PDA

View Full Version : Welke humbuckers?



crazylay
13 mei 2010, 21:46
Hey goedendag! Hoe gaat het met de mede forumers? :)

ff vraagje.. Ik speel in een hardrock/rock n roll band.(saxon, krokus, zztop, acdc etc etc)

Ik speel op een Yamaha AES420 met originele hum's.. Voor de meer bluesy nummers gebruik ik m'n fender strat.

Alleen wil ik wat meer power uit mijn yamaha krijgen.. Vooral met het dempen en solo werk.

Welke humbuckers zijn hier het meest geschikt voor?

B.v.d

Marco

macwilliams
13 mei 2010, 22:16
Zoek anders het grote pick up topic op. Denk dat daar wel goeie tips staan.
Het is niet alleen gitaar afhankelijk, wat voor amp gebruik je?

crazylay
13 mei 2010, 22:28
Thuis heb ik om te pingelen een fender performer 650 en in de band een crate gt1200h top met een behringer 400w straight ultrastack(bg412f volgens mij) cab er onder.

jerome
13 mei 2010, 22:28
Met die gouwe ouwe hardrockbands schiet mij gelijk een element te binnen; de Dimarzio Super Distortion natuurlijk! ;)

crazylay
13 mei 2010, 22:36
Ik heb eens een ibanez les paul 2350 gehad waar een dimarzio X1 en een dimarzio super distortion in zat.

Opzich klonken ze wel goed maar heb de gitaar toen weg gedaan.

sjaak1990
13 mei 2010, 22:40
Als je geen clean op de bridge wilt kan je een Super Distortion nemen, vind het clean niet zo geweldig, vind de scheur wel heerlijk. Als je wat feller wilt dan kan de SD distortion ook wat zijn. Gebruik ze op het moment allebei in de brug en vind ze beiden erg lekker. Je versterkers zullen wel een duidelijke beperkende factor blijven denk ik.

crazylay
13 mei 2010, 22:47
Ok. En seymour duncan?

Ik heb ook eerst op een full stack gespeelt met een marshall jcm900 top.... De crate met de behringer kast er onder blaast de marshall set helemaal weg! :D zeer te spreken over de set! :)

crazylay
14 mei 2010, 00:15
ik heb ook al eens gekeken naar een EMG HZ/H4 setje :) (z. wylde achtig)

is dit wat?

Jasper.
14 mei 2010, 10:32
Zelf heb ik EMG 81/85. De actieve versie. Ik vind het wel leuke elementen maar ze hebben wel wat een eigen geluid waar ik zelf wel wat mee kan maar veel mensen ook niet. Ik zou in ieder geval wel de actieve pickups nemen want over de passieve variant hoor ik niet zo veel goeds.

Edit: In mijn jackson heb ik een in de brug een SD TB4 en in de neck een SH2N. Ik ben ook erg te spreken over dit setje. Behoorlijk breed inzetbaar vind ik, vooral als je de pickups ook nog splittable maakt. Misschien een optie.

Thiez
14 mei 2010, 11:50
De passieve EMG vind ik beetje crap moet ik zegge.

Ik heb idd net als jasper seymour duncan SH4 en SH2 in mijn epiphone sg en dat bevalt prima. SH2 is wel heel bluesy en warm dus zou je eventueel ook een SH1 '59 kunnen nemen. Die vind ik net wat helderder en minder jazzy klinken.
SH4 is prima scheurgeluid en is eigenlijk een beetje de andere veel gebruikte humbucker onder de hardrockers :P
Als je iets meer scheur zoekt kun je de SH5 pakken die is meer gelijkende aan de super distortion.

crazylay
14 mei 2010, 13:31
Ok dank je!

Ik heb inderdaad veel reacties gezien nu over de passieve emg's en blijkbaar is dat niet zo veel dus.

maar wat ik dus al zei.. kan ik uit die Seymour duncan's wel echt die donkere en schelle sound halen?

voor dempen en solo werk?

crazylay
14 mei 2010, 13:33
ik heb ff gekeken op marktplaats..

ik zie hier alleen deze sh serie staan:

http://link.marktplaats.nl/343857180

http://link.marktplaats.nl/343862712

Thiez
14 mei 2010, 15:43
SH1 heeft zeker lekkere sound in de neck positie. SH13 vind ik zelf wat to mutch moet ik zeggen. Maar misschien is het wel wat je zoekt.