PDA

View Full Version : True Bypass vraagje



Antal
25 april 2003, 15:36
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een Vox v847 wah gekocht. Nu wil ik deze graag true bypass maken. De benodigde schakelaar heb ik ondertussen in huis, dus dat is het probleem niet. (iemand trouwens enig idee waar je die dingen goedkoop kan krijgen, want ik was 11 euro kwijt:()

Nu heb ik wat gezocht op het net en op het forum en ik heb 2 manieren gevonden om een pedaal true bypass te maken:
http://www.geofex.com/FX_images/stompsw.gif
De 2 bovenste zijn eigenlijk hetzelfde, en die rechtsonder heb ik niet nodig, dus het moet of op de gewone manier (boven in de tekening), of op de alternatieve manier (linksonder).
Nu staat deze mod ook op de site van fulltone, en daar staat hij volgens die alternative methode, waarbij je effect als hij uitstaat dus geaard wordt.

Nu vroeg ik me af welke methode ik het beste kan gebruiken en waarom...

Iemand een idee?

Antal
28 april 2003, 17:43
Niemand van de pedalenbouwers hier enig idee of het iets uitmaakt?????

Dirk_Hendrik
28 april 2003, 21:14
Ik zou de input in de bypass state aarden. Niet dat het echt veel uimaakt maar op het moment dat je je ingang losgooit staat die dus brom te ontvangen. Die brom wordt versterkt en dat kost stroom. Je batterij is dus (een heel klein beetje) eerder leeg. De "low noise" benaming volg ik niet meteen.

Guitarfreak
28 april 2003, 22:53
Ik heb ook een Vox v847 wah en vraag me af of je er een adapter bij kan gebruiken. In de handleiding staat dat je hem kan gebruiken, maar ik zie nergens een ingang voor de adapter. Weet iemand hier iets van af?

Guitarfreak
28 april 2003, 22:55
En nu heb ik nog een vraag. Wat is nou anders aan gewoon en true bypass?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guitarfreak op 2003-04-28 22:56 ]</font>

Dirk_Hendrik
29 april 2003, 11:52
True Bypass
In de bypass mode is alle electronica van je effect losgekoppeld van je gitaar en versterker. Eventuele filterende werking hiervan (het tone sucken) is dus niet mogelijk.

gewoon bypass:
Alle mogelijkheden waarbij het effect op zich zijn werk niet doet maar de effectelektronica op 1 of andere wijze wel verbonden is met aansluitingen waar je schone gitaarsignaal op staat. Bij een Crybaby zit bijvoorbeeld (uit het blote hoofd) de uitgang van het effect nog steeds aan de uitgangsjack maar krijgt de ingang geen signaal. Bij de meeste Japanse effecten (Boss, Ibanez etc) wordt de bypassen met Fet-transistoren gedaan die dus altijd een meer of mindere toon zuig werking houden.

Antal
29 april 2003, 18:45
Op 2003-04-28 21:14, schreef Dirk_Hendrik:
Ik zou de input in de bypass state aarden. Niet dat het echt veel uimaakt maar op het moment dat je je ingang losgooit staat die dus brom te ontvangen. Die brom wordt versterkt en dat kost stroom. Je batterij is dus (een heel klein beetje) eerder leeg. De "low noise" benaming volg ik niet meteen.


Ok, dan aard ik hem. Bedankt:)

Antal
29 april 2003, 18:47
Op 2003-04-28 22:53, schreef Guitarfreak:
Ik heb ook een Vox v847 wah en vraag me af of je er een adapter bij kan gebruiken. In de handleiding staat dat je hem kan gebruiken, maar ik zie nergens een ingang voor de adapter. Weet iemand hier iets van af?


Ik heb zelf de handleiding van het ding niet, maar bij mij zit er ook geen aansluiting op voor een adapter. Misschien kun je je adapter vastmaken aan de batterijaansluiting? Maar dat is vast niet wat ze bedoelen.