Het nummer "walk with me" op de nieuwe cd vind ik erg indrukwekkend, het is zowaar een mini-epic en best een geslaagde!

HaroldA
24 mei 2010, 16:34
Sinds ze de nieuwe zanger hebben is het steeds minder commerciële kiddy-rock geworden en muzikaal ook steeds interessanter dus: ja, ik vind het een hele verbetering!

(maar ben nog steeds geen fan)

marc_o
24 mei 2010, 21:55
Nou, Di-rect is veel veranderd, en naar mijn mening de goede kant op.
Het is maar de vraag of hun fan-base daar ook zo over denkt, en ik vermoed dat ze in een moeilijk parket zitten....bekend geworden met vrolijke punk-rock, daarna radiorock, leuk voor die leeftijdsgroep die ze aanspraken, maar voor mij niet meer dan dat.

Het nieuwe geluid spreekt me eigenlijk wel aan en ik zag een clipje op youtube waar ze een nummer live spelen in een radioprogramma en dat kan ik met de beste wil van de wereld niet slecht vinden....sterker nog, ik vind het eigenlijk heel erg goed!

Check het zonder vooroordelen en luister wat ze neerzetten!!!
Lijkt veel op Elbow (Grounds for divorce, maar goed is het wel)

http://www.youtube.com/watch?v=sReDCjF_cdE

Mithrandir
24 mei 2010, 22:22
Nou, Di-rect is veel veranderd, en naar mijn mening de goede kant op.
Het is maar de vraag of hun fan-base daar ook zo over denkt, en ik vermoed dat ze in een moeilijk parket zitten....bekend geworden met vrolijke punk-rock, daarna radiorock, leuk voor die leeftijdsgroep die ze aanspraken, maar voor mij niet meer dan dat.

Het nieuwe geluid spreekt me eigenlijk wel aan en ik zag een clipje op youtube waar ze een nummer live spelen in een radioprogramma en dat kan ik met de beste wil van de wereld niet slecht vinden....sterker nog, ik vind het eigenlijk heel erg goed!

Check het zonder vooroordelen en luister wat ze neerzetten!!!
Lijkt veel op Elbow (Grounds for divorce, maar goed is het wel)

http://www.youtube.com/watch?v=sReDCjF_cdE

Dat is ook dat nummer "walk with me". Echt een heel sterk nummer, beste nummer van het album naar mijn mening.

soup
24 mei 2010, 22:27
Hoe komt het eigenlijk dat ze zo'n nummer mogen maken, ik dacht dat hun manager/papa van de drummer ... alles een beetje stuurde?

marc_o
24 mei 2010, 22:29
Hoe komt het eigenlijk dat ze zo'n nummer mogen maken, ik dacht dat hun manager/papa van de drummer ... alles een beetje stuurde?


Een manager is ook maar in dienst hoor, ze zullen maken wat ze willen. De platenmaatschappij zal e.e.a. in de pap te brokkelen hebben qua nummerkeuze, maar het overgrote deel ligt toch bij de band.

Mitch
24 mei 2010, 22:31
Kijk, mijn stem heb je al snel als je met delays gaat lopen klooien op deze manier, maar los daarvan: dit is supervet neergezet. Driewerf hoera voor Di-Rect! :ok:

HaroldA
24 mei 2010, 23:02
Dat is ook dat nummer "walk with me". Echt een heel sterk nummer, beste nummer van het album naar mijn mening.

Wow! Da's echt focking vet!!! :ok:


Hoe komt het eigenlijk dat ze zo'n nummer mogen maken, ik dacht dat hun manager/papa van de drummer ... alles een beetje stuurde?

Over de drummer gesproken: dat was toch een dun mannetje? Op die video schud alles lekker mee! ;)

marc_o
25 mei 2010, 10:18
Ze hebben goed geluisterd naar Radiohead ook, als ik de gitaren hoor.....zou het er dan ooit van komen dat er hier een topic wordt geopend over hoe GOED ze een keertje zijn? Lijkt mij uitermate leuk.

Heb het nog een paar maal beluisterd en kan niets anders zeggen dan: Hulde!!


Daarbij zie ik Spike spelen op een Bogner XTC Classic, dezelfde als ik heb...

Rubster
25 mei 2010, 12:00
Ja ik moet ook eerlijk zeggen dat het mij niets tegenvalt hoor (is Gronings voor best wel oké! ;))
Zijn stemgeluid doet me ook wat denken aan die van Kelly Jones van Stereophonics.

Luke-wannabe
25 mei 2010, 12:29
Heb het plaatje ook even van het net afgetrokken. Vond ze op Koninginnenach in Den Haag al verassend, maar deze plaat is ook heeel okay! Moet er nog even doorheen, maar eerste indruk is niet slecht. En This is who we are is gewoon een súper nummer. Zo goed geschreven. Echt heerlijke pop. Grote sounds houd ik wel van. Wél ontzettend afgekeken bij wat engelse (rock)bandjes, maar daarom nog niet slecht, in tegendeel zelfs!


Edit: Spike ook verdomme een PRIMA gitarist hoor!


Edit: Ik vind alleen de 'S' van Marcel zo irritant :s En hij over articuleert een beetje naar mijn smaak.

Pepe
25 mei 2010, 12:43
Ik kwam deze uitvoering van een Doors (http://www.di-rect.com/blog/55/di_rect_giel_real_music_real_heroes_cover_the_door s) song tegen bij de Vara -nu te zien op hun eigen website- en dat klinkt overtuigend genoeg. Sowieso, een Doors cover geeft punten in mijn boek.

marc_o
25 mei 2010, 13:52
Dam'n, ik ben echt verrast....ik hoor gewoon een goede band die hun sound zeer goed op orde heeft, kan niet anders zeggen. Volgens mij staan ze ook op Concert at Sea, dus dan kan ik ze weer eens live zien....ben erg benieuwd.

beruk
25 mei 2010, 16:23
Ik kwam deze uitvoering van een Doors (http://www.di-rect.com/blog/55/di_rect_giel_real_music_real_heroes_cover_the_door s) song tegen bij de Vara -nu te zien op hun eigen website- en dat klinkt overtuigend genoeg. Sowieso, een Doors cover geeft punten in mijn boek.
Mijn idee! klink verrekte goed... Die zangert kan et! Lekker nijdige sound van Spike....:cheerup:

rickert
25 mei 2010, 17:10
Klinkt allemaal erg goed en inderdaad goed op orde zeg! Het is echt een lekker bandje geworden.

jannest
25 mei 2010, 17:22
Ik kwam deze uitvoering van een Doors (http://www.di-rect.com/blog/55/di_rect_giel_real_music_real_heroes_cover_the_door s) song tegen bij de Vara -nu te zien op hun eigen website- en dat klinkt overtuigend genoeg. Sowieso, een Doors cover geeft punten in mijn boek.


deel 1 van de cursus hoe ram je alle dynamiek uit een liedje

vreselijk

wat ik wel weer knap vind is dat ze er een vrolijk liedje van hebben weten te maken

Izzy666
25 mei 2010, 22:14
is idd een hele gave band geworden. Times are changing vind ik nog het slechtste nummer van de plaat. Walk with me en Flies, ants and elephants zijn echt goed. Maar ik wil echt graag This is who we are op gitaar spelen. Kan iemand mij helpen met het intro/refrein? Ik heb er eerst een week overgedaan tot ik er achter kwam dat hij in Eb staat...
Verses zijn dan suspended rondom de Dmajeur, maar hoe kan iemand alstjeblieft de intro en outro tabben? We willen hem misschien wel met de band spelen, maar ik kom er echt niet meer uit.

alvast bedankt.

TimoSomers
26 mei 2010, 22:03
Ja walk with me is (live) belachelijk vet!
Goeie band hoor, live gezien en was echtttttttt heel erg verrast.

Orpheo
27 mei 2010, 03:03
Ik kwam deze uitvoering van een Doors (http://www.di-rect.com/blog/55/di_rect_giel_real_music_real_heroes_cover_the_door s) song tegen bij de Vara -nu te zien op hun eigen website- en dat klinkt overtuigend genoeg. Sowieso, een Doors cover geeft punten in mijn boek.


vergeleken hierbij, valt dat toch in 't niet?

http://www.youtube.com/watch?v=4ee9Mqr0bdE

showband
27 mei 2010, 10:12
deel 1 van de cursus hoe ram je alle dynamiek uit een liedje

vreselijk


dynamiek zul je nooit bij liveoptredens van de uitzendingen op 3fm horen. Er zit een gigantische optimod multiband compressor op de zender die alles platwalst om maar zo hard mogelijk in de ether te zijn.

Als je goed luistert nemen ze tussendoor wel hier en daar gas terug maar dan veranderd alleen het klankbeeld maar nergens het volume.

sjoerd5
27 mei 2010, 10:58
Ik kwam deze uitvoering van een Doors (http://www.di-rect.com/blog/55/di_rect_giel_real_music_real_heroes_cover_the_door s) song tegen bij de Vara -nu te zien op hun eigen website- en dat klinkt overtuigend genoeg. Sowieso, een Doors cover geeft punten in mijn boek.

Leuk gedaan, maar met The Doors heeft het niets te maken.

Pepe
27 mei 2010, 19:03
Sjaa, verdienstelijk moet je niet verwarren met uitstijgen boven het origineel. Ik denk dat de zanger een fan van Jim is en de rest heeft meegekregen, zo simpel ligt dat vaak.
Maar IK vind die 3 minuten leuker dan de 3 jaar ervoor, ook zo simpel ligt dat.

Luke-wannabe
28 mei 2010, 13:02
Leuk gedaan, maar met The Doors heeft het niets te maken.
Ja want dat is zo'n goede band:stop:

Harry
28 mei 2010, 13:44
ik ben nu wel heel erg benieuwd. Kan er hier niet naar luisteren, maar ik weet nog dat Spike hier nog lid geweest is (of was het dat andere forum dat we met ons allen bevolkten?), maar dat hij wegging omdat hij iets te vaak afgezeken werd....

marc_o
28 mei 2010, 13:55
ik ben nu wel heel erg benieuwd. Kan er hier niet naar luisteren, maar ik weet nog dat Spike hier nog lid geweest is (of was het dat andere forum dat we met ons allen bevolkten?), maar dat hij wegging omdat hij iets te vaak afgezeken werd....



Nou, ik heb genoeg GN-meetings bijgewoond om te weten dat hij zich niet hoeft te schamen voor zijn spel hoor, al die internetgitaarhelden hier, gutgutgut, wat zijn die allemaal enorm goed zeg!!!!! (uitzonderingen daargelaten).
Ik denk dat hij meer dan helft hier tot snot speelt, en niet een beetje ook.

Malle Eppie
28 mei 2010, 14:09
De muziek klinkt goed maar ik krijg echt geen hoogte van deze band. Zag ze jaren geleden tijdens de soundcheck op Lowlands alleen maar Blink182 nummers spelen (tijdens Just the way I do), nu klinkt het me allemaal als een grote Radiohead en Coldplay rip-off.

Bij Di-recht moet ik altijd aan de carriere van deze wannabee denken..

http://www.youtube.com/watch?v=AbAUi7savsk

Harry
28 mei 2010, 14:30
Nou, ik heb genoeg GN-meetings bijgewoond om te weten dat hij zich niet hoeft te schamen voor zijn spel hoor, al die internetgitaarhelden hier, gutgutgut, wat zijn die allemaal enorm goed zeg!!!!! (uitzonderingen daargelaten).
Ik denk dat hij meer dan helft hier tot snot speelt, en niet een beetje ook.


dat sowieso! En ik denk, ook toen al, dat de meeste reactie uit jaloezie ontstonden.....
Ik zou wel willen ruilen met hem, beetje muziek maken en af en toe de pias uithangen....

Luke-wannabe
28 mei 2010, 14:43
Nou, ik heb genoeg GN-meetings bijgewoond om te weten dat hij zich niet hoeft te schamen voor zijn spel hoor, al die internetgitaarhelden hier, gutgutgut, wat zijn die allemaal enorm goed zeg!!!!! (uitzonderingen daargelaten).
Ik denk dat hij meer dan helft hier tot snot speelt, en niet een beetje ook.
:ok::cheerup::rockon:

Orpheo
29 mei 2010, 19:13
Ja want dat is zo'n goede band:stop:

ja, echt wel. the doors, een van de beste bands imho, aller tijden. tekstueel en muzikaal gezien, WOW.

jannest
29 mei 2010, 20:58
Nou, ik heb genoeg GN-meetings bijgewoond om te weten dat hij zich niet hoeft te schamen voor zijn spel hoor, al die internetgitaarhelden hier, gutgutgut, wat zijn die allemaal enorm goed zeg!!!!! (uitzonderingen daargelaten).
Ik denk dat hij meer dan helft hier tot snot speelt, en niet een beetje ook.

ok we moet dit bandje dus vergelijken met de posts bij de sound afdeling van dit forum en niet met bandjes die een record deal hebben en
wiens werk ook in de platenzaak te koop is
zz top o fzo

ok

sorry

direct is geweldig

jannest
29 mei 2010, 21:04
dynamiek zul je nooit bij liveoptredens van de uitzendingen op 3fm horen. Er zit een gigantische optimod multiband compressor op de zender die alles platwalst om maar zo hard mogelijk in de ether te zijn.

Als je goed luistert nemen ze tussendoor wel hier en daar gas terug maar dan veranderd alleen het klankbeeld maar nergens het volume.
klopt
dynamiek was ook niet het woord dat ik zocht
mijn fout
laat ik dan zo zeggen
ze rammen alle emotie uit het liedje


maar fok ik zit in een dicso over direct
voor je het weet ga ik de plaatjes van k3 serieus nemen

Pepe
29 mei 2010, 21:31
Wat is de emotie dan van de Doors? Dingetje van Krieger, niet dat Morisson zijn hele ziel daar in geschreven heeft Als het nou zoiets als The End was geweest..
ik mocht vroeger graag Soul Kitchen en Love her Madly bij het kampvuur zingen en dat zal ook niet met de goede emotie geweest zijn.

marc_o
29 mei 2010, 22:38
@ jannest...ik kan niet echt een touw vastknopen aan wat je allemaal schrijft eigenlijk...

Luke-wannabe
30 mei 2010, 16:50
klopt
dynamiek was ook niet het woord dat ik zocht
mijn fout
laat ik dan zo zeggen
ze rammen alle emotie uit het liedje


maar fok ik zit in een dicso over direct
voor je het weet ga ik de plaatjes van k3 serieus nemen
Wat een bull.. Jim Morrison heeft ook maar een emotieloze monotone stem als je het op die tour gaat doen.

Mitch
30 mei 2010, 18:03
Dat je niet van The Doors houdt was al duidelijk :D Het is overigens wel handig om los van eigen smaak te kijken naar kwaliteit en hoe iets binnen de context van de tijd past. Om dan nog minnetjes over Di-Rect te doen kan goed, die hebben nooit een voortrekkersrol gehad of iets unieks. Maar om dan nog minnetjes over The Doors te doen... daar doe je ze dan toch echt te kort.

Luke-wannabe
30 mei 2010, 19:16
Dat je niet van The Doors houdt was al duidelijk :D Het is overigens wel handig om los van eigen smaak te kijken naar kwaliteit en hoe iets binnen de context van de tijd past. Om dan nog minnetjes over Di-Rect te doen kan goed, die hebben nooit een voortrekkersrol gehad of iets unieks. Maar om dan nog minnetjes over The Doors te doen... daar doe je ze dan toch echt te kort.

Klopt. Ik ga hier ook te kort door de bocht maar dat doe ik expres. Om even tegengas te geven aan dat 'vroeger was alles beter'-gedoe van sommigen.

jannest
31 mei 2010, 13:19
Wat een bull.. Jim Morrison heeft ook maar een emotieloze monotone stem als je het op die tour gaat doen.

anders niet ?

E-J
31 mei 2010, 23:01
Ik heb wel het gevoel dat ze nog steeds erg zoekende zijn (die hele Tommy tour had van mij ook niet gehoeven). Spike valt wel erg op vergeleken met de Di-Rect met Tim, hij speelt erg goed en draagt de band bijna in zijn ééntje. Nu nog aub de toetsenman en drummer een flinke schop onder de kont (mag van mij wel iets spannender) en het kan zowaar een hele gave rockband worden. Ben benieuwd of ze de lijn kunnen doortrekken en een mooie eigen sound kunnen creëren... de liedjes klinken in ieder geval lekker. Belooft wat voor het volgende album.

Luke-wannabe
31 mei 2010, 23:18
Grappig hoe Jamie zijn hele stijl heeft veranderd naar wat nu hip is op drum stijl/gear gebied. Eerst een nette DW kit met Zildjian A Customs, met alles mooi hoog en schuin op de standaards en nu een Ludwig met 1 tom, 2 floors en de bekkens recht en lager. Vroeger ook meer technisch en 'netjes' drummen tov meer rechttoe, rechtaan logge spelen van nu. Ik dig het wel, maar 'geloof' het nog niet helemaal. Hoop dat dat nog komt.

tillens
1 juni 2010, 00:37
Grappig hoe Jamie zijn hele stijl heeft veranderd naar wat nu hip is op drum stijl/gear gebied. Eerst een nette DW kit met Zildjian A Customs, met alles mooi hoog en schuin op de standaards en nu een Ludwig met 1 tom, 2 floors en de bekkens recht en lager. Vroeger ook meer technisch en 'netjes' drummen tov meer rechttoe, rechtaan logge spelen van nu. Ik dig het wel, maar 'geloof' het nog niet helemaal. Hoop dat dat nog komt.
\
Wat ben ik toch blij dat ik dan al jaren luister naar bands die deze drumset al niet met een floortom minder gebruiken... hahaha! dat bestaat al jaren man, alleen men weet het niet.

Luke-wannabe
1 juni 2010, 00:58
Ja dat hoef je mij niet te vertellen hoor ;)
Dat is alleen weer heel erg 'in' en dat bedoelde ik eigenlijk.

tillens
1 juni 2010, 01:03
Ja dat hoef je mij niet te vertellen hoor ;)
Dat is alleen weer heel erg 'in' en dat bedoelde ik eigenlijk.

uh oke, het maakt mij eigenlijk ook geen fuck uit. het valt me op dat een hoop gasten zeggen van wow dat ziet er zo vernieuwend uit en etc, terwijl het al jaren gedaan werd...

Luke-wannabe
1 juni 2010, 01:10
Zeggen een hoop gasten dat? Kan het me haast niet voorstellen want het is ook al een tijdje aan de gang zeg maar.. Maar maakt niet uit.

Tjebbe_Z
5 juni 2010, 03:17
Grappig hoe Jamie zijn hele stijl heeft veranderd naar wat nu hip is op drum stijl/gear gebied. Eerst een nette DW kit met Zildjian A Customs, met alles mooi hoog en schuin op de standaards en nu een Ludwig met 1 tom, 2 floors en de bekkens recht en lager. Vroeger ook meer technisch en 'netjes' drummen tov meer rechttoe, rechtaan logge spelen van nu. Ik dig het wel, maar 'geloof' het nog niet helemaal. Hoop dat dat nog komt.

lijkt een beetje op een bonham kit nietwaar?

Luke-wannabe
5 juni 2010, 11:01
Qua opstelling wel ja!

hielos
6 juni 2010, 22:27
Ik heb ze gisteren gezien en kan niet anders zeggen dat ze een hele strakke set neer hebben gezet! Had ze inderdaad al gezien met koninginnenach maar wat gister gebeurde was erg goed. Inderdaad: "Walk With Me" wat een f*cking vet nummer, heb echt staan stampen gister, terwijl ik niet eens zo'n grote fan ben!

geert1976
20 juni 2010, 23:56
Nou, ik heb genoeg GN-meetings bijgewoond om te weten dat hij zich niet hoeft te schamen voor zijn spel hoor, al die internetgitaarhelden hier, gutgutgut, wat zijn die allemaal enorm goed zeg!!!!! (uitzonderingen daargelaten).
Ik denk dat hij meer dan helft hier tot snot speelt, en niet een beetje ook.

Mee-eens zijn gitaarspel en sound is prima in orde.

Ik vind wat ze nu maken veel beter dan het eerdere werk (op een paar nummers na) mijn vriendin heeft alle CD's van ze dus ik heb het allemaal wel gehoord:)

Ik heb Frans een jaar geleden in Den Haag gesproken in een muziekzaak aldaar en dat pias gedrag is naar mijn mening grotendeels show.
Ik heb een goed gesprek met hem gehad en het is een heel toegankelijke aaibare gozer

Keevinkos
1 juli 2010, 21:01
ik heb ze vorige week op de TMF Awards zien spelen. Prima band, heerlijke nummers, vooral bij This Is Who We Are krijg ik nog wel eens kippenvel. De eerdere nummers rockten wel, maar vond ik een beetje kinderachtig... Wie is di-rect altijd gevolgd en vanaf het begin af aan merkte je dat Marcel gewoon verreweg het beste was. Hun nieuwe sound is echt dik in orde!

En over Spike, tja daar kun je weinig over zeggen. Die gast speelt prima en z'n sound is ook dik in orde!:ok: