PDA

View Full Version : Elementen



crowdsurfer
25 april 2003, 07:41
Hey

Welke elementen raden jullie aan voor veelzijdige sound? Ze moeten goed overweg kunnen met distortion en er moeten goede solo's uitkomen

Crowdsurfer

Lacrymosa
25 april 2003, 09:21
Probeer de zoekfunctie

Kom je er niet uit?
Wat voor gitaar, amp heb je?
Wat voor stijl speel je, wat voor sound wil je?

CheerS!!

jorrit
25 april 2003, 10:30
brug element? hals element?

Phoenix Rising
25 april 2003, 10:36
Op 2003-04-25 07:41, schreef crowdsurfer:
er moeten goede solo's uitkomen


Echt heftige solos uit de elementen? Gaaf die wil ik ook wel! :grin:

Hoe doen ze dat?

crowdsurfer
25 april 2003, 23:01
Op 2003-04-25 10:36, schreef Phoenix Rising:


Op 2003-04-25 07:41, schreef crowdsurfer:
er moeten goede solo's uitkomen


Echt heftige solos uit de elementen? Gaaf die wil ik ook wel! :grin:

Hoe doen ze dat?


:grin: ik bedoel ruige sound van solo's snappie :grin:

alles met rock/metal vooral rage against the machine. Ik zat the denken aan 2 EMG Humbuckers en een DiMarzio single coil of can ik beter een andere single coil pakke?

hoofd
25 april 2003, 23:15
Pak dan meteen ook een emg single-coil, als je dan toch bezig bent...

crowdsurfer
25 april 2003, 23:37
Dat zou wel het beste zijn, maar geeft dit wel een veelzijdige sound?

Lacrymosa
26 april 2003, 00:43
EMG's kunnen veelzijdig zijn, kijk naar steve lukather, maar bij hem ligt de veelzijdigheid meer in zn vingers denk ik

een setje seymourduncans kan ook werken
een 59 in de nek, een JB in de brug en een cool rails in et midden

Een vriend van me (Jay Cal) heeft 2 multibuckers (van dimarzio) en een fast track, lijkt me ook veelzijdig, ik moet et alleen nog voor em in mekaar solderen (sorry Gianno, wordt nog aan je schema gewerkt)

Een combo van Tone zone (brug) en Paf Pro (nek) lijkt me ook te gek (beide Dimarzio trouwens)

er zijn immens veel combo's mogelijk, eerst moek wat info over je gitaar, amp, effecten, speelstijl etc hebben

CheerS!!

crowdsurfer
26 april 2003, 09:51
hey lacrymosa

Wat wil je dan weten over men gitaar? die is nog niet klaar, ben al ff aan het informere welke elementen ik ga gebruiken. Ik heb een POD 2 en een stagg en een heel oude solton als versterkers. Waarom moet je dat weten?

crowdsurfer

Lacrymosa
26 april 2003, 10:59
Omdat ik dan een beeld kan krijgen van hoe je nu klinkt
en dan is et makkelijker advies geven als je verteld hoe je wil klinken

wat voor hout is je gitaar?
Wat voor constructie? (bolt-on, set, neck thru)?
Wat voor toets?
Wat voor brug?

CheerS!!

hoofd
26 april 2003, 11:30
Mijn EMGkeuze zou een EMG89 in de nek (omdat je 'm ook kan splitten), een EMG SA (single coil dus) in het midden en een EMG81 bij de brug (voor het hardere beukwerk). Dit lijkt mij vrij veelzijdig.

jorrit
28 april 2003, 14:58
k heb zelf ook een emg 81 in de brug en ik zou niet weer een emg kopen. op een of andere manier klinkt t toch gevoelozer als een passief element. ik zou voor een seymour duncan setje gaan. brug: jeff beck midden: cool rails nek: '59

maar uhm als je op een stagg speelt zou ik eerder eerst een nieuwe gitaar kopen....

renier
29 april 2003, 11:00
hey mensen, zit met hetzelfde probleem, dus ik dacht: laat ik mijn vraag maar in hetzelfde rijtje droppen:

gitaar: Ibanez RG560, (de enige rg met HSS config)met edge pro brug, basswood body en momenteel stock elementen (V2 humbucker, 2 S1 single coils)

versterker: nu nog een rath amp retro 80 80 watt SS bak.

effecten: niet te veel, crybaby en wat analoge pedaaltjes.

stijl: rock / pop (van tori amos tot tool)

wat voor een pickups moet ik nu kiezen?..

zat zelf te denken aan een Tone zone in de brugpos., een Hot rails in de neck pos. en een twangy single coiltje in de midden positie...

iemand tips / ervaringen??

alvast bedankt.

EDIT: oja en Crowdsurfer: koop gewoon een nieuwe gitaar! nieuwe pickups zijn echt peperduur (minimaal 50 euro per stuk, als je heel goed zoekt). je gaat toch niet voor 150 / 200 euro vertimmer aan een instap gitaartje? spaar dan effe 200 euro verder en koop gewoon een leuk tweedehandsje..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: renier op 2003-04-29 11:02 ]</font>

Lacrymosa
29 april 2003, 11:43
Ik heb een Charvel (alder body) en er zitten in de nek en in het midden 2x een lil 59 van seymour duncan, en in de brug komt een tone zone..........klinkt super


CHeerS!!