PDA

View Full Version : A/B -Box + buffer in één box bouwen..



Adro
13 mei 2010, 13:06
hallo mensen,

ik ben van plan om een A/B-box en buffer in een pedaal te bouwen. ik wil 2 bestaande pedalen in de box aan elkaar "koppelen".
kan ik van 1 9dc voeding de 2 circuitjes voeden? En is het is het aansluiten van de in en outputs gewoon een kwestie van : de output van de ene printplaat, solderen aan de input van de andere printplaat?

alvast bedankt voor jullie advies!

AD

flo123
13 mei 2010, 14:20
kan ik van 1 9dc voeding de 2 circuitjes voeden?

Ja hoor dat is geen probleem. Een "standaard" 9V voeding kan meestal meer dan voldoende stroom leveren voor een aantal effect circuits.



En is het is het aansluiten van de in en outputs gewoon een kwestie van : de output van de ene printplaat, solderen aan de input van de andere printplaat?

Dat klopt, je zet de circuits dan in serie met elkaar.

Maar wat wil je A/B-en?
En komt de buffer aan het begin bij de ingang?

Adro
13 mei 2010, 17:07
@flo: thnx voor je reactie:

ik wil 2 gitaren in een versterker gebruiken! eerst de gitaren er in dan via de buffer door naar de pedalen!! aan je reactie te zien moet het dus lukken!! THNX!!

groet

driftkop
13 mei 2010, 18:16
Je begrijpt dat je met een A/B box op deze manier maar één gitaar tegelijk kan gebruiken?

G.G.
13 mei 2010, 21:21
Je begrijpt dat je met een A/B box op deze manier maar één gitaar tegelijk kan gebruiken?

Inderdaad, een A B Y box moet je hebben.

Adro
14 mei 2010, 00:21
OK! met een A B Y kun je twee kanten op werken?? 2 gitaren of bijv 2 versterkers??
is dit bij een normale A/B box niet mogelijk dan??

^smurf
14 mei 2010, 09:19
met een A/B box kan je kiezen tussen kant A -of- kant B, met een A/B-Y kan dit ook, maar de Y is dan A -en- B te samen.
Normaal gezien zouden ze beiden in 2 richtingen gebruikt moeten kunnen worden.

flo123
17 mei 2010, 00:27
2 gitaren naar 1 versterker kan inderdaad prima met een A/B box:
2 ingangen, switch, buffer, 1 uitgang.

Adro
17 mei 2010, 02:30
super bedankt!! ik bestel de buffer van musikding.de. de door mijzelf gebouwde a/b-box krijg ik binnenkort van een collega gitarist weer terug! mocht ik tijdens het bouwen weer ergens tegen aan lopen dan horen jullie het snel genoeg! Thnx all!!

Mephistocles
17 mei 2010, 10:14
Goh, ik ben ook aan zoiets bezig, maar ik had een idee. Is het mogelijk om een stereokabels voor al je effecten te gebruiken met tip=hot, ring=+9V en sleeve=massa? Uiteraard alle inputs aanpassen, en een verloopje uit je gitaar waar de sleeve op de ring staat aangesloten? Dan heb je geen daisy chain e.d. meer nodig.

Speeddemon
25 mei 2010, 08:41
Goh, ik ben ook aan zoiets bezig, maar ik had een idee. Is het mogelijk om een stereokabels voor al je effecten te gebruiken met tip=hot, ring=+9V en sleeve=massa? Uiteraard alle inputs aanpassen, en een verloopje uit je gitaar waar de sleeve op de ring staat aangesloten? Dan heb je geen daisy chain e.d. meer nodig.

Volgens mij houden de in- en output caps van de effecten zelf de interne DC stroom naar buiten al tegen, dus zal de 'through-flow' van je +9V niet werken.
Komt nog eens bij dat het ook niet werkt zodra je pre-amp effecten en fx-loop effecten wil gaan mixen.