PDA

View Full Version : elementen americaanse strat uit 89



listig
13 mei 2010, 13:48
Hallo , ben in het bezit van een standard strat uit 1989 met de orginele elementen en vraag me af of het een upgrade van deze gitaar zou zijn als ik deze elementen zou vervangen door "vintage" Fender customshop elementen.

Groeten , Hans

Bolder
13 mei 2010, 14:01
Wat is er mis met de oude pu's dan?

M@rtijnd
13 mei 2010, 14:09
Het hangt er vooral van af waar je voorkeur voor een sound ligt. Ik zou niet direct zeggen dat customshop pickups je geluid zouden verbeteren, aangezien dat volledig subjectief is.

Pepe
13 mei 2010, 14:26
Die pickups klinken niet slecht maar wat donker, de CS 54 zullen wat levendiger en meer hoog geven, de 69's meer bas en minder mids.

listig
14 mei 2010, 20:43
Mooi , ik weet weer wat meer. Ben niet ontevreden over het geluid van de orginele elementen ,maar ja het kan natuurlijk altijd beter he.

Mikos
15 mei 2010, 19:07
Geen idee of het altijd beter kan, dat is gewoon een kwestie van smaak, wat voor geluid zoek je, en met welk geluid ben je tevreden ;)

Pepe
15 mei 2010, 19:15
Het geluid wordt voor een deel bepaald door pickups. Je zit bij de kapper en dan kan kr er krullen in zetten, kort knippen, scheiding veranderen of verfen.. .maar dat hoofd eronder blijft hetzelfde.

Bij pickups moet je meer denken in wat ronder hoog, meer bassen, meer mids.. accenten van de toon die aanwezig is.

M@rtijnd
16 mei 2010, 00:18
Het geluid wordt voor een deel bepaald door pickups. Je zit bij de kapper en dan kan kr er krullen in zetten, kort knippen, scheiding veranderen of verfen.. .maar dat hoofd eronder blijft hetzelfde.

Bij pickups moet je meer denken in wat ronder hoog, meer bassen, meer mids.. accenten van de toon die aanwezig is.

Mooie metafoor, Pepe.. :)
Ben ik het overigens wel mee eens.

M