PDA

View Full Version : De zin van 8 gitaarlessen



Pickel
13 mei 2010, 14:10
Ik probeer al wat jaartjes op eigen houtje het gitaarspelen onder de knie te krijgen en nu heb ik voor mijn verjaardag 8 gitaarlessen van mijn vrouw cadeau gekregen. Hartstikke leuk maar..... ik twijfel echter aan de zin van 8 lessen. Heeft dat zin, of is dat min of meer weggegooid geld? Ik heb eigenlijk het idee dat, wil je het goed aanpakken, je meer in de richting van jaren moet denken.
Wat is jullie mening hierover?

SteveM
13 mei 2010, 14:22
Natuurlijk hebben 8 gitaarlessen zin! Geef je vrouw een dikke knuffel en bedank haar voor dit prachtige cadeau! In 8 lessen leer je uiiteraard niet alles, maar je kunt mooi even op weg geholpen worden.
Gewoon doen!

heinz3110
13 mei 2010, 14:23
Ehm, prima om mee te beginnen toch? Kan je daarna nog jaaaaren bij iemand ander- of dezelfde- op les. :)

@SteveM: +1 , je was me voor :)

Ukeloeder
13 mei 2010, 19:35
Wat is je alternatief? De kadobon inwisselen voor bier? Zou ik gelijk een slaapzak opzoeken, verwacht dat je dan een tijdje op de bank slaapt...
of buiten :seriousf:

budje
13 mei 2010, 19:37
Gewoon gaan lessen, niet zeiken ;)

BW87
13 mei 2010, 20:29
Het ligt totaal aan jezelf of die lessen zin hebben of niet,

als je erheen gaat met het idee van "Ik ga alles hieruit halen wat ik kan" dan zijn ze allemaal waardevol,

als je erheen gaat met het idee "ik kijk wel, maar verwacht er weinig van" hebben ze minder zin omdat je zelf niet alles eruit haal wat er uit te halen valt.


ikzelf zeg: Als je gemotiveerd bent om te leren heeft zelfs 1 enkele les zin.

het is natuurlijk wel zo dat als een leraar je langer kent dat diegene beter in kan spelen op jouw kunnen en waar je het meeste aan hebt om te leren.

Pickel
13 mei 2010, 20:48
ok, dus niet zeiken gewoon doen dus...:rockon:
Heb haar al voor voorbereid dat 8 lesjes weinig is, en dat je dan niet klaar bent... dan begint het pas...
Maar aan mijn motivatie ligt het in ieder geval niet hoor!

Gearjunkie
14 mei 2010, 00:15
Dus je vindt dat zij tot in lengte van dagen alle lessen zou moeten betalen??
Ik vind het een mooi cadeau, ze had voor zichzelf natuurlijk ook oordoppen kunnen kopen...
;)

Pickel
14 mei 2010, 08:35
Dus je vindt dat zij tot in lengte van dagen alle lessen zou moeten betalen??
Ik vind het een mooi cadeau, ze had voor zichzelf natuurlijk ook oordoppen kunnen kopen...
;)
Dat is nou juist mijn punt, ze dacht meer aan 'een cursus gitaarspelen' van 8 lessen o.i.d., en dan ben je klaar, volleerd gitaarspeler. Waarop ik dus denk dat je meer in termen van jaren moet denken.:cooler: en daarbij twijfel aan het nut van 8 lessen.:???:
Over de betaling: ach het komt allemaal uit 1 pot, dus zij of ik betaal, dat is het zelfde..

Harald
14 mei 2010, 08:57
Dat is nou juist mijn punt, ze dacht meer aan 'een cursus gitaarspelen' van 8 lessen o.i.d., en dan ben je klaar, volleerd gitaarspeler.


'in termen van jaren' :dontgeti:
Nee, KLAAR ben je NOOIT met leren gitaarspelen :sssh:

Afhankelijk van hoe je speelt zouden echter zelfs een paar lessen wel eens een hele impuls kunnen geven, en misschien zelfs een behoorlijke verbetering in je spel. Als je al geniaal bent en alles gewoon helemaal goed doet zal het wat minder zijn, maar vaak zien mensen kleine dingen gewoon helemaal over het hoofd die het leven van de gitarist een stuk makkelijker maken.

Synx
14 mei 2010, 10:39
+1 Soms maken 5 a 6 lesjes een ontzettend verschil! Gewoon doen dus. Kunt er altijd nog eens 8 bij nemen ;)

gorgasm
14 mei 2010, 14:29
idd zelfs 1 les heeft zin.
Ik ben 1x naar Jimi hendrix hier opt forum geweest en ik had er wat aan. Moest wel 4u rijden maar goed...
Als de docent goed is dan is het het waard, punt

hielos
15 mei 2010, 12:41
Inderdaad, zoals Harald volgens mij ook al aangaf zijn een aantal lessen nemen echt goed om je weer verder te brengen. Ik heb eerst ook alleen thuis gespeeld zonder les te hebben, maar toen ik les nam leken er verschillende "puzzelstukjes" in elkaar te vallen. In mijn geval ging ik dus ook verbanden zien tussen verschillende vaardigheden die ik al had, waardoor ik dus een wat "completer" gitarist werd. Sorry voor de misschien wat onduidelijke uitleg, dit is het beste wat ik ervan kan maken;).

Succes ermee!

Jilles
17 mei 2010, 21:27
Oké oke, voor mij is de knoop ook eindelijk door! Ik ga van de zomer ook een stuk of 5 lessen nemen want jouw verhaal komt heel logisch op me over.
(Hielos) :gitarist:

hielos
17 mei 2010, 23:11
Goede keuze in mijn ogen, alvast veel succes gewenst ermee!:ok: