PDA

View Full Version : Tips om eerder in de GAS behoefte te voorzien...



marco v
15 mei 2010, 17:36
Ik denk dat ik niet de enige ben hier.
Je ziet een gitaar die je wilt hebben, maar je hebt geen cent te makken/het sparen gaat voor geen meter.
Ikzelf kocht iedere maand voor zoŽn €30 aan magazines.
Dat doe ik niet meer, het voegt niets toe en op jaarbasis is het toch een leuk bedrag.
Verder probeer ik niet te vaak op marktplaats/ebay/gitaarmarkt te kijken. Er staan soms leuke dingen tussen die weer afleiden van mijn einddoel.
Ben benieuwd of iemand hier (nuttige en legale) tips heeft om eerder tot het te bereiken bedrag te komen.

UnDefined
15 mei 2010, 17:47
Geld lenen van je ouders :cooler: en traag terugbetalen.
Heb al een keer 625 euro geleend, 275 euro en morgen weer 425.

Waar ouders toch niet goed voor zijn ;).
Ze willen gewoon niet dat ik geld van m'n rekening haal dus willen ze het voorschieten...

Pepe
15 mei 2010, 17:58
Werken. Always worked for me.

deefke666
15 mei 2010, 18:05
Werken. Always worked for me.

damn right....!!!!
lijkt mij ook de beste manier ja :soinnocent:

marco v
15 mei 2010, 18:22
Tsja, werken,
ik heb me kapot gewerkt, 19 jaar lang en toch zit ik nu thuis.
Maar goed, dat is een andere discussie.
Geld lenen van mijn ouders is geen optie, ze hebben jaren goed voor me gezorgd, nu is het mijn beurt.
Het gaat me meer om nutteloze dingen die we best kunnen missen en waar we toch telkens weer geld aan uitgeven.

hielos
15 mei 2010, 18:59
Iets wat ik steeds weer probeer en wat me steeds maar niet wil lukken: stoppen met roken. Zou mij een kleine 200 euro per maand schelen. Weet alleen niet of dat ook op jou van toepassing is?

marco v
16 mei 2010, 00:48
Ja, ook van mij van toepassing.
Ik rook iets minder, zoŽn 80 euro per maand, maar samen met de magazines scheelt me dat wel 110 euro pmnd. Helaas geldt ook voor mij dat het niet zo eenvoudig is om te stoppen.
Vanavond zijn we in een leuk nieuw restaurantje gaan eten hier in Leerdam, althans, voor mij was deze nieuw...en dan is het toch lekker om tussen de gangen door even naar buiten te glippen voor een ciggie.
Ik wil wel een beetje blijven genieten en helaas hoort voor mij roken ook daarbij.

FruscianteFan
16 mei 2010, 01:36
Je kunt niet alles hebben...

maar als je 110 euro per maand meer te besteden hebt, hoef je toch niet zo heel lang te sparen?

el loco
16 mei 2010, 08:00
Eigenlijk heel simpel een kwestie van prioriteiten stellen: als jij een gitaar of andere gear wilt zul je daar andere dingen voor moeten laten... (bijv. niet roken, uit eten gaan, alcohol drinken, meer op de fiets ipv de auto, etc.) Als jij nu al zegt dat je bijvoorbeeld niet wilt stoppen met roken liggen je prioriteiten dus anders...

- oh, stoppen met roken is eenvoudiger dan het lijkt: maak de keuze om niet meer te roken... worked for me -

Puerco
16 mei 2010, 08:43
Werken. Always worked for me.

Wie niet vind, steelt of erft, zal werken tot ie sterft.....

budje
16 mei 2010, 08:44
Dit komt tot nu toe nog niet over als een gitaargerelateerd topic hoor jongens :seriousf: meer gewoon iets over budgettering

Midwolda
16 mei 2010, 08:50
Budgitaring? :D

altheka
16 mei 2010, 09:35
Wie niet vind, steelt of erft, zal werken tot ie sterft.....

Wie oude gezegden lult heeft altijd van het werken een bult.

Wie die woorden naast zich legt heeft geen bult maar loopt recht.

Fenderfan
28 mei 2010, 18:53
GA TOCH ALLEMAAL FIETSEN !
Nee zonder gekheid. Fiets vaker en je tank blijft voller.
En voor mensen die 200 e/per maand oproken heb ik 1 woord : SHAG.
200 euro ,dan rook je vast gouden sigaretten?

heinz3110
28 mei 2010, 19:00
GA TOCH ALLEMAAL FIETSEN !
Nee zonder gekheid. Fiets vaker en je tank blijft voller.
En voor mensen die 200 e/per maand oproken heb ik 1 woord : SHAG.
200 euro ,dan rook je vast gouden sigaretten?

Shag scheelt, maar toch...
Ben al een jaar gestopt met roken, en vind het heerlijk om het niet meer te hoeven. Maar die 80 euro die ik anders oprookte is toch elke keer weer verdwenen hoor. Gelukkig heb ik nooit zo'n last van GAS. :)