PDA

View Full Version : Gouden Hardware beetje eraf.



Kuhrtje
13 mei 2010, 00:29
Hee jongens!

Na al het gekloot met een neppe Epiphone Les Paul Custom waar ik nu gelukkig vanaf ben heb ik dan nu eindelijk een nieuwe gekocht.. Niet nieuw maar wel een echte.

Het betreft deze gitaar:
http://www.whitstableguitars.co.uk/epiphonelespaulcustom.htm

Zodra ik hem heb zal ik een nieuwe NGD maken met foto's etc..

Nu vroeg ik mij af of je het versleten gedeelte van Gouden hardware en elementen weer terug goud kan krijgen.. Is daar een soort van spul voor ofzo?

De schroefjes kun je gewoon vervangen, maar als je bij de brug krijg is daar wat goud vanaf enzo.. Opzich allemaal niet erg, ben allang blij dat het een echte is.

Het is een koreaanse uit 1994.. Koreaanse schijnen de betere te zijn lees ik zo hier en daar..

Hopelijk weten jullie iets... Owja, mocht je nog 2 setjes Humbucker schroeven in het goud hebben liggen laat maar weten ;)

Morio66
13 mei 2010, 00:36
LP's uit Korea zijn gewoon beter dan uit China...
Heb ik ook niet van mijzelf, maar toevallig een LP van net voor die tijd..

pannekoek
13 mei 2010, 00:40
gewoon lekker zo laten :)

je kan uiteraard volledig nieuwe hardware kopen, maar wanneer ie een beetje versleten is past hij beter bij z'n leeftijd :)

en dat is veel gaver!

het zal uiteindelijk na een jaar hevig spelen vanzelf weer gaan slijten.

Kuhrtje
13 mei 2010, 00:43
Klopt,, daarom ik wil het ook niet helemaal weer goud hebben natuurlijk. Het valt ook allemaal wel mee. Alleen de humbucker schroefjes wil ik goud hebben. Gewoon omdat het kan :P

kan echt niet wachten!! Hopelijk vrijdag en anders maandag zei hij, maar in Nederland bezorgen ze toch gewoon op Zaterdag??

marco v
13 mei 2010, 17:04
Ik zou er ook helemaal niks aan doen, het geeft de gitaar net dat beetje extra.
Wie wil er nou een glimmende gitaar? Hij hoeft ook niet helemaal versleten te zijn, maar als hij zo nieuw eruit ziet, kun je er net zo goed een lijstje omheen doen en in de woonkamer hangen.

Kuhrtje
13 mei 2010, 17:34
Dat is inderdaad wel waar. Het enige wat ik er nog op ga zetten zijn dan goude humbuckerschroefjes... Dat vindt ik namelijk wel wat mooier...

Rest laat ik gewoon zoals het is.. Het valt ook allemaal wel mee hoor..

Hopelijk is hij morgen of zaterdag binnen :D:D:D

Martijn-w
13 mei 2010, 17:43
Goud is toch lelijk, ik zeg, de rest er ook af krabben! ;)

Rooker
13 mei 2010, 18:07
Gefeliciteerd met je echte Epi!!!
Balen dat je waarschijnlijk een nepper had.:ok:

En een beetje versleten geeft niks mi. Dat betekend dat er veel op gespeeld is. Meestal zegt het dan ook wel dat het een feine gitaar moet zijn.:rockon:

Jilles
13 mei 2010, 19:06
Door het spelen slijt het gouden laagje er wel een beetje vanaf hoor, maar echt opvallen doe dit niet.