PDA

View Full Version : Kraakgeluid versterker



Jailbird
14 mei 2010, 12:27
Goedendag,


Ik heb sinds enige tijd wat problemen met mijn versterker. Als ik met de band repetitie over de versterker speel (op een aardig hoog volume) hoor ik knallen/kraak geluiden als ik mijn akkoorden aansla..

Het betreft een oud Fender transistor versterkertje 60 Watt.

Ook speel ik over een Boss ME 50 multi pedaal heen, maar dit zou volgens mij geen oorzaak kunnen zijn van de kraak.


Kan iemand mij helpen? Misschien mensen die hetzelfde probleem hebben/gehad?


Ik hoor het graag!

Wiellem
14 mei 2010, 13:42
Had laatst ook iets dergelijks met mijn versterker maar dan ook wanneer ik niet speelde.

Toen de gitaar opgeschroefd en stof weggehaald en alle soldeerpunten en kabeltjes nagelopen, daarna was het weg :)

Heb je het ook met een andere gitaar?

Jailbird
14 mei 2010, 13:50
Ik heb nog geen andere gitaar geprobeerd maar wel andere amps. Hier had ik het kraakgeluid niet.. dus ligt zeker aan de amp

cluseau
14 mei 2010, 15:14
Ik heb sinds enige tijd wat problemen met mijn versterker. Als ik met de band repetitie over de versterker speel (op een aardig hoog volume) hoor ik knallen/kraak geluiden als ik mijn akkoorden aansla..



Aan de hand van je klachten is natuurlijk niet vast te stellen wat er aan de hand kan zijn omdat dergelijke klachten door zo goed als elk onderdeel in de amp veroorzaakt kunnen worden. Wel kan ik je adviseren om het eens zonder pedaal te proberen om deze uit te sluiten van de mogelijke storingsbronnen. Als je dan nog klachten hebt moet hij toch even naar de O.K.

Frans.