PDA

View Full Version : Worden pedalen steeds slechter?



Pepe
15 mei 2010, 18:12
Ik vroeg het mij af. De paar dingen die ik al jaren heb, '81 tubescreamer, '88 Butler, '90 Boss delay.... het slingert door busjes, er gaat bier over, je sluit ze ze eens verkeerd aan... nooit iets aan de hand.

Ik heb in korte tijd een RR Fat drive (ontploft) een MP Sweet Honey (kuren) en een Polytune (kapotte noisegate?) aangeschaft. Misere.

Wat is dat? Slecht design, sloppy soldeerwerk of staan de sterren even verkeerd voor Pepe? Ik ben benieuwd of er meer klachten zijn.

marc_o
15 mei 2010, 18:29
Ik vroeg het mij af. De paar dingen die ik al jaren heb, '81 tubescreamer, '88 Butler, '90 Boss delay.... het slingert door busjes, er gaat bier over, je sluit ze ze eens verkeerd aan... nooit iets aan de hand.

Ik heb in korte tijd een RR Fat drive (ontploft) een MP Sweet Honey (kuren) en een Polytune (kapotte noisegate?) aangeschaft. Misere.

Wat is dat? Slecht design, sloppy soldeerwerk of staan de sterren even verkeerd voor Pepe? Ik ben benieuwd of er meer klachten zijn.


Is je RR ontploft???
Had je de landmine-mod?

serieus, wat is er gebeurd dan en heb je Remco al bericht?

Pepe
15 mei 2010, 18:35
Hij deed al raar, pieptoon wanneer de batterij leeg dreigde. Op een voeding niks aan de hand. Maar goed, dat was dus ook geen goed idee. Pffftt Poef. Dat hoorde je door de speaker. En toen wassie dood.


Het is lullig want 200 euro is best een bedrag voor een paar uur speelplezier.
Remco, daar had ik contact mee voor eerdere malheur, slechte schroefjes die niet pasten.
De Polytone moet terug naar Thomann, de Fatdrive moet terug naar Guitar KIng hoewel ik misschien meer vertrouwen heb in vriend Barend.

marc_o
15 mei 2010, 18:37
Hij deed al raar, pieptoon wanneer de batterij leeg dreigde. Op een voeding niks aan de hand. Maar goed, dat was dus ook geen goed idee. Pffftt Poef. Dat hoorde je door de speaker. En toen wassie dood.


Het is lullig want 200 euro is best een bedrag voor een paar uur speelplezier.
Remco, daar had ik contact mee voor eerdere malheur, slechte schroefjes die niet pasten.
De Polytone moet terug naar Thomann, de Fatdrive moet terug naar Guitar KIng hoewel ik misschien meer vertrouwen heb in vriend Barend.

Zonde man, met die van mij nooit problemen, maarja, zegt ook helemaal niks....succes, ik hoop dat het goed komt, want het is een mooi pedaaltje.

dr.distortion
15 mei 2010, 18:38
Van de week een Warp Factor besteld bij Peter Verspuy. Werd zonder adapter geleverd, dus op zoek gegaan naar een bijpassenden 14v adapter. Aangesloten en wat bleek? Lampje knippert een keer, doet verder niks. Signaal (clean dus) wordt gewoon doorgegeven, maar je voelt aan de schakelaar dat deze niet helemaal lekker pakt. Exemplarisch? Pedaaltjes die ik kocht via marktplaats of ebay doen het al jaren zonder gebreken.

Mitch
15 mei 2010, 18:42
Ik denk dat het botte pech is. Vroeger waren er ook penty onbetrouwbare pedalen en nu is dat nog steeds zo. Er is nu wel meer spreiding naar mijn idee: goedkopere pedalen die onbetrouwbaar zijn, goedkope pedalen die goed zijn, dure pedalen die onbetrouwbaar zijn en dure pedalen die erg goed zijn.
Ik heb momenteel een goed allegaartje van oud en nieuw op mijn board, van een stokoude Deluxe Memory Man (toegegeven, lichtelijk gerestaureerd door D_H), een oude Ibanez DML, een oude Small Stone (zie toelichting Deluxe Memory Man), een hagelnieuwe Catalinbread DLS, een 15 jaar oude Ibanez Tube King, een RMC wah van een paar jaar oud....en er gaat niks stuk.

Dirk_Hendrik
15 mei 2010, 19:07
Maar om op de originele vraag antwoord te geven,

Ja.... blijkbaar.
Sa's de reden waarom oude ruisende troep nog steeds wordt geprefereerd boven nieuw spul. Klinkt veel beter, warmer etc etc.:soinnocent:

Maar in de praktijk, als je even kijkt naar kwaliteit,
Nee, niet echt. Boss is al jaren consistent in z'n bouwkwaliteit, digitech idem. Er is alleen de hausse aan boetiek bijgekomen waar het oordeel van kwaliteit vaak aan het inzicht van de DIY-er is overgelaten. Daar kun je je vraagtekens bij zetten.

Pepe
15 mei 2010, 19:17
Ja, daar kan ik me wel in vinden..

TimS
15 mei 2010, 20:02
Komt dat niet gewoon omdat oude onbetrouwbare effectpedalen al kapot en weggegooid / gerepareerd zijn en je daar dus nooit iets over hoort?

budje
15 mei 2010, 20:43
Komt dat niet gewoon omdat oude onbetrouwbare effectpedalen al kapot en weggegooid / gerepareerd zijn en je daar dus nooit iets over hoort?

Je neemt me de woorden uit de mond

rijsberman
15 mei 2010, 21:38
Komt dat niet gewoon omdat oude onbetrouwbare effectpedalen al kapot en weggegooid / gerepareerd zijn en je daar dus nooit iets over hoort?

Natuurlijke selectie rulez :cheerup: