PDA

View Full Version : Soldano decatone



heavy-metal-thunder
10 mei 2010, 17:34
Wie kent de Soldano decatone? Komt het lead kanaal in de buurt van de beroemde SLO? En wat met de 2 andere kanalen? Dank voor uw inbreng

heavy-metal-thunder
12 mei 2010, 10:04
Niemand de Decatone al aan de tand gevoeld?

Thiez
12 mei 2010, 10:31
De decatone niet. Kheb de SLO100 en de HOTROD50+ geprobeerd. En ondanks dat ze zeggen dat die hetzelfde drivekanaal hebben vond ik ze anders reageren en klinken.

Van de decatone heb ik alleen gehoord (bij guitarking) dat de 3 kanalen moeilijk bruikbaar kunnen zijn qua gedeelde eq. Het schijnt dat het moeilijk is een eq stand te vinden waar alle kanalen goed klinken en dat is bij de SLO100 beter te doen blijkbaar.

D3nnis
12 mei 2010, 10:49
Ik heb een Decatone, dus ik ken de Decatone wel.
Ik heb hem echter nooit direct vergeleken met een SLO, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Ik persoonlijk vind de gedeelde EQ helemaal geen probleem, zo krijg je geen gigantische geluidsverschillen tussen je clean, crunch en lead, het blijft toch enigszins in balans; bovendien is de eq niet zo heel gevoelig als bij bv. een mesa.
Een EQ stand vinden waar alle kanalen goed klinken, is dan ook niet zo moeilijk, juist omdat die regelaars niet heel erg extreem zijn.
Eigenlijk, als je je EQ heel extreem moet zetten, had je misschien eigenlijk wel een heel andere versterker moeten hebben...

De Hotrod 50+ zal sowieso anders reageren dan de SLO vanwege het verschil in vermogen, én de SLO heeft andere trafo's.
De Decatone is 100W, zoals de SLO dat ook is, maar heeft -voor zover ik weet- niet dezelfde trafo als de SLO.

Wat de Decatone (behalve de 3 kanalen) als voordeel heeft boven de SLO: de depth regelaar (alhoewel er ook wel een depth mod te krijgen is op de SLO), ik moet zeggen dat ik die regelaar wel gebruik om het geluid wat meer diepte te geven.

Thiez
12 mei 2010, 11:06
Dat merkte ik idd bij de Hotrod50+ ook. Deze heeft ook een depth regelaar en is toch wel handig om hem wat meer tone te geven vind ik. Maar dat is vooral als je alleen speelt denk ik?
Ik wilde zelf de decatone eigenlijk ook proberen maar die was net verkocht bij guitarking. Iemand had zijn XTC ingeruild.

Ik zie dat je in zuiden woont van nederland dus zou gewoon dagje guitarking doen. Normaal gesproken hebben zij ze alle 3 staan. Kun je ze allemaal naast elkaar zetten en testen.

heavy-metal-thunder
12 mei 2010, 12:50
Ik heb een Decatone, dus ik ken de Decatone wel.
Ik heb hem echter nooit direct vergeleken met een SLO, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Ik persoonlijk vind de gedeelde EQ helemaal geen probleem, zo krijg je geen gigantische geluidsverschillen tussen je clean, crunch en lead, het blijft toch enigszins in balans; bovendien is de eq niet zo heel gevoelig als bij bv. een mesa.
Een EQ stand vinden waar alle kanalen goed klinken, is dan ook niet zo moeilijk, juist omdat die regelaars niet heel erg extreem zijn.
Eigenlijk, als je je EQ heel extreem moet zetten, had je misschien eigenlijk wel een heel andere versterker moeten hebben...

De Hotrod 50+ zal sowieso anders reageren dan de SLO vanwege het verschil in vermogen, én de SLO heeft andere trafo's.
De Decatone is 100W, zoals de SLO dat ook is, maar heeft -voor zover ik weet- niet dezelfde trafo als de SLO.

Wat de Decatone (behalve de 3 kanalen) als voordeel heeft boven de SLO: de depth regelaar (alhoewel er ook wel een depth mod te krijgen is op de SLO), ik moet zeggen dat ik die regelaar wel gebruik om het geluid wat meer diepte te geven.

thx voor jullie comment. Dennis, voor welk genre gebruik je hem? En hoe zit het met de FX-loop?

PS: Zuidelijke Nederlanden was vroeger Vlaanderen (nu (nog?) een deel van België)

the feable
12 mei 2010, 13:40
Ik zou ook zeker een keer langs gaan bij Guitarking. Ze hebben daar heel veel staan, ook andere versterkers dus je kunt het ook goed vergelijken met andere merken.
Ik speel zelf ook al enige tijd op Soldano, en ben ontzettend tevreden!

Wat betreft de EQ, ik dacht ook dat het problemen zou opleveren, maar de versterker is qua EQ zo goed in balans dat dat eigenlijk geen problemen oplevert. De Deca-tone klinkt anders dan een SLO.
Ik speel zelf op een HR 50 en die klinkt ook totaal anders als een SLO. Niet beter of slechter, gewoon anders.

D3nnis
12 mei 2010, 14:02
thx voor jullie comment. Dennis, voor welk genre gebruik je hem? En hoe zit het met de FX-loop?


Het genre....tja, met de band spelen we eigenlijk met name rockcovers, of nummers verbouwd naar rocknummers, zeg maar van britney spears tot system of a down en van metallica tot guus meeuwis.
In tegenstelling tot veel berichten op diverse fora, is het clean van de decatone écht niet verkeerd overigens! Ik zeg niet dat het "the shadows" clean is, maar met een goede strat kom je ook voor die geluiden een heel eind in de richting.

Wat wil je weten mbt de effectsloop? Ik gebruik al een tijdje geen multi-effectsunit meer, en heb deze versterker dan ook nooit gebruikt met bv. een G-Major, dus daar kan ik weinig over zeggen. In mijn effectsloop heb ik alleen een Choralflange, Line 6 DL-4, en een Banzai New Rising Sun.

heavy-metal-thunder
12 mei 2010, 15:08
ik speel zelf in 2 coverbands, vooral in de ene spelen we van Elvis tot Metallica, bluesrock, funk, pop, rockabilly... een goed clean is toch wel belangrijk.

Ik heb ook mijn oog laten vallen op een SLO en ga daarvoor eerstdaags langs bij iemand om zijn SLO te horen. Ik weet enkele 2de hands decatone's staan, maar is allemaal behoorlijk ver rijden. Daarom wil ik me al wat voorbereiden of de mogelijkheden enz...