PDA

View Full Version : tascam dp004



jacobhdejong
12 mei 2010, 12:34
Hallo.Ik ben een tevreden gebruiker van de tascam dp004.
Alleen nu is het zo dat ik vandaag voor iemand een opname heb gemaakt, waarbij ik nu al de 4 sporen vol heb. Terwijl ik graag nog een extra gitaartje erbij op wil nemen. Is het ook mogelijk om nu al 4 sporen naar 1 spoor te copieeren, zodat ik er weer 3 over heb?
Ik weet niet namelijk of dit kan, en ik lees er zo gauw ook niks over in de manual. Dus graag geen RTFM als antwoord, maar misschien zie ik het over het hoofd, of is mijn engels niet al te best.

Groetjes Jacob:supercool:

Solidkick
12 mei 2010, 12:40
In het engels heet dat bouncen:

Quote:
The DP-004 allows you to build up your arrangement until you've filled up all four tracks. The Bounce feature allows you to consolidate tracks and make room for more overdub layers. Track editing and undo is also available.

pagina 69 van de manual.
Succes!

jacobhdejong
12 mei 2010, 13:03
Hoi Solidkick!

Thnx voor deze waardevolle info, weer wat geleerd!

Grtn Jacob

bert k
12 mei 2010, 14:14
Ja, maar nu ben je te laat, al je sporen staan al vol. Je moet er op zijn minst 1 vrijhouden om naartoe te bouncen. Maar mss naar een PC?

Solidkick
12 mei 2010, 15:49
Je moet er op zijn minst 1 vrijhouden om naartoe te bouncen.

Met deze opmerking verraad je je Portastudio verleden Bert ;)
Je kunt met dit apparaat track 1 t/m 4 als stereomix naar 1 en 2 bouncen of als monomix naar track 1.

bert k
12 mei 2010, 15:59
Joehoe! Betrapt! Mooi dat mijn info zo'n 25 jaar gedateerd is. Dan gaat het dus gewoon.:)