PDA

View Full Version : H&k attax 80 of ATS sixty



knorretje
14 mei 2010, 11:27
Mijn oude trouwe oefenversterker is onlangs gesneuveld na lange trouwe dienst. reparen is geen optie: kapotte speaker en een kapot overdrive channel. ik moet dus op zoek naar een nieuwe. De versterker gaat voornamelijk thuis gebruikt worden, ik heb een aparte kamer waar ik speel. De buren en ouders kunnen dus niet zeuren, de overlast valt mee. Het liefst zou ik de versterker ook voor een jamsessie en een klein optreden(huiskamer, cafe) willen gebruiken. Ik heb nu twee opties op het oog. een ATS sixty voor 100 euro. ik denk dat deze amp als voordeel heeft dat de overdrive buizen is. Ik heb ook nog de optie om een attax 80 over te nemen voor 110 euro. Volgensmij heeft deze als voordeel dat je er nog een cabinet aan kan hangen en dat er een tweede leadkanaal opzit. Ik weet niet meer welke ik moet kiezen, kan iemand zijn ervaringen over deze amps met mij delen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn keuze.
bedankt

crapton
14 mei 2010, 15:15
Zo te horen heb je zeer weinig budget. Is een beetje doorsparen een optie?

Zo ja dan raad ik je de Bugera V22 aan voor ca 280 € nieuw. Een serieuze buizenversterker met een goed geluid bruikbaar voor thuis en kleine band of sessie. Kijk eens op Youtube.

Alternatieven de Peavey Bandit en Roland Cube's. Ook 2e hands goed te scoren, Marktplaats eens nakijken. Verder kan je eens zoeken op de sites van Thomann.de en Musicstore.de, hebben zeker wat in jouw budgetklasse.

Ik heb ooit een H&K Attax pre-amp gehad en man wat een transistorbak k*tgeluid. Sorry, echt. Tja 110 € is ook niet veel natuurlijk, misschien voor jou voldoende.

cluseau
14 mei 2010, 15:23
Mijn oude trouwe oefenversterker is onlangs gesneuveld na lange trouwe dienst. reparen is geen optie:


Hoezo niet, is een speaker zo duur dan? Als je iets anders gaat kopen kost dat ook geld en over deze was je toch tevreden. Er zijn genoeg 2e hands speakertjes te koop en reparatie hoeft ook niet duur te zijn tenzij het ding helemaal uitgebrand is.


Frans.

knorretje
14 mei 2010, 17:02
Het budget is niet heel erg groot. Doorsparen gaat wel eventjes duren, is dus eigenlijk geen optie. IK zou dan denk ik een maand of twee zonder versterker zitten. mijn oude versterker is echt gewoon op. Het overdrive channel had het al begeven en de speaker is nu gewoon versleten. Clean klonk hij ook al niet helemaal super meer. De ATS sixty heeft toch een buis in de overdrive, dat lijkt me dan toch wel mooi klinken. Volgens de verkoper van de attax 80 klinkt het lead1 kanaal meer brits en de lead2 meer amerikaans. bij de attax krijg ik ook een footswitch. Op school heb ik er wel is op gespeeld, ik vond hem toen best aardig klinken. Ik hoop dus vooral dat iemand zijn ervaring over de ATS kan delen.

arcane
14 mei 2010, 17:19
Ik heb zelf een Attax 100 staan, en daar dat ding heeft ook een buizen pre-amp. Ik zou nog eens kijken naar die Attax 80, ik vermoed dat die ook een buizen pre-amp heeft.

Ik ben er best tevreden over, maar er zijn zeker betere amps. Ik speel er zelf weinig op. Het ding staat in de woonkamer, en er staat ook een 100 Watt buizenamp met een 4x12 in de woonkamer, en ik speel veel vaker op de buizenbak. En dat, terwijl zo'n buizenbak pas tot zijn recht komt op hoger volume. Maar toch gebruik liever die.
Dat zegt denk ik wel iets over de Attax ;)