PDA

View Full Version : Muziektheorie of Solfege audio boek



SaferSephy
11 mei 2010, 09:34
Ola!

Over een weekje ga ik op vakantie en daar heb ik eigenlijk constant mijn iPod op als ik op het strand lig.

Nu is het leuk om muziek te luisteren maar waarom niet wat educatievers. Weet iemand een audio boek (bij voorkeur te downloaden) met als onderwerp muziek theorie of Solfege. Dan wordt ik én bruin én slimmer!

gorgasm
11 mei 2010, 09:44
en waarom geen gewoon boek?

Vadim
11 mei 2010, 16:17
Omdat we lui zijn. :gitarist:

rijsberman
11 mei 2010, 16:40
En waarom geen gewoon boek?

Stel nou dat geschreven Nederlands gewoon niet zo je ding is... ;)

Glaucus
11 mei 2010, 20:31
Download die relative pitch serie van David-Lucas Burge. Raad het niet aan, maar het is wat.

Verder heeft The Teaching Company een aantal dingen over muziek. Maar dat is meer historisch en biografisch.

SaferSephy
12 mei 2010, 13:40
Download die relative pitch serie van David-Lucas Burge. Raad het niet aan, maar het is wat.

Verder heeft The Teaching Company een aantal dingen over muziek. Maar dat is meer historisch en biografisch.

ola, vanwaar is die relative pitch af te raden? ben nu aan het downen namelijk :P

Glaucus
12 mei 2010, 20:30
Het is een beetje Tell Sell niveau. Veel wol. Maar je kunt het op je mp3 speler zetten. Het is niet dat z'n relative pitch ding af te raden is. David-Lucas Burge in z'n algemeenheid is dat. Maar je kunt veel beter relative pitch ipv perfect pitch nemen.



Trouwens, hij praat over oefeningen die je moet gaan doen op je instrument, dacht ik. Maar kan me niet iets bedenken dat je beter kunt opzetten behalve muziek zelf.