PDA

View Full Version : Vht special 6 head av-sp-6h



smullie
10 mei 2010, 10:34
Kent iemand deze versterker? Heeft iemand em al getest?

vht_special_6_head_av_sp_6h (http://www.thomann.de/be/vht_special_6_head_av_sp_6h.htm)

(ik heb ff gezocht, maar nog geen topic over gevonden...)

hole
10 mei 2010, 10:57
Ja Let op heh

VHT is tegenwoordig allemaal Chinese meuk (wat dan weer niet zeggen wil dat het dan per definitie slecht is).

Wel leuk ampje denk ik.

smullie
10 mei 2010, 11:02
Ik heb idd al wat gelezen dat VHT niet meer VHT is en dat de naam gestolen is door een of ander chinees bedrijf, maar dat kan me allemaal eigenlijk niet zo boeien. :dontgeti:

Ik vroeg me gewoon af of iemand deze al eens aan de tand heeft kunnen voelen of er wat meer van weet. Klinkt in elk geval niet slecht in de tsjoeptsjoep-videokes... En de prijs is wel redelijk aanlokkelijk. :ok:

smullie
18 mei 2010, 13:18
Heeft nog niemand deze versterker gezien/gehoord/geprobeerd?:makeup:

smullie
26 juli 2010, 12:22
onbekend??

Steven Otto
26 juli 2010, 12:42
onbekend??

- het is een 'nieuw' merk
- het is een budget merk welke in China wordt geproduceerd

reken maar uit

rijsberman
26 juli 2010, 16:27
Ik heb idd al wat gelezen dat VHT niet meer VHT is en dat de naam gestolen is door een of ander chinees bedrijf, maar dat kan me allemaal eigenlijk niet zo boeien. :dontgeti:

Ik vroeg me gewoon af of iemand deze al eens aan de tand heeft kunnen voelen of er wat meer van weet. Klinkt in elk geval niet slecht in de tsjoeptsjoep-videokes... En de prijs is wel redelijk aanlokkelijk. :ok:

Steve Fryette van voorheen VHT heeft de naam verkocht aan een chinese fabriek, die dacht zo een leuke start op de versterkermarkt te maken. Fryette maakt z'n 'oude' modellen gewoon nog, onder eigen naam (http://sfdamp.com/).


Steven Fryette Design, Inc., will continue to manufacture all of the original Steven Fryette designed VHT models, accessories and parts that were in continuous production prior to January 1, 2009 under the Fryette Amplification brand [...]
Any and all VHT labeled amplifiers manufactured after January 1, 2009 are not original Steven Fryette designs, bear no resemblance to Steven Fryette original designs and will not be not supported by Steven Fryette Design, Inc.


Als je een oude VHT hebt, kun je ook een nieuw naamplaatje bestellen, om die VHT eraf te schroeven. Volgens de site van de Duitse importeur kost het geld, maar ik heb geen rekening gezien.

Ik heb zo'n alu Fryette naamplaat voor mijn VHT Pittbull Super Thirty klaarliggen (krijg je trouwens ook een Fryette shirt en stickers bij), maar weet nog niet of ik 'm er op schroef. Dat VHT logo misstaat niet.

Mr. Dynamite
27 juli 2010, 11:28
Is die niet gewoon het zelfde als die Benton en Fame amps?

smullie
5 augustus 2010, 11:41
Ik ben nu dus al overtuigd dat ik een buizenversterker "moet" hebben. :supercool:

De reden (ter verantwoording bij mijn vrouw): mijne Marshall is te groot/te zwaar om overal mee naartoe te sleuren, dus zoek ik een relatief goedkoop ding dat wat kleiner/lichter is.

De echte reden: ik ga zeer vroeg en gewelddadig sterven als ik dat niet snel koop (of is dat geen gevolg van een onbeantwoorde gasaanval? Soit, ik ben het niet zeker, maar met je leven speel je niet en dus pak ik geen risico's :soinnocent:)

Ik ben dus aan het twijfelen tussen de Vox AC4TV en deze VHT special 6 combo

Effe specs naast elkaar:
Vox: _________________________VHT
4, 1 en 1/4 W _________________ 6 en 3W
16Ohm output _________________ 4, 8 en 16Ohm output
geen boost switch______________ wel boost switch (zelfs footswitch)
prijs: 240€_____________________ 140€
in de winkel kopen_______________ in webwinkel kopen

Wat mij vooral aanspreekt bij de VHT: de prijs en het feit dat je de keuze hebt bij de output. Ik zou namelijk mijn Marshal als cab gebruiken als ik thuis ben en die heeft een 8 Ohm 12" speaker.

Wat me aanspreekt bij de Vox: de 1 en 1/4 W optie, de overvloed aan positieve reviews en het uiterlijk (niet dat dat zoveel invloed heeft op mijn keuze) En die kan ik gewoon in de winkel kopen en dus moet er niemand thuis zijn om een pakketje te ontvangen (die komen toch altijd op werkdagen tijdens de werkuren, dus dat is altijd zo een gedoe)

Ik heb er al zo veel mogelijk van opgezocht op het internet en er is beduidend meer te vinden over de Vox dan over de VHT. Van de Vox ben ik dus al min of meer zeker dat deze niet zal teleurstellen ivm sound en zo. Maar als ik het goed begrijp is de VHT gebaseerd op reeds bestaande formules die ook al succesvol bewezen te zijn (champion 600?). En de reviews die ik ervan gelezen heb zijn ook allemaal positief. :dontgeti: Hij heeft minder opties ivm op welk wattage je speelt, maar dat lijkt mij dan gecompenseerd door het feit dat hij een ingebouwde boost heeft.

Ik ga/kan ze niet testen, want vanaf dat ik in een winkel sta krijk ik een accuut geval van performantiestress en bedenk ik me dat elke 2 jarige peuter beter gitaar kan spelen dan ik en krijg ik er geen halve noot meer uit. (ik weet dat dat belachelijk is, maar vertel dat eens aan mijn onderbewustzijn... :chicken:)
De VHT valt trouwens toch nergens in Belgie te testen.

Als je dat hier leest, dan lijkt het alsof ik enkel nog bevestiging zoek om de VHT te kopen, maar zo simpel is het niet. Ik twijfel echt. Is de Vox zoveel beter dat het de voordelen van de VHT (outputs, footswitch, ... ) overstijgt?

jim__
5 augustus 2010, 21:12
de reden dat er nog niets over te vinden is is simpelweg dat de vht nog maar pas is geintroduceerd op de namm, de vox is al een tijdje leverbaar. De vht is nu dan ook alleen nog maar leverbaar bij de grote Duitsers. Maar inderdaad, het principe van een simpele point to point amp met voetschakelbare boost spreekt me ook wel aan als oefenamp. Hij moet dan uiteraard wel leuk omgaan met eventuele pedaaltjes. Het is dus nog even afwachten tot de eerste objectieve reviews, of zelf de gok wagen en er een bestellen. Laat dan wel ff weten wat je ervan vindt ;-)

smullie
6 augustus 2010, 09:11
de reden dat er nog niets over te vinden is is simpelweg dat de vht nog maar pas is geintroduceerd op de namm, de vox is al een tijdje leverbaar. De vht is nu dan ook alleen nog maar leverbaar bij de grote Duitsers. Maar inderdaad, het principe van een simpele point to point amp met voetschakelbare boost spreekt me ook wel aan als oefenamp. Hij moet dan uiteraard wel leuk omgaan met eventuele pedaaltjes. Het is dus nog even afwachten tot de eerste objectieve reviews, of zelf de gok wagen en er een bestellen. Laat dan wel ff weten wat je ervan vindt ;-)

Ik ben er nog niet uit, maar ik beslis dit weekend. Wss zal het wel de VHT worden... :rockon:

Dan kan ik hem misschien al direct proberen met mijn nieuwe gitaar die ik volgende week waarschijnlijk ga gaan halen... De verkoper is nl met verlof tot den 8ste...

smullie
6 augustus 2010, 14:51
Voila, de beslissing is genomen en de bestelling is doorgegeven. Ik heb het maar ineens gedaan, want anders blijf ik erover twijfelen... :cooler:

Mr. Dynamite
6 augustus 2010, 20:26
Aaah kijk eens aan!

Als je hem binnen hebt verwachten wij wel een review hé :satisfie:

smullie
11 augustus 2010, 12:57
Aaah kijk eens aan!

Als je hem binnen hebt verwachten wij wel een review hé :satisfie:
Ik zal er zeker over zeggen wat ik er van vind als ik hem eens aan de tand heb kunnen voelen. Maar veel meer (recording) mag je van mij niet verwachten... :stop: Niet dat ik niet wil, maar er zijn twee problemen:

Ik heb geen camera om dat mee op te nemen
Ik heb hoegenaamd geen talent
ik heb gigantisch veel last van performancestress... Bij vrienden spelen of zo begint al een beetje te lukken, maar voor iemand anders ???
ik kan blijkbaar ook niet tellen, maar dat is niet echt een probleem voor het maken van de video

Voor mijn part mag iemand hem eens komen testen en er een reviewke van maken... :soinnocent:

smullie
18 augustus 2010, 16:05
Ik heb em ondertussen dus ontvangen... En ik ben er blij mee. Niet te groot, niet te zwaar en hij klinkt beter dan ik verwacht had, dus mag em blijven... :soul:

Ik vind em wel beter klinken met mijn strat dan met de LP (-achtige), maar dat zal wel meer aan mij liggen dan aan de gitaren... :sssh:

jim__
19 augustus 2010, 08:59
Ik heb em ondertussen dus ontvangen... En ik ben er blij mee. Niet te groot, niet te zwaar en hij klinkt beter dan ik verwacht had, dus mag em blijven... :soul:

Ik vind em wel beter klinken met mijn strat dan met de LP (-achtige), maar dat zal wel meer aan mij liggen dan aan de gitaren... :sssh:
Foto's!!! ;)
En natuurlijk veel plezier ermee. Kan hij trouwens opboxen tegen het volumeniveau van een gemiddelde drummer? Ander kon dit nog wel eens een leuke oefenamp zijn...

smullie
19 augustus 2010, 09:30
Ik zal niet snel de kans krijgen om em eens naast nen drummer te zetten, dus zekerheid kan ik u niet geven... Ik vrees echter dat je niet gaat kunnen opboksen tegen een razende animal-drummer... Misschien dat een rustige drummer wel nog zou kunnen, maar als je vaak met drummer gaat spelen, dan zou ik toch iets zwaarder gaan. Misschien dat hij met cab (dus als head gebruiken) wel luid genoeg kan, maar in combo twijfel ik eraan... :makeup:

Maar dat is dus perfect voor mij, aangezien hij niet te luid MAG zijn... :strat:

En daar ben ik dan ook heel tevreden over. Op 3W (Low power) kan je er een heel mooi geluid uitkrijgen op zeer aanvaardbaar geluidsniveau. Op 6W (High power) begint hij al redelijk luid te worden voor in de huiskamer, maar er zijn situaties waarin je dat wil, ook al treed je nooit op of zit je niet in een band. Je kan hem ook nog een pak langer clean houden op 6W, hoewel dat voor mijn part op 3W ook meer dan voldoende kan...

Mijn conclusie: Voor 150€ thuis geleverd vind ik dit een heel fijne versterker. Wil je een beetje crunch en wat overdrive, dan heb je niet meer nodig. Als je wat meer oversturing wil, dan zal je toch een pedaaltje moeten kopen (wat ik dus wss niet zal doen aangezien ik ook nog mijn Marshall heb, die dat al meer dan goed genoeg doet...)
Ook krijg ik er geen echt mooi geluid uit met mijn LP-achtige, maar zoals eerder al gezegd zal dat meer aan mij liggen (en aan de elementen van de gitaar) dan aan de versterker... Ik zal wat meer moeten zoeken en experimenteren...

jim__
19 augustus 2010, 10:25
Ik zal niet snel de kans krijgen om em eens naast nen drummer te zetten, dus zekerheid kan ik u niet geven...

U is jij hoor ;)... Maar bedankt! Overigens zijn er voor weinig geld best leuke pedaaltjes te koop hoor, waarmee je ineens veel meer kanten op kan met de versterker. Denk aan de Danelectro Cool Cat serie, voor weinig geld leuk spul waar je ook met je Marshall nog wat aan kunt hebben.

smullie
19 augustus 2010, 10:32
U is jij hoor ;)... Maar bedankt! Overigens zijn er voor weinig geld best leuke pedaaltjes te koop hoor, waarmee je ineens veel meer kanten op kan met de versterker. Denk aan de Danelectro Cool Cat serie, voor weinig geld leuk spul waar je ook met je Marshall nog wat aan kunt hebben.

Thx voor de tip... Het zal er ooit nog wel komen, maar nu eerst ff een tijdje niet te veel geld meer uitgeven aan gitaarspul... Ik heb de laatste tijd een MIM Fender strat en deze versterker gekocht en het blijft allemaal maar een hobby he... :dontgeti:

Kakihara
19 augustus 2010, 10:42
Op TDPRI is er ook een threadje (http://www.tdpri.com/forum/amp-central-station/204434-vht-special-6-a.html) over deze versterker geweest. Conclusie was voor sommigen daar ook dat de Special 6 beter klonk met single coils dan met humbuckers, maar afgaande op dit youtubefilmpje (http://www.youtube.com/watch?v=JYg0_89eRR8) vind ik dat nog goed meevallen. Het gaat hier wel om de head+cabinet-versie.

smullie
2 september 2010, 23:25
Ik heb em ondertussen eens aan de 12" speaker van mijn Marshall MG50DFX gehangen (maw, die als cab gebruikt).
Wat een geluid!! Ten eerste was het geluid van die combinatie zoveel beter dan die van de combo zelf (die op zich ook al niet mis is). Daarnaast was het ook ineens een heel pak luider dan de combo zelf...
Ik heb er ook ineens een bad monkey bijgekocht en ook dat bevalt me wel...

Ik blijf erbij dat ik hiermee een echt goede aankoop mee gedaan heb...

smullie
9 september 2010, 12:12
Ik heb ondertussen de Bad Monkey eens wat beter kunnen uitproberen op mijn Special 6 en ik ben helemaal overtuigd.

Ik ben zelfs aan het overwegen om mijn Marshall weg te doen omdat ik me niet echt kan inbeelden dat ik daar nog veel op ga spelen... Ik wil wel nog wat pedaaltjes en een Wah hebben... Maar aangezien mijn banksaldo tesamen ongeveer op -30000€ staat sinds we wat werken aan ons huis hebben gehad zal ik daar maar even op wachten... :stop:

Totdat mijn Ibanez en Marshall verkocht is tenminste... :hippie:

Lodedsvd
17 november 2010, 18:56
Aleen tijdje geleden dat hier iets gepost is maar euh,
zou deze versterker goed werken voor een blues stijl ook een beetje funk
ik heb een fender stratocaster en het is voor thuis dus niet om te repeteren of op te treden.

smullie
18 november 2010, 00:46
Aleen tijdje geleden dat hier iets gepost is maar euh,
zou deze versterker goed werken voor een blues stijl ook een beetje funk
ik heb een fender stratocaster en het is voor thuis dus niet om te repeteren of op te treden.

De enige beperking die ik ondervind is mijn eigen talent... Aan de versterker zal het zeker niet gelegen hebben... ik ben er nog steeds heel content van...

Pirate
18 november 2010, 11:28
Ik heb em ondertussen dus ontvangen... En ik ben er blij mee. Niet te groot, niet te zwaar en hij klinkt beter dan ik verwacht had, dus mag em blijven... :soul:

Ik vind em wel beter klinken met mijn strat dan met de LP (-achtige), maar dat zal wel meer aan mij liggen dan aan de gitaren... :sssh:

hey smullie, tof dat je er zo blij mee bent, hij ziet er ook wel erg aantrekkelijk uit, kan je misschien een beetje meer uitleggen waarom hij volgens jou met een strat beter klinkt dan mete en LP (humbuckers?) klinkt het te donker? ik heb namelijk alleen een les paul.

alvast bedankt! :lp:

smullie
18 november 2010, 11:38
hey smullie, tof dat je er zo blij mee bent, hij ziet er ook wel erg aantrekkelijk uit, kan je misschien een beetje meer uitleggen waarom hij volgens jou met een strat beter klinkt dan mete en LP (humbuckers?) klinkt het te donker? ik heb namelijk alleen een les paul.

alvast bedankt! :lp:
Jammer genoeg ben ik niet onderlegd genoeg om je een duidelijke reden te geven waarom het niet klonk... Het klonk gewoon niet geweldig. Nu moet ik wel zeggen dat het al heel wat fijner klonk toen de versterker wat meer ingespeeld was. Ligt dat aan de box of aan iets anders, daar zullen anderen meer over kunnen vertellen. Ik weet alleen dat ik het zo aanvoelde.
Momenteel heb ik thuis niets meer met humbuckers liggen dat in werkende conditie is , dus ik kan het ook niet meer uitproberen om nog eens t horen... :makeup:
Met mijn Bad Monkey ervoor trouwens klonken die humbuckers er wel heel goed op, herinner ik me. Maar dat zal meer aan de slechten aap liggen wss...

Jammer dat je niet direct van in de buurt bent, anders was je altijd welkom om em eens te komen uitproberen... :hippie:

Sorry dat ik er niet echt veel meer over kan zeggen.

Pirate
18 november 2010, 12:07
aha, bedankt voor het snelle antwoord, dan ik ga opzoek naar een winkel om hem te testen! iemand ideeen trouwens?

Koeloe
18 november 2010, 16:48
Ik vind hem heel geschikt voor thuis in de range van clean tot licht overstuurd.
En pedalen reageert het ook goed op. Heb alleen geen humbuckers meer om te testen.
Al met al een goede basisgeluid voor pedalen vind ik. Ik vond de Roland Cube 30 een veel slechtere clean en overdrive hebben.

Pirate
18 november 2010, 17:02
thanks, als hij overstuurt is dat dan nog een beetje acceptabel volume?

Lodedsvd
18 november 2010, 17:19
thanks, als hij overstuurt is dat dan nog een beetje acceptabel volume?

dat denk/verwacht ik wel aangezien je naar 3 watt kan schakelen

smullie
18 november 2010, 18:00
thanks, als hij overstuurt is dat dan nog een beetje acceptabel volume?

Er zal geen kindje in de kamer ernaast moeten slapen, maar ik vind het persoonlijk een heel acceptabel volume. Op 3W stand en de combo welteverstaan. Ik heb ergens een donkerbruin (met een beetje oker) vermoeden dat de head met cab wat luider zal zijn. Je kan ook de combo met cab kopen natuurlijk. Komt je slechts een beetje duurder uit, maar je hebt ineens wel de mogelijkheden om eens niet-zo-luid te spelen...

Ik ben daar nu ook nog altijd aan aan het denken... Hoewel het nog ff zal moeten wachten na de aankoop van mijn basgitaar en versterker... :dontgeti:

Lodedsvd
18 november 2010, 20:09
Er zal geen kindje in de kamer ernaast moeten slapen, maar ik vind het persoonlijk een heel acceptabel volume. Op 3W stand en de combo welteverstaan. Ik heb ergens een donkerbruin (met een beetje oker) vermoeden dat de head met cab wat luider zal zijn. Je kan ook de combo met cab kopen natuurlijk. Komt je slechts een beetje duurder uit, maar je hebt ineens wel de mogelijkheden om eens niet-zo-luid te spelen...

Ik ben daar nu ook nog altijd aan aan het denken... Hoewel het nog ff zal moeten wachten na de aankoop van mijn basgitaar en versterker... :dontgeti:

ze zijn toch nog altijd niet binnen bij thomann en bij musictore hebben ze die niet :makeup:

Koeloe
18 november 2010, 21:01
Op 3W stand en de combo welteverstaan.
Op de head + cabinet versie ook goed te doen overstuurd op 3W, op 6W is het al weer niet te doen vind ik.

smullie
19 november 2010, 10:12
ze zijn toch nog altijd niet binnen bij thomann en bij musictore hebben ze die niet :makeup:

:cooler:scheelt weer een moeilijke keuze voor me...

Vind het wel spleet voor jou:dontgeti:

Lodedsvd
19 november 2010, 17:14
:cooler:scheelt weer een moeilijke keuze voor me...

Vind het wel spleet voor jou:dontgeti:

nja, ik denk dat ik dan maar de marshall class 5 pak het moet er toch ooit eens van komen ;) of als er nog iemand anders sugesties heeft voor een lampenversterker voor thuis?

Koeloe
19 november 2010, 17:20
Vox AC4TV, tussen die en de Special 6 lag toendertijd mijn keuze.

Uiteindelijk de gok via Thomann.de gewaagd door de reviews op het internet van de VHT. Het zou erg lijken qua sound op de Fender Deluxe 57 waar ik ook al op aan het GAS'en ben.

En voor die €200,- kon ik het niet laten liggen.

Lodedsvd
19 november 2010, 17:42
Vox AC4TV, tussen die en de Special 6 lag toendertijd mijn keuze.

Uiteindelijk de gok via Thomann.de gewaagd door de reviews op het internet van de VHT. Het zou erg lijken qua sound op de Fender Deluxe 57 waar ik ook al op aan het GAS'en ben.

En voor die €200,- kon ik het niet laten liggen.

ja idd, 200 is wel weinig en over die ac4tv heb ik ook al zitten denken..
dat lijkt me eerder zo wat speelgoed tegenover de ac15 en ac30

smullie
19 februari 2011, 13:37
Om deze topic toch even te vervolledigen: ik heb ondertussen nog altijd dezelfde amp en ik blijf hier nog wel een tijdje bij.
Update 1:
Ik heb er wel een 2x12" celestion goldback cab bijgekocht omdat ik die voor 60€ niet kon laten staan en dit heft de versterker toch naar een hoger niveau...

Update 2: ik heb de buizen vervangen door een 12ax7 en een 6V6GT van Electro Harmonix en mijn eerste indruk vertelt me dat ook dit nog een verbetering is voor de versterker.

Conclusie: ik kan de versterker zeker en vast aanraden! Ik zou nu wel voor de head+cab versie kiezen en sneller de lampen vervangen... Al bij al heb ik voor 240€ wel een beest van een versterker thuis staan (150 voor de combo + 60 voor de cab + 30 voor de lampen)
:cooler:

Koeloe
19 februari 2011, 14:22
Ik wacht op de "verbeterde" ultra versie.
Zodra die er is koop ik de head en zet ik de "gewone" + cab te koop.
Ben me nu aan het orienteren op cabs en speakers.

Nu er een effect-loop in komt en de oversturing beter regelbaar is door een extra toegevoegde knop, is het voor mij de ideale huisversterker.