PDA

View Full Version : MXR Micro Amp maakt losse contact



hezz
11 mei 2010, 16:03
Ik ben enorm tevreden met dit uiterst simpel pedaal, maar ondanks z'n simpliciteit heeft 'ie nu al kuren (ik heb 'em iets minder dan een maand denk ik).

Bij het aan- en uittrappen maakt 'ie soms geen contact totdat ik de switch een tikje van de zijkant geef of iets anders wazig ermee doe. Het licht gaat gewoon aan en uit, alleen het signaal is opeens bijna weg. Ik hoor bij aanslag vaak nog wel héél licht iets van m'n signaal.

Het lijkt bijna alsof er iets niet goed is uitgelijnd ofzo, hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Het leek me verstandig hier op het forum eerst even te posten voordat ik er binnenin ga zitten rommelen.

rpl
11 mei 2010, 16:17
Ik ben enorm tevreden met dit uiterst simpel pedaal, maar ondanks z'n simpliciteit heeft 'ie nu al kuren (ik heb 'em iets minder dan een maand denk ik).

Bij het aan- en uittrappen maakt 'ie soms geen contact totdat ik de switch een tikje van de zijkant geef of iets anders wazig ermee doe. Het licht gaat gewoon aan en uit, alleen het signaal is opeens bijna weg. Ik hoor bij aanslag vaak nog wel héél licht iets van m'n signaal.

Het lijkt bijna alsof er iets niet goed is uitgelijnd ofzo, hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Het leek me verstandig hier op het forum eerst even te posten voordat ik er binnenin ga zitten rommelen.

Je hebt toch wel garantie :D

Fuhgawz
11 mei 2010, 17:54
Misschien een slechte soldeerverbinding aan de switch, dan is het zo gefixt. Als de hele switch kapot is dan wordt het wat duurder. Vraag het eens aan Dirk_Hendrik (http://www.dirk-hendrik.com).

pasqual
11 mei 2010, 18:05
Je hebt toch wel garantie :D

dus.....terug naar de winkel!

groeten Pasqual.

hezz
11 mei 2010, 18:20
Net toch weer even een uurtje geprobeerd en gejammed... hij deed 't nu opeens weer perfect. Ik denk dat ik de boosdoener wel te pakken heb, het ligt meer aan m'n voeding dan aan het pedaal zelf. De pedalen worden gevoed door een daisychain met allerlei rechte plugjes ipv haaks, soms zorgt dit ervoor dat ze een beetje scheef erin komen te staan en ik denk dat dat aan de binnenkant nadelig duwt. M'n nieuwe Fuzz heeft ook last van deze plugjes (vandaag binnen gekomen, thanks Kenneth!), de plugjes worden te snel 'dik' waardoor die niet helemaal erin kan en dus niet stevig zit. Ik moet dus sowieso over naar kleine haakse plugjes, ook om ruimte te besparen!

Goed excuus om een Harley Benton powerplant te bestellen (die heeft ook die haakse plugjes)? Ik lees daar goede dingen over...