PDA

View Full Version : effect BonJovi



sugarfish
25 april 2003, 12:45
Weet iemand hoe dat effect heet met dat slangetje bij de microfoon? (ik geloof livin on a prayer van BonJovi) en hoe ik dat zelf kan maken..!!
Alvast bedankt!

greetz

Mithrandir
25 april 2003, 12:51
Dat is een voice-box.

Hoe je er 1 zelf kan maken weet ik niet, maar je kan ze ook gewoon kopen. Zijn wel vrij prijzig in verhouding met hoevaak je het gebruikt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-04-25 12:54 ]</font>

Fluffy
25 april 2003, 12:55
in dit topic staan genoeg links, voor de rest kun je de zoekfunctie gebruiken

http://www.gitaarnet.nl/forum/phpBB/viewtopic.php?topic=14860&amp;forum=5&amp;4

belfrink
2 mei 2003, 18:51
Hij wordt ook vaak "Talkbox" genoemd, en je hebt er volgens mij een aparte versterker voor nodig om hem optimaal te kunnen gebruiken.

Ibanez RuleZ
6 mei 2003, 20:38
idd, een huisgenoot van me heeft er een gemaakt (dat kan ook nog), en hij werkt wel, maar je moet echt een goede PA hebben wil je er gebruik van kunnen maken. Gaaf is hetoverigens wel (en je tanden rammelen uit je bek, dat wil je niet weten :grin:)

harrald

FragDaddy
10 mei 2003, 13:26
ik wilde net gaan zeggen, sluit geen zware versterker op die talkbox aan, want dan rammelen de tanden uit je bek, maar mijn voorganger was mij voor.

die driver, waar die slang aan zit die je in je mond stopt, is in weze een speaker dat het geluid uit je gitaar laat horen. die speaker zorgt voor een grote luchtverplaatsing en voor een klein beetje geluid, als je daar nou een loeder van een amp op zet, dan krijg je veel luchtverplaatsing. dit is niet helemaal gezond. het idee is dus dat je met je mond de lucht uit die slang 'vormt' en dat wordt microfoon zit aangesloten op de PA.vervolgens weer opgepikt door de microfoon die je naast de slang hebt hangen, die

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-05-10 13:28 ]</font>