PDA

View Full Version : MadeInChina Gibson SG



gitaarfreakz
10 mei 2010, 15:16
Ik heb zojuist een gibson Sg gekocht op MadeInChina.com
de gitaar kostte omgerekent in euro's circa 260 euro.
de dagen tot verzending zijn 5-8 dagen (+ 1-2 dagen om de gitaar op de bus te doen) verzendkosten zijn

http://product.madeinchina.com/wholesale-product-image/SG-Standard-Electric-Guitar_10077163.shtml

iemand ervaring met deze site of deze verkoper guitar888?, ik zal pics op het topic zetten zodra ik de gitaar binnen heb.

ben benieuw hoe die klinkt en of deze te meten is met de echte gibson gitaren, maar heeft iemand van jullie ook een madeinchina gitaar en wat zijn jullie ervaringen?

vulvasonic
10 mei 2010, 15:21
Heeee een echte Gibsun. Ik wist niet dat ze nog bestonden! :D

speedmusic
10 mei 2010, 15:24
Bukken :)
10 tekens

Bolder
10 mei 2010, 15:24
De enige echte nepperd!

marc_o
10 mei 2010, 15:28
Is het hebberigheid in de trend van: Ik wil zoveel mogelijk planken met snaren en wel voor weinig tot geen geld' of verwacht je hier nu werkelijk een goede gitaar aan te krijgen?


Ik snap er geen reet van, koop toch iets fatsoenlijks!

Ibanez666
10 mei 2010, 15:29
Ik heb zelf geen slechte ervaringen met made in China gitaren, niet met originele en ook niet met kopieen.

Weeble
10 mei 2010, 15:29
Mag ik vragen waarom (als je geen ervaring hebt met een Gibsun) je niet kiest voor een Epiphone SG-400, die hetzelfde kost en bij bijna elke gitaarboer is uit te proberen?

gitaarfreakz
10 mei 2010, 15:30
wat bedoelen jullie nou? is het een Gibsun?
en zijn die goed? en is het veel voor een gibsun?

Ibanez666
10 mei 2010, 15:32
Heb je al over de invoerrechten nagedacht eigenlijk?

almarvk
10 mei 2010, 15:34
wat bedoelen jullie nou? is het een Gibsun?
en zijn die goed? en is het veel voor een gibsun?

Gibsun = Chinese variant. Nep spul dus en mag dus eigenlijk niet ingevoerd worden.

Bolder
10 mei 2010, 15:34
wat bedoelen jullie nou? is het een Gibsun?
en zijn die goed? en is het veel voor een gibsun?

Gibson maakt alleen in de USA,

Gibsun ( zo wordt het genoemd vanwege het logo) is een Chinese goedkope kopie ervan, maar wel onder de valse naam Gibson, een nepperd dus!

gitaarfreakz
10 mei 2010, 15:34
de man stuurt de gitaar op als "terug van reparatie" dus geen invoerrechten

Weeble
10 mei 2010, 15:35
wat bedoelen jullie nou? is het een Gibsun?
en zijn die goed? en is het veel voor een gibsun?

GibsUn = nep Gibson

naam komt voort uit de 'O' van Gibson, die bovenaan vervaagt is waardoor het op een 'U' lijkt

EDIT: Bolder is me voor

fahrzin
10 mei 2010, 15:36
wat bedoelen jullie nou? is het een Gibsun?
en zijn die goed? en is het veel voor een gibsun?

dacht je dat 't een gibson was? :???:

marc_o
10 mei 2010, 15:39
wat bedoelen jullie nou? is het een Gibsun?
en zijn die goed? en is het veel voor een gibsun?



Even voor de duidelijkheid....het is goedkope teringzooi, echt zonde voor je geld.
Chinezen hebben schijt aan merknamen en gaan ermee door tot ze eventueel gepakt worden, en dat valt niet mee in zo'n land. Was laatst nog een hele documentaire over te zien, ze maakten merkspullen na en via vele vage bv-tjes/bedrijfjes was de fabrikant zeer moeilijk te achterhalen.
Je verwachtte toch zeker geen echte Gibson, is het wel?

Luke-wannabe
10 mei 2010, 15:39
't plaatje is van een echte Gibson, geloof ik.

lindstrom
10 mei 2010, 15:40
Gibsun = Chinese variant. Nep spul dus en mag dus eigenlijk niet ingevoerd worden.



de man stuurt de gitaar op als "terug van reparatie" dus geen invoerrechten

Vervalsing van geschriften / fraude... dus verboden! en jij maakt deel uit van dit strafbare feit!

Hoelang staan wij nog toe dat dergelijke wanpractijken hier gewoon getolereerd worden? want eigenlijk,... kan dit helemaal niet.

eigenlijk hetzelfde als hier op het forum een topic openen en daarin trots vertellen dat je een gestolen auto hebt gekocht en dat de verkoper tegen je verteld heeft "ik heb het chassisnummer voor je aangepast"
En dat we allemaal blij zijn voor hem met zijn nieuwe auto en vragen hoe hij nu rijdt etc.

Ukeloeder
10 mei 2010, 15:40
Ik heb zojuist een gibson Sg gekocht op MadeInChina.com
de gitaar kostte omgerekent in euro's circa 260 euro.
de dagen tot verzending zijn 5-8 dagen (+ 1-2 dagen om de gitaar op de bus te doen) verzendkosten zijn

http://product.madeinchina.com/wholesale-product-image/SG-Standard-Electric-Guitar_10077163.shtml

iemand ervaring met deze site of deze verkoper guitar888?, ik zal pics op het topic zetten zodra ik de gitaar binnen heb.

ben benieuw hoe die klinkt en of deze te meten is met de echte gibson gitaren, maar heeft iemand van jullie ook een madeinchina gitaar en wat zijn jullie ervaringen?


wat bedoelen jullie nou? is het een Gibsun?
en zijn die goed? en is het veel voor een gibsun?


dacht je dat 't een gibson was? :???:

Tja, volgens mij wel he?! Beetje verward geraakt door alle andere merken die in Japan en China een 'tweede lijn' fabriek hebben?
Ik ben erg benieuwd hoe de gitaar je gaat bevallen, uitgaande van feitelijke levering...

Ukeloeder
10 mei 2010, 15:45
Maar om even op je vraag in de OT te reageren; Ik heb een MiC. Geen Gibson natuurlijk, maar een Jack&Denny. Strat modelletje HSS. Niet verkeerd. Daarmee is echter alles gezegd.

Sjoerdo
10 mei 2010, 15:55
Ik heb een tijdje terug een Gibsun Les Paul besteld uit China, deze is helaas mooi door de douane ingenomen bij aankomst in Nederland (namaak waar). Weg 250 euro!

Ik heb via via een andere gekocht uiteindelijk, dit is echt een topgitaar voor het geld! kan geen epiphone tegen op! Erger nog mijn eigen echte Gibson Les Paul kan er niet tegen op :dontgeti: ...

Ibanez666
10 mei 2010, 15:56
de man stuurt de gitaar op als "terug van reparatie" dus geen invoerrechten

Ik hoop voor je dat ze daar intrappen, want ze zijn echt niet zo makkelijk meer bij de douane. Het is ook een beetje onlogisch om je gitaar in het buitenland te laten repareren.

lindstrom
10 mei 2010, 15:57
Ik heb een tijdje terug een Gibsun Les Paul besteld uit China, deze is helaas mooi door de douane ingenomen bij aankomst in Nederland (namaak waar). Weg 250 euro!...

En terrecht!!!

Ibanez666
10 mei 2010, 16:01
Ik heb een tijdje terug een Gibsun Les Paul besteld uit China, deze is helaas mooi door de douane ingenomen bij aankomst in Nederland (namaak waar). Weg 250 euro!

Ik heb via via een andere gekocht uiteindelijk, dit is echt een topgitaar voor het geld! kan geen epiphone tegen op! Erger nog mijn eigen echte Gibson Les Paul kan er niet tegen op :dontgeti: ...

Klinkt bijna als een promotie voor je "via via" adresje...

HaroldA
10 mei 2010, 16:08
Ik heb zojuist een gibson Sg gekocht op MadeInChina.com

Het importeren van een nep gitaar is -zoals Lindstrom ook al zo mooi zei- verboden en dus strafbaar, verwacht dus geen medelijden van mij als hij ingenomen wordt door de duane. (met hopelijk een dikke boete er bovenop :ok:)

Bolder
10 mei 2010, 16:11
Topper!!!!

flitslicht
10 mei 2010, 16:11
Blij te horen dat zoveel mensen het intellectueel eigendom een warm hart toedragen en dus nooit een imitatie Les Paul die te veel lijkt zullen gaan kopen of een goed lijkende Les Paul cq Telecaster zelf zullen gaan bouwen en natuurlijk al helemaal geen MP3-tjes zullen downloaden ;)

Al vind ik het inderdaad erg jammer van dat logo op de kop en dat de TS er kennelijk in is getrapt. Voor mij zouden ze de vorm iets moeten aanpassen en er een eigen logo op zetten.

HaroldA
10 mei 2010, 16:16
Blij te horen dat zoveel mensen het intellectueel eigendom een warm hart toedragen en dus nooit een imitatie Les Paul die te veel lijkt zullen gaan kopen of een goed lijkende Les Paul cq Telecaster zelf zullen gaan bouwen en natuurlijk al helemaal geen MP3-tjes zullen downloaden ;)

Van mij mag je een 100% gelijkende LP of SG bouwen, zolang je er maar geen beschermde merknaam op zet.

En downloaden is niet verboden! ;)


Al vind ik het inderdaad erg jammer van dat logo op de kop en dat de TS er kennelijk in is getrapt. Voor mij zouden ze de vorm iets moeten aanpassen en er een eigen logo op zetten.

De foto's op die site zijn van een echte SG. Ik vermoed(/hoop) dat de SG die de TS heeft besteld daar niet (100%) op zal lijken.

Riky
10 mei 2010, 16:19
Wat een leuk verhaal!

Sjoerdo
10 mei 2010, 16:19
Klinkt bijna als een promotie voor je "via via" adresje...

Klinkt bijna als een domme opmerking van een gefrustreerde satanist :soinnocent:

en nee, dat adres ga je niet van me krijgen hehehe

Ibanez666
10 mei 2010, 16:20
Klinkt bijna als een domme opmerking van een gefrustreerde satanist :soinnocent:

en nee, dat adres ga je niet van me krijgen hehehe

Ik heb toch geen geld...

mikeyaxeman
10 mei 2010, 16:22
't plaatje is van een echte Gibson, geloof ik.

Dat dacht ik ook, lijken mij foto's van "the real deal" maar een echte zul je niet krijgen denk ik.
Vaag dit, ik ben benieuwd wat de topic starter daadwerkelijk krijgt...

flitslicht
10 mei 2010, 16:25
Van mij mag je een 100% gelijkende LP of SG bouwen, zolang je er maar geen beschermde merknaam op zet.

En downloaden is niet verboden! ;)


Maar de LP vorm is wel beschermd. Mogelijk dat je die voor eigen gebruik wel mag namaken, maar legio professionele bouwers maken ze in opdracht en als je het echt wilt komt er dan ook wel een 'echt' logo op.

Fuhgawz
10 mei 2010, 16:26
Sjezus, koop dan een Epiphone als je maar 250 euro over hebt voor een SG. Zulke oplichters moeten niet gesteund worden. Straks zit heel Marktplaats weer vol met neppers en kun je nog geen tweedehands gitaar meer kopen zonder achterdochtig te zijn.

gerrekat
10 mei 2010, 16:31
Gibson maakt alleen in de USA,

Gibsun ( zo wordt het genoemd vanwege het logo) is een Chinese goedkope kopie ervan, maar wel onder de valse naam Gibson, een nepperd dus!

Geloof je t zelf? misschien zetten ze de snaren erop in de VS....

Orpheo
10 mei 2010, 16:31
Maar de LP vorm is wel beschermd. Mogelijk dat je die voor eigen gebruik wel mag namaken, maar legio professionele bouwers maken ze in opdracht en als je het echt wilt komt er dan ook wel een 'echt' logo op.

fout. de les paul vorm is niet beschermd! de naam 'gibson' is beschermd! de LP vorm niet.

namaakspul mag je WEL importeren, 3 stuks, om precies te zijn, mits voor eigen gebruik.


kijkt niemand dan ooit op de site van de douane?

flitslicht
10 mei 2010, 16:33
fout. de les paul vorm is niet beschermd! de naam 'gibson' is beschermd! de LP vorm niet.


Dan vraag ik me af waarom Gibson indertijd die rechtszaken voerde (en won) en waarom die imitaties allemaal of een puntige of een afgestompte hoorn hebben.

snaarplukker
10 mei 2010, 16:35
Mag ik vragen waarom (als je geen ervaring hebt met een Gibsun) je niet kiest voor een Epiphone SG-400, die hetzelfde kost en bij bijna elke gitaarboer is uit te proberen?

Komt uit dezelfde fabriek met een andere merknaam. De nieuwe Epi's beginnen nu sterk op de neppers te lijken.;)
Maar misschien is de TS ermee geholpen als hij zoekt naar dat topic hier over het geluidsverschil met een echte Gibson vs Chineese namaak Gibson.

Ukeloeder
10 mei 2010, 16:37
fout. de les paul vorm is niet beschermd! de naam 'gibson' is beschermd! de LP vorm niet.

namaakspul mag je WEL importeren, 3 stuks, om precies te zijn, mits voor eigen gebruik.


kijkt niemand dan ooit op de site van de douane?


Dan vraag ik me af waarom Gibson indertijd die rechtszaken voerde (en won) en waarom die imitaties allemaal of een puntige of een afgestompte hoorn hebben.

Gibson werd indertijd tegen Ibanez in het gelijk gesteld, geen andere merken werden vervolgd (voor zover het me bij staat). En er zijn zat merken die een getrouwe kopie maken van Gibson producten. Die plakken er alleen hun eigen naam op.

Bolder
10 mei 2010, 16:39
Geloof je t zelf? misschien zetten ze de snaren erop in de VS....

Ja wat een kutopmerking zeg

HaroldA
10 mei 2010, 16:41
Gibson werd indertijd tegen Ibanez in het gelijk gesteld, geen andere merken werden vervolgd (voor zover het me bij staat). En er zijn zat merken die een getrouwe kopie maken van Gibson producten. Die plakken er alleen hun eigen naam op.

Fout. Er is nooit een rechtzaak geweest. Zie ook http://www.guitarattack.com/destroyer/lawsuit.htm

En de vorm van de LP is niet beschermd, het logo en de vorm van de kop wel!

Venlonaer
10 mei 2010, 16:43
Hoppa Wiki-citaat:

Les Paul imitations
Gibson Les Paul specifications during 1958-60 varied from year to year and also from guitar to guitar. Typical 1958 Les Paul Standard necks had a thicker "club-shaped" neck, thinner fret width and lower fret height which changed during the course of 1959 to develop into typical 1960 necks with a thinner shape, wider fret width and higher fret heights. On the other hand, Les Paul Customs from the same period had totally different frets and were referred to as "The Fretless Wonder", which were designed for jazz guitarists of the day with thick flat-wound strings and they are generally unsuitable for modern blues-based playing. Coupled with a luxurious use of selected, naturally seasoned, quality tone wood, with its harmonic qualities and tendency to cause notes to sustain, and the hand-wound "PAF" humbucking pickups, the original Les Paul Standard became the most desirable electric guitar in history, matching the status of Stradivarius. The huge premium it commanded, starting in the late 1960s following Eric Clapton's recording with Bluesbreakers, began inspiring replicas and imitations.

Although early Les Paul imitations in the '60s and '70s such as those made by Hofner, Hagstrom, Harmony and Greco differed visibly from Gibson's design, with different electronics, and even bolt-on necks, in the late '70s some Japanese companies came very close to perfecting copies of the original 1958-60 Standards. It is considered among vintage guitar experts that the early and mid '70s marked a low point in the quality of guitars from the major manufacturers including Gibson, which helped contribute to the popularity of the Japanese-made vintage replicas. These guitars later became known as "lawsuit" guitars. The actual lawsuit referred to, was brought by the Norlin Corporation, the parent company of Gibson guitars, in 1977, and was based on an Ibanez headstock design that had been discontinued by 1976. Ibanez settled out of court, and by 1978 had begun making guitars from their own designs.

ESP Guitars makes seven types, the Eclipse series, James Hetfield Truckster, and Kirk Hammett KH-3 from ESP, the LTD EC series and Truckster, the Edwards E-LP series, and the Navigator N-LP series, that are based on the Les Paul design. Certain EC models have 24 fret necks and active electronics using EMG pickups instead of the standard passive pickups and 22 frets found in the traditional Les Paul. The Edwards and Navigator lines are made in Japan, and only available retail on the Japanese market, they come standard with Gotoh hardware and Seymour Duncan pickups (EMG pickups in a few models), and unlike the EC and Eclipse series guitars which are updated variants on the Les Paul, these are made to be as close to the Gibson '59 Les Paul design as possible, in the vein of the late '70s and '80s "Lawsuit" model guitars from Tokai, Burny, and Greco, complete with Gibson style headstocks.

Heritage Guitars, founded in 1985 by four, long-time Gibson employees when Gibson relocated to Nashville, continues to build high-quality guitars in the original factory at 225 Parsons Street in Kalamazoo, Michigan. Many of their models evoke memories of Gibson's late-'50s/early-'60s "golden years." The H-150 and H-157, for instance, are reminiscent of the original Les Paul and Les Paul Custom, while the H-535 is a modern version of the Gibson ES-335. Because Heritage guitars are built in the original factory, some don't consider them imitators at all, but a continuation of the Kalamazoo legacy.

In 2006 Gibson lost a lawsuit against PRS Guitars, Gibson claiming PRS was stealing the Les Paul shape and design.

The music retailer Rondo Music produces several popular models that are similar to the Les Paul, under the Agile brand.

Gibson lost the trademark for Les Paul in Finland. According to the court, Les Paul has become a common noun for guitars of a certain type. The lawsuit began when Gibson sued Musamaailma, which imports Tokai guitars, for trademark violation. However, several witnesses testified that the term "Les Paul" denotes character in a guitar rather than a particular guitar model. The court also found it aggravating that Gibson had used Les Paul in plural form and that the importer of Gibson guitars had used Les Paul as a common noun. The court decision will become effective, as Gibson is not going to appeal.

marc_o
10 mei 2010, 16:44
Voordat we op z'n Gitaarnetst in een discussie belanden over rechtzaken inzake Lawsuitmodellen, denk ik toch dat je die troep uit China moet laten voor wat het is, en zeker niet gaan klagen als het niet voldoet aan je verwachtingen.

almarvk
10 mei 2010, 16:47
Wat Marc zegt is wel ontzettend belangrijk. Het gaat hier niet echt om een gitaar met een bepaalde vorm, maar om het logo. Dat zorgt voor een bepaalde verwachting van de gitaar (ook al zegt de prijs iets heel anders).

marc_o
10 mei 2010, 16:50
Wat Marc zegt is wel ontzettend belangrijk. Het gaat hier niet echt om een gitaar met een bepaalde vorm, maar om het logo. Dat zorgt voor een bepaalde verwachting van de gitaar (ook al zegt de prijs iets heel anders).


Dat klinkt zo mooi he?
:lovelove:

Venlonaer
10 mei 2010, 16:51
:seriousf:

HaroldA
10 mei 2010, 16:53
Het gaat hier niet echt om een gitaar met een bepaalde vorm, maar om het logo.

Inderdaad! :ok:

Zo zou ik nog best wel een Japanse Tokai, Greco of Orville willen hebben. 100% gelijk aan Gibson, maar dan met een non-Gibson logo...

almarvk
10 mei 2010, 16:54
Dat klinkt zo mooi he?
:lovelove:

Soms kan ik best lief tegen je doen hoor! ;) :mmmm:

flitslicht
10 mei 2010, 16:58
Ik ga Thomann mailen dat de vorm van de LP niet beschermd is en of ze de hoorn van hun LP modellen kunnen aanpassen zodat die meer op het origineel lijken. Die gitaartjes op zich vind ik niet veel mis mee, maar de vorm wel.

Nobler
10 mei 2010, 17:04
fout. de les paul vorm is niet beschermd! de naam 'gibson' is beschermd! de LP vorm niet.

namaakspul mag je WEL importeren, 3 stuks, om precies te zijn, mits voor eigen gebruik.


kijkt niemand dan ooit op de site van de douane?

Dat heb ik zojuist gedaan. Ik zag het volgende:

Let op!
Deze uitzondering geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd.

Dit betekent, Orpheo: dat je dus NIET voor eigen gebruik 3 nagemaakte artikelen per post in het buitenland mag bestellen, nog niet één!

Bovendien zit het rechtsgebied van de Intellectuele Eigendom nogal ingewikkeld in elkaar. Ik ben jurist, maar het is mijn vakgebied niet, dus ik waag me er niet aan. Wel weet ik dat de bescherming van Handelsnamen, waaronder de naam 'Gibson' valt wel vrij sterk is. Dat is ook vrij makkelijk af te dwingen. Het op de markt brengen van gitaren onder de naam Gibson is dus vragen om moeilijkheden. Overigens vind ik de aanduiding Gibsun altijd onzin. Het Gibson logo heeft door de jaren best wel gevariëerd, en er zijn ook échte Gibsons waarbij de o niet helemaal bovenin sluit terwijl dat echt geen neppers zijn. De modelnaam Les Paul is natuurlijk ook wel te beschermen. Vandaar dat imitatiemerken proberen om dingen te verzinnen die er wel op lijken, maar het niet zijn.

De intellectuele bescherming van de vorm van de gitaar is een stuk moeilijker. Je hebt het dan in feite over auteursrecht, de bescherming van een ontwerp. Gibson (Fender doet natuurlijk hetzelfde), stelt dat je door de de herkenbare vorm van de gitaar te gebruiken in feite plagiaat pleegt op hun ontwerp. Dat lukt alleen als het eigen ontwerp 'onderscheidend' is van andere gitaren. In de lawsuit tijd hebben ze hun vorderingen daarom vooral opgehangen aan de vorm van de bovenkant van de kop (de open-boek-vorm), want die was inderdaad redelijk anders dan de meeste gitaren op dat moment. volgens mij omdat de vorm van de kast, hoewel kleiner van formaat, in feite de zelfde vorm als van een klassieke gitaar is. Bovendien waren er al eerder dergelijke electrische gitaren gemaakt, denk aan de beroemde Merle Travis gitaar van Bigsby. Dat kon Gibson dus niet als HUN ontwerp claimen. De (bovenkant van de) kop wél. Ook de plaats en de vorm van de horn, de slagplaat, twee elementen, de plaatsing van de knoppen en dergelijke waren niet voldoende onderscheidend. Fender heeft wat dat betreft veel meer mogelijkheden om de vorm van de stratocasterbody te beschermen.

HaroldA
10 mei 2010, 17:05
Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd.

:ok: ......

sjoerd5
10 mei 2010, 17:13
Dan zitten er toch nog positieve punten aan.
:ok:

geert1976
10 mei 2010, 17:14
het produceren van een single cutaway body icm een setneck is ook niet verboden, ook niet als je de body massief maakt en er een carved maple top op lijmt etc.

Maar je mag geen natuurgetrouwe cq identieke kopie maken, niet van de body en van de headstock, dit is namelijk plagiaat.

Gibson heeft destijds een proces aangespannen tegen PRS vanwege de vorm van de body en niet om het feit dat zij een natuurgetrouwe kopie maakten en zij hebben dit verloren, omdat de rechter in kwestie vond dat PRS geen inbreuk maakte op de rechten van Gibson, door een single cutaway body te maken en de rechter vond de gelijkenis tussen een PRS single Cut en een Gibson Les Paul veel te klein en was van mening dat er geen verwarring zou optreden tussen beide fabrikanten.

Voor wat betreft de type naam "Les Paul" mag Gibson weliswaar hebben verloren, maar dat wil niet zeggen dat nu wereldwijd iedereen de naam mag gaan gebruiken, dit moet middels een procedure bij de rechter gebeuren, individueel in elk land.

Overigens is het zo dat veel budgetmerken centjes aan Gibson en Fender betalen, om in ieder geval de bodyshape wel te mogen gebruiken.

flitslicht
10 mei 2010, 17:14
Jammer dat we die Gibsuns niet kunnen downloaden dan...
(edit: reaktie op sjoerd)

geert1976
10 mei 2010, 17:20
Geloof je t zelf? misschien zetten ze de snaren erop in de VS....

Pic or it didn't happen, als je zo'n boute uitspraak doet (waar mijns inziens geen bal van klopt), graag even duidelijk onderbouwen met bronnen i.o.d., niet zomaar iets gaan zitten lallen.

Wellicht dat er grondstoffen c.q. componenten uit China komen (wikkeldraad, magneten of zo), maar daar maakt zo'n beetje iedereen zich "schuldig aan in de wereld"

Jay75
10 mei 2010, 17:22
Ik hoop dat je de gitaar snel binnenhebt, en er veel plezier aan gaat beleven.
Da gezeik hier altijd :)

Post maar eens wat foto's als je 'm echt hebt...

Riky
10 mei 2010, 17:24
Gezeik? Ik zie het meer als een vette waarschuwing...

flitslicht
10 mei 2010, 17:27
Op de brandstapel met die oplichters




;)

En met de echte Gibsons :seriousf:

Ukeloeder
10 mei 2010, 17:41
Fout. Er is nooit een rechtzaak geweest. Zie ook http://www.guitarattack.com/destroyer/lawsuit.htm

En de vorm van de LP is niet beschermd, het logo en de vorm van de kop wel!

Interessant artikel.

Nobler
10 mei 2010, 18:02
Voor wat betreft de type naam "Les Paul" mag Gibson weliswaar hebben verloren, maar dat wil niet zeggen dat nu wereldwijd iedereen de naam mag gaan gebruiken, dit moet middels een procedure bij de rechter gebeuren, individueel in elk land.

Overigens is het zo dat veel budgetmerken centjes aan Gibson en Fender betalen, om in ieder geval de bodyshape wel te mogen gebruiken.

Bedenk inderdaad dat alleen de Finse rechter blijkbaar heeft bepaald dat Gibson IN FINLAND geen exclusieve rechten op de merknaam Les Paul mag claimen, dit waarschijnlijk vanwege hetzelfde effect als dat Aspirine etc. soortnamen zijn geworden. Dit betekent overigens ook niet meer dan dat het bedrijf dat Aspirine produceert (Bayer geloof ik) zich er niet tegen kan verzetten dat jij de door jou gefabriceerde pijnstiller met dezelfde samenstelling als Aspirine niet met de soortnaam aspirine mag aanduiden. Je mag dus in je reclame iets roepen als "hoofdpijn? aspirientje nodig? koop Ons Product", maar dat dit nog niet betekent dat je de naam Aspirine op je pilletjes mag drukken, zeker niet met hoofdletter. Al met al betekent de situatie in Finland dus absoluut niet dat we nu PRS Les Pauls en Ibanez Les Pauls (met de Les Paul naam op de kop afgedrukt) zullen gaan zien.

Verder zei nog iemand ergens dat er geen lawsuit tegen Ibanez is geweest. Dat is er wel degelijk, alleen de gerechtelijke procedure (= lawsuit) is ingetrokken vóór de rechter uitspraak hoefde te doen, omdat ondertussen een buitengerechtelijke schikking met Ibanez was bereikt. Dat doet echter niet af aan het feit dat Gibson (het Amerikaanse) Ibanez wél gedagvaard heeft. Omdat Imbanez toch de bui zal hebben zien hangen zullen zij een schikking hebben aangeboden wat hun toch het nodige geld zal hebben gekocht. Je mag daaruit afleiden dat Gibson blijkbaar wél een punt had.

Fireburst
10 mei 2010, 18:13
Vandaar ook dat in Japan, voor de japanse markt, men wel kopiën is blijven maken (bv Tokai, Edwards,...). In theorie zouden deze gitaren dus niet buiten Japan verkocht mogen worden, de Tokais die dikwijls in Engeland te koop zijn via ebay hebben ook dikwijls (altijd ?) een andere, aangepaste headstock.

niekb
10 mei 2010, 18:16
Bij Music produktiv staan Tokai's met open book headstocks. Gewoon te koop dus.

Misery Signals
10 mei 2010, 18:18
Ik heb een Japanse Burny uit begin jaren 80, veel beter als elke Gibson die ik ooit heb vastgehad, qua vorm en bouw identiek aan een 50's LP maar wél Burny erop.

De TS wens ik dan ook zonder schuldgevoel een dikke boete toe en geen gitaar. En indien de gitaar toch bij hem geraakt, onbespeelbaar met snertsound. Mensen die "dik" willen doen met merken en er niet voor willen betalen, brrrrr...

MS

Wiellem
10 mei 2010, 18:20
De TS, aan zijn reactie te oordelen, was wss echt van gedacht dat hij een echte Gibson in huis ging halen. Daarom wens ik hem enkel een dikke onbespeelbare snertgitaar toe, en geen vervolging.

Misschien wel mooi voor aan de muur :soinnocent:

Misery Signals
10 mei 2010, 18:23
Heb nog even herlezen, mijn mening herzien en mijn post veranderd. Hetzelfde gevoel heb ik bij mensen die Fender logo's op hun niet-Fenders plakken...

MS

Wiellem
10 mei 2010, 18:28
De TS zegt wel en ik quote:


ben benieuw hoe die klinkt en of deze te meten is met de echte gibson gitaren, maar heeft iemand van jullie ook een madeinchina gitaar en wat zijn jullie ervaringen?

Dus TS wist denk ik wel een neppert te kopen?

flitslicht
10 mei 2010, 18:30
Merken, merken... Het is gewoon marketing. Marketing houdt in dat je een bepaalde emotie koppelt aan een woord en vervolgens mensen dat woord associëren met kwaliteit. Doe je dat slim genoeg dan laat je mensen een gigantische meerwaarde betalen voor hun eigen gevoel. Kijk naar Apple, die zijn daar meesters in.

Op zich is dat wel een verdienste, want mensen voelen zich daar gelukkig bij, maar om nou voor die onzin vuurspugend op de bres te gaan springen gaat wel erg ver...

Badman
10 mei 2010, 18:37
Met mensen die een Fenderlogo kleven op hun Wong-Tsan gitaar, of-weet-ik-veel, heb ik niet echt een probleem. Niet iedereen heeft de cash om een echte Fender te kopen, en als je dat een beter gevoel geeft: Waarom dan niet? Je kan perfect een Fenderliefhebber zijn, maar het geld er niet voor hebben.

Ik heb er pas een probleem mee als een leukerd er één of ander financieel of ander onzuiver voordeel wil uit halen. Noem het oplichten of bewust liegen. Dat kan niet.

Misery Signals
10 mei 2010, 18:41
Maakt niet uit. Gibson is Gibson, en die nepperds zijn bedrog. Ze kleven op Gibson een kwaliteit die nog niet in de buurt komt, maar die veel mensen wel aan het merk gaan koppelen.
Des te meer van die schrootplanken in omloop, des te harder ondervindt het merk schade (en ja ze hebben ook hun eigen manieren om zichzelf belachelijk te maken, maar da's als eigenaar eigen keuze).
Iemand die hier bewust aan meehelpt, moet maar boeten. Voor een jonge onwetende snaak had ik nog begrip gehad.
Voor zo'n kwaliteit en prijs bestaat de naam Epiphone.

MS

Jasper.
10 mei 2010, 19:05
@ Misery

Ik vind dat je je wel wat aanstelt hoor. Als de TS hem voor hemzelf koopt, en hij weet zelf wel dat het een neppert is, waar maak je je dan druk om. Het is weer een ander verhaal als hij hem als echte gibson gaat verkopen. Maar volgens mij is dat niet de intentie van de TS.

nickofzo
10 mei 2010, 19:12
ik kan me nog een topic herrinneren

waarbij veel de neppert van de echte niet konden onderscheiden kwa geluid..

Mitch
10 mei 2010, 19:28
Ik heb zojuist een gibson Sg gekocht op MadeInChina.com
de gitaar kostte omgerekent in euro's circa 260 euro.
......
ben benieuw hoe die klinkt en of deze te meten is met de echte gibson gitaren, maar heeft iemand van jullie ook een madeinchina gitaar en wat zijn jullie ervaringen?

Sponsor jij effe de illegale handel joh. Je moet het helemaal zelf weten maar om dat nou hier trots te komen verkondigen...
En nee, met een goedkope prutkopie ga je nooit in de buurt komen van een echt goede gitaar, zoals in dit geval een Gibson SG.

Billy Turf
10 mei 2010, 19:34
Ik snap eigenlijk niet waarom veel mensen zo pissed reageren...
Als hij het geld eraan wil besteden moet hij het toch zelf weten.

Ik zie het probleem niet echt :grouphug:
Alleen de mensen die bij Gibson zelf werken hebben reden om pissed te zijn op
die Chinezen die deze gitaren maken onder hun naam.

Fireburst
10 mei 2010, 19:36
Ik vind dat je je wel wat aanstelt hoor. Als de TS hem voor hemzelf koopt, en hij weet zelf wel dat het een neppert is, waar maak je je dan druk om. Het is weer een ander verhaal als hij hem als echte gibson gaat verkopen. Maar volgens mij is dat niet de intentie van de TS.

Hoeveel budget gitaren blijven langer dan zeg maar 1 jaar bij dezelfde eigenaar ?
Anders gesteld : welke gitaren blijven lang, tot zeer lang, tot altijd bij dezelfde eigenaar ? Juist, eerder kwaliteitsgitaren meestal van één of ander bekend merk waar bij de aanschaf niet zelden een (zuurverdiende) jongensdroom in vervulling ging en de sentimentele waarde even groot is als het prijskaartje.

Ergo : de kans dat deze nepper, aangenomen dat hij de douane passeert etc., vroeg of laat op de 2ehandsmarkt komt is redelijk groot. De kans dat hij als originele Gibson op die markt komt.... even groot?

marco v
10 mei 2010, 19:36
Ondanks de negativiteit over namaak gitaren(persoonlijk heb ik niks met Gibson, maar ook niks tegen ze) ben ik zeer benieuwd naar foto´s en ervaringen.
Het materiaal zal ongetwijfeld anders zijn en hoe onethisch deze handel dan ook is, ben ik benieuwd of de gitaar zijn mannetje staat.

Mitch
10 mei 2010, 19:37
Ik snap eigenlijk niet waarom veel mensen zo pissed reageren...
Als hij het geld eraan wil besteden moet hij het toch zelf weten.

Het is illegale handel, het verpest de markt, er worden mensen hier soms mee opgelicht dus ja, waar maken we ons druk om?
Je kan ook effe nadenken en niet alleen maar de vrijheid van geldbesteding bovenaan zetten. "Het is zijn geld, dus hij moet het zelf weten". Tja, zo kun je alles rechtlullen.

barno
10 mei 2010, 19:37
Ik snap eigenlijk niet waarom veel mensen zo pissed reageren...
Als hij het geld eraan wil besteden moet hij het toch zelf weten.

Ik zie het probleem niet echt :grouphug:

tot jij es ooit een dure gibson koopt die achteraf een kopie blijkt te zijn.

en trouwens, het is zeker niet onmogelijk dat zo'n neppert juist wel tamelijk in de buurt komt van een echte, da's net het probleem...

Daan_B
10 mei 2010, 19:39
Sponsor jij effe de illegale handel joh. Je moet het helemaal zelf weten maar om dat nou hier trots te komen verkondigen...
En nee, met een goedkope prutkopie ga je nooit in de buurt komen van een echt goede gitaar, zoals in dit geval een Gibson SG.


ik kan me nog een topic herrinneren

waarbij veel de neppert van de echte niet konden onderscheiden kwa geluid..

:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

geert1976
10 mei 2010, 19:46
Merken, merken... Het is gewoon marketing. Marketing houdt in dat je een bepaalde emotie koppelt aan een woord en vervolgens mensen dat woord associëren met kwaliteit. Doe je dat slim genoeg dan laat je mensen een gigantische meerwaarde betalen voor hun eigen gevoel. Kijk naar Apple, die zijn daar meesters in.

Op zich is dat wel een verdienste, want mensen voelen zich daar gelukkig bij, maar om nou voor die onzin vuurspugend op de bres te gaan springen gaat wel erg ver...

Kap jij nou eens met dat gelul dat een chinese bral van E 100,00 net zo goed is als een Fender en dat gelul over een goed gevoel etc.

Ik heb hier een Chinese Squier Classic Vibe staan, zo goed als een Fender nee, nee en nog eens nee.

Het is prima afegewerkt, ik heb hem perfect afgesteld, maar qua sound is die niet zo goed als een Fender, om over de pisbakken tremblok en brug maar te zwijgen.

Mitch
10 mei 2010, 19:49
:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:

En dat is grappig omdat?
In de eerste plaats kun je clips zo manipuleren als je wil, in de tweede plaats kunnen ze zo slecht zijn opgenomen dat ze ongewild gelijk klinken en in de derde plaats toon je met een clip niet aan of het om een klwaliteitsinstrument gaat.
En als er wordt gerefereerd naar die Tele clipjes van flitslicht... ik heb die gitaar in mijn handen gehad en hoewel hij er goed zijn best op had gedaan om 'm bespeelbaar te krijgen (kwaliteit,
anyone?) klonk het zeker niet zoals een gewone Fender. En al helemaal niet als een goede Fender.

Verder: wat geert net zegt.

marco v
10 mei 2010, 19:56
Topics als deze halen bepaalde emoties naar boven,
er zullen meer tegen dan voorstanders zijn,
neemt niet weg dat dit forum de wereld niet gaat veranderen.
Er zal altijd criminaliteit zijn, het is aan een ieder om hier wel of niet aan mee te doen en de consequenties daarvan te aanvaarden.
Ik hoop dat iedereen hier netjes blijft tegen elkaar.
Die Chinezen worden elke dag beter met het kopiëren van vanalles en nog wat.
Indien deze kopie dicht bij het origineel komt(of misschien wel beter is) zal het mij niet verbazen.

LesPaul1612
10 mei 2010, 20:01
Vind ik maar niks van die kopieen, maar goed, ik geloof dat nog (bijna) niemand een giraat bij deze chinees heeft gekocht dus eerst maar even afwachten:supercool:

(mischien evenaart hij nog wel de kwaliteit van een stagg:gitarist:)

bass blom
10 mei 2010, 20:16
zorg dat je iemand bij de hand hebt die frets kan vlakken.

flitslicht
10 mei 2010, 20:22
Ben ik met je eens, maar dat geldt ook voor Epiphones. Ik spreek uit ervaring.

flitslicht
10 mei 2010, 20:38
Kap jij nou eens met dat gelul dat een chinese bral van E 100,00 net zo goed is als een Fender en dat gelul over een goed gevoel etc.

Ik heb hier een Chinese Squier Classic Vibe staan, zo goed als een Fender nee, nee en nog eens nee.

Het is prima afegewerkt, ik heb hem perfect afgesteld, maar qua sound is die niet zo goed als een Fender, om over de pisbakken tremblok en brug maar te zwijgen.

Daar stop ik mee zodra mensen zoals jij ophouden met hun 'China/Zuid-Korea/Japan/USA' cq 'prijs' (you-get-what-you-pay-for) hiërarchie als zaligmakend te promoten. Ik geloof best dat mensen als Eric Clapton of Jeff Beck een meerwaarde halen uit een gitaar van een mahonie boom die links van het pad stond vs rechts van het pad. Maar voor de gemiddelde poster hier maakt het geen moer uit of zijn gitaar gemaakt is van mahonie of waaibomenhout en in elkaar is geschroefd door een Chinees of een Amerikaan. En ook niet wat voor logo er op staat. Het is allemaal make-believe tot je het daadwerkelijk hoort en als je dat niveau bereikt hebt (en het verschil je wat uitmaakt) ga je niet via Internet gitaren bestellen.

Ik speel nu (met tussenpozen) 38 jaar gitaar, zal nooit het niveau Clapton/Beck bereiken/benaderen en zou me kapot schamen als ik zo dom zou zijn €2500 aan een puberdroom te spenderen die 23/7 aan de muur hangt.

Mitch
10 mei 2010, 20:46
Daar stop ik mee zodra mensen zoals jij ophouden met hun 'China/Zuid-Korea/Japan/USA' cq 'prijs' (you-get-what-you-pay-for) hiërarchie als zaligmakend te promoten. Ik geloof best dat mensen als Eric Clapton of Jeff Beck een meerwaarde halen uit een gitaar van een mahonie boom die links van het pad stond vs rechts van het pad. Maar voor de gemiddelde poster hier maakt het geen moer uit of zijn gitaar gemaakt is van mahonie of waaibomenhout en in elkaar is geschroefd door een Chinees of een Amerikaan. En ook niet wat voor logo er op staat. Het is allemaal make-believe tot je het daadwerkelijk hoort en als je dat niveau bereikt hebt (en het verschil je wat uitmaakt) ga je niet via Internet gitaren bestellen.

Nou nou.... daar vlieg je toch wel een beetje de bocht in, qua discussie.
Dat het niets uitmaakt is jouw opvatting. Je koppelt talent en expertise aan het soort gitaar dat je zou mogen kopen/verdiepen/of hoe je het wil noemen. Dat gaat wel heeeeel erg ver.
Er is ook een situatie denkbaar dat je misschien niet zo denderend kan spelen, maar wel een fijn gehoor hebt. Moet je dan toch maar die gitaar kopen die goedkoop is omdat je niet meer waard bent dan dat?
Een gitaar van goede kwaliteit, los van de afkomst, zal je inspireren als speler. Of je nou een fabelachtig snelle notenpoper bent, een gevoelige melodieuze man, een rhythmgitarist of een manusje van alles.


Ik speel nu (met tussenpozen) 38 jaar gitaar, zal nooit het niveau Clapton/Beck bereiken/benaderen en zou me kapot schamen als ik zo dom zou zijn €2500 aan een puberdroom te spenderen die 23/7 aan de muur hangt.
Dat zijn dus grenzen die je jezelf oplegt. Da's prima. Dat je die lijn doortrekt naar anderen en het zelfs aanvoert als argument in een discussie slaat als kut op dirk.

Misery Signals
10 mei 2010, 20:50
Blijkbaar maakt het voor mensen wel uit welk merk erop staat, dat ze de lokale handel hier skippen om een neppert te halen uit China... Waarvan de kwaliteit dan ook nog eens niet vooraf zeker is, ook al heb je voor dezelfde prijs hier een degelijke gitaar....

MS

flitslicht
10 mei 2010, 20:59
Nou nou.... daar vlieg je toch wel een beetje de bocht in, qua discussie.
Dat het niets uitmaakt is jouw opvatting. Je koppelt talent en expertise aan het soort gitaar dat je zou mogen kopen/verdiepen/of hoe je het wil noemen. Dat gaat wel heeeeel erg ver.
Er is ook een situatie denkbaar dat je misschien niet zo denderend kan spelen, maar wel een fijn gehoor hebt. Moet je dan toch maar die gitaar kopen die goedkoop is omdat je niet meer waard bent dan dat?
Een gitaar van goede kwaliteit, los van de afkomst, zal je inspireren als speler. Of je nou een fabelachtig snelle notenpoper bent, een gevoelige melodieuze man, een rhythmgitarist of een manusje van alles.


Dat zijn dus grenzen die je jezelf oplegt. Da's prima. Dat je die lijn doortrekt naar anderen en het zelfs aanvoert als argument in een discussie slaat als kut op dirk.

Ik vlieg dan, in jouw optiek, de bocht *uit*.
Iedereen *mag* van mij de gitaar kopen die hij wil, ik zeg alleen dat het uiteindelijk weinig uitmaakt voor de gemiddelde poster hier. Iedereen kan voor zichzelf bepalen of hij daaronder valt.

Heb jij een fantastisch gehoor dan kom je er vanzelf wel toe een bepaald instrument te kopen. Mijn stellingname is dat hier de gevestigde merken gepromoot worden als zaligmakend en er dan ook nog een kwaliteitshiërarchie in land-van-assemblage zou bestaan. Misschien is dat op de keper beschouwd zo, het zou me verbazen, maar voor mensen als de TS en mijzelf is dat een brug te ver.

Lui die echt heel goed kunnen spelen hebben andere prioriteiten dan ik en (ogenschijnlijk) de TS maar laat die dan ook niet hun mening als 'universeel' te vuur en te zwaard verdedigen tegenover mensen die voor de leut gewoon een beetje lopen te pielen. Dat riekt naar onzekerheid.

Steven Otto
10 mei 2010, 21:00
Waarom moeten er zoveel woorden aan vuil gemaakt geworden?

Kopieën importeren is illegaal. punt uit?

Hendriks
10 mei 2010, 21:02
Here we go again . Als iemand een neppert wil kopen voor eigen gebruik en zin geld ermee wil weggooien Ok , maar helaas is de praktijk anders en komt de neppert in het 2dehands cicuit terecht en een goed willende niet deskundige word ermee belazerd , dus geen China prullen meer en geen decals plakken !!!!

Basta

flitslicht
10 mei 2010, 21:04
Goed zo, prima standpunt en alles MAAR.... Zou je ook meewerken aan bedrog, fraude enzovoort om maar een merkje op de headstock, wijzerplaat of waar dan ook te hebben?
Ik hoop dat je dan ook nee zegt.

Ik ben geen clapton,axl,hammet,vai of wat voor een gitaargod dan ook maar het is m'n hobby en ik werk ook daar voor. Niet alleen ommaar in een te dure auto of huis te zitten te niksen.
En ik haal een nepperd er meestal wel tussenuit. Ondanks dat ik nauwelijks kan spelen.

Mocht je mijn posts een beetje hebben onthouden dan zou je die vraag niet stellen. Ik ben helemaal niet voor copyright schendingen. Aan de ander kant vindt ik *voor mij* de meerwaarde van een een Fender tov een Harley-Benton-met-wat-kluswerk nihil. YMDV (Your Mileage Does Vary).

Mitch
10 mei 2010, 21:16
Nee, maar wat Steven zegt: het gaat er eigenlijk om dat schending van copyright maar 'normaal' gevonden wordt. Daarna gaat het weer wat verder off topic door te praten over kwaliteit en dat dan weer relateren aan land van herkomst. Pure discriminatie natuurlijk :D

Overigens heb ik genoeg gehad: Indonesiërs, Chinezen, Japanners, Koreanen, Amerikanen, Nederlanders met aanschafprijzen van 250E tot 2500E... en ik scheer ze écht niet allemaal over één kam. En dat je voor onder en rond de 300E een prima bespeelbare, redelijk klinkende gitaar kan krijgen is me heus wel duidelijk. Rond de 5/600E kom ik zelfs echt goede gitaren tegen. Daarna gaat je verhaal deels op. Soms betaal je voor imago, soms voor land van herkomst, een apart kleurtje of afwijkende manier van lakken etc. Zo heb ik me laatst nog zeer kritisch uitgelaten over een hele serie van Fender die 900E kosten en waardeloze potmeters hebben. Dat kan gewoon niet.

Maar, in de hogere prijscategorieën, in het topsegment, zitten vaak genoeg ook daadwerkelijk instrumenten van topkwaliteit. En daar hoef je echt geen topmuzikant voor te zijn om die op hun waarde te kunnen schatten.

marco v
10 mei 2010, 21:24
Helemaal mee eens,
echter bannen we hier de illegale handel niet uit,
hij heeft hem nou eenmaal gekocht,
het ding is onderweg(hopelijk) en ik ben benieuwd, nu het kwaad toch al is geschiedt, of het ding ook werkelijk rockt.
Er zijn altijd mensen die niet het origineel kunnen/willen betalen, maar wel de uitstraling willen bezitten, nepgibsons, nepfenders, neprolexen, nepbreitlings, namaak gucci, etc etc.
Het zegt iets over de eigenaar en dat er vanalles mis is in de wereld, want het spul blijft verkopen.
Maar is het nu brandhout, of jarenlang speelplezier?

geert1976
10 mei 2010, 21:32
Daar stop ik mee zodra mensen zoals jij ophouden met hun 'China/Zuid-Korea/Japan/USA' cq 'prijs' (you-get-what-you-pay-for) hiërarchie als zaligmakend te promoten. Ik geloof best dat mensen als Eric Clapton of Jeff Beck een meerwaarde halen uit een gitaar van een mahonie boom die links van het pad stond vs rechts van het pad. Maar voor de gemiddelde poster hier maakt het geen moer uit of zijn gitaar gemaakt is van mahonie of waaibomenhout en in elkaar is geschroefd door een Chinees of een Amerikaan. En ook niet wat voor logo er op staat. Het is allemaal make-believe tot je het daadwerkelijk hoort en als je dat niveau bereikt hebt (en het verschil je wat uitmaakt) ga je niet via Internet gitaren bestellen.

Ik speel nu (met tussenpozen) 38 jaar gitaar, zal nooit het niveau Clapton/Beck bereiken/benaderen en zou me kapot schamen als ik zo dom zou zijn €2500 aan een puberdroom te spenderen die 23/7 aan de muur hangt.

Kijk daar ga je weer!, weer die onzin.

Ik heb naast Gibby´s ook andere gitaren staan uit andere landen en ik heb al heel veel gitaren gehad, gerepareerd, bespeeld noem maar op.

Ik staar mij niet blind op enkel Gibson en/of Fender.

Maar goedkope Chinese gitaren tussen de E 100,00 a E 300,00 halen het niet bij een USA gitaar, de Squier Classic Vibe is daar weer een goed voorbeeld van, het speelt prima, maar het kan zich niet meten met een Fender.

In het verleden zijn er uit Japan goede kopiën gekomen, maar dat waren ook destijds geen cheapo gitaren meer, weliswaar niet zo duur als de real deal, maar toch aanzienlijk duurder dan een cheapo.

Dat jij de aanschaf van een gitaar hecht aan je eigen technische kunnen vind ik helemaal een idiote redenering.
Ik ben zeker geen wereld gitarist, zal ik nooit worden ook, maar ik ben daarom een Gibson niet waardig???

Ik zal je vertellen dat als ik Back Home speel op mijn Gibson SG, of op mijn cheapo Sakai, ik echt wel het verschil hoor!

Net wat Mitch aanhaalt, je kunt voor een redelijk budget een prima gitaar kopen, die goed klinkt en speelt, maar die zullen qua prijs wel een tikkeltje meer kosten dan E 200,00 a E 300,00.

Voor wat betreft de door de TS bestelde nep Gibby:, voor E 250,00 had je ook een 2e hands Epi uit Korea kunnen kopen, waarvan ik denk dat je daar toch een betere gitaar aan hebt, als jij je nepper al krijgt, want ik vrees dat die niet door de douane heen gaat komen.

bass blom
10 mei 2010, 21:32
Maar is het nu brandhout, of jarenlang speelplezier?

de semi holle die ik had.. daar zat een blok vurenhout in :crazyhappy:
wat ook nog niet goed vast zat.

nickofzo
10 mei 2010, 21:48
mocht ik een neprolex dragen zou t me niet boeien eerlijk gezegt..

helaas ben ik niet zo van de horloge's

neppe merkkleding zou me niet boeien..

als het lekker zit .. waarom niet?

helaas boeit merkkleding me sowieso niet.. ben meer van de bandshirt spijkerbroek combie..

neppe all star gympen.. boeien:P die gaan ook langer mee dan de echte.. dus waarom niet;) (nep is niet altijd slechter)

---
neppe gibson.. zou ik op een of andere vage rede niet aanschaffen.. hoogstes zelf bouwen en dan mijn eigen handtekening erop plaatsen

..

tis maar net hoeveel waarde je zelf eraan legt

RoelSmoel
10 mei 2010, 22:12
Buiten alles, wel een mooie GibsUn:soinnocent:

geert1976
10 mei 2010, 22:28
Buiten alles, wel een mooie GibsUn:soinnocent:

Klopt, omdat de gitaar, afgebeeld op de site, een GibsOn betreft :ok:

RoelSmoel
10 mei 2010, 22:37
Klopt, omdat de gitaar, afgebeeld op de site, een GibsOn betreft :ok:

Hmmm #epic fail...

gitaarfreakz
10 mei 2010, 22:39
Als jullie zo graag willen dat ik de Chinezen niet moet steunen door de gitaar te kopen heb ik ee deal: maak €700 over op mijn rekening en ik cancel mijn Chinese order en bestel vervolgens een echte Gibson sg.

Nou wie bied?

Mitch
10 mei 2010, 22:40
Een Tweedehands Gibson SG Faded heb je al voor 500E.

gitaarfreakz
10 mei 2010, 22:45
Oké maak dan maar 250 euro over

speedmusic
10 mei 2010, 22:48
Als jullie zo graag willen dat ik de Chinezen niet moet steunen door de gitaar te kopen heb ik ee deal: maak €700 over op mijn rekening en ik cancel mijn Chinese order en bestel vervolgens een echte Gibson sg.

Nou wie bied?

Je hebt goed mijn advies in post #3 "bukken" opgevolgd, je hebt alleen net de 100 niet gehaald.
Gewoon prachtig dat zo'n simpel vraagje zoveel poep ehh sorry posts oplevert.

Maar succes en veel plezier met je nieuwe gitaar, open een HNGD topic als je hem hebt, ik ben wel nieuwsgierig.

RoelSmoel
10 mei 2010, 22:55
Je hebt goed mijn advies in post #3 "bukken" opgevolgd, je hebt alleen net de 100 niet gehaald.
Gewoon prachtig dat zo'n simpel vraagje zoveel poep ehh sorry posts oplevert.

Maar succes en veel plezier met je nieuwe gitaar, open een HNGD topic als je hem hebt, ik ben wel nieuwsgierig.

Áls hij hem krijgt natuurlijk.. De douane kan hem ook eruit plukken, en dan heeft hij geen gitaar..

Mitch
10 mei 2010, 22:56
Oké maak dan maar 250 euro over

Da's ook een manier om te zeggen dat de ontstane discussie je verder niet boeit :chicken:

Misery Signals
10 mei 2010, 22:56
Als jullie zo graag willen dat ik de Chinezen niet moet steunen door de gitaar te kopen heb ik ee deal: maak €700 over op mijn rekening en ik cancel mijn Chinese order en bestel vervolgens een echte Gibson sg.
Nou wie bied?
Serieus... Kom je nou echt zo klaar van de naam Gibson dat je het risico wil lopen om illegaal een absolute kutplank in huis te halen? :???:
Hier zegt men: Schijt niet hoger dan je hol, wil je een echte, spaar voor een echte (okkassie)...

MS

gitaarfreakz
10 mei 2010, 22:57
Dan haal ik mijn geld op bij paypal

gitaarfreakz
10 mei 2010, 22:59
Reactie op MS : JA

geert1976
10 mei 2010, 23:05
http://link.marktplaats.nl/346173131

Hier ook weer zo'n chinees schijt ding en nog E 500,00 vragen ook:mad:

mrweird
10 mei 2010, 23:09
neppe all star gympen.. boeien:P die gaan ook langer mee dan de echte.. dus waarom niet;) (nep is niet altijd slechter)


Ech niet... Met de echte doe ik een jaar, bij de neppers krijg ik na een maand al natte voeten. ( de neppers van Piet Kerkhof en de scapino althans..)
Of ben ik nou een beetje heel erg offtopic bezig? :seriousf:

Ontopic, Chinezen maken prima gitaren naar mijn mening. Mijn main axe is momenteel een Chinese LP waar geen Gibson op staat. Merkvervalsing is knap fout en 't enige nut daarvan is forum vulling met 10 pagina's of meer.

Mitch
10 mei 2010, 23:09
Ugh.... maar hé, dan krijg je er wel een originele Gibson koffer bij.
Maar tering jantje zeg, je hebt geen eens de foto's van de voorkant van de gitaar nodig om te zien dat het een nepperd is. En dan vind ik mezelf geen expert.

mrweird
10 mei 2010, 23:13
Ugh.... maar hé, dan krijg je er wel een originele Gibson koffer bij.
Maar tering jantje zeg, je hebt geen eens de foto's van de voorkant van de gitaar nodig om te zien dat het een nepperd is. En dan vind ik mezelf geen expert.

Yep, mooie bijgezaagde Epi headstock oa

Rooker
10 mei 2010, 23:13
Serieus... Kom je nou echt zo klaar van de naam Gibson dat je het risico wil lopen om illegaal een absolute kutplank in huis te halen? :???:
Hier zegt men: Schijt niet hoger dan je hol, wil je een echte, spaar voor een echte (okkassie)...

MS

Ik vind het een beetje kinderachtig om zo te reageren.
Wanneer je jong bent en niet zo'n dure gitaar kan betalen en ouders hebt die je daar ook absoluut niet in steunen omdat ze liever hebben dat je klassiek speelt snap ik dat je erg aangetrokken wordt om een namaak te kopen.
Wanneer je volwassen bent en erg nieuwsgierig bent naar een dergelijke nepper snap ik ook dat je hem koopt. Alleen al om te kijken of het ook echt wat is!
Dat je hem doorverkoopt aan een onwetend schooliertje die vanaf zijn 8ste jaar droomt dat hij de nieuwe Angus Young wordt en op zijn 16e eindelijk eindelijk zijn sg kan kopen en dan vervolgens zo'n neppert koopt. Ja,,,, dat vind ik een schurken daat. Maar dat is hier nog niet gebeurt.

De smily in de openings post van TS zegt volgens mij al genoeg over wat hij zelf verwacht. Dus ik vind de reacties van sommige erg overtrokken.

Sjoerdo
10 mei 2010, 23:14
Dan haal ik mijn geld op bij paypal

Dat kun je wel vergeten omdat paypal alleen beschermt bij niet leveren. Als de douane hem inneemt is de gitaar wel degelijk geleverd en kan TNT gewoon netje laten zien dat de gitaar wel is binnengekomen in Nederland, dus dag centjes.

Aan den lijve ondervonden!

:seriousf:

Mitch
10 mei 2010, 23:16
De smilie zegt iets over het verwachtingspatroon? Zo zeg, internet interpretatie tot kunst verheven!

Maar ik word er toch een beetje moedeloos van dat nu in de zoveelste post het willen kopen van een nep-Gibson half en half wordt goedgepraat. Het valt namelijk gewoon niet goed te praten.

snaarplukker
10 mei 2010, 23:20
Ik heb zojuist een gibson Sg gekocht op MadeInChina.com
de gitaar kostte omgerekent in euro's circa 260 euro.
de dagen tot verzending zijn 5-8 dagen (+ 1-2 dagen om de gitaar op de bus te doen) verzendkosten zijn

http://product.madeinchina.com/wholesale-product-image/SG-Standard-Electric-Guitar_10077163.shtml

iemand ervaring met deze site of deze verkoper guitar888?, ik zal pics op het topic zetten zodra ik de gitaar binnen heb.

ben benieuw hoe die klinkt en of deze te meten is met de echte gibson gitaren, maar heeft iemand van jullie ook een madeinchina gitaar en wat zijn jullie ervaringen?
De TS weet donders goed wat hij koopt, dus begrijp ik zijn naïeve reakties niet. Houd hij het zelf dan is er niks mis mee. Verkoop hij het op markplaats dan valt hij toch door de mand als het door oplettende forumleden gesignaleerd wordt.

Misery Signals
10 mei 2010, 23:24
Ja en, je kan niet alles weglachen? Da's pas kinderachtig.

Ik zit zo gewoon niet in elkaar, namaak kopen om de grote Jan uit te hangen, nooit geweest.

Ongeacht of je nu jong bent of niet. Laat hem maar eens tegen de lamp lopen door douane, een gitaar die in de verste verte niet lijkt op de foto en al van ver nep lijkt, of onbespeelbaar.

Iemand erop wijzen wat mag en niet mag is trouwens uit tegenwoordig?

MS

Sanderltd
10 mei 2010, 23:29
Naar mijn mening is er wel degelijk ook iets mis wanneer de TS de gitaar zelf houdt en in beginsel al gekocht heeft.
Wettelijk gezien begaat de TS een misdaad/misdrijf en dat is hier de bottom line. Hij bepaalt volledig zelf of hij bereid is dat misdrijf te plegen, maar (zo werkt het strafrecht) zo zal hij er ook de eventuele gevolgen van moeten dragen.
Komt de gitaar goed aan, speelt het ding leuk, is dat fijn voor de TS. Maar dat neemt niet weg dat hij illegaal gehandeld heeft. Of hij daarmee kan/wil leven is eerder een ethische en persoonlijke kwestie. Daar gaat deze discussie niet veel aan bijdragen aangezien er voor- en tegenstanders zijn en deze kwestie pro's en contra's heeft.

Verkoopt hij later de gitaar echter ook nog, al dan niet onder de naam Gibson, begaat hij in feite een tweede, nieuw misdrijf/misdaad. Aangezien handel in/het verkopen van nepgoederen verboden is. En dan komen we weer bij hetzelfde punt uit; dat is zijn probleem. En hij zal met de eventuele gevolgen moeten leven.

(Ik ben een grote fan van ons rechtssysteem en onze wetten, dus voor mijn part mag hij de "eventuele gevolgen" zeker tegenkomen! ;))

Mitch
10 mei 2010, 23:29
Voor sociale controle kun je een paar klappen voor je kop krijgen of een paar doodschoppen, da's al jaren zo in het echte leven. Op internet zeggen we liever dat iedereen zelf maar moet weten wat -ie met zijn geld moet doen en dat het moet kunnen.
Rücksichtlos egoïsme ten top. :dontgeti:

Sanderltd
10 mei 2010, 23:41
In principe en in de praktijk is het ook gewoon zo dat iedereen kan (proberen te) doen wat hij wilt met zijn geld. Maar daarnaast wilt dat niet zeggen dat het moet kunnen. Dan kan het rechtssysteem (of zelfs die sociale controle) in werking treden.
Je riskeert dan;
-Een straf (boete)
-Een slechte gitaar
-Een schadevergoeding voor een mogelijke koper die de gitaar 2dehands koopt later
-Jezelf belachelijk te maken

En daarmee moet je dan ook maar leven. Die gevolgen ken je immers op voorhand.
Maar daarmee valt dit dus nog steeds absoluut niet goed te praten.

flitslicht
10 mei 2010, 23:46
Kijk daar ga je weer!, weer die onzin.
Ik ben zeker geen wereld gitarist, zal ik nooit worden ook, maar ik ben daarom een Gibson niet waardig???


Wat je 'waardig' bent kan je het beste zelf uitmaken. Als jij het leuk vindt om tig Gibsons in huis te halen moet je dat zelf weten. Dat de ene gitaar iets anders klinkt dan de andere is niet onverwacht, het uiteindelijke geluid van een gitaar zoals dat uit de speaker komt ligt aan heel veel factoren.

Het maken van een gitaar is geen rakettechnologie en precies daarom is het onzin om één bepaalde fabriek zo op te hemelen. Jouw computer komt voor 90% uit China en die doet het ook goed genoeg om hier te posten. Een moederbord maken is nog iets anders dan een gitaartje in elkaar vogelen.

Er werken trouwens ook Chinezen in Nashville:

http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2008pt2/factory_workers_1.jpg

LaszloVersteeg
10 mei 2010, 23:48
Als jullie zo graag willen dat ik de Chinezen niet moet steunen door de gitaar te kopen heb ik ee deal: maak €700 over op mijn rekening en ik cancel mijn Chinese order en bestel vervolgens een echte Gibson sg.

Nou wie bied?

laat je toch godverdomme niet zo op de kast jagen door die gasten, zijn 't niet waard!

kom toch op mensen, gaat de wereld ten onder als er steeds meer replica's op marktplaats komen? zeur toch gvd niet zo.

nickofzo
10 mei 2010, 23:49
en negers...
zie achtergrond

(so what?) maakt dat hem nep?

(edit: sloeg op de post met de foto van chinees in nashville.. wat ook goed een japanner of koreaan kan zijn)

(edit: jeej ik heb meer dan 1000 posts)

(edit: waarvan 666 inhoud hebben)

LaszloVersteeg
10 mei 2010, 23:52
(Ik ben een grote fan van ons rechtssysteem en onze wetten, dus voor mijn part mag hij de "eventuele gevolgen" zeker tegenkomen! ;))

nou, geweldig rechtsysteem hoor!

22 auto vernielen en maar 30 dagen vast hoeven te zitten in 'n gevangenis luxer dan het vandervalk hotel hiero, daarnaast ook nog eens geld verdienen, magnetron op je kamer, tv op je kamer, focking vloerbedekking onderdehand!!

geweldig systeem:ok:
foei jongen, ga jij maar een even op vakantie, dat zal je leren, schorum!

snaarplukker
10 mei 2010, 23:52
....(Ik ben een grote fan van ons rechtssysteem en onze wetten, dus voor mijn part mag hij de "eventuele gevolgen" zeker tegenkomen! ;))
We zullen jou nooit te hard over de snelweg of met een mobieltje aan je oor in een auto tegenkomen.;)

geert1976
10 mei 2010, 23:56
Wat je 'waardig' bent kan je het beste zelf uitmaken. Als jij het leuk vindt om tig Gibsons in huis te halen moet je dat zelf weten. Dat de ene gitaar iets anders klinkt dan de andere is niet onverwacht, het uiteindelijke geluid van een gitaar zoals dat uit de speaker komt ligt aan heel veel factoren.

Het maken van een gitaar is geen rakettechnologie en precies daarom is het onzin om één bepaalde fabriek zo op te hemelen. Jouw computer komt voor 90% uit China en die doet het ook goed genoeg om hier te posten. Een moederbord maken is nog iets anders dan een gitaartje in elkaar vogelen.

Er werken trouwens ook Chinezen in Nashville:

http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2008pt2/factory_workers_1.jpg

Waar die foto op slaat weet ik niet.

Een computer is iets compleet anders dan een gitaar.

Ik hemel niet één fabriek op, ik constateer alleen maar, om de simpele reden dat ik hier thuis, in tegenstelling jouw, genoeg vergelijkingsmateriaal heb.

Ik kan in alle rust en vrede gitaren vergelijken, uit elkaar halen, uren bespelen etc.

Je zit nu voor de zoveelste keer te lallen dat ik hier enkel op mijn Gibsons zit te rukken, dat ik er acht heb nou en, ik speel op allemaal de exemplaren, daarnaast heb ik ook een aantal jappen staan en een paar bami gitaren, waar ik ook op speel.

snap je het nu!

Lees mijn posten toch eens beter.

Als jij helemaal happy bent met jouw gitaren, prima fijn voor jouw.
Maar zit jouw HB toch niet naar Fender niveau (of Haar, Dijkman etc.)op te hemelen, dat is die niet en dat wordt die niet.

Man je kletst net als die gast uit Spijkerboor

rijsberman
11 mei 2010, 00:13
Het zit wel hoog he, dat iemand een neppert uit china laat komen. Dat 'ie maar voor de volle 100% de gevolgen van de wetshandhaving mag ondervinden! Leiden zal hij, LEIDEN! Zelfs een Hollandse cel is voor hem niet erg genoeg!!

Nou, nou.

Gutogut.

Poe poe.

Ik denk dat ik er echt even bij moet gaan zitten.

Wat een opwinding.

Pfffff.

Is er verder nog wat gebeurd in de wereld? Is Paris Hilton onaardig geweest tegen haar hondje? Heeft Frans Duijts een auto gekocht? Heeft een Marokkaan "Hee, hoomooo!" geroepen tegen een biseksuele Nederlander?

flitslicht
11 mei 2010, 00:18
snap je het nu!


Nee :???:
+10 tekens

rijsberman
11 mei 2010, 00:19
Ah.

Kijk.

Cassie Scerbo doet net alsof ze haar rat in het water gooit (http://www.spitsnieuws.nl/archives/foto/2010/05/cassie_scerbo.html). Voorpagina voor Telegraafdochter Spitsnieuws.nl. Dus is het waar.

Groot Leed! Hard Nieuws!

Dan snap ik wel dat deze snode importactie daar de voorpagina niet gehaald heeft. Zou er anders zonder twijfel bij staan! De Horror! Een Gibsun!

geert1976
11 mei 2010, 00:25
Nee :???:
+10 tekens

dacht ik al...........:B

flitslicht
11 mei 2010, 00:29
dacht ik al...........:B

Dat dacht ik ook al... Volgens mij moeten wij maar afspreken dat we een fundamenteel verschil van mening hebben, verder bandbreedte gebruiken heeft weinig zin...

vulvasonic
11 mei 2010, 00:30
Helemaal los van of het netjes is of niet, illegaal of niet, zou ik zo graag willen weten WAAROM iemand een gitaar wilt dat door moet gaan voor een Gibson, maar het niet is. Ik begrijp het niet.

Ik ben zelf geen vermogend mens, maar ik zou er graag een telecaster bij willen hebben. En al ben ik merkengeil (want ja, dat ben ik), dan nog zou ik zo blij zijn als een hond met 7 lullen als ik mezelf een telecaster van London City cadeau kon doen. En ik zou er net zo trots op zijn als een ander op z'n pre CBS Tele van €25.000,- Dat de kwaliteit niet te vergelijken is zou me worst wezen. Ik zou als een God het podium betreden met mijn London City en ik zou volledig uit m'n plaat gaan van genot.

Waarom, in VREDESNAAM, zou ik een Fender logo op mijn mooie London City willen hebben?!?!
Het maakt de gitaar niet beter en het maakt mij als gitarist niet beter. En in het publiek zit er niemand die het ook maar een reet interesseert.

Enfin, zo sta IK er in en ik ben ook maar een mens. Maar ik wil zo graag weten waarom die naam zo belangrijk is, wetend dat het niet is wat het impliceert te zijn.

Waarom? :dontgeti:

barno
11 mei 2010, 00:49
Waarom, in VREDESNAAM, zou ik een Fender logo op mijn mooie London City willen hebben?!?!

Waarom? :dontgeti:

waarschijnlijk ben je een goed gitarist die hoofdzaak van bijzaak kan onderscheiden ... indien niet, dan ben jij mss die verlichte, onthechte messias :)

nickofzo
11 mei 2010, 00:52
ik ben volledig met Vulv eens

marco v
11 mei 2010, 00:53
Het is misschien net anders, maar er krijgen genoeg mensen, ook mensen van hier, een harde plasser van de oude Ibanezjes, Greco´s, Burny´s, Tokai´s etc.
Daar staat dan wel een andere naam op, maar het ontwerp was exact hetzelfde en Gibson was ook daar niet blij mee.
En toch worden die merken de hemel in geprezen.
Mij zal het worst wezen wat er op de kop staat, als die plank maar goed speelt. Ik kan me dat alleen niet voorstellen van die namaak Gibby´s.
Misschien dat ik een afspraak maak met die verkoper van de lp custom om eens goed te kijken, voelen, luisteren.
Ik heb 11 Gibsons gehad dus ik ben benieuwd of ze ook maar een beetje in de buurt komen van de Amerikaan.

Misery Signals
11 mei 2010, 00:54
Die uitleg van Vulva vat het anders wel keihard goed samen.

Een verzachtende omstandigheid zou nog geweest kunnen zijn dat de TS hem getest had en hem zo onwijs goed vond klinken dat hij al het illegale/strafbare errond erbij nam als risico... Maar zelfs dat niet...

MS

nickofzo
11 mei 2010, 00:55
Het is misschien net anders, maar er krijgen genoeg mensen, ook mensen van hier, een harde plasser van de oude Ibanezjes, Greco´s, Burny´s, Tokai´s etc.
Daar staat dan wel een andere naam op, maar het ontwerp was exact hetzelfde en Gibson was ook daar niet blij mee.
En toch worden die merken de hemel in geprezen.




de naam van de bouwer ja..

niet de naam van hetgeen waar het voor door moet gaan

geert1976
11 mei 2010, 01:00
Het is misschien net anders, maar er krijgen genoeg mensen, ook mensen van hier, een harde plasser van de oude Ibanezjes, Greco´s, Burny´s, Tokai´s etc.
Daar staat dan wel een andere naam op, maar het ontwerp was exact hetzelfde en Gibson was ook daar niet blij mee.
En toch worden die merken de hemel in geprezen.
Mij zal het worst wezen wat er op de kop staat, als die plank maar goed speelt. Ik kan me dat alleen niet voorstellen van die namaak Gibby´s.
Misschien dat ik een afspraak maak met die verkoper van de lp custom om eens goed te kijken, voelen, luisteren.
Ik heb 11 Gibsons gehad dus ik ben benieuwd of ze ook maar een beetje in de buurt komen van de Amerikaan.

zit wat in, deze plank weerhoudt mij ervan om een Gibson ES 335 te kopen:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/011-17.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/010-22.jpg

Waarom? hij speelt zo waanzinnig lekker en de sound is zoooooooo goed.:)

marco v
11 mei 2010, 01:04
Gibson was niet blij met het ontwerp, de bouwer zal ze een zorg zijn.
Als de naam waarvoor het product door moet gaan erop had moeten staan, zou op elke headstock simpelweg...gitaar... staan.
Mij persoonlijk zal het dus een rotzorg zijn of die Chinezen er Gibson op zetten.
Als die plank maar goed speelt.
En als je dan zoals de topicstarter de keuze maakt om er eentje aan te schaffen omdat je geen 2000 euro hebt liggen en toch helemaal weg bent van het design, dan geef ik hem geen ongelijk. Mits het geen brandhout is want dan had je op het toilet meer aan dat papiergeld gehad.
Imitatie artikelen blijven nu eenmaal bestaan zolang er mensen zijn die het origineel kopen en anderen daar jaloers op zijn maar het geld er niet voor uit willen geven.
Maar dit is mijn mening, als hij hem daarna verslijt voor een echte gibson, dan zeg ik pek en veren eroverheen.

ps Geert, mooie plank

flitslicht
11 mei 2010, 01:13
Daar staat dan wel een andere naam op, maar het ontwerp was exact hetzelfde


zit wat in, deze plank weerhoudt mij ervan om een Fender van €1600 te kopen:

http://www.xs4all.nl/~pfahren/music/hb12.jpg

Waarom? hij speelt zo waanzinnig lekker en de sound is zoooooooo goed.:)

rijsberman
11 mei 2010, 01:48
coole grolsch straplock! :ok:

Rock Bottom
11 mei 2010, 08:31
Als ik dat verhaal van vulvasonic zo lees dan bollen me de tranen over de wangen. Zo een aardige maar toch arme man die het maar niet voor elkaar krijgt om een Tele bij elkaar te sparen. En dat terwijl die amper honderd euro kost.

Mario,
Zou je wellicht blij zijn met een London city butterscotch Tele?
Deze zijn dan wel wat duurder maar zoals ze het zo mooi in die reclame zeggen.



dan stel ik voor dat we een potje maken en iedereen die wil meedoen er een €uro in doet of een halve. Jullie mogen ook dat geld op mijn rekening storten en dan zal ik persoonlijk er zorg voor dragen dat de gitaar bij vulva terecht komt. Samen met een setje extra snaren.

Over Chinezen gesproken,
Had gisteren zo een zin in een dikke loempia met rundvlees maar eindigde toch met een pizza op de bank. Normaal koken we gewoon zelf maar daar hadden we beiden geen zin meer in na de hele dag te hebben rondgelopen in het open lucht museum te Arnhem. Zijn jullie daar wel eens geweest? Best wel leuk om eens te bezoeken.
Achteraf best spijt gehad van die pizza, was een immitatie van een echte en leek ook heel goed maar er zat totaal geen smaak aan.
Straks lekkere echte pannekoekeuhhhhhhh

laterzzzz

Dat van die pizza ga je te ver mee, een immitatie? moet ik daar ook al voor gaan opletten.
De enige twee dingen die het leven de moeite maken zijn sex en pizza want voor beide geld of moet ik nu zeggen gelde: al is het louw en niet al te best het blijft lekker.

Nu nog wachten op immitatie sex en de wereld is naar de klote.

stratie
11 mei 2010, 08:55
nou, geweldig rechtsysteem hoor!

22 auto vernielen en maar 30 dagen vast hoeven te zitten in 'n gevangenis luxer dan het vandervalk hotel hiero, daarnaast ook nog eens geld verdienen, magnetron op je kamer, tv op je kamer, focking vloerbedekking onderdehand!!

geweldig systeem:ok:
foei jongen, ga jij maar een even op vakantie, dat zal je leren, schorum!


Helemaal offtopic, maar ik vraag me af of jij wel eens in de gevangenis bent wezen kijken? Ik ben er een aantal keer geweest, Mijn schoonvader is cipier, en kan je vertellen dat het wel anders gaat dan dat beste jongen.


Ontopic: om dit hele verhaal kort te maken: Iedereen weet dat het en prul gitaar is, en iedereen is bang hem later op marktplaats tegen te komen. Laten we er van uit gaan dat deze jongen geen kwade bedoelingen heeft met deze gitaar, Laat hem lekker zijn gang gaan. Iedereen op dit forum weet wat de gevolgen zijn voor de jongen als zijn gitaar er uit word gepikt.

Dan is de beste jongen 250euro armer, en een ervaring rijker. Dit is een keuze van hem, en niet van ons.

Persoonlijk vind ik dat de jongen ook beter een goede Epi of vintage had kunnen kopen, maargoed ''WIE BEN IK?'' en wie zijn jullie om deze jongen daar zo voor te straffen.

almarvk
11 mei 2010, 09:10
Graag ontopic. Voor al dat andere gelul hebben we Offtopic.

bat
11 mei 2010, 09:19
Leiden zal hij, LEIDEN!
Zou, durf je zo'n kapitale fout ook nog met kapitalen te schrijven? ;)

Voor de rest ben ik het met Vulv eens. Ik snap best dat je het geld niet hebt om een gitaar met een duur merkje erop te kopen. En ik snap ook best dat het toch wel enorm gaaf is om toch dat dure merkje op je gitaar te hebben. Maar om dan willens en wetens een goedkope gitaar (laten) voorzien van dat dure merkje... ik zou mezelf heel erg belachelijk vinden.

smullie
11 mei 2010, 09:54
Ben ik nu echt de enige die Gibsun leest en niet Gibson? (of ben ik nu weer de naieveling aan het uithangen en is dat gefotoshopt? Of mag ik ff naar den opticien?:???:)
http://images.madeinchina.com/742/222742_4/SG-Standard-Electric-Guitar_222742_4.bak.jpg

Soit, dat maakt het nog altijd niet goed he, maar het is toch een verschil met 100% namaak. De koper weet dat het nep is, want het heeft een andere naam. Hij kan het doorverkopen, maar dan blijft het ook voor die koper duidelijk. Nu denk ik wel dat Gibson zelf wel een probleem zal hebben met een gitaarmerk dat kopies maakt van zijn gitaren en daar Gibsun op hangt.

Maar mag ik dan eens vragen wat het verschil is met een pre-lawsuit Ibanez of een pre-lawsuit Richwood? Dat zijn toch ook stuk voor stuk illegale gitaren en die worden door jan en alleman aangeprezen en verzameld zonder dat daar ooit iemand commentaar op heeft... :soinnocent:
EDIT: ik was blijkbaar niet de enige die zich die bedenking gemaakt had als ik alles ff nalees

Ibanez666
11 mei 2010, 09:56
.

Maar mag ik dan eens vragen wat het verschil is met een pre-lawsuit Ibanez of een pre-lawsuit Richwood? Dat zijn toch ook stuk voor stuk illegale gitaren en die worden door jan en alleman aangeprezen en verzameld zonder dat daar ooit iemand commentaar op heeft... :soinnocent:

Daar staat Ibanez of Richwood op :sssh:

smullie
11 mei 2010, 10:05
Daar staat Ibanez of Richwood op :sssh:

Hier staat Gibsun op... :sssh:

Just kidding, ik zie dat verschil ook wel, maar ik vind het verschil echt niet zo groot...

Ibanez666
11 mei 2010, 10:10
Hier staat Gibsun op... :sssh:

Just kidding, ik zie dat verschil ook wel, maar ik vind het verschil echt niet zo groot...

Gibsun kan natuurlijk 100 keer makkelijker doorgaan voor Gibson dan Ibanez, daar gaat het om. Je zult een Ibanez nooit aan een leek kunnen verkopen als Gibson. Een Gibsun wel, temeer bij een echte Gibson de o ook niet helemaal gesloten is zo uit mn hoofd.

smullie
11 mei 2010, 10:18
Gibsun kan natuurlijk 100 keer makkelijker doorgaan voor Gibson dan Ibanez, daar gaat het om. Je zult een Ibanez nooit aan een leek kunnen verkopen als Gibson. Een Gibsun wel, temeer bij een echte Gibson de o ook niet helemaal gesloten is zo uit mn hoofd.

Och ja... Ik ga er mij niet meer verder mee moeien... :hippie:

Ik ben wel benieuwd of het een goed gitaarke zal zijn of een triplex-extra-large-pinpongpalet-met-snaren... :lp:

Kakihara
11 mei 2010, 11:13
Ik vind het - net zoals het plakken van een Fenderlogo op een Saga-kitje - een mooi staaltje van (vooral) zelfbedrog. Je geeft €250 uit aan Chinese namaak met daarop een merk waarvoor je normaal minstens het viervoudige uitgeeft. Je wil graag geloven dat je op een merkgitaar speelt, maar je weet dat het niet zo is en telkens je een muziekzaak passeert en je ziet die mooie Gibsons hangen, knaagt het een beetje aan je maag en je geweten. Uiteindelijk bedrieg je enkel je zelf. Voor je publiek maakt het weinig uit of je speelt met een Gibson, een Heritage, een Nik Huber of een Ibanez. Voor de meesten onder hen is een gitaar een gitaar en lijkt een tele op een Les Paul.
Het is zoals met vrouwen en handtassen : ze willen allemaal D&G- of Gucci-tassen, kopen er eentje op vakantie in Turkije, wetende dat het geen echte is, maar staan nog altijd - op het huilende af - te kwijlen als ze wél een echte in een vitrine zien.

marc_o
11 mei 2010, 11:14
Voor 250 euro koop je zeker 2e hands al een leuke gitaar overigens. kijk eens naar een Yamaha bijvoorbeeld, heb je naar mijn mening ook een betere gitaar.

Ibanez666
11 mei 2010, 11:15
Ik heb zelf een nepper gehad, Leuk gitaartje, niks mis mee en op een een of andere manier had dat Gibson logo wel wat. Het voelt niet hetzelfde als een echte, maar toch, het had wel wat.

Wiellem
11 mei 2010, 11:23
Voor 250 euro koop je zeker 2e hands al een leuke gitaar overigens. kijk eens naar een Yamaha bijvoorbeeld, heb je naar mijn mening ook een betere gitaar.

Maar je weet nog niet eens hoe de neppert speelt ;)

marc_o
11 mei 2010, 13:12
Maar je weet nog niet eens hoe de neppert speelt ;)


Maakt me ook niet uit, ik koop dat toch niet.

Nobler
11 mei 2010, 13:26
Realiseren we ons dat we het bij deze hele discussie hebben tussen een aziatische LP van een paar honderd euro met 'Gibson' op de kop, of een even dure aziatische LP met een willekeurige andere naam op de kop, eventueel met minimale verschillen ten opzichte van het amerikaanse voorbeeld voor wat betreft de vorm van de doorn en de headstock? Met andere woorden, waarschijnlijk nauwelijks van elkaar te onderscheiden gitaren met alleen en andere naam op de kop? Mét Gibson op de kop is het een verguisde illegale nepper, met een andere naam er op is er niets mis.

Bottom line is dat je in veel gevallen krijgt waar je voor betaald. Als je minder wilt betalen is de kans groot dat je ook met minder kwaliteit genoegen moet nemen dan wanneer je meer wilt betalen. Daar komt bij dat je ook in veel gevallen betaalt voor de suggestie van kwaliteit die een 'goede' merknaam met zich meebrengt. Ik ga er dus van uit dat ze bij een nep-Gibson (dus mét merknaam op de kop) zelfs in China er van uitgaan dat ze minder goed hun best hoeven te doen dan bij een niet-Gibson LP-kopie, want mensen die de nepper kopen doen dat toch met een roze bril op hun hoofd. Voor een paar honderd euro zou ik ook eerder gokken op Epiphone, Tokai en dat soort merken en zeker proberen tweedehands te kopen.

Het is ondertussen een mooie functie van dit forum om de krenten uit de pap te vissen: de gitaren met een bijzonder goede prijs/kwaliteit-verhouding (London City, bepaalde Squires en Epiphones etc.), zodat ook andere mensen daarvan kunnen mee profiteren.

Dit neemt nog steeds niet weg dat merkengeilheid een rol blijft spelen en ik ervaar dat ook. Op mijn 16e heb ik een merkloze LP Goldtop immitatie gekocht (dus met een 'lege' kop). Daar heb ik van wit plakband een Gibson logo opgeplakt. Een jeugdzonde. Ik zou nooit gedurfd hebben er mee te gaan optreden. Iedereen die iets van gitaren weet ontmaskert het zó als een nepper en ieder ander zegt het merk Gibson sowieso al niets, dus daar maakt het ook geen indruk op. Daardoor blijft het verlangen zeuren, en dat wordt pas gesust als je na lang sparen een echte Gibson koopt. Erg jammer dat die dan nogal eens tegen blijft te vallen, of niet zo héél veel beter blijkt te zijn dan de kopie die je al had.

En ten aanzien van horloges. Iemand had het over neprolexen, maar zei dat hij niet van de horloges was. Ik wel. Ik ben liefhebber van mechanische horloges. Nadeel is dat die tot voor enkele jaren (inmiddels zijn er weer betaalbare mechanische horloges te krijgen), maar in twee varieteiten te krijgen waren: enerzijds de echte Rolexen, Breitlings etc. waar je minimaal enkele duizenden euro's voor neer moest tellen, dus die voor de meeste mensen waaronder mezelf niet bereikbaar waren, en anderzijds de kopieen die je in Turkse badplaatsen voor enkele tientjes kon kopen. Puur om een mechanisch horloge te hebben heb ik er daar wel van gekocht. Soms een miskoop, maar dat gaf met zo'n prijs niet veel, maar soms prima lopende horloges. Daar staat dan wél een merknaam op, maar het probleem was dat ze ze daar alléén mét nepmerknaam verkochten, er waren gewoon géén mechanische horloges voor enkele tientjes met een fantasienaam te koop, anders had ik daar de voorkeur aan gegeven.

Zo is volgens mij de hele kopiemarkt ontstaan. In de jaren '50, toen de electrische gitaar op kwam, waren er geen supermerken. Gibson en Fender waren gewone gitaarmerken die niet duurder of beter waren dan andere merken. Het probleem ontstond pas toen ze die status langzamerhand kregen en voor de gewone man te duur werden. De fabrikanten van neppers sprongen in het gat in de markt en met dat probleem zitten we nog steeds, ondanks pogingen van Fender en Gibson om met Squire en Epiphone toch betaalbare alternatieven te bieden.

Basvarken
11 mei 2010, 13:34
Ben ik nu echt de enige die Gibsun leest en niet Gibson? (of ben ik nu weer de naieveling aan het uithangen en is dat gefotoshopt? Of mag ik ff naar den opticien?:???:)
http://images.madeinchina.com/742/222742_4/SG-Standard-Electric-Guitar_222742_4.bak.jpg




Het Gibson logo komt wel vaker voor met een open O. Dus dat is op zich niet vreemd of verkeerd. Net zoals het ontbreken van het puntje op de i is dat gewoon een van de vele kleine verschillen die je door de jaren heen kunt vinden.

http://www.elderly.com/images/vintage/30U/30U-14093_headstock-front.jpg

http://i283.photobucket.com/albums/kk303/Hemply101/69bb02.jpg

flitslicht
11 mei 2010, 13:43
Prijzen van producten zijn tegenwoordig zo hoog als de consument bereid is ervoor te betalen; met de werkelijke productiekosten+vast winstpercentage heeft het vaak niet veel meer te maken.

LaszloVersteeg
11 mei 2010, 19:20
Prijzen van producten zijn tegenwoordig zo hoog als de consument bereid is ervoor te betalen; met de werkelijke productiekosten+vast winstpercentage heeft het vaak niet veel meer te maken.

productie + vastgestelde winstpercentage = gewoon de consumenten prijs.

wat de gek ervoor wilt geven gebeurt op marktplaats, niet bij de fabrieken.
zo gaat het gewoon in de detailhandel.

al begrijp ik dan niet waarom gibson zulke dure gitaren moet hebben ( boven de 20k bijvoorbeeld) wat is daar zo speciaal aan, behalve de naam van de artiest.

flitslicht
11 mei 2010, 19:32
productie + vastgestelde winstpercentage = gewoon de consumenten prijs.

wat de gek ervoor wilt geven gebeurt op marktplaats, niet bij de fabrieken.
zo gaat het gewoon in de detailhandel.

al begrijp ik dan niet waarom gibson zulke dure gitaren moet hebben ( boven de 20k bijvoorbeeld) wat is daar zo speciaal aan, behalve de naam van de artiest.

Jij werkt duidelijk niet in de marketing. Daarnaast merk je wel op wat er feitelijk aan de hand is, maar het dringt niet door...

En dat is precies waar het om draait. Je neemt een beetje olie, geeft er een apart luchtje aan, bouwt daar een gigantische reclame campagne omheen met allemaal mooie meiden en creatieve teksten, zet dat vervolgens in een zo klein mogelijk flesje voor een astronomisch bedrag in een heel erg chique verbouwde winkel waar je geholpen wordt door uit de hoogte kijkende 'experts' (=de buurvrouw) en het vliegt weg. Zet je het per liter voor €0,99 bij het Kruidvat (=produktiekosten+winst) dan koopt niemand het.

LaszloVersteeg
11 mei 2010, 19:44
Jij werkt duidelijk niet in de marketing.

niet letterlijk, ik zit in de detailhandel, met een eigen winkel komt dat er ook bij kijken:) Maar alles wat wij verkopen is 'gewoon' productie - standaar winst.

Fireburst
11 mei 2010, 20:00
Zo is volgens mij de hele kopiemarkt ontstaan. In de jaren '50, toen de electrische gitaar op kwam, waren er geen supermerken. Gibson en Fender waren gewone gitaarmerken die niet duurder of beter waren dan andere merken. Het probleem ontstond pas toen ze die status langzamerhand kregen en voor de gewone man te duur werden. De fabrikanten van neppers sprongen in het gat in de markt en met dat probleem zitten we nog steeds, ondanks pogingen van Fender en Gibson om met Squire en Epiphone toch betaalbare alternatieven te bieden.

Kregen ze die status door middel van handige PR of door toch wel merkelijk beter te zijn dan de rest (die vervolgens aan het kopieren gaat).
Vulvasonic ?

vulvasonic
11 mei 2010, 20:40
Kregen ze die status door middel van handige PR of door toch wel merkelijk beter te zijn dan de rest (die vervolgens aan het kopieren gaat).
Vulvasonic ?

Pardon?
Dit is geen quote van mij hoor. :dontgeti:

Mitch
11 mei 2010, 21:28
Ik vind het sowieso gelul, Fender WAS er juist voor de gewone man met relatief goedkope, maar degelijke gitaren. En Gibson probeerde zich toen al te onderscheiden en meer in het hogere marktsegment te positioneren.

Hiro
12 mei 2010, 07:53
wat ik het vreemde vind aan die site is ook het feit dat alle fotos uit verschillende huiskamers en dergelijke komen.
Ik hoop dat je niet ook nog ns door hun genept word in plaats van jezelf ;)

Maar ben wel benieuwd hoe ie is als ie binnenkomt

guitarkid
12 mei 2010, 10:20
Wat ik niet begrijp is dat TS de vraag niet eerst stelt en dan de gitaar pas bestelt.... Wat heb je er aan dat je nu weet dat je een (volgens velen) waardeloze kopie hebt gekocht die ook nog eerst maar door de douane moet komen. Lijkt me info die handig is vooraf !!
Inhoudelijk ga ik er verder maar niet op in, da's al genoeg gebeurd... ;)

Gr. C.

TIMBER
12 mei 2010, 22:35
Wat ik niet begrijp is dat TS de vraag niet eerst stelt en dan de gitaar pas bestelt....


Omdat de TS dat helemaal niet interesseert. Die geeft liever 260 euro uit aan een flut gitaar omdat daar Gibsun op staat inplaats ditzelfde bedrag neer te tellen voor een betere gitaar die wellicht zelfs meer op een Gibson lijkt en beter afgewerkt is alleen dus een andere merknaam draagt. Gezien deze actie en zijn reactie een paar pagina’s terug is hij eigenlijk al deze reacties en deze hele discussie niet waard. Wat overigens niet weg neemt dat dit wel een leuke discussie is..;)

rijsberman
12 mei 2010, 23:11
Nee man, die TS zit je gewoon te dollen. Hij roept dat hij zo'n ding heeft besteld en heeft al 17 pagina's dikke lol. Gratis.

TIMBER
12 mei 2010, 23:30
Jaja zou het graag geloven maar al zijn topics gaan over het kopen en/of bouwen van namaak gitaren met een origineel Fender of Gibson logo. Uiteindelijk dus het pronken met iets wat niet echt is.

macwilliams
12 mei 2010, 23:46
Volgens mij is alles nu wel gezegd.
Kopiëren is piraterij!
Verkoop van kopiën is ilegaal en strafbaar
kopen van kopiën is ilegaal en strafbaar

Piraterij mag wat dat betrefd bestrafd worden met de E- stoel.
Mensen die willens en wetens er aan meewerken het zelfde lot.

Leuk hoor al die goedkope TROEP uit China.
Wacht maar af, op een dag raakt het jou, je gezin, je familie.

Ik kan zo nog wel even doorgaan maar straks roept er iemand nazi of redneck.
Steek je kop maar in het zand.

TIMBER
12 mei 2010, 23:54
Neemt niet weg dat de volgende keer dat jij een plank in de fik steekt me het gerust zou stellen als je een GibsUn gebruikt..;)

Morio66
13 mei 2010, 00:40
Werkt niet... Gibsun brandt niet echt.. het lijkt alsof ie brandt, maar dat is nep...:crazyhappy:

nickofzo
13 mei 2010, 02:38
Werkt niet... Gibsun brandt niet echt.. het lijkt alsof ie brandt, maar dat is nep...:crazyhappy:

daar durf je je handen voor in het "gibsun" vuur te steken

Bolder
13 mei 2010, 12:18
Werkt niet... Gibsun brandt niet echt.. het lijkt alsof ie brandt, maar dat is nep...:crazyhappy:

Haha alles is nep!

gitaarfreakz
14 mei 2010, 16:32
Nadat ik dit alles heb gelezen de risico's dorzien heb en nog eens goed nagedacht heb, heb ik besloten de bestelling te cancelen.(de verkoper wou de gitaar dezelfde dag verzenden). zoals een van jullie terecht opmerkte had ik beter dit topic geplaatst VOOR ik de gitaar zou bestellen, maar ik ben dom geweest en heb dit niet gedaan.

Nou wil ik wel een SG kopen maar wel een beetje Gibson Look-A-Like dus ben ik voor deze ad op marktplaats gegaan:

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/339767014-epiphon-sg-zgan.html

ik heb alles al geregeld en zodra ik nu het geld overgemaakt heb tuurt hij de gitaar op. (200 euro):???:



(ik denk dat ik er later nog een Angus signature in douw)

macwilliams
14 mei 2010, 17:08
Oeoeoehhhh, worn brown SG's zijn gaaf.:ok:
Het is een epiphone dus dan kloppen de specificaties tenminste.



Gefeliciteerd met deze verantwoorde en eerlijke aanschaf!!!

guitarkid
14 mei 2010, 17:57
zoals een van jullie terecht opmerkte had ik beter dit topic geplaatst VOOR ik de gitaar zou bestellen, maar ik ben dom geweest en heb dit niet gedaan.


Dank je en ik denk dat je een slimme zet hebt gedaan! En je bent nooit te oud om te leren, geloof me. Been there, done that.... ;)
Die SG is te koop in Veendam, 10 km. hier vandaan. Ik ga 'm zo maar even ophalen.... :seriousf:
Maar serieus, ik hoop dat het met deze aanschaf helemaal goed gaat komen!

Gr. C.

Misery Signals
14 mei 2010, 18:19
Leuk hoor al die goedkope TROEP uit China.
Wacht maar af, op een dag raakt het jou, je gezin, je familie.

Dat zei men in het begin ook over die goedkope brolwagens van Hyundai en Kia; uit Korea.
Behoren al enige tijd stevig tot de top van betrouwbare wagens.
Nu maken ze troep, wacht tot ze zich zetten aan meer kwalitatief gemaakte dingen...

MS

Pepe
14 mei 2010, 18:21
Sterker nog, over 20 jaar hebben we hier Geert junior die elke week voor een prikkie een vintage chinees op de kop tikt.

geert1976
14 mei 2010, 18:25
Sterker nog, over 20 jaar hebben we hier Geert junior die elke week voor een prikkie een vintage chinees op de kop tikt.

Zeg laat mij er even buiten:stop:

Grappig doen over de rug van anderen is niet grappig.

Daarnaast laat ik mij niet in met contraband:stop:

afgunst, dat ik kan kopen wat ik wil?

Pepe
14 mei 2010, 18:30
Van oude aziaten neemt je humor niet toe blijkbaar.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Misery Signals
14 mei 2010, 18:30
Nou ben je wel ff te serieus bezig hoor Geert.

Laat je toch niet opnaaien, je doet toch maar je eigen zin, en de reactie hiervoor was vast niet kwetsend/kleinerend bedoeld (hoop ik toch)...

MS

guitarkid
14 mei 2010, 19:16
Zeg laat mij er even buiten:stop:

Grappig doen over de rug van anderen is niet grappig.

Daarnaast laat ik mij niet in met contraband:stop:

afgunst, dat ik kan kopen wat ik wil?

Hallo Geert.

Volgens mij was het ook alleen leuk bedoelt, hoor.
Gr. C.

geert1976
15 mei 2010, 00:46
Hallo Geert.

Volgens mij was het ook alleen leuk bedoelt, hoor.
Gr. C.

Als je net je fikken gebrand hebt aan de soldeerbout en je leest het en er staat geen smiley bij valt het even verkeerd:makeup:

Misery Signals
15 mei 2010, 01:32
Man, dat doet idd pijn, heb 't zelf ook al vaak ondervonden.
En je vlees dat wit wordt en verbrand ruikt, brrr...

MS

Les Strat
15 mei 2010, 05:52
ja dan ben je ook niet handig bezig:P

altheka
15 mei 2010, 07:37
Als je net je fikken gebrand hebt aan de soldeerbout en je leest het en er staat geen smiley bij valt het even verkeerd:makeup:

Sjesus geert wat een aangebrand (letterlijk en figuurlijk) mannetje ben jij, iedereen kon zien dat het een grapje was en ik moet zeggen hij was nog leuk ook.
En kopen wat je wilt ? je moet toch ook toegeven dat als kon kopen wat je zou willen je geen sg zou kopen :sssh:























Of was je serieus :(:dontgeti:

macwilliams
15 mei 2010, 08:16
Ik kan me niet anders voorstellen dat de keuze voor een sg juist een bewuste keuze is. En ik kan me van Geert niet voorstellen dat hij de sg kocht omdat het geld op was.
Zo zijn er nog wel meer hier op het forum die genoeg geld hebben voor een hele dure gitaar maar toch kiezen voor een epiphone of squire/ fender mex.

Ik heb gisteren ook weer wat aangebrand.
BBQ :cheerup:

maar das off topic:)

TIMBER
15 mei 2010, 09:00
Ik heb gisteren ook weer wat aangebrand.
BBQ :cheerup:

maar das off topic:)

Pffffff schrok al..;)

guitarkid
15 mei 2010, 09:42
Als je net je fikken gebrand hebt aan de soldeerbout en je leest het en er staat geen smiley bij valt het even verkeerd:makeup:

Ok, ik zal je een geheimpje verklappen: altijd vastpakken bij het handvat...
Maar je bent vast niet de enige dit dit overkwam... ahum! :(
Sterkte !!

Gr. C.

geert1976
15 mei 2010, 11:20
Ok, ik zal je een geheimpje verklappen: altijd vastpakken bij het handvat...
Maar je bent vast niet de enige dit dit overkwam... ahum! :(
Sterkte !!

Gr. C.

Thanx, mijn rechter wijsvinger was de pineut, irritant als je rechtshandig bent, tokkelen gaat effe niet lekker.

geert1976
15 mei 2010, 11:22
Ik kan me niet anders voorstellen dat de keuze voor een sg juist een bewuste keuze is. En ik kan me van Geert niet voorstellen dat hij de sg kocht omdat het geld op was.
Zo zijn er nog wel meer hier op het forum die genoeg geld hebben voor een hele dure gitaar maar toch kiezen voor een epiphone of squire/ fender mex.

Ik heb gisteren ook weer wat aangebrand.
BBQ :cheerup:

maar das off topic:)

Precies SG's zijn bewuste keuze:ok:

Ik houd liever ook geld achter de hand voor andere dingen.

geert1976
15 mei 2010, 11:28
Sjesus geert wat een aangebrand (letterlijk en figuurlijk) mannetje ben jij, iedereen kon zien dat het een grapje was en ik moet zeggen hij was nog leuk ook.
En kopen wat je wilt ? je moet toch ook toegeven dat als kon kopen wat je zou willen je geen sg zou kopen :sssh:

Of was je serieus :(:dontgeti:

Ik heb Pepe een PM gestuurd over mijn post.

En aangebrand ben ik niet, maar iedereen heeft weleens een off-moment, das menselijk geloof ik.

Als we geen fouten zouden maken was het knap saai in de wereld.:)

Bolder
15 mei 2010, 16:53
:grouphug:

wat een lievertjes zijn jullie toch

FlameDude
21 juli 2010, 11:42
Is een Epiphone beter dan een Gibsun kwa kwaliteit?

Venlonaer
21 juli 2010, 11:47
ga maar gewoon voor een JA!

Gibsun is rommel afblijven dus.

HaroldA
21 juli 2010, 13:07
Is een Epiphone beter dan een Gibsun kwa kwaliteit?

Ja! Nieuwe Epiphones vind ik bagger, maar alles is beter dan een Gibsun!

FlameDude
21 juli 2010, 13:09
Oke, thx for quick reply :)

Ibanez666
21 juli 2010, 13:21
Zo zijn er nog wel meer hier op het forum die genoeg geld hebben voor een hele dure gitaar maar toch kiezen voor een epiphone of squire/ fender mex.



Genoeg geld hebben niet echt, maar het feit dat mn duurste gitaren (Gibsons) eruit gaan en ik mn Ibanez en Fenix LP kopieen hou, komt in principe op hetzelfde neer.

KoenStradlin
21 juli 2010, 14:35
haha Gibsun:seriousf: das net zoiets als Fendur

nickofzo
21 juli 2010, 15:45
haha Gibsun:seriousf: das net zoiets als Fendur

grutsch
ibanuz
jacksun
schectur
yamuha
londun city
richwoud
stugg
bc ruch
curt
pus
lud
epiphune
squiur
hamur
vintuge
sparruw

enzovoorts

thomas_lc
21 juli 2010, 16:40
Sterker nog, over 20 jaar hebben we hier Geert junior die elke week voor een prikkie een vintage chinees op de kop tikt.

Haha wat een meesterlijke post ook al is het een grapje, Het is wel behoorlijk waar wat je daar zegt:seriousf:

Daan_B
21 juli 2010, 17:05
stugg

Stagg is toch al een naam voor chineze meuk?:chicken:

nickofzo
21 juli 2010, 17:30
Stagg is toch al een naam voor chineze meuk?:chicken:

maar stugg klinkt als stuk.. en stuk en stagg is ongeveer hetzelfde