PDA

View Full Version : het beest



wietse
11 mei 2010, 12:55
it's all in the name, wie kent ze nog gitaren met de naam the animal op de kop, mijn eerste was een animal strat en dat was een hele redelijke gitaar.
m'n 2e gitaar was dus ook een animal en dat was een the paul model, man wat een baggerplank.
dingen kon je destijds ook een tijdje kopen bij bart smit voor een prikkie, eerst werden ze gemaakt in korea en later kocht de importeur in in indonesië, daar werden ze niet beter van.
maar goed kon me dus weer niet inhouden, vandaag een the animal les paul opgehaald met park versterker (10 watt met reverb) standaard en kabel voor 110 euro.
1e indruk wow!
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/animallp.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/animallpmercy.jpg
goed afgewerkt, leuk detail zoals de afgeronde achterkant, gewoon een mooi ding om te zien.
thuis gekomen nieuwe snaren er op gezet, er effe in gekeken en hij is gemaakt volgens het beproefde hondo recept, multiplex met een arched top die alleen aan de randen vastzit, dit geeft hem dus akoestisch ook een redelijk volume.
de hals voelt kwa profiel ook aan als die van een hondo, lekker plat dus beetje stratachtig.
maar mijn god wat speelt dit ding licht, ik heb eigenlijk op nog niet één gitaar de actie zo laag weten te krijgen zonder fretbuzz.
ook de elementen zijn wel te pruimen goed gedefinieerd en niet modderig, als beginnersgitaar kan je het zeker slechter treffen, heb dit ding voor de handel gekocht en een gitaar die zo goed speelt moet zichzelf wel bijna verkopen.
de kop vind ik ook mooi, geen gibson poging maar een eigen design, beetje hofner achtig.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/animallpheadstock.jpg
het versterkertje kraakt nogal maar niks wat niet met wat contactspray op te lossen is, ik kan wel wat verdienen aan zo'n setje al zal het niet bijzonder veel zijn.

munkie
11 mei 2010, 13:01
Toen ik die body zag op MP dacht ik even dat het een oude Hohner was. Toen ik die kop zag was ik snel genezen :soinnocent:

Tsja, 100 euro is niet veel maar anderzijds heb ik recentelijk toch een paar echte "Mat's" op de kop getikt voor rond die prijs. Zit soms wel wat werk aan maar het zijn allemaal heerlijke players.

lindstrom
11 mei 2010, 13:23
Ah! The Animal... het merk dat vroeger te koop was bij de Wehkamp. ken meerdere mensen die met een The Animal stratje begonnen zijn.

In mijn ogen echt bagger... maargoed. voor 100 euro.. tjah... ik had er niet meer dan 50 e voor willen geven.

Riky
11 mei 2010, 13:39
Ik vind deze er toch echt wel aardig uitzien.

bat
11 mei 2010, 13:44
Ik vind deze er toch echt wel aardig uitzien.
Inderdaad, zeker vergeleken met wat je doorgaans onder de naam The Animal langs ziet komen.

Scrollcock
11 mei 2010, 14:05
lol aan jullie reacties te horen was The animal de stagg van 20 jaar geleden, ik vind deze er anders heel mooi uitzien!

Mart

Rock Bottom
11 mei 2010, 16:43
Mijn eerste was ook een animal en ik vond dat ding zo klote, idd de stagg van begin jaren 90

nickofzo
11 mei 2010, 16:58
ik dacht bij de titel...
die komt met een lelijke bc rich aan:P

haha maar deze is vet

episua
11 mei 2010, 17:31
Heb vroeger (volgens mij in 1996 ofzo) precies zo'n gitaar een tijd zien hangen in een muziekzaak maar dan met het merk Rockwood by Hohner erop. Volgens mij moest dat ding toen 675 gulden kosten.

Martijn-w
11 mei 2010, 17:46
Ik heb laatst nog voor een vriendin van mij de jack input van haar the animal lp vast moeten draaien. Geluid was bagger verder.

EvenFlow
11 mei 2010, 18:06
Niet weggooien.

Alle gitaren van vroegahr van kutkwaliteit worden nu voor honderden euro's op marktplaats verkocht.

Eko, Egmond, Danelectro, (goedkope) Höfner, etc etc etc.

Over 10 jaar krijg je er met een beetje geluk 200 voor terug =)

wietse
11 mei 2010, 18:30
Niet weggooien.

Alle gitaren van vroegahr van kutkwaliteit worden nu voor honderden euro's op marktplaats verkocht.

Eko, Egmond, Danelectro, (goedkope) Höfner, etc etc etc.

Over 10 jaar krijg je er met een beetje geluk 200 voor terug =)

mijn site nog nooit bekeken zeker? :D
deze is trouwens voor de verkoop, met 70 gitaren in eigen collectie dan word je selectief wat er bij mag komen.

geert1976
11 mei 2010, 19:19
Aha een The Animal.

Ik heb de advertentie zien staan en nog even getwijfeld.

Ik heb er, toen ik net op de gitaar begon er heel wat voorbij zien komen, het waren eigenlijk de startersgitaren van eind 80 tot midden jaren 90.

Er zaten hele slechte bij, maar ook wel redelijke exemplaren.

Er waren ook versterkers van dit merk, ronduit kut die dingen.

Ze werden vaak via de Wehkamp verkocht, maar Muziekhuis Temmermans in Nunspeet verkocht ook gitaren en amps van The Animal.

mikeyaxeman
11 mei 2010, 21:14
Ken ze ook nog ja, zag ze destijds nog bij Eigenhuijsen in Nijmegen staan.
Toen vond ik ze ook er ook al cheap-ass uitzien.
Ik weet ook nog dat ik ze te koop heb zien staan bij de Intertoys in Boxmeer.

geert1976
11 mei 2010, 22:30
En toch ziet deze plank er mooi uit, mooie gitaar Wietse, daar kan je prima op beginnen met spelen.

Krijg als ik deze plank zie, nostalgische gevoelens...

12 jaar, beginnen met gitaar spelen, ik moet gelijk denken aan meneer Temmermans, hij rookte als een ketter, wel een aardige vent trouwens, had voor een klein dorp als de onze veel instrumenten in zijn winkel, ook redelijk wat gitaren, Hondo's, Fernandes, Fenix, Fender en ook ja, the Animal en ook Vester etc.

Waar blijft de tijd:(

wietse
11 mei 2010, 23:11
heb hem net effe vergeleken met die goedkope bc rich warlock die ik laatst heb gekocht, verslaat de warlock op bijna alle punten, betere afwerking, brug element spant er om dat gaat gelijk op, die van de warlock is wat bijtiger, maar het halselement op de warlock is zo modderig als maar kan.
terwijl bij de animal beide elementen gewoon goed klinken, niks modderig oid.
de hals van de warlock is platter maar de aktie is weer hoger, beide zijn van multiplex maar de animal is een kilo lichter (minimaal).
alleen op het gebied van stemvastheid wint de warlock maar wat wil je ook met toplocks en een floyd rose en snaren waar de rek nu uit is.
je had dramatisch slechte animals, heb ze ook wel beetgehad, en zelfs zelf 1 gehad.
als ze voor deze animal niet multiplex hadden gebruikt maar een goed stuk hout dan was het echt een goede gitaar geweest, de materiaal keuze brengt dat nu weer wat naar beneden.
ik ben trouwens wel slechtere ampjes dan the animal tegengekomen, dat stagg ding wat ik laatst op koninginnedag heb gekocht dat was pas een ramp, ben blij dat ik dat kreng al kwijt ben, klonk clean wel oke alleen de distortion was net of iemand stond te boeren.

Morio66
12 mei 2010, 00:13
Wietse... ik vind het een mooi gitaartje, al zal ik er dan wel geen verstand van hebben.

geert1976
12 mei 2010, 00:13
heb hem net effe vergeleken met die goedkope bc rich warlock die ik laatst heb gekocht, verslaat de warlock op bijna alle punten, betere afwerking, brug element spant er om dat gaat gelijk op, die van de warlock is wat bijtiger, maar het halselement op de warlock is zo modderig als maar kan.
terwijl bij de animal beide elementen gewoon goed klinken, niks modderig oid.
de hals van de warlock is platter maar de aktie is weer hoger, beide zijn van multiplex maar de animal is een kilo lichter (minimaal).
alleen op het gebied van stemvastheid wint de warlock maar wat wil je ook met toplocks en een floyd rose en snaren waar de rek nu uit is.
je had dramatisch slechte animals, heb ze ook wel beetgehad, en zelfs zelf 1 gehad.
als ze voor deze animal niet multiplex hadden gebruikt maar een goed stuk hout dan was het echt een goede gitaar geweest, de materiaal keuze brengt dat nu weer wat naar beneden.
ik ben trouwens wel slechtere ampjes dan the animal tegengekomen, dat stagg ding wat ik laatst op koninginnedag heb gekocht dat was pas een ramp, ben blij dat ik dat kreng al kwijt ben, klonk clean wel oke alleen de distortion was net of iemand stond te boeren.

Wat zo slecht, dus het kan nog slechter dan een Animal versterker:???:

Dan ga ik die van mij toch maar eens van zolder afhalen...

djnenm
12 mei 2010, 08:19
Ik heb ook nog zo een the animal les paul liggen ( net een andere versie) op zich wel een leuk ding, niet heel verkeerd. Ik speelde er ook regelmatig op totdat hij kapot ging.. nu ligt hij alleen nog op mijn kamer. De vorige eigenaar had de gitaar ook totdat hij een Gibson had gekocht na jaren, ik weet niet of dat wat moet zeggen maargoed misschien ook weer wel :chicken:

Swaag
12 mei 2010, 09:54
Ik heb rond 1995 nog eens een Animal western bij Correct in Rotterdam gekocht.
Dat was voor het geld niet eens een rotding, en een paar maandjes geleden is die weer voor 50 euro de deur uit gegaan.

ellisvertellis
12 mei 2010, 11:22
Ik heb er zo eentje gekregen een jaar geleden. Sindsdien speel ik er vrijwel elke middag op, hj staat op het werk. Over de klank heb ik nix te klagen hoor. Volle, warme klank met stevige output, prima afgewerkt en ziet er nog goed uit ook. Moet er wel bijzeggen dat de vorige eigenaar er Grover tuners heeft opgezet en waarschijnlijk andere pots ook, maar ontstemmen doet hij ook niet overdreven hard. Er staat een heerlijk halsje op waardoor hij speelt als boter! Supersnel en licht!
Diezelfde hals echter moet je zeer voorzichtig bespelen; als je wat enthousiast dreigt te worden begint hij te functioneren als een tremolo-hendel :seriousf:!

Al bij al een prettig kado.

Snippo
12 mei 2010, 13:02
Ik ben op zo'n zelfde gitaar begonnen met spelen. Naar mijn idee was er niks mis mee, maar ik had/heb er dan ook niet zoveel verstand van :p.

Morio66
12 mei 2010, 14:16
Wellicht wat simpel gedacht... maarrrr..
Als ie lekker speelt, dan is het een lekker gitaartje...

Of je er nu verstand van hebt of niet....

TIMBER
12 mei 2010, 15:02
"maar mijn god wat speelt dit ding licht"


I Told You So..;)