PDA

View Full Version : Midi probleem



Krikkeden 1ste
13 mei 2010, 00:47
Ik zoek een midi professor om me uit de nood te helpen.
De situatie is als volgt:
Ernie Ball JR expressie aangesloten op GCP naar GCX naar G Major 2.
Op de GCP staat op bv kanaal 1 het pedaal op (P1.127 CTL000) Op de G Major kan je dan bij MOD je externe expression controller kiezen (M1) en hem in de "Learn" functie zetten waarna je het pedaal beweegt, en de G Major weet welke controller hij moet gehoorzamen. Natuurlijk moet je ook een parameter toewijzen per preset dewelke je met het expression pedaal wil "editten"

Op preset 1 werkt alles prima. Ik kan in dit geval de mix van de reverb met het expression pedaal "bewerken"
Als ik het expression pedaal wil instellen op kanaal 2 lukt dat niet... Als ik in het mod menu controlle M1 in de "learn" functie breng, en het pedaal beweeg, dan is de beweging van het pedaal de oorzaak dat de preset van nummer veranderd. Door de beweging zie je kanalen switchen, tot als de uiterste positie van het pedaal bereikt is, en op die moment zie je wanneer je het pedaal beweegt, eveneens géén midi informatie meer binnenkomen op de indicator van de G Major. De vraag is nu, hoe moet ik de G-Major wijsmaken dat hij géén presets mag veranderen als ik het expressiepedaal beweeg???
Ik ging al 1000 keer alle parameters af in preset 1 waar alles prima werkt, maar vind geen enkele reden waarom het in preset 1 werkt, en in preset 2 niet...
Kan het een instelling zijn in de GCP?
Wie kan me helpen...

LikCharmant
13 mei 2010, 16:03
Bedoel je met kanaal 2 MIDI kanaal 2? Zo ja, waarom wil je opeens op een ander MIDI kanaal je G Major aansturen? Als ik je verhaal goed begrijp heb je de GCP zodanig ingesteld dat hij via MIDI kanaal 1 de G Major aanstuurt. In dat geval heeft het geen zin dan ook via kanaal 2 commando's te gaan geven.

Krikkeden 1ste
13 mei 2010, 16:24
Kanaal 2 moest preset 2 zijn, sorry...

Ik heb een oplossing voor het probleem gevonden...

In de GCP moet je het pedaal activeren, maar eveneens wijs maken dat het de G Major moet bedienen (nuttig als er meer multifx apparaten zijn...)

Ik moet toegeven dat ik géén groot midi kenner ben, maar als ze hun manual een beetje duidelijker hadden gemaakt kan een mens zich met spelen bezighouden ipv zich een pleuris te zoeken... :seriousf:

Henri H
13 mei 2010, 17:02
Hehe, ik ben ook geen midi-wonder, maar vind het wel verrekte handig als de presets eenmaal geprogrammeerd zijn.
Het moet niet te ingewikkeld worden vind ik, is ook erg lastig als je een storing hebt tijdens een gig o.i.d.

Mooi dat het probleem op is gelost. :ok:

Krikkeden 1ste
13 mei 2010, 20:14
:crazyhappy: Ik zal blij zijn als alles hier werkt...
Er dan nog enkele goeie presetjes in krijgen, en dan rammen maar... :-)

Nocki
14 mei 2010, 09:45
Hihi.

De controller is idd even een wereld apart. Normaal gesproken gebruiken we midi in de meest basic manier.
De Ground controll is een geweldig apparaat waarmee je heel veel dingen kunt aansturen.

Bij elke optie moet je aangeven wat ie aanstuurt, op welk kanaal met welke waarde...
Heb je het eanmaal door is het super!

Zelf ben ik wel happy want binnen kort wil ik met een Replifex en een Intellifex in mn rack werken. Ik wil dan alles met midi aansturen maar geen presets sturen naar de Units maar alleen maar cc's
Dat kan met dit apparaat! Helemaal goed want zou houd ik toch Delay spillovers... :)