PDA

View Full Version : Aan de tele



PanzerfaustNL
13 mei 2010, 23:22
Dit vind ik wel een mooie, sta op het punt om hem aan te schaffen.

http://images5.thomann.de/pics/bdb/139154/1665391_800.jpg

FENDER SQUIER AFFINITY TELE MN BB

Fender Squier Affinity Telecaster MN BB BKPG electric guitar - solid alder body, maple neck, 21 frets, 2 single coil pick-ups, chrome hardware, black pickguard. Colour: Butterscotch Blonde.

mesaman
13 mei 2010, 23:35
Aan je naam te lezen zal je er een oude Noorse lp er op na gaan spelen, van een zeer sympatieke band. Dat moet lukken met deze gitaar. Succes

De Baas
13 mei 2010, 23:58
Colour: Butterscotch Blonde.

Ik zou er mee opletten, lees goed de website want de afbeelding die je getoond hebt is geen butterscotch blonde denk ik.

http://home.flash.net/~guitars/buttertelelgr1.jpg

Dit is butterscotch blonde.

vulvasonic
14 mei 2010, 00:16
Butterscotch blond kom je tegen in meerdere tinten die onderling toch nog wel wat afwijken van elkaar. De jouwe is wat geliger dan die van de 52 AVRI, maar er zijn ook lichtere en donkerder varianten. Toen Fender begon met het maken van de reissues wist niemand precies hoe de kleur op de originele teles uit 50/52 tot stand was gekomen. Combi primer, meubellak, clear coated layers, hoe de verhoudingen waren, dat soort dingen. Ze hebben de kleur feitelijk opnieuw moeten uitvogelen.

Ik heb meerdere originele teles gezien van '51 tot '53 (en later, maar die werden niet meer aangeduid als zijnde BB) en er zaten behoorlijke verschillen tussen in kleur.

Zo, dat is er ook weer uit. :D

Duhsjaak
14 mei 2010, 07:31
Hi PanzerfaustNL
Kost hoofdbrekens zo'n alias op dit tijdstip.
Ik wens je heel veel plezier toe met dit gitaartje. Met de kwaliteit van deze Squiertjes is helemaal niets mis en dat geldt ook voor het geluid. Bij aankoop zou ik alleen even letten op het systeem rond brug/brugelement. Uit nostalgische redenen, monteren ze vaak een bakje met scherpe randen. Errug retro. Kun je er een ashtray op aanbrengen. Niemand doet dat en een ashtray wordt natuurlijk al zekers 50 jaar niet meer bijgeleverd, maar uit oogpunt van nostalgie kun je je handen er lelijk aan openhalen.
Voor mij een reden om op een andere tele te gaan spelen. Verders: Have fun; gaat zeker lukken.
Groet, Gus a,k,a, Duhsjaak

Orbis
14 mei 2010, 09:14
De kwaliteit van Squiers zal meestal wel goed zijn, maar de Affinity is volgens mij wel een beetje de laagste lijn van Squier. Mijn eerste gitaar was in ieder geval een Affinity strat en de kwaliteit van de pickups was niet veel soeps. De gitaar klonk werkelijk extreem nasaal, niet om blij van te worden. Als je 100 of 200 euro bijlegt heb je waarschijnlijk een gitaar waar je veel langer plezier van hebt.

j-op
14 mei 2010, 09:20
Hi PanzerfaustNL
Kost hoofdbrekens zo'n alias op dit tijdstip.
Ik wens je heel veel plezier toe met dit gitaartje. Met de kwaliteit van deze Squiertjes is helemaal niets mis en dat geldt ook voor het geluid. Bij aankoop zou ik alleen even letten op het systeem rond brug/brugelement. Uit nostalgische redenen, monteren ze vaak een bakje met scherpe randen. Errug retro. Kun je er een ashtray op aanbrengen. Niemand doet dat en een ashtray wordt natuurlijk al zekers 50 jaar niet meer bijgeleverd, maar uit oogpunt van nostalgie kun je je handen er lelijk aan openhalen.
Voor mij een reden om op een andere tele te gaan spelen. Verders: Have fun; gaat zeker lukken.
Groet, Gus a,k,a, Duhsjaak

Even voor de duidelijkheid (ik heb ergens zo'n Affinity in wit liggen); de brug heeft geen scherpe opstaande randjes, en er kan dus ook geen ashtray op gezet worden.

Verder is het simpelweg een goed gitaartje als je hem goed hebt afgesteld.

:)

hezz
14 mei 2010, 10:06
Kán een hele goede gitaar zijn! Als je het exemplaat zou kunnen proberen voor aankoop zou dat het beste zijn, het is af en toe hit & miss bij Squiers van die serie. Een vriend van me heeft precies die namelijk en die speelt wel als een tiet na afstelling! Alleen de tunes waren nog ruk.

munkie
14 mei 2010, 10:14
De hype is alweer over dus ik zal wel weer geschopt worden voor deze post. Maar daar gaan we weer: London City Comet mk1. Nieuw gezien voor 175 euri, 2dehands voor 100 a 125. Squier affinity is de goedkoopste Chinese serie, zou ik niet nemen. Dus doorsparen voor Squier Standard of LC.

De Baas
14 mei 2010, 10:50
De hype is alweer over dus ik zal wel weer geschopt worden voor deze post. Maar daar gaan we weer: London City Comet mk1. Nieuw gezien voor 175 euri, 2dehands voor 100 a 125. Squier affinity is de goedkoopste Chinese serie, zou ik niet nemen. Dus doorsparen voor Squier Standard of LC.

Ik geef je groot gelijk. Ik heb ook een LC en schijnt bijna elke tele uit zijn prijscategorie te overtreffen. Ik ben er zelf zeer tevreden van, vooral van de brug pickup, de neck pickup gebruik ik iets minder.
En ook, het laagje lak dat er bij mij opligt is extreem dun, je kan het hout er bijna doorzien. Mooi meegenomen als je rap een natuurlijk gerelicte body wilt. :seriousf:

geert1976
14 mei 2010, 11:22
Nou ik heb het afgelopen jaar meerdere Squiers gehad en voor de prijs/kwaliteit zijn het prima gitaartjes, met uitstekende halzen.

De halzen van LC vind ik ronduit ruk, net lucifer houtjes.

De LC is niet zo goed meer als in eerdere jaren.
Ja, de eerste 3 productiejaren van LC waren goed, toen was de naam gevestigd en werd ook daar aan de kostprijs geknibbeld.

De basis van de affinity is prima, tuners zijn matig, maar die zijn met een handomdraai te vervangen en kost je de kop ook niet.

Indien je de pick-ups niet fijn vind, zou je altijd pick-ups kunnen kopen van Artec of GFS.

@TS pickups en tuners kosten je bij elkaar rond de E 100,00 en dan heb je een prima gitaar, met een uitstekende fijne hals.

Ik heb gisteren nog van een forummer een Bullit overgenomen, ja de goedkoopste Squier, bj 2000, met een heerlijke gladde hals(dun gelakt) en prima afwerking, frets steken niet uit en geluid is prima.

Koop gewoon een Squier, al is het maar om de fijne halzen die erop zitten.
Elementjes en tuners zijn zo gewisseld.

jannest
14 mei 2010, 16:24
de halzen van lc vind ik ronduit ruk, net lucifer houtjes.

++++++++1.......

hoewel die best lekker klinkt

vulvasonic
14 mei 2010, 19:49
De halzen van de London City gitaren zijn redelijk plat (of dun), maar daardoor niet per definitie ruk. De laatste jaren is de vraag naar steviger, dikkere halzen enorm gestegen. Daarvoor kon het weer niet dun genoeg zijn. In die tijd heeft en merk als Ibanez veel klanten aan zich weten te binden met hun supersnelle, ultradunne halsjes.

Ik hou zelf ook van een wat steviger hals, maar een dunnetje is niet minder. Sterker, de meeste beginnende gitaristen prefereren een dunne hals. En gezien de kwaliteit van London City, waar ik zeer over te spreken ben (het zal geen geheim meer zijn inmiddels), zou ook ik willen aanraden ook eens te kijken naar die serie.