PDA

View Full Version : Gitaar versterken



Juuleman
14 mei 2010, 12:16
Hoi,

Ik heb een vraagje, als ik bijvoorbeeld met onze band eens een optreden heb. En het is best een grote zaal, hoe kan ik dan de gitaarversterker door de speakers laten lopen? Moet je perse een mic voor de versterker zetten of kan het ook anders??

- Juul

Baker
14 mei 2010, 13:10
Je moet je eerst afvragen of het echt noodzakelijk is om je amp uit te versterken. Je kunt de amp ook gewoon wat harder zetten. Maar goed, als het bijvoorbeeld een schoolkantine betreft dan wil je al gauw van een PA gebruik maken.

De beste optie is dan een mic voor je speaker.

Je kunt ook de line out gebruiken als je amp die heeft. Over het algemeen zijn de meeste gitaristen maar ook geluid technici niet erg tevreden over het geluid wat uit een line out van een gitaarversterker komt. Het hangt er een beetje vanaf of de line out is voorzien van een speaker simulatie. Als dat zo is dan kan het resultaat redelijk tot goed zijn.

Kwestie van proberen dus. Maar nogmaals, de beste optie is een Mic voor je speaker.

Juuleman
14 mei 2010, 13:35
Je moet je eerst afvragen of het echt noodzakelijk is om je amp uit te versterken. Je kunt de amp ook gewoon wat harder zetten. Maar goed, als het bijvoorbeeld een schoolkantine betreft dan wil je al gauw van een PA gebruik maken.

De beste optie is dan een mic voor je speaker.

Je kunt ook de line out gebruiken als je amp die heeft. Over het algemeen zijn de meeste gitaristen maar ook geluid technici niet erg tevreden over het geluid wat uit een line out van een gitaarversterker komt. Het hangt er een beetje vanaf of de line out is voorzien van een speaker simulatie. Als dat zo is dan kan het resultaat redelijk tot goed zijn.

Kwestie van proberen dus. Maar nogmaals, de beste optie is een Mic voor je speaker.

Ok bedankt.

kungalo
18 mei 2010, 16:45
Altijd met een mic uitversterken. (als je versterker van zichzelf al niet hard genoeg staat). Zelf gebruik ik een Sennheiser e906. Klinkt warmer en natuurlijker dan de standaard shure sm57, maar dat kan persoonlijk zijn. Een combinatie van beide kan natuurlijk ook.