PDA

View Full Version : NS-2 Noise Suppressor



Joshua Homme
11 mei 2010, 12:49
Beste mensen,

Ik heb een aantal vragen:

Ik wil een goed distortion pedaal kopen. Ik zit te twijfelen tussen de Boss DS-1 of de Digitech HotHead. Welke raden jullie aan?

Moet ik bij zo'n distortion ook een Noise Suppressor kopen. Distortion bromt toch altijd een beetje

Jochem92
11 mei 2010, 13:02
Het ligt er een beetje aan hoeveel distortion je wilt gebruiken..
Als je een lichte overdrive wilt is een noise suppressor niet noodzakelijk, maar als je (net zoals ik) echt zware distortion gebruikt is het wel beter.
Ik heb zelf de ns-2 en ben er erg over te spreken!

Ibanez666
11 mei 2010, 13:36
Ik zou ipv een DS-1 en een NS-2 samen, dan gewoon 1 goede distortion kopen. Ik denk dan bijvoorbeeld de MI-audio crunch box of iets in die richting

HaroldA
11 mei 2010, 13:54
Ik zou ipv een DS-1 en een NS-2 samen, dan gewoon 1 goede distortion kopen. Ik denk dan bijvoorbeeld de MI-audio crunch box of iets in die richting

Ik zou zowel een goede (lees: non-Boss) distortion kopen en daar de iSP Decimator als noisegate bij nemen. Zeker voor stille stopjes is een goede noisegate verplicht!

Ibanez666
11 mei 2010, 13:59
Ik heb heel kort een nois s. gehad en achteraf eigenlijk helemaal niet nodig gehad. Ik heb metal gespeeld en nog harder. En een non-boss dist. en decimator kan wel weer een duur grapje worden. Ik ken de TS zn budget niet

HaroldA
11 mei 2010, 14:01
En een non-boss dist. en decimator kan wel weer een duur grapje worden. Ik ken de TS zn budget niet

Een MI Audio Crunchbox heb je al voor 5-6 tientjes...

Ibanez666
11 mei 2010, 14:11
Een MI Audio Crunchbox heb je al voor 5-6 tientjes...

Hoe je het went of keert, je bent met een MI en een ISP gewoon duurder uit dan met 2 boss pedaaltjes

HaroldA
11 mei 2010, 14:13
Hoe je het went of keert, je bent met een MI en een ISP gewoon duurder uit dan met 2 boss pedaaltjes

Tuurlijk. Een stagg is ook goedkoper dan een Gibson, maar het verschil in kwaliteit is dan ook wel hoorbaar...

Ibanez666
11 mei 2010, 14:19
Tuurlijk. Een stagg is ook goedkoper dan een Gibson, maar het verschil in kwaliteit is dan ook wel hoorbaar...

Laten we hem dan gewoon een hele dure buizenamp met een geweldig distortion kanaal adviseren....klinkt nog beter! ;)

HaroldA
11 mei 2010, 14:20
Laten we hem dan gewoon een hele dure buizenamp met een geweldig distortion kanaal adviseren....klinkt nog beter! ;)

Zekers!

En als gulden middenweg een goede distortion en noise gate? :soinnocent:

Ibanez666
11 mei 2010, 14:31
Zekers!

En als gulden middenweg een goede distortion en noise gate? :soinnocent:

Haha, nou zullen we eerst het budget, de muziekstijl, de gitaar en de amp van de TS afwachten?

EvenFlow
11 mei 2010, 18:22
Allemaal stelletje pestkoppen jullie haha.

Nu eventjes iets waar die knul wat aan heeft.

Ten eerste:
Wat voor gitaar bespeel je?
De Boss DS1 is door heel veel gitaristen gebruikt maar klinkt echt heel anders met humbuckers dan met singles. Ik vind hem met mn telecaster lichtelijk ONBRUIKBAAR. Daarbij zit er niet een echt heel mooi geluid in. De Digitech hothead klinkt echt precies hetzelfde (ik heb ze ooit eens naast elkaar gehouden en hoorde echt geen verschil) maar de Boss heeft echt heel wat meer kwaliteit.

Ten tweede:
Noise Supressor is erg handig! Maar als dit je enige effectpedaaltje is zal ik er nog eventjes mee wachten. De Ruis bij de boss DS1 is niet heel erg. En zoals menigeen hierboven al zei. Koop gewoon in een keer een betere distortion!
Ben zelf absoluut geen fan van distortion dus ik kan je geen goede onder de 100 euro adviseren.

Ten derde:
Gewoon uittesten die hap! Ga naar de dichtsbijzijnde gitaarwinkel en vraag naar alle distortion pedalen onder de 100 euro en test ze gewoon lekker allemaal uit! Let een beetje op de kwaliteit (geen behringer plastic zooi) en koop absoluut geen multi effect (krijg je zoiezo spijt van, echt waar).

Ten vierde:
Probeer ook eens de little Big Muff Pi ;)

RoelSmoel
11 mei 2010, 18:27
Het geluid van Josh Homme is toch dik in orde?
:seriousf:

Niels Verkaik
12 mei 2010, 09:54
Het geluid van Josh Homme is toch dik in orde?
:seriousf:
Uhm, waar doel je op?
edit: goede morgen Niels XD

De NS-2 is een erg goed pedaal! Iedereen hier schijnt iets tegen Boss te hebben, maar het zijn gewoon degelijke pedalen voor een goede prijs. Nee ze zijn geen true bypass: maar true bypass is zeker niet de heilige graal.

Ondaks dat de NS-2 een goed pedaal is, is het zoals eerder gezegt nog geen interessante optie voor jou, omdat 1 pedaaltje niet heel veel brom zal op bregen

RoelSmoel
12 mei 2010, 11:41
Uhm, waar doel je op?


De TS heet Joshua Homme, ook wel Josh Homme van Them Crooked Vultures en Queens Of The Stone Age;)