PDA

View Full Version : problemen met effecten icm les paul



Samder
11 mei 2010, 13:52
Hallo Gitaarnetters,

Ik zit met een probleem. Wanneer ik mijn les paul studio (p90's) gebruik, heb ik met effecten zoals de CE-1, Memory Man Deluxe en DejaVibe last van een irritant clippend/distorted geluid.. Met m'n strat is dit haast niet zo, maar wel hoorbaar wanneer ik de tone knop terugdraai.

http://www.youtube.com/watch?v=xHEiuoQWv74

Het eerste sampletje is de EHX MM, met strat (tone helemaal terug) (excuses voor het niet gestemd zijn, maar gaat om de demonstratie van het probleem)
Het tweede sampletje is de CE-1 met Les Paul.

De distortion komt NIET van de camera, dit is het geluid uit de speaker.

Help mij AUB.

the sure thing
11 mei 2010, 14:00
Hallo Gitaarnetters,

Ik zit met een probleem. Wanneer ik mijn les paul studio (p90's) gebruik, heb ik met effecten zoals de CE-1, Memory Man Deluxe en DejaVibe last van een irritant clippend/distorted geluid.. Met m'n strat is dit haast niet zo, maar wel hoorbaar wanneer ik de tone knop terugdraai.

http://www.youtube.com/watch?v=xHEiuoQWv74

Het eerste sampletje is de EHX MM, met strat (tone helemaal terug) (excuses voor het niet gestemd zijn, maar gaat om de demonstratie van het probleem)
Het tweede sampletje is de CE-1 met Les Paul.

De distortion komt NIET van de camera, dit is het geluid uit de speaker.

Help mij AUB.Haal je CE-1 er is helemaal tussenuit (dus echt fysiek uit de keten halen).... is het geluid dan op zich OK? De CE-1 vervormt nogal eens (ook in de bypass stand).

Samder
11 mei 2010, 14:57
De ce1 is door DH ge truebypast, dus daar kan het ( helaas) niet aan liggen..

driftkop
11 mei 2010, 15:02
Probeer eerst je gitaar direct in je amp, en kijk of het de storing er dan ook is. Vervolgens 1 voor 1 de pedalen proberen (apart). Hopelijk wordt zo duidelijk waar de storing vandaan komt.

marc_o
11 mei 2010, 15:10
Probeer eerst je gitaar direct in je amp, en kijk of het de storing er dan ook is. Vervolgens 1 voor 1 de pedalen proberen (apart). Hopelijk wordt zo duidelijk waar de storing vandaan komt.


Dat is inderdaad de beste manier, kaal beginnen, en dan 1 voor 1 de effecten erbij of allemaal een keertje apart. Kan aan vanalles liggen, zelfs aan de volgorde van aansluiten....zo, hier ben je wel even zoet mee, succes.

driftkop
11 mei 2010, 15:14
En het zou zelfs aan een kabel kunnen liggen :ok:

Plant
11 mei 2010, 15:34
En het zou zelfs aan een kabel kunnen liggen :ok:

Een clippende kabel :???: :seriousf:
Maar je zou idd een vervormd klinkend geluid kunnen krijgen als er een niet goed kontakt maakt.

Die Ming's Pretty Heroes muziek is goed trouwens. Had er nog nooit van gehoord, maar luister nu weer even verder...

Samder
11 mei 2010, 19:07
Een clippende kabel :???: :seriousf:
Die Ming's Pretty Heroes muziek is goed trouwens. Had er nog nooit van gehoord, maar luister nu weer even verder...

Thanks plant!

Ik heb zojuist 2 andere kabels geprobeert, en de CE-1 direct aangesloten zonder pedalen ervoor/erachter. Met Strat werkt ie prima, maar met de les paul klinkt ie nog steeds verschrikkelijk klippend, overigens ook met m'n gretsch.

Is een CE-1 gewoon geen goede combinatie met humbuckers?? Kan er natuurlijk mee te maken hebben dat ze een hogere output hebben dan m'n strat, waardoor de boel gaat clippen, maar ik moet de CE-1 wel ERG zacht zetten om dat tegen te gaan..

driftkop
11 mei 2010, 19:59
Heb je de LP aangesloten *zonder* de CE-1?

Mitch
11 mei 2010, 21:43
Da's geen probleem van storing of interferentie van meerdere pedalen hoor? Waarschijnlijk weinig mensen met hands-on ervaring met beide effecten.
Je noemt in je openingspost drie belangrijke dingen. Je hebt een LP Studio met P90's en je clipping vindt plaats bij je CE1 en je DMM. Tja, lullig voor je, maar dat zijn nou net twee effecten die redelijk gevoelig zijn qua input en niet al teveel headroom hebben... en je Studio met P90's heeft een aardige bak output en een flinke bak laag (vandaar ook de problemen met de Gretsch) en mids en dat matcht dus voor geen meter met je effecten. Vandaar het succes met de Strat.
Bij de DMM kun je 't nog regelen met de input knop (die moet dus lager als je de Gibson inprikt) maar in mijn ervaring ga je het niet helemaal clean redden met dergelijke output van je gitaar. Met de CE1 kun je 't sowieso vergeten, die gaat over zijn nek.

Misschien weet D_H een truuk om de headroom te verhogen, maar ik ben bang dat dat lastig gaat worden. Hij is momenteel op vakantie maar vraag het 'm eens over een week. Tot die tijd gewoon je strat gebruiken óf op zoek gaan naar mildere P90's.

Samder
12 mei 2010, 00:11
Bedankt voor je comment! Die p90s hebben inderdaad behoorlijk wat output. Weet jij toevallig of Gibson mini humbuckers ook zon hoge output hebben? Was al een tijd van plan om de p90s te laten vervangen.

Het is geen ramp natuurlijk, dan moet ik die effecten gewoon maar een beetje mijden met humbuckers, hoe jammer het ook is...

snaarplukker
12 mei 2010, 00:20
En als je de volume van je gitaar een stukje dicht draait?

Mitch
12 mei 2010, 12:13
Bedankt voor je comment! Die p90s hebben inderdaad behoorlijk wat output. Weet jij toevallig of Gibson mini humbuckers ook zon hoge output hebben? Was al een tijd van plan om de p90s te laten vervangen.

Het is geen ramp natuurlijk, dan moet ik die effecten gewoon maar een beetje mijden met humbuckers, hoe jammer het ook is...
Het kan echt wel hoor, maar dan moet je P90's of humbuckers hebben die wat minder output hebben óf (nog beter) niet zoveel nadruk leggen op het laag zoals de P90's die ik in Studio's ben tegengekomen. Een GEM toevallig?
Je zou kunnen kijken bij Fralin, Nordstrand, Bareknuckle, Novak of iets dergelijks. Die hebben wat beter de helderheid en iets minder output die een P90 prima past, iets meer 'vintage correct' zal ik maar zeggen. (Alsof ze toen geen spreiding hadden qua output, maar goed...)

Weinig ervaring met Gibson's mini-humbuckers, heb ze in ieder geval nooit geprobeerd met een CE1, wel een keer met een DMM en dat ging goed.
Je gebruikt trouwens een paar keer de term 'humbuckers' als je het ook over je LP hebt. Heb je twee LP's? Of bedoel je eigenlijk de P90's?


En als je de volume van je gitaar een stukje dicht draait?
Het oversturen van de effecten houdt in mijn ervaring pas op als je je volume net iets teveel hebt teruggedraaid om nog normaal in de bandmix te kunnen hangen.

gobius
14 mei 2010, 19:55
Ik lees de laatste nogal veel dingen over pedalen op 18v laten draaien. Dat blijkt de headroom behoorlijk te ''verruimen''. Een eenvoudige voltage verdubbelaar is snel gebouwd en kost vrijwel niets. Wel ff checken of je pedaal op 18v draait.

Mitch
16 mei 2010, 16:19
Da's goed bedacht, maar op de DMM niet van toepassing helaas. Die werkt al op een hoger spanning. De CE1 werkt eigenlijk beter op line level in plaats van instrument level.

Einzeln
16 mei 2010, 16:26
Da's goed bedacht, maar op de DMM niet van toepassing helaas. Die werkt al op een hoger spanning. De CE1 werkt eigenlijk beter op line level in plaats van instrument level.
Dás merkwaardig want line-level is een groter signaal en zou dus eerder gaan clippen. De CE-1 zou dus dan een gitaarsignaal met hoge output zeker aan moeten kunnen. Maar de CE-1 heeft een hi en low input. Als ie op line-input staat zou dat echter tonesuck geven, zover ik begrijp. Is het apparaat gemod?

Dirk_Hendrik
16 mei 2010, 19:19
Is idd gemod tegen tonesuk.
idd de low, minst gevoelige stand dus, gebruiken en nauwkeurig afregelen. M'n eigen CE1's hebben dit probleem net zo hard. Je zit puur naar het clippen van de BBD chips te luisteren en een hogere voedingsspaning is geen optie daar die al op max zit.

Dan,
Een CE1 is een geweldige chorus maar wel eentje met de klassieke kuteigenschappen die je vaker tegenkomt bij 30 jaar oude meuk, het werkt niet per se optimaal samen met andere spullen. Ce1's waren van origine bedacht voor toetsenisten. Niet voor gitaar.

Ik loop daar de laaste tijd behoorlijk vaak tegenaan. Verkeerde, (imho) of vaker nog, te hoge verwachtingen van oude effecten.

Mitch
16 mei 2010, 19:35
Ah oui monsieur :D

Samder
17 mei 2010, 10:39
Hi dirk_hendrik, als jouw ce1s dit ook hebben maak ik me er verder geen zorgen over. Hij werkt namelijk wel te gek met mn strat. Echter die Ehx mmd is nog wel een raadsel, hij begint ook heel raar te klinken als ik m laat oscileren, te knarsen en te clippen.