PDA

View Full Version : Mesa 50/50 met Ga15



gibson-strato
11 mei 2010, 23:21
Hoi,

Het is misschien een hele domme vraag maar aangezien mijn cabinet tijdelijk overleden is stel ik hem toch:
Ik ben in bezit van een mesa 50/50 eindtrap. Nou wilde ik die aansluiten op bijpassend cabinet maar dat lukt dus even niet, dus was de vraag of dat ik die mesa rechtstreeks in een harley benton ga15 versterker kan pluggen? (dus niet als input maar aan de achterzijde, waar je die jackplug van de hb versterker eruit kunt trekken)
Die HB versterker heeft achter namelijk 3 ingangen (4,8,16 ohm) waardoor je hem dus ook als los cabinet kunt gebruiken??

Alvast bedankt!

edje kadetje
12 mei 2010, 07:57
Nou, het lijkt me niet verstandig om de output van een eindtrap in een versterker te voeren. Op een eindtrap sluit je een speaker aan. Dus wat mogelijk wel kan, is als de speaker van de HB is aangesloten op zijn eindtrap via een jack, dat je die jack (van de speaker dus) in de output van de mesa steekt.

peter_heijnen
12 mei 2010, 08:22
aangezien mijn cabinet tijdelijk overleden is!
Die aansluiting op je hb is een output dus daar mag NOOIT iets in.

Aan de outputs van je mesa dien je nooit iets anders te hangen dan een speaker/kast/load-configuratie met de juiste specs, anders is je mesa binnenkort ook -al dan niet tijdelijk- overleden.

Gezien je vraagstelling is het wellicht ook beter je eerst iets meer te verdiepen in de materie voor je gaat experimenteren.

even
12 mei 2010, 09:34
Die drie "ingangen" zijn uitgangen om een speaker aan te sluiten.

Pepe
12 mei 2010, 10:24
Serieus? Een Mesa 50/50 hebben maar geen flauw benul van elementaire gitaar logic?