PDA

View Full Version : Lexicon MPX1 en TC M2000



minoin
12 mei 2010, 18:36
Beste rackers,

Ik heb een maandje terug een MPX1 op de kop getikt als vervanging van mijn tijdelijke Intellifex. Wat een heerlijk apparaat is dat, niet zo heel moeilijk uit te vogelen als vaak aangegeven wordt. En de effecten zijn heel muzikaal en liggen lekker over je sound.
Ik heb bijvoorbeeld een dynamic stereo delay van 8-14ms gebruikt met een zacht chorusje. Dit in combinatie met mijn TriAxis/2:90 was het tonal heaven; op clean die brede belletjes-achtig schoon en op MarkIV of Mark IIC+ standje krijg je instant Petrucci.
De Wah in de FX-loop was ook helemaal zo slecht nog niet.

Maarrrr, de MPX-1 heeft een tijd nodig om patches te wisselen, 0,5 tot 1 sec. In die tijd valt het geluid niet weg, maar wordt alleen het droge signaal doorgestuurd (geen true-bypass!).
Omdat de MPX-1 niet kan boosten en het toevoegen van effecten het mastervolume naar beneden haalt, krijg je een piek van hard droog signaal van een seconde.
Ik vond het is geen enkel geval een werkbare situatie, vooral live niet. En het oogt mij vreemd dat een dergelijk product met een patch switching-delay zit, terwijl mijn oudere Intellifex dit niet had.
Dit probleem is opgelost door de Lexicon MPX 1 met nieuwe firmware te voorzien, versie 1.1. Let er dus op welke versie je koopt!!!

Ik heb de MPX1 verkocht en de TC electronic M2000 aangeschaft. Die heb ik net een uurtje binnen en wordt aankomende weken uitvoerig geprogrammeerd en getest. Dan volgt er opnieuw een kleine review.
Cheers mates!

http://www.cherubini.com/open2b/var/catalog/b/7424.jpg

flaintlead
19 mei 2010, 11:30
Heey Minoin,
heb je het apparaat al beter uitgeprobeerd???
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Zou zelf ook nog een multiFX erbij willen halen, het gaat dan waarscijnlijk een lexicon of een tc worden. Ben zelf ook erg benieuwd hoe dit apparaat zich staande houdt tegenover een Lexicon PCM serie. Weet trouwens iemand of de PCM serie van Lexicon ook een patch-switching delay heeft?

Greets

minoin
20 mei 2010, 12:52
Ik heb nog niet de kans gehad de M2000 te testen, ik zat te wachten op de XLR's van Thomann. Zodra ik de boel getest heb, zal ik een review posten.
Ik kan hem alleen met de G-Major 1, MPX1, Intellifex, PCM81 en G-system vergelijken, de rest van de serieuze FX heb ik nog niet gehoord :)