PDA

View Full Version : Fulltone Supa trem "stoort" !



the sure thing
14 mei 2010, 13:01
Hallo,

Mijn Fulltone Supa Trem (tremolo) stoort in de bypass stand/geeft toch nog signaal af. Met andere woorden: als ie uit staat (nog wel in de keten) en ik hou mijn oor bij de speaker van mijn gitaarcombo (buizen), hoor ik nog steeds in de verte een ruis die precies overeenkomt met het tempo van de tremolo. Als ik dan aan de knoppen van het pedaal draai, heeft dat invloed op wat ik nog uit de speaker hoor komen. Is het pedaal nu kaduuk (niet meer volledig true bypass) of pikken andere pedalen/snoeren nog een signaal op wat de tremolo "uit zendt"?

Nielsje
14 mei 2010, 13:41
Hoe voorzie je het pedaal van stroom? Al een aparte adapter of batterij geprobeerd?

the sure thing
14 mei 2010, 13:59
ik voed m met de pedalpower 2. Zou dus goed moeten zijn....

Nielsje
14 mei 2010, 14:06
ik voed m met de pedalpower 2. Zou dus goed moeten zijn....

Dat is geen volledig antwoord op mijn vraag ;)
Ja, het zóu goed moeten zijn, maar ik heb dus wel eens gehad dat met een daisy dat het effect ook hoorbaar was via andere effecten. Nu heb je geen daisy, maar je weet maar nooit. Misschien trekt het ding meer stroom dan de PP2 kan leveren?!

the sure thing
14 mei 2010, 14:10
Dat is geen volledig antwoord op mijn vraag ;)
Ja, het zóu goed moeten zijn, maar ik heb dus wel eens gehad dat met een daisy dat het effect ook hoorbaar was via andere effecten. Nu heb je geen daisy, maar je weet maar nooit. Misschien trekt het ding meer stroom dan de PP2 kan leveren?! Ik ga vanavond de batterij-optie eens proberen!

Shaggy
16 mei 2010, 22:11
en dude?

hoe is het afgelopen met die mofo ? De supatrem is het volgende pedaal die mij armer gaat maken.

the sure thing
16 mei 2010, 22:15
en dude?

hoe is het afgelopen met die mofo ? De supatrem is het volgende pedaal die mij armer gaat maken.Vreemd genoeg.... Ik was mijn pedalenplank aan het her-inrichten en heb de tremolo op een andere plek in de keten gezet... weg probleem! Hij is nu weer zo stil als een muis.... HOE KAN DIT!?!?! Het belangrijkste is dat mijn probleem is opgelost. Hij stond eerst bijna aan het begin van de keten en nu bijna aan het einde.

Mitch
16 mei 2010, 22:27
Interferentie dus of misschien een kabeltje dat je hebt verplaatst.

titzenpitzer
16 mei 2010, 22:31
Dat laat me denken aan een probleempje dat ik had met mijn fulltone ultimate octave: moet je die persé VOOR een gebufferd pedaal zetten?

Dirk_Hendrik
17 mei 2010, 09:12
HOE KAN DIT!?!?!

Laat me raden,
Voor je trem staat ergens een pedaal met een werkende uitgangsbuffer.

the sure thing
17 mei 2010, 09:31
Laat me raden,
Voor je trem staat ergens een pedaal met een werkende uitgangsbuffer. Dat klopt! Ik had mijn masotti black box (buffer) eruit gehaald en de tremolo redelijk vooraan in de keten. Toen begon ie te storen (er zat dus nergens een buffer). Nu heb ik een TU-3 van Boss (ja sorry sorry sorry) en dus een buffer (als 1e in de keten) en nu doet ie het goed! 100 punten voor D_H. Vertel D_H, vertel eens hoe dit kan?

Dirk_Hendrik
17 mei 2010, 12:46
Opa vertelt ;)

Situatie 1:
Gitaar met passieve elementen => supatrem => versterker. (maar in elk geval dus een situatie zonder buffer voor de trem).

Uitgangsimpedantie van elementen is een paar kOhm, ingangsimpedantie van versterker een paar honderd kOhm. Op het moment dat je dan dus enige interne storing in je pedaal hebt, in jouw geval van de LFO, staat die, op het moment dat je pedaal is gebypassed, op de bedrading in te stralen. Vanwege die vrij hoge impedantie aan beide zijden wordt een eventuele storing opgevangen en hoorbaar aan de versterkerzijde. De bedrading werkt dus als een antenne.

Situatie 2:
Idem maar met buffer voor je trem. Verschil is nu dat je instrumentzijde een veel lagere uitgangsimpedantie heeft en eventuele storingen nu door die bufferuitgang worden afgevoerd.

Dus, als je van die buffer af zou willen is er maar 1 echte oplossing en dat is zorgen dat in bypass situatie de LFO van je trem ook wordt stilgezet.

the sure thing
17 mei 2010, 13:08
Opa vertelt ;)

Dus, als je van die buffer af zou willen is er maar 1 echte oplossing en dat is zorgen dat in bypass situatie de LFO van je trem ook wordt stilgezet. Ja, in de bypass stand blijft de LFO inderdaad "aan". Het rode lampje van het effect knippert idd nog steeds (en reageert op de potmeters).

Dank voor de uitleg! Ik denk dat ik maar een buffer in de signaalketen houd, ook al is het maar voor het placebo-effect. En nu heeft ie dus ook een 2e functie en dat is mijn tremolo "stil" houden.