PDA

View Full Version : Marshall Silver Jubilee 50 of 100 watt top?



Don Olivier
10 mei 2010, 22:33
Heb ooit eens een 50 watt top gehoord over een Kool en Elfring 2X12 V30 kast.
Prachtige combinatie.

Die Silver Jubilee's schijnen nogal zeldzaam te zijn, of tenminste, moeilijk te krijgen.

Nu vroeg ik me af wat het verschil is tussen de 50 watt en 100 watt tops?
Behalve dan een klein volumeverschil...?

Mitch
10 mei 2010, 23:20
Ah, een ervaringsdeskundige van Silver Jubilees! :dontgeti: Klinkt alsof je het over een JMP hebt, maar dan nog...

Meer druk, gevoelsmatig daardoor ook meer laag en een andere dynamiek. Maar hoe dan ook zijn beide versies smullen.

ewout
11 mei 2010, 22:50
Er schijnt redelijk wat karakter verschil te zitten tussen de 50 en 100 watt versie. De 50 watt die ik had was nogal 'gefocussed' qua frequenties naast alle andere versterkers waar ik hem naast hield. Alsof er alleen hoogmid in die amp zat. In de meeste opnamen van 50 watters hoor ik precies datzelfde terug. De 100 watters klinken nagenoeg altijd grootser, breder, meer in balans, meer laag, meer laagmid. Ik zie dat ook her en der bevestigd worden op andere fora (en ook door Joe Bonamassa, niet geheel onbelangrijk.). Misschien houd ik mezelf voor de gek, maar ik heb tientallen versterkers bespeeld en ik vond mijn 50 watter niet zo bijzonder. Die was snel weer doorverkocht. De 100 watters die ik hoor op opnames, youtube, etc, klinken stuk voor stuk zoveel beter.

Naar mijn mening zijn 'opbreken' en 'randjes' niet zo relevant bij een SJ. Die bakken draaien toch hoofdzakelijk om een flinke dosis preamp gain?

Don Olivier
11 mei 2010, 23:08
Dan lijkt me een 100 watter the way to go!

Even iets anders: Klinkt een Slash 100 Watt Marshall hetzelfde als een 100 watt Silver Jubilee?

Die worden namelijk vaker te koop aangeboden.

Of zijn er grote verschillen tussen een Slash 100 en een Silver Jubilee 100?

Baker
12 mei 2010, 09:49
UTFSE!!!

http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=236355&pp=50&page=2

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=100856&highlight=silver+slash

;)

Don Olivier
12 mei 2010, 16:19
Ah te gek, sorry had em niet gezien, maar dit is precies de informatie die ik zocht!

hulde!