PDA

View Full Version : hoe gitaar laten versturen



rozh
12 mei 2010, 02:19
een vriend van mij wil zn gitaar naar mij toe sturen, hoe kan hij dat het beste doen? waar kan je een doos of iets dergelijks vinden wat geschikt is voor een gitaar(stratocaster)

TimS
12 mei 2010, 02:21
Gitaar in koffer, koffer in doos met veel opvulling?

rozh
12 mei 2010, 02:33
de gitaar is zonder koffer helaas

rijsberman
12 mei 2010, 02:47
Ik zou 'm niet gewoon in een envelop doen.

TimS
12 mei 2010, 03:32
Ik zou 'm niet gewoon in een envelop doen.
Een paar postzegels op de headstock?

Maar waar komt de gitaar vandaan? Is het gewoon in Nederland of gaat het ook vliegen?

Midwolda
12 mei 2010, 07:15
Zo'n doos kun je vaak wel bij de lokale muziekwinkel krijgen.
Spanning iets van de snaren afhalen, flink wat bubbeltjes-plastic om de gitaar,
in de doos, overgebleven ruimte opvullen met kranteproppen, doos dichtmaken met ductape
en voor 6,75 brengt de TNT 'm overal naar toe (binnen Nederland).

Morio66
12 mei 2010, 11:17
Ben zelf altijd van de voorzichtige..
Mijn gitaar komt straks uit de UK, ook zonder koffer.. :nervous:
Iemand vertelde mij dat hij altijd de tuners e.d. extra beschermt..

En anders verzekerd laten verzenden... als je dat prettiger vindt..

guitarkid
12 mei 2010, 11:23
Zo'n doos kun je vaak wel bij de lokale muziekwinkel krijgen.
Spanning iets van de snaren afhalen, flink wat bubbeltjes-plastic om de gitaar,
in de doos, overgebleven ruimte opvullen met kranteproppen, doos dichtmaken met ductape
en voor 6,75 brengt de TNT 'm overal naar toe (binnen Nederland).

+1.
Ik heb het al heel vaak zo gedaan, maar moet wel eerlijk zeggen dat het altijd om redelijk betaalbare gitaren ging.....

Gr. C.

macwilliams
12 mei 2010, 11:25
Envelop klinkt misschien gek maar ik heb er eens een verstuurd die ik eerst in bubbelfolie had gewikkeld en daarna twee stukken karton er omheen geniet. Leek best wel op een dikke envelop.

Venlonaer
12 mei 2010, 11:43
Ehm....postduif?:rockon:

Shades-Of-Grey
12 mei 2010, 15:52
Waar moet die naartoe? Als het binnenlands is, mischien beter zelf brengen of je vriend laten ophalen met auto of desnoods ov?
Want hoe goed je het ook inpakt, bij de postbedrijven werken tegenwoordig hellaas een aantal halfslachtige bezorgers die niet zo veel geven om proffesionele trots en een pakket heelhuids bij de juiste persoon te brengen.

Niet de meeste, meestal gaat het goed, maar ik zou toch wel de optie overwegen om zeker te weten dat alles 100% goed gaat.

Anders.. wat eerder gezegd is. Koffer met bubblewrap / kranten is de beste optie. Wees wel slim om het pakket verzekerd / aangetekend te laten vesturen als dat mogelijk is. Verblijd je ook niemand bij een distributiecentrum met een nieuwe gitaar ;)

Hendriks
12 mei 2010, 15:59
Een gitaar met geschroefde hals zou je ook kunnen demonteren , veel minder kwetsbaar .

hezz
12 mei 2010, 16:04
Een gitaar met geschroefde hals zou je ook kunnen demonteren , veel minder kwetsbaar .

Dit is de beste optie, zelfs in een koffer. Snaren eraf en hals eraf schroeven, is heel veilig!

Plant
12 mei 2010, 16:55
http://www.stewartguitars.com/images2/BlackStowApartBack.jpg