PDA

View Full Version : VIG Eruption



duncan1995
15 mei 2010, 23:47
http://www.vanillamusicstore.com/zencart/images/501.466.jpg
Deze gitaar heb ik ongeveer anderhalf jaar geleden gekocht maar er blijven maar dingen aan kapot gaan, het eerste jaar had ik elke maand wel 2 gesprongen snaren, dat is nu verholpen maar(ik kan dit ff moeilijk verwoorden): die schoef naast de hals voor mn band gaat steeds los(zodat je ook niks er meer in kan schroeven(draaidoor)) mja dit word wel elke keer gerepareerd maar ik woord een beetje moe van al die reparatie's. ik zou het liefst van de gitaar af willen maar heb geen geld om zomaar een nieuwe te kopen, dus zit een beetje met een probleem hier. waarschijnlijk kan niemand hier dat [echt] verhelpen maar misschien hebben jullie nog een ideetje voor me?:dontgeti:

Sanderltd
15 mei 2010, 23:50
Wat verwacht je eigenlijk precies van ons? Dat we op afstand ervoor zorgen dat je gitaar in de toekomst geen problemen meer zal vertonen zonder je een andere gitaar aan te raden?

thomas_lc
15 mei 2010, 23:52
Betere gitaar kopen, dit is gewoon een troep gitaartje :seriousf:

duncan1995
15 mei 2010, 23:58
Uhm ja hebben jullie misschien wat tips voor me, voor mn volgende aanschaf?
ik wil alleen niet meer dan 350 euro aan een gitaar bestede eigelijk

kenx
15 mei 2010, 23:59
http://www.vanillamusicstore.com/zencart/images/501.466.jpg
Deze gitaar heb ik ongeveer anderhalf jaar geleden gekocht maar er blijven maar dingen aan kapot gaan, het eerste jaar had ik elke maand wel 2 gesprongen snaren, dat is nu verholpen maar(ik kan dit ff moeilijk verwoorden): die schoef naast de hals voor mn band gaat steeds los(zodat je ook niks er meer in kan schroeven(draaidoor)) mja dit word wel elke keer gerepareerd maar ik woord een beetje moe van al die reparatie's. ik zou het liefst van de gitaar af willen maar heb geen geld om zomaar een nieuwe te kopen, dus zit een beetje met een probleem hier. waarschijnlijk kan niemand hier dat [echt] verhelpen maar misschien hebben jullie nog een ideetje voor me?:dontgeti:

Wat je daar opnoemt zijn totaal geen 'problemen' hoor... Als je dit niet kan uitstaan, zal je geen enkele goede gitaar tegenkomen naar jouw mening ;) elke strapbutton komt al wel is los te zitten, bij eender welke gitaar... 'reparaties' noem je dat dan, je hebt duidelijk nog geen échte kapotte gitaar gehad...

duncan1995
16 mei 2010, 00:02
Nee snap ik, maar dat van die strap button is 2 keer in ongeveer 4à5 maanden, is dat niet een beetje veel?

Jasper.
16 mei 2010, 00:03
Nou, persoonlijk vind ik het anders behoorlijk slecht dat een strapbutton dol draait. Als dat bij elke gitaar wel gebeurt moet daar wat op verzonnen worden. Want dan is de huidige manier een prutsmanier.

ijzerbroot1
16 mei 2010, 00:05
Cocktailprikkertje erin rammen met een drupje houtlijm, overtollig prikkertje afbreken en die strapbutton er weer in draaien en klaar is kees.

barno
16 mei 2010, 00:36
Nee snap ik, maar dat van die strap button is 2 keer in ongeveer 4à5 maanden, is dat niet een beetje veel?

2 keer is te veel, wil zeggen dat je de eerste keer niet hebt gedaan wat ijzerbroot hierboven zegt.

maar zoals al gezegd: dit soort prutsen moet je niet moeilijk over doen, gewoon oplossen en doorgaan. klein onderhoud van gitaar is part of the job.

duncan1995
16 mei 2010, 00:46
ik laat het altijd doen in de winkel waar ik hem heb gekocht maar ik zal nu dan wel met die coctail prikker proberen, bedankt!

hezz
16 mei 2010, 01:25
Ik vind het ook allemaal wat overdreven hoor... heeft gewoon wat onderhoud nodig zoals élke gitaar en goede afstelling.

JER00N
16 mei 2010, 02:23
Bij m'n Ibanez RG3120 (nieuwprijs +/- 1400 euro) moet ik ook om de zoveel tijd even het gat van de straplocks opvullen. Ik pak dan altijd een stukje mdf en snijd daar met een stanleymesje van 'schilfers' van af, en dat stop ik dan in dat gat. In plaats van satéstokjes dus, je kan het dan wat beter doseren zogezegd :)

Orpheo
16 mei 2010, 06:40
@t.s.
Je moet niet zeuren. Dat soort dingen heb je altijd. Gesprongen sparen een issue? Wellicht eens kijken naar je techniek? Dat de strapbutton loslaat zie je op gitaren van alle prijsklassen. Zo slecht is dit gitaartje niet. Ik gebruik vaak pluggen voor de strapbutton. knappe jongen als t dan nog loslaat.

Duhsjaak
16 mei 2010, 07:33
Hi
Hierboven staan al een aantal aardige tips. Naar mijn smaak is het idd zo'n slecht gitaartje helemaal niet, maar vind je m gewoon niet zo lekker klinken of zo. Dan ga je je altijd aan lullige dingen ergeren.
Er staan vrij grote krachten op een strapbutton. Die zijn vaak niet met zachthout op te lossen. Mijn oplossing is wat omslachtiger maar erg effectief:
- Gaatje boren op de plaats waar de straplock heeft gezeten
- drupje houtlijm in het gaatje
- mooi rond stukje hardhout ter grootte van je gaatje er in tikken
- met een dunner boortje een klein gaatje voor je schroef van je straplock voorboren
- je straplock er in schroeven
- dan zorgt de druk van de schroef voor extra goede hechting
- na 4 uur (3.5 uur droogtijd lijm): Klaar
Om zoiets, zou ik een fijn gitaartje (ik neem dan maar aan dat je dat nog steeds vindt) niet eruit donderen.
Succes!!!
Met vriendelijke groet Gus a.k.a. Duhsjaak