PDA

View Full Version : John Watts / Fischer-Z



Ibanez666
14 mei 2010, 23:08
Was van de week bij het 50 jarige bestaan van onze boekhouder en hij had John Watts (was vriend van hem) uitgenodigd om op te treden. John Watts heeft wat hits gehad met fischer-Z (the worker, so long) en is verder dichter/songwriter en nog veel meer. Staat die oude vent daar in zn eentje, met een baby Taylor en een Vox ac-30 toch een partijtje muziek te maken! Het is normaal niet mijn genre, maar ik kan wel heel veel respect opbrengen voor zoveel kunde, passie en professionaliteit! En het was gewoon erg goed en ik heb me prima vermaakt. Af en toe een distorition pedaal erbij en het leek wel een les paul!

Een vriend van me heeft toevalllig opnames gemaakt en dat klinkt echt super (live cd-tje?).

Nou is het zo dat Fischer-Z weer gaat toeren en we zijn uitgenodigd om te Vippen bij hun allereerste gig! Leuk hoor :)

The Running Man
15 mei 2010, 11:16
Shit............

Heb Fischer Z tig keer horen optreden.
Onder andere bij hun memorabele (eerste) optreden in het oude muziekcentrum Vredenburg. John Watts komt op het podium, kijkt de zaal in en ziet daar al die hoofden achter die balkonnetjes.
Hij giert het uit van het lachen en roept: How are you, you Muppets....

Zucht.:rockon:

Rinze
15 mei 2010, 11:25
Jeugdsentiment inderdaad. Sympatieke man (in interviews, ken hem verder niet) met een aparte stem.

Saf
15 mei 2010, 12:24
geweldig. zou fischer-z graag eens live zijn. Heb laatst een diocu gezien van die man waar hij fischer songs speeld op zijn akoestische taylor en met een normale stem. Potverdikkie nog gaver.

budje
15 mei 2010, 13:31
*ziet in een vlaag van jeugdsentiment (http://www.youtube.com/watch?v=T3IuDWyWYmw)de soundtrack van zijn jeugd (http://www.youtube.com/watch?v=0TnR_S25yLY)voorbijkomen*

:cheerup::cheerup:

Ibanez666
15 mei 2010, 17:31
Leuk he? Er zitten met wat geluk nog meer ontmoetingen in de planning, ik hou jullie op de hoogte!

Ibanez666
15 mei 2010, 17:31
Jeugdsentiment inderdaad. Sympatieke man (in interviews, ken hem verder niet) met een aparte stem.

Inderdaad een hele sympathieke man die veel meer doet en kan dan alleen zingen en gitaarspelen.

Ibanez666
15 mei 2010, 17:32
geweldig. zou fischer-z graag eens live zijn. Heb laatst een diocu gezien van die man waar hij fischer songs speeld op zijn akoestische taylor en met een normale stem. Potverdikkie nog gaver.

Ze spelen binnenkort in Nederland

Pepe
15 mei 2010, 18:01
Ik raakte mijn vriendinnetje kwijt aan die knapen. We deden een paar voorprogramma's voor ze, next thing belde ze me op uit London. Zat ze achter op de motor bij de bassist.
Maar ze kwam weer terug, de ondeugd. Daarna raakte ik haar weer kwijt maar dat is een heel ander verhaal...

Mitch
15 mei 2010, 18:44
Hele toffe vent inderdaad, tijdje terug ook een docu over hem gezien. Zeer getalenteerd. We spelen zelf "So Long" met veel plezier en integestelling tot de meeste nummers laten we die vrijwel volledig origineel. Dat zegt wel iets over het tijdloze karakter van zijn muziek...

Ibanez666
15 mei 2010, 18:47
Leuk al deze verhalen! Ik kende hem zelf niet zo heel erg goed qua muziek, maar met zon verjaardag van een schelpenverzamelende boekhouder hoor je weer eens wat anders. De Fischer-z van nu heeft geloof ik geeneen van de originele artiesten meer.

Rinze
15 mei 2010, 18:48
Inderdaad een hele sympathieke man die veel meer doet en kan dan alleen zingen en gitaarspelen.

Hij is ook afgestudeerd psycholoog volgens mij..

Ibanez666
15 mei 2010, 19:45
Hij is ook afgestudeerd psycholoog volgens mij..

En hij is standup comedian, dat was wel te merken tussen de nummers door :)

2350
15 mei 2010, 22:00
Heb Going deaf for a living al ruim 100 jaar 3 maal op vinyl. 2 maal helemaal aan gort gedraaid (niet al te best naaldje in het element waarschijnlijk :-( ) en de laatste is nog wel om aan te horen.
Marliese schreeuw ik regelmatig zo hard mee dat de zanger mij tot zwijgen maant. En ik heb niet eens een mic.........

P@ul

Hellsbellsnl
16 mei 2010, 09:12
I told them I take photos for this magazine.
They let me in to see you comb your hair.
I watched for signs as I came throught that door.
The anxious eyes that I've been waiting for.
It's no use hoping I'm a dream.
[Chorus:]
Oh Marliese.
The waiting almost brought me to my knees.
Oh Marliese.
You didn't really think I'd leave you in peace.
It's no use crying out 'cos they can't help you now.
You're forced to hear the words I have to say.
I saw your face when I was taken down.
You seemed so pleased, you're not so happy now.
It's your turn to be afraid.
[Chorus]
So where's the smooth composure of the movie star.
You must have played this many times before.
Do I see tears? Well surely that's not true.
Don't kid yourself, it's not worth hurting you.
Bur remember when you try to sleep.
[Chorus]
:rockon:

2350
16 mei 2010, 11:43
I told them I take photos for this magazine.
They let me in to see you comb your hair.
I watched for signs as I came throught that door.
The anxious eyes that I've been waiting for.
It's no use hoping I'm a dream.
[Chorus:]
Oh Marliese.
The waiting almost brought me to my knees.
Oh Marliese.
You didn't really think I'd leave you in peace.
It's no use crying out 'cos they can't help you now.
You're forced to hear the words I have to say.
I saw your face when I was taken down.
You seemed so pleased, you're not so happy now.
It's your turn to be afraid.
[Chorus]
So where's the smooth composure of the movie star.
You must have played this many times before.
Do I see tears? Well surely that's not true.
Don't kid yourself, it's not worth hurting you.
Bur remember when you try to sleep.
[Chorus]
:rockon:

Die dus! :-)

Saf
16 mei 2010, 11:45
geniale plaat idd.

Rinze
16 mei 2010, 12:15
Grappig dat zoveel mensen hier toch iets met de band en de man blijken te hebben :grouphug:

vinni
16 mei 2010, 18:18
Geweldige band!
Heb ook een hele tijd de platen grijs gedraaid.

Weet iemand wanneer ze komen?

Vinni

Ibanez666
18 mei 2010, 15:08
Friday 21st May Bejlocke GENT Belgiium - Benefit fior children of Paraguay.
Friday 18th June KIEL Germany - Festival
Saturday 26th June BELGIUM - Private Show
Saturday August 28th LOTS FESTIVAL Netherlands

Lieven Douterloigne
23 mei 2010, 21:38
Heb Going deaf for a living al ruim 100 jaar 3 maal op vinyl. 2 maal helemaal aan gort gedraaid (niet al te best naaldje in het element waarschijnlijk :-( ) en de laatste is nog wel om aan te horen.
Marliese schreeuw ik regelmatig zo hard mee dat de zanger mij tot zwijgen maant. En ik heb niet eens een mic.........

P@ul

Ik heb al zijn Cd's ook al aan gort gedraaid:strat:

barno
23 mei 2010, 22:28
fisher Z: idd geweldige platen gemaakt
was volgens mij ten tijde van de eerste B 52 platen en Elvis Costello and the Attractions

ArnovanStipdonk
31 mei 2010, 13:22
John Watts is echt super! Zijn laatste album is ook weer ontzettend goed. Ik ben vorige week naar het concert in Gent geweest, nu had hij 4 muzikanten bij zich en het klonkt echt geweldig. Alleen maar oude nummers,veel in dat heerlijke uptempo en dat typische ska-achtige gitaargeluid erbij. Zijn stem is nog steeds als vanouds.
Sinds 1987 ben ik John live gaan volgen en heb inmiddels een concertje of 20 bezocht en altijd weer is het totaal anders. De locaties zijn erg verschillend, je loopt hem regelmatig tegen het lijf, er gebeurt van alles tijdens de concerten maar vooral de muziek is fenominaal. Ik ben er zelfs over aan het denken om ook naar het Lots festival te gaan maar dat zal helaas niet lukken ben ik bang.

Ibanez666
31 mei 2010, 13:46
John Watts is echt super! Zijn laatste album is ook weer ontzettend goed. Ik ben vorige week naar het concert in Gent geweest, nu had hij 4 muzikanten bij zich en het klonkt echt geweldig. Alleen maar oude nummers,veel in dat heerlijke uptempo en dat typische ska-achtige gitaargeluid erbij. Zijn stem is nog steeds als vanouds.
Sinds 1987 ben ik John live gaan volgen en heb inmiddels een concertje of 20 bezocht en altijd weer is het totaal anders. De locaties zijn erg verschillend, je loopt hem regelmatig tegen het lijf, er gebeurt van alles tijdens de concerten maar vooral de muziek is fenominaal. Ik ben er zelfs over aan het denken om ook naar het Lots festival te gaan maar dat zal helaas niet lukken ben ik bang.


Ik hoop dat het net zo goed is als hij bij een vriend van me zijn cd op gaat nemen :)