PDA

View Full Version : hulp voor zoeken Versterke +effecten



richboy
11 mei 2010, 17:48
heey
ik ben een beetje nieuw op het forum (eerste bericht)
maar ik vroeg me af of jullie me konden helpen,
ik heb nu een Peavey Vypyr 15
dat is een versterker met ingebouwde effecten,
maar stel ik zou iets beters willen
beter in geluid enzo,
wat zou ik dan moeten doen?
wat is dan een goede optie,
ik speel vooral metal en rock, maar soms ook andere stylen
ik ben nu in de staat om een stuk betere amp te kopen (qua kosten gezien ook)

pasqual
11 mei 2010, 18:03
wat wil je?

een amp mét effecten, zonder effecten? transistor, buizen? voor thuis of voor repetities en optredens? budget? etc.................

en zo kan ik nog wel ff doorgaan. welkom by the way op het forum;)

groeten Pasqual.

Trecion
11 mei 2010, 18:20
ondanks dat we verder niks weten is de Peavey 6505+ 112 die komende maand uit komt. dat is als ie niet weer uitgesteld is/wordt

richboy
11 mei 2010, 19:44
nou kijk,
wat ik dus wou weten,
wat nou beter is, ik neem aan een versterker en effecten apart?
het is voor thuis bedoelt,
en wat ik eraan wil besteden jah,
dat is een goeie, 600-1000 euro. voor versterker + effecten dan

en wat is handiger dan?
effecten pendaal of los effecten?

OJee
11 mei 2010, 20:02
Met jouw budget heb je een enorm scala aan versterkers. De meeste ervan zijn echter bedoeld voor op het podium en zullen voor thuis veels te hard gaan. Dat is enorm zonde van je investering (of je moet alleen op een boerderij in het buitengebied wonen) Ik speel thuis nog het meest onversterkt, knallen doen we wel in de studio en op het podium.

Als je nieuw bent in de effecten, dan is een multi effect erg leuk om mee te experimenteren en te kijken wat je wilt. De meeste meer ervaren gitaristen hebben de voorkeur voor losse pedalen.

Ik zou eerlijk gezegd voor thuis niet zo veel geld aan een versterker uit geven. Kan je beter wachten tot je in een bandje speelt en dan wat kopen wat in de stijl van je band past.

OJ

Cageman
11 mei 2010, 20:06
ENGL Thunder Reverb 50 :ok:

rond 850 euries, uit mn hoofd. Heb ik ook en ik vind het echt een puik buizenbakkie :)

geluid is echt heel helder en mij bevalt de reverb erop erg goed.
effecten zitten er alleen niet op, heb je alleen al enig idee wat voor effect je dan wilt hebben.. daar is nogal veel variatie in natuurlijk. Ook kun je je afvragen of je multi effect of losse kastjes wilt.

richboy
11 mei 2010, 20:39
ik zit niet in een band dus versterk ik het wel natuurlijk thuis
ik ben nog niet echt goed bekend met effecten,
maar wat zou een goede combinatie zijn? (versterker + multieffectenpendaal)
als verbetering van mijn huidige versterker

RoelSmoel
11 mei 2010, 20:47
ik zit niet in een band dus versterk ik het wel natuurlijk thuis
ik ben nog niet echt goed bekend met effecten,
maar wat zou een goede combinatie zijn? (versterker + multieffectenpendaal)
als verbetering van mijn huidige versterker

Buizenbak met een goede scheur + Line 6 M9/M13.

Cageman
11 mei 2010, 21:55
ik zit niet in een band dus versterk ik het wel natuurlijk thuis
ik ben nog niet echt goed bekend met effecten,
maar wat zou een goede combinatie zijn? (versterker + multieffectenpendaal)
als verbetering van mijn huidige versterker

huh.. ow dus toch geen andere versterker?
nja.. het zal de kwaliteit van je versterker niet verbeteren.. effecten.. (daar is overigens in eerdere topics nog wel wat over gezegd geloofk) wel veranderen.

welk effect je leuk vindt hangt af van wat voor geluid je wilt bereiken.. voor metal is een heftige metaldistortion erg leuk met eventueel een wah wah erbij.
meer spacey achtige geluiden (U2 oid) krijg je dan weer met een delay.

zoek eens op youtube op verschillende effecten, proguitarshop of gearmanndude hebben goede demo's. kun je beetje orienteren op wat wat is.

pasqual
11 mei 2010, 22:33
als het alleen voor thuis is, is een buizenbak natuurlijk onzin om aan te prijzen; je kan er echt niet veel mee ( wordt pas mooi als je met een redelijk volume speelt ) of het moet een 5 watt versterkertje zijn. ik heb voor thuis een digitech rp-1 ( een oud digitaal multi-effects ) die ik met koptelefoon gebruik of doorlus naar mijn keyboard ( aux ). dit geeft echt een behoorlijk geluid. deze zou je ook kunnen aansluiten op je stereo. voor thuis is dit een relatief goeie en goedkope oplossing. op marktplaats koop je zulke multi-effects al vanaf 75,- euro.

voor in de oefenruimte en optredens wil ik absoluut géén multi-effects hebben en gebruik ik dan ook losse pedalen.

maar voor je zoiets gaat zoeken, laat je eerst eens ff goed voorlichten welke kant je op wil qua geluid en effecten. zo zijn er ook een hele rits multi-effects op de markt die ik persoonlijk waardeloos vind ( digitech rp 50/80, zoom 501 e.d. ).

groeten Pasqual.


kortom, jouw vraag is eigenlijk niet 1-2-3 te beantwoorden .