PDA

View Full Version : Volumeknop gitaar of probleem bij versterker?



RoelSmoel
14 mei 2010, 14:31
Gisteren wat gejammed met de drummer uit mijn opkomende bandje, nu wilde ik wat met mijn volumeknop gaan spelen, merkte ik dat er geen verschil was in het volume, hoe ik ook draaide, totdat hij helemaal dicht was, dan hoorde ik pas geen geluid meer.

Nu moet ik zeggen dat laatst het volume op een bepaald moment wegviel toen ik aan het spelen was, en er is maandag een nieuwe 3standen schakelaar ingebouwd in mijn gitaar.

Moet ik het probleem zoeken bij mijn versterker of toch weer in de hardware van mijn gitaar?

nickofzo
14 mei 2010, 14:38
gitaar duidelijk

Pepe
14 mei 2010, 14:41
Als je volumeknop op je gitaar niet goed werkt, dan ligt het niet aan je amp zegt simpele logica.
Heb je het probleem ook met een ander amp en je gitaar? Heb je het probleem met een andere gitaar en de amp?

Beter is dat om dat zelf even uit te zoeken stel ik voor denk je niet?

RoelSmoel
14 mei 2010, 14:56
Ik heb het zelf al een paar keer proberen te zoeken vandaag, maar ik kwam er maar niet uit..

Probleem lijkt nu wonderbaarlijk verdwenen te zijn!?

snaarplukker
14 mei 2010, 15:05
Het kan een slechte soldeerverbinding zijn van het 3e lipje aan de massa(aarde).

RoelSmoel
14 mei 2010, 15:06
Als ik de hardware laat vervangen door zwarte hardware laat ik het nog wel eens nakijken, is niet van levensbelang, dat dan wel weer:soinnocent:

RoelSmoel
27 juni 2010, 14:48
Bijna anderhalve maand later.. Nog steeds had ik er last van, ik hoop dat het verholpen is zodra er EMG's inzitten:makeup:

allochthomas
27 juni 2010, 15:02
Neem aan van wel aangezien je andere pots krijgt

RoelSmoel
27 juni 2010, 15:47
Neem aan van wel aangezien je andere pots krijgt

Daarom..

De goedkopere net niet LTD's (de onder 300 (modelnummer) series) staan erom bekend dat ze vaker problemen met de elektronica hebben.. Binnenkort nog een keertje Sperzels, ander topkammetje en dan is hij bijna niet meer te ontstemmen:)

EuroCinema
27 juni 2010, 15:58
Ik heb dit weleens meegemaakt op een gitaar waar de verkeerde weerstand was gebruikte voor een treble bleed: de volumeknop werd een aan/uit switch.

RoelSmoel
27 juni 2010, 16:00
Ik heb dit weleens meegemaakt op een gitaar waar de verkeerde weerstand was gebruikte voor een treble bleed: de volumeknop werd een aan/uit switch.

Hmmm.. In het begin deed ie het nog gewoon goed, dus ik zou niet weten waar het probleem ligt in mijn geval:???:
Krijg ik donderdag misschien te horen dan..

almarvk
27 juni 2010, 16:02
Laat je gitaar controleren.

Ik vind je probleemanalyse echt compleet vaag. Alsof je een lekke band hebt en denkt dat je maar een nieuwe fiets moet kopen want daar zal het wel aan liggen. Logisch nadenken is wel handig als je problemen hebt met je gear. Dan kom je zelf vaag genoeg achter het probleem.

RoelSmoel
27 juni 2010, 16:04
Laat je gitaar controleren.

Ik vind je probleemanalyse echt compleet vaag. Alsof je een lekke band hebt en denkt dat je maar een nieuwe fiets moet kopen want daar zal het wel aan liggen. Logisch nadenken is wel handig als je problemen hebt met je gear. Dan kom je zelf vaag genoeg achter het probleem.

Versterker kon het niet aan liggen, kabels ook niet, en daartussen zit niets, dus dan is het probleem al snel duidelijk.

Het is trouwens wel toevallig gekomen dat ik er EMG's in gooi, wilde eigenlijk al sinds dat ik echt bewust werd van de sound die ik voor ogen had.

o0rollo0o
28 juni 2010, 10:06
Versterker kon het niet aan liggen, kabels ook niet, en daartussen zit niets, dus dan is het probleem al snel duidelijk.


Waarom vraag je het dan als je toch al wist dat het aan je gitaar lag?

Mitch
28 juni 2010, 10:12
Omdat we sinds de openingspost anderhalve maand verder zijn, goochem.

o0rollo0o
28 juni 2010, 10:16
Nu, dan soldeer je er een ander potmetertje in en controleer je even de bedrading aan de hand van een schema probleem opgelost.

Mitch
28 juni 2010, 10:19
http://skepacabra.files.wordpress.com/2009/08/facepalm.jpg
Je zou het topic ook daadwerkelijk kunnen lezen voordat je met oplossingen op niet-bestaande problemen komt...

o0rollo0o
28 juni 2010, 10:26
Dan kan je als forumpro met lauwe plaatjes aankomen maar leg jij het probleem van deze man dan is duidelijk uit.

almarvk
28 juni 2010, 10:28
Probleem is al lang gevonden. En inderdaad; eerst lezen voordat je iets post.