PDA

View Full Version : Fender vs. Squier



Utrechtterror
14 mei 2010, 22:11
Aloha medegitaristen ..

Niet zo gek lang geleden was ik met een maat bij dirk witte in utrecht. Omdat we toch die dag niet zoveel te doen hadden hebben we (onversterkt) het een en ander uitgeprobeerd. Ik ging zoeken naar iets wat binnen mijn smaak en budget valt en kwam ik bij deze 2 beauty's;
http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/112326/4/Squier-Classic-Vibe-Telecaster-Custom-3-Color-Sunburst-RW.jpg
http://www.12fret.com/new/Squire_Telecaster_Classic_Vibe.jpg
Geloof dat je ze voor zo'n 340(?) euro mee kon nemen (per stuk :hippie:)

Helaas valt de sunburst af want ik heb een hekel aan 'n rosewood fretboard. De squier met maple fretboard speelde echt ontzettend lekker en nu weken na dato ben ik nog steeds enthousiast (mede door het laklaagje over de nek). Het betreft hier beide een Squier Telecaster Classic vibe met alnico III single-coil pickups(??). Eventuele specs kan je hier (http://www.squierguitars.com/products/view_specs.php?full_partno=0303025507&name=Classic+Vibe+Telecaster%26reg%3B+%9150s) vinden..

Nu heb ik ook een Fender tele std. in m'n handen gehad en ik moet zeggen dat ik toch snel terug neigde naar de Classic Vibe van Squier. Dit vooral om dat de Fender een wat dikkere en loggere feeling gaf.

Nu is mijn vraag, in hoeverre lever je in bij deze Squier tov de std Fender? Ik denk dat het nagenoeg overeen komt en dat je vooral betaalt voor de naam en alle andere poespas die je bij squier niet hebt. Tuurlijk zal het een en ander wat beter zijn, maar zo heel groot zal het verschil niet wezen. Wat denken jullie? Even doorsparen?

Ik speel nu trouwens een Squier Tele Custom (versie zonder de P90's :mad: ) en vind het geen slechte gitaar, maar toch overweeg ik om deze de deur uit te doen en over te stappen op single coils ondanks het feit dat ik neig veel punk (MCR, Sum 41, Green Day) en akoestisch te spelen. Ik vind tele's gewoon retegeil en alleen de Custom's/deluxe's hebben humbuckers. Verstandig of kan ik het beter bij humbuckers houden? Ik weet niet in hoeverre dit mijn geluid zal beïnvloeden.

bvd :noob:

vulvasonic
14 mei 2010, 23:38
Als je het hebt over de Mexicaanse standaard Tele, lever je niet zo gek veel in hoor. Áls je al iets inlevert. En stiekem vind ik deze Squier veel mooier.

Orgasmocaster
15 mei 2010, 00:05
De Classic vibes die ik heb gezien voelen een stuk beter dan wat normaal uit China, Indonesie of India komt.

je moet het een beetje op case-by-case basis bekijken.. de QC in China is niet zo goed als in Mexico.

JeanPaul du Vinnie
15 mei 2010, 00:12
Je geeft het antwoord zelf:


Nu heb ik ook een Fender tele std. in m'n handen gehad en ik moet zeggen dat ik toch snel terug neigde naar de Classic Vibe van Squier. Dit vooral om dat de Fender een wat dikkere en loggere feeling gaf.
Als je zelf neigt naar de Squier, waarom meer betalen voor iets dat je minder ligt? Ga ervoor :)

Morio66
15 mei 2010, 01:29
Heb sinds gisteren een CV strat, heerlijke gitaar, over een week of twee komt de tele CV (de "witte", zie je boven) binnen, in de UK besteld (EUR 275)..
Ook heerlijk... tis allemaal geen Fender, maar de hals is gewoon perfect.
Wellicht kun je altijd voor een upgrade van de PU's kiezen...
Feedback heeft de CV tele voor EUR 319 staan....

De CV tele heeft wel een "echte C-shape hals, moet je even voelen.
De CV strat heeft een heel fijn halsje.


En de afwerking was zeer goed, beter dan een Fender MIM die ik in mijn handen heb gehad....

Ga gewoon op je gevoel af..

Willi@m
15 mei 2010, 15:01
Zoals iedereen hier altijd roept is het bij elke gitaar anders. Maar ik vind dat de CV echt zeer mooie en vooral zeer goeie gitaren zijn. Ik heb pas 1 x een MIM strat in mijn handen gehad en ik was niet echt onder de indruk... Nogmaals niet elke gitaar is hetzelfde. Mijn vorige strat was een instap squiertje maar de plank was ook niet mis :ok: Ik zou zeggen gaan met die banaan, je krijgt er geen spijt van :cooler: