PDA

View Full Version : Mijn meisje en ik : Paranoid



GuitarN00B007
10 mei 2010, 00:45
http://www.youtube.com/watch?v=ItNOzCBQzHg

Hey Mensen dit is een filmpje van vandaag tijdens een Master Class van Eddy Chatelin (mijn andere gitaarleraar, ouwe indo-rocker;))

Wat vinden jullie ervan? (zang, gitaar etc)

Luke-wannabe
10 mei 2010, 00:47
Lekker blijven doen als je er plezier in hebt!

GuitarN00B007
10 mei 2010, 00:49
Lekker blijven doen als je er plezier in hebt!

oke dankje.. maar wat vind je ervan? (zo uit je reactie te zien heb ik zoiets van leuk.. maar klinkt voor geen meter haha)

Luke-wannabe
10 mei 2010, 01:01
Sja, ik vind er niet zo veel aan als ik eerlijk ben. Je speelt het liedje maar daar is ook alles mee gezegd.

GuitarN00B007
10 mei 2010, 01:02
Sja, ik vind er niet zo veel aan als ik eerlijk ben. Je speelt het liedje maar daar is ook alles mee gezegd.

:supercool:

kenx
10 mei 2010, 07:34
Ik vind het niet zomaar gespeeld, ik vind het eigenlijk heel goed gespeeld. Keep up the good work! Leuk gedaan!

marc_o
10 mei 2010, 10:44
Prima gedaan hoor, niks mis mee.

Exi
10 mei 2010, 12:14
Ik vind het echt leuk gedaan hoor.
Vooral die solo was heel knap. Daar kan menig gitaarnetlid een puntje aan zuigen!
Dus niet gewoon goed, maar ik vond het prima en 'You nailed the sound':ok:

Luke-wannabe
10 mei 2010, 12:23
Sorry hoor, maar dat is dus echt niet waar. Dit is gewoon een amateur die een solo-tje naspeeld. Niet eens bijster goed ook. Er zitten hier echt professionele gasten die echt zó ontiegelijk veel beter zijn dat dit.

Niet om de TS af te kraken, maar 'hier kan menig GN-er een puntje aan zuigen ' is gewoon bullcrap.

rijsberman
10 mei 2010, 12:31
Prima gespeeld hoor, maar ik ben bang dat je vriendin de eerste ronde van xfactor niet zou doorkomen. :makeup:

Pepe
10 mei 2010, 12:40
Afgezien of het wel of niet goed is, optreden voor een publiek is als praten tegen iemand voor je. Interactie. Je zou ze misschien eens aan moeten kijken, laten zien dat je er lol in hebt. Ruimte zat tussen die 2 akkoorden in lijkt me?

Ibanez666
10 mei 2010, 12:50
Sorry hoor, maar dat is dus echt niet waar. Dit is gewoon een amateur die een solo-tje naspeeld. Niet eens bijster goed ook. Er zitten hier echt professionele gasten die echt zó ontiegelijk veel beter zijn dat dit.

Niet om de TS af te kraken, maar 'hier kan menig GN-er een puntje aan zuigen ' is gewoon bullcrap.

Ben ik met je eens, de solo was nog uit de maat ook.

GuitarN00B007
10 mei 2010, 13:01
Sorry hoor, maar dat is dus echt niet waar. Dit is gewoon een amateur die een solo-tje naspeeld. .

Vriend.. jij kent de solo van Paranoid zeker niet? Hij is niet nagespeeld.. hij is geimproviseerd.. ok de eerste noten (tududutu) dat is gepikt van Tonni maar de rest is geimproviseerd


Ben ik met je eens, de solo was nog uit de maat ook.

idd hij was iets uit de maat met de appegios... maar dat heb ik wel weer ingehaald :stop:

Thanks voor de reacties!! :D

We hebben er idd lol in en dat vinden wij belangrijk.. we zijn geen prof we willen spelendewijs beter worden.. en dit was de master class van mijn gitaarleraar mooier kan je het niet hebben ervaring op doen zonder dat je echt moet presteren (daar bedoel ik dus mee dat het geen volle goffertpark is of een betaald optreden..)

rijsberman
10 mei 2010, 13:10
Dat het een masterclass was, suggereert dat de leerlingen al heel wat kunnen en op hoog niveau les krijgen van een echte meester. Misschien dat de verwachtingen van de luisterende gitaarnettertjes dan wat hoger gespannen zijn...

GuitarN00B007
10 mei 2010, 13:15
Dat het een masterclass was, suggereert dat de leerlingen al heel wat kunnen en op hoog niveau les krijgen van een echte meester. Misschien dat de verwachtingen van de luisterende gitaarnettertjes dan wat hoger gespannen zijn...

Een echte meester is het zeker.. Eddy Chatelin (gespeeld bij de crazy rockers en tielman brothers etc) En hij noemt het een masterclass maar er zijn ook kinderen die wat speelde om zo podiumervaring op te laten doen.. maar goed.. al met al ben ik er toch tevreden over :)

Wat ik alleen jammer vindt is dat we geen opbouwende kritiek krijgen.. alleen wat er fout gaat (en dan heb k het over luke wanabee niet over de mensen die wel leuke reacties geven) Geef gewoon aan wat er beter kan, hoe het beter en waar we op moeten letten.. Netzoals dat we VOOR publiek spelen dus meer moeten tonen dat we er lol in hebben. Daar hebben we wat aan :)

Ibanez666
10 mei 2010, 13:38
Als je hier post zul je niet alleen opbouwende kritiek krijgen, maar ook gewoon de mening van mensen hier.

Als je door een bepaalde techniek of loopje uit de maat speelt, kun je dat misschien wel weer inhalen, maar je kan ook de conclusie trekken dat je de techniek nog niet goed genoeg beheerst. Mijn opbouwende kritiek is dan: als je iets nog niet goed onder de knie hebt, speel het dan niet tijdens een optreden, maar gebruik dan de dingen die je wel goed kunt. Het hoeft in mijn ogen dan ook helemaal niet snel te zijn om goed te zijn. Een paar goed gekozen en gespeelde noten maken veel meer indruk...op mij dan.

allochthomas
10 mei 2010, 13:41
Ik kan loen z'n punt wel zien, maar om nou zo uit te halen:???:. De solo is best aardig gespeeld, maar is meer dan zat ruimte voor verbetering. Timing was een beetje uit de maat en het viel iets te veel in herhaling naar mijn mening. Probeer eens thuis gewoon lekker met de backing track wat te pielen en dat zal je zien dat je solo vanzelf groeit. Hier een paar noten veranderen, daar 1tje weg laten, eens een keer wat lager op de nke spelen etc. Zodra de solo verder evolueert zal je zien dat je hem straks kan dromen(hoe je niet steeds naar je fretboard te kijken:D). Ik zeg: work in progress en blijf lekker door oefenen en lol hebben:ok:

GuitarN00B007
10 mei 2010, 13:41
Als je hier post zul je niet alleen opbouwende kritiek krijgen, maar ook gewoon de mening van mensen hier.

Als je door een bepaalde techniek of loopje uit de maat speelt, kun je dat misschien wel weer inhalen, maar je kan ook de conclusie trekken dat je de techniek nog niet goed genoeg beheerst. Mijn opbouwende kritiek is dan: als je iets nog niet goed onder de knie hebt, speel het dan niet tijdens een optreden, maar gebruik dan de dingen die je wel goed kunt. Het hoeft in mijn ogen dan ook helemaal niet snel te zijn om goed te zijn. Een paar goed gekozen en gespeelde noten maken veel meer indruk...op mij dan.

Tijdens oefenen gaan die apegios wel goed.. maar was op 1 of andere manier beetje zenuwachtig haha maar je hebt wel een punt ;) en over de meningen van mensen.. is ok tuurlijk maar op heel veel dingen vindti k het een beetje afzeiken.. help je medegitaristen dan waarom je zo'n mening geeft.. voor mij hoef het niet van: wow goed man super! Maar als je wat zegt.. zeg dan waarom dat helpt mij om beter te worden ;)

GuitarN00B007
10 mei 2010, 13:44
Ik kan loen z'n punt wel zien, maar om nou zo uit te halen:???:. De solo is best aardig gespeeld, maar is meer dan zat ruimte voor verbetering. Timing was een beetje uit de maat en het viel iets te veel in herhaling naar mijn mening. Probeer eens thuis gewoon lekker met de backing track wat te pielen en dat zal je zien dat je solo vanzelf groeit. Hier een paar noten veranderen, daar 1tje weg laten, eens een keer wat lager op de nke spelen etc. Zodra de solo verder evolueert zal je zien dat je hem straks kan dromen(hoe je niet steeds naar je fretboard te kijken:D). Ik zeg: work in progress en blijf lekker door oefenen en lol hebben:ok:

Ik ook wel.. (zie boven;) jij was iets sneller dan mijn reageren haha) Thanks voor je reactie! ik ga er zeker aan werken!! :D (dit soort reacties vindt ik prettig zo wordt ik geholpen:))

Luke-wannabe
10 mei 2010, 13:50
@ Guitarnoob: Ik ben je vriend niet!
Wil je opbouwende kritiek? Ik was hier in eerste instantie überhaupt niet om kritiek te geven, maar toen komt er iemand aan met dat die solo zo ontzettend goed gespeeld word. En dan ben ik daar om mensen even uit die droom te helpen, want dit is gewoon niet goed per sé. Begrijp me niet verkeerd hoor, voor een amateur is dit prima, ik heb wel eens mensen slechter horen spelen.
Maar als je opbouwende kritiek wilt. Ik vind dit niet goed. Dat ligt onder andere aan je sound, je eigen persoonlijke touché, de manier hoe je er bij staat, de interactie (of beter het gebrek eraan) met de zangeres, maar ook heel belangrijk het publiek.
Ik zou gewoon eens goed kritisch naar mijn sound gaan luisteren. 'Vind ik dit mooi?' 'Wat kan er beter?' 'Wat vind ik mooi aan de sound van -vul in gitarist- en hoe kan ik dat benaderen?'. Je eigen persoonlijke touché is wat moeilijker aan te passen. Dat heb je of dat heb je niet. Heeft ook heel erg met muzikaliteit te maken. Dat heb je of dat heb je niet. Luister eens kritisch naar jezelf en op welke manier je bepaalde dingen aanslaat. Moet dit agressief? Mellow? Bijtend? Zoet? Palm mute? etc.
Je staat er natuurlijk ook als een zoutzak bij. Heel onwennig. Je bent niet bepaald een entertainer. Wéér iets wat je moet hebben of niet. Probeer eens naar professionele artiesten te kijken en jezelf af te vragen 'Waarom heeft deze persoon zo'n overweldigende aanwezigheid?' en dat natuurlijk in je eigen spel/performance in te brengen. Dat hupsje aan het begin was ook niet echt een succes.
Interactie met de mensen die op het podium staan (niet een verdwaalde stagediver, maar je band) is ook belangrijk. Het is interessanter om naar te kijken en er word echt samen muziek gemaakt dan dat je simpelweg je partijtje staat op te dreunen, wat hier dus het geval was.
Interactie met het publiek is ook belangrijk. Al kijk je alleen maar soms even mensen aan of weet ik veel. Interactie met het publiek is moeilijk een vinger op te leggen vind ik zelf altijd. Maar jij deed het in ieder geval niet.

Oh ja. Improviseren is je laten leiden en op de muziek spelen wat er in je opkomt. Iets muzikaals. Dat vond ik van deze solo niet.

There! Ik hoop dat je er wat mee kunt!

Ibanez666
10 mei 2010, 13:50
Tijdens oefenen gaan die apegios wel goed.. maar was op 1 of andere manier beetje zenuwachtig haha maar je hebt wel een punt ;) en over de meningen van mensen.. is ok tuurlijk maar op heel veel dingen vindti k het een beetje afzeiken.. help je medegitaristen dan waarom je zo'n mening geeft.. voor mij hoef het niet van: wow goed man super! Maar als je wat zegt.. zeg dan waarom dat helpt mij om beter te worden ;)

Sja iemand op de fouten wijzen hoeft niet perse negatief te zijn. Het is hier best een hippie forum, maar er wordt ook geen blad voor de mond genomen.

Oefenen (op je stoel) thuis is niet echt te vergelijken met een optreden. In mijn geval gaat mn niveau van thuis op de stoel naar live wel met 10-20% omlaag, omdat staan voor mij al iets minder makkelijk speelt en dan de rest van de live factoren nog zoals zenuwen zoals je al zei. Je moet een bepaalde techniek dan ook 100% foutloos kunnen spelen om er op het podium ook zo mee weg te komen. Dus als iets tijdens het oefenen lukt wil nog niet zeggen dat het live ook gaat lukken....maar daar was je zelf ook wel achter :)

Ibanez666
10 mei 2010, 13:52
There! Ik hoop dat je er wat mee kunt!


Ik wel in ieder geval!! :)

Luke-wannabe
10 mei 2010, 13:54
Ik wel in ieder geval!! :)
Hoe bedoel je? Dat jij van mij iets kunt leren? Ga toch weg. Jij bent een 100x betere gitarist dan ik.

GuitarN00B007
10 mei 2010, 13:59
@ Guitarnoob: Ik ben je vriend niet!
Wil je opbouwende kritiek? Ik was hier in eerste instantie überhaupt niet om kritiek te geven, maar toen komt er iemand aan met dat die solo zo ontzettend goed gespeeld word. En dan ben ik daar om mensen even uit die droom te helpen, want dit is gewoon niet goed per sé. Begrijp me niet verkeerd hoor, voor een amateur is dit prima, ik heb wel eens mensen slechter horen spelen.
Maar als je opbouwende kritiek wilt. Ik vind dit niet goed. Dat ligt onder andere aan je sound, je eigen persoonlijke touché, de manier hoe je er bij staat, de interactie (of beter het gebrek eraan) met de zangeres, maar ook heel belangrijk het publiek.
Ik zou gewoon eens goed kritisch naar mijn sound gaan luisteren. 'Vind ik dit mooi?' 'Wat kan er beter?' 'Wat vind ik mooi aan de sound van -vul in gitarist- en hoe kan ik dat benaderen?'. Je eigen persoonlijke touché is wat moeilijker aan te passen. Dat heb je of dat heb je niet. Heeft ook heel erg met muzikaliteit te maken. Dat heb je of dat heb je niet. Luister eens kritisch naar jezelf en op welke manier je bepaalde dingen aanslaat. Moet dit agressief? Mellow? Bijtend? Zoet? Palm mute? etc.
Je staat er natuurlijk ook als een zoutzak bij. Heel onwennig. Je bent niet bepaald een entertainer. Wéér iets wat je moet hebben of niet. Probeer eens naar professionele artiesten te kijken en jezelf af te vragen 'Waarom heeft deze persoon zo'n overweldigende aanwezigheid?' en dat natuurlijk in je eigen spel/performance in te brengen. Dat hupsje aan het begin was ook niet echt een succes.
Interactie met de mensen die op het podium staan (niet een verdwaalde stagediver, maar je band) is ook belangrijk. Het is interessanter om naar te kijken en er word echt samen muziek gemaakt dan dat je simpelweg je partijtje staat op te dreunen, wat hier dus het geval was.
Interactie met het publiek is ook belangrijk. Al kijk je alleen maar soms even mensen aan of weet ik veel. Interactie met het publiek is moeilijk een vinger op te leggen vind ik zelf altijd. Maar jij deed het in ieder geval niet.

Oh ja. Improviseren is je laten leiden en op de muziek spelen wat er in je opkomt. Iets muzikaals. Dat vond ik van deze solo niet.

There! Ik hoop dat je er wat mee kunt!

1st of all zie je ook neit als een vriend hoor geloof me ;) probeer aardig te zijn.
2nd: Het hupsje: :seriousf: later had ik idd zoiets van hahah omg ik sta voor lul maar goed ik probeerde het :seriousf:
3rd: Bedankt voor je opbouwende kritiek. Zoals eerder gezegd: Hier kan ik zeker wat mee.. ik ga hier aan werken.. kijk jij speelt vast al 10 jaar gitaar als het niet meer is.. ik kom net pas kijken (podiumgericht dan) Door dit soort dingen kan ik me focussen op dingen wat aangepast moet worden (zie jouw punten)
4rd: Het publiek.. het zijn allemaal oude indo's die hadden niet verwacht dat we dit nummer zouden doen lol
5th: Als ik je toevoeg als vriend ben je dan wel mijn vriend? :makeup::seriousf: maar serieus: bedankt.. ik ga op jouw punten letten en het dan proberen te verbeteren/en professioneren (zover mogelijk)

Luke-wannabe
10 mei 2010, 14:02
Ik speel geen 10 jaar. Een jaartje of 6 nu. Ik ben 21 jaar, waarschijnlijk jonger dan jij whehe, maar ik heb al een klein beetje ervaring. Laat ik het zo zeggen.
Het kan me niet schelen voor wat voor publiek je speelt. Er is gewoon geen interactie, klaar.
En nee ik wil je vriend niet zijn.

Ibanez666
10 mei 2010, 14:03
Hoe bedoel je? Dat jij van mij iets kunt leren? Ga toch weg. Jij bent een 100x betere gitarist dan ik.

Van je instelling en kijk op "het geheel" :)

Riky
10 mei 2010, 14:03
Hoe bedoel je? Dat jij van mij iets kunt leren? Ga toch weg. Jij bent een 100x betere gitarist dan ik.

maar jou opmerkingen hadden weinig te maken met spel, maar met hoe je over komt op het publiek.

Leuk voorbeeld aan TS om te laten zien dat hoe je erbijstaat/over komt eigenlijk belangrijker is dan hoe je speelt:

We deden een keer een cover nummer met de band (1,5 jaar geleden ofzo) en ik was altijd in de veronderstelling dat al je goed speelt het publiek je goed vind todat ik in een solo een lick verprutste. Ik bleef alleen lachen en enthousiast doen en deed het gewoon nog een keer fout. Het lichtelijk a muzikale publiek vond het geweldig en niemand heeft er ooit wat van gezegd. Zelf de andere bandleden vonden het totaal niet storend zelf een beetje grappig.
Het publiek vermaken (goede muziek + goed entertainen) dat is waar een optreden over gaat anders kunnen ze net zo goed een cd op zetten.

Ibanez666
10 mei 2010, 14:05
maar jou opmerkingen hadden weinig te maken met spel, maar met hoe je over komt op het publiek.

Leuk voorbeeld aan TS om te laten zien dat hoe je erbijstaat/over komt eigenlijk belangrijker is dan hoe je speelt:

We deden een keer een cover nummer met de band (1,5 jaar geleden ofzo) en ik was altijd in de veronderstelling dat al je goed speelt het publiek je goed vind todat ik in een solo een lick verprutste. Ik bleef alleen lachen en enthousiast doen en deed het gewoon nog een keer fout. Het lichtelijk a muzikale publiek vond het geweldig en niemand heeft er ooit wat van gezegd. Zelf de andere bandleden vonden het totaal niet storend zelf een beetje grappig.
Het publiek vermaken (goede muziek + goed entertainen) dat is waar een optreden over gaat anders kunnen ze net zo goed een cd op zetten.

Ik heb ooit eens hele positieve reacties (echt serieuze) gehad toen ik heel gepassioneerd mn gitaar stond te stemmen :???:

Luke-wannabe
10 mei 2010, 14:06
@ Iba: Thanks!
@ Riky: Ja precies, dat is de key! Op mijn afstudeerpresentatie ging best 'een hoop' mis. Maar als je dat leuk verpakt is dat gewoon niet erg.
Ook een onderdeel van podiumpresentatie.

Ibanez666
10 mei 2010, 14:08
Maar als je dat leuk verpakt is dat gewoon niet erg.



Het feit dat jij op het podium staat alleen is al voldoende, geloof me :)

Luke-wannabe
10 mei 2010, 14:10
Het feit dat jij op het podium staat alleen is al voldoende, geloof me :)
Thanks! Heel tof! Back ontopic? ;)

Ibanez666
10 mei 2010, 14:11
Thanks! Heel tof! Back ontopic? ;)

Ok, je kan zo wel weer even vooruit dacht ik ;)

Ibanez666
10 mei 2010, 14:12
Weet je trouwens dat de originele solo zo vals als de hel is? Als je hem stereo luisterd hoor je dat niet, maar op een van de beide kanalen (links of rechts) zit een valse solo, niet normaal. Het origineel dus he?

GuitarN00B007
10 mei 2010, 14:14
Ik speel geen 10 jaar. Een jaartje of 6 nu. Ik ben 21 jaar, waarschijnlijk jonger dan jij whehe, maar ik heb al een klein beetje ervaring. Laat ik het zo zeggen.
Het kan me niet schelen voor wat voor publiek je speelt. Er is gewoon geen interactie, klaar.
En nee ik wil je vriend niet zijn.

ja je bent jomger dan ik so what.. je speelt langer gitaar en je hebt meer ervaring (ook eigen band) Ik ben in een beginnersfase.. alsof jij al gelijk oop het begin rond stond te springen, stage diven etc?? Ik moet ervaring op doen en zo vindt ik dat ik prima bezig bent.. beetje hulp van hier.. tips vragen etc.. maar blijkbaar loop jij lekker naast je schoenen alsof jij hier de beste gitarist bent en het allemaal zo goed weet flikker toch op man jij bent vanaf het begin al bezig (in eerdere topics) Geef je mening en vertel waarom (zoals je dat deed in je ene post) maar ga geen kinderachtige discussies aan man

GuitarN00B007
10 mei 2010, 14:15
Weet je trouwens dat de originele solo zo vals als de hel is? Als je hem stereo luisterd hoor je dat niet, maar op een van de beide kanalen (links of rechts) zit een valse solo, niet normaal. Het origineel dus he?

klopt idd had een keer een oordopje die niet werkte van mijn mp3 speler toen hoorde ik dat ook! hahaha

Riky
10 mei 2010, 14:19
Ik heb ooit eens hele positieve reacties (echt serieuze) gehad toen ik heel gepassioneerd mn gitaar stond te stemmen :???:

"Echt tof gespeeld gast! Aan het begin, toen je aan het stemmen was ofzo(?), kon ik gewoon al zien dat jij er veel plezier in hebt! Heel gaaf!"

Zoiets?

Luke-wannabe
10 mei 2010, 14:24
ja je bent jomger dan ik so what.. je speelt langer gitaar en je hebt meer ervaring (ook eigen band) Ik ben in een beginnersfase.. alsof jij al gelijk oop het begin rond stond te springen, stage diven etc?? Ik moet ervaring op doen en zo vindt ik dat ik prima bezig bent.. beetje hulp van hier.. tips vragen etc.. maar blijkbaar loop jij lekker naast je schoenen alsof jij hier de beste gitarist bent en het allemaal zo goed weet flikker toch op man jij bent vanaf het begin al bezig (in eerdere topics) Geef je mening en vertel waarom (zoals je dat deed in je ene post) maar ga geen kinderachtige discussies aan man
Whut? :dontgeti: Ik loop toch niet naast mijn schoenen als ik net zeg tegen Iba dat hij een stuk beter is dan ik? En waarom loop ik naast mijn schoenen als ik vind dat ik beter ben dan jij? Dat is toch gewoon zo? Dat is helemaal geen arrogantie, maar gewoon weten wat je waard bent. Daar is niets mis mee.
Ik stond ook niet gelijk te springen, nee. Ik wist wel meteen dat het podium een heel natuurlijk omgeving voor me was en ik voelde me vrij snel al op mijn gemak. Nogmaals: je hebt het of je hebt het niet. Daarbij is springen achter je drumstel ook wat lastig. Al heb ik dat ook wel eens gedaan geloof ik.
Waarom ben ik vanaf het begin al bezig? Dat kan ik me niet meer herinneren. Wél dat ik het een keertje voor je opgenomen heb!
En als ik een kinderachtige discussie aan zou gaan moet je even naar jezelf kijken, want ik ben toch in discussie met jou? Dat wil zeggen dat jij met een kinderachtige discussie begint, toch?

GuitarN00B007
10 mei 2010, 14:26
Whut? :dontgeti: Ik loop toch niet naast mijn schoenen als ik net zeg tegen Iba dat hij een stuk beter is dan ik? En waarom loop ik naast mijn schoenen als ik vind dat ik beter ben dan jij? Dat is toch gewoon zo? Dat is helemaal geen arrogantie, maar gewoon weten wat je waard bent. Daar is niets mis mee.
Ik stond ook niet gelijk te springen, nee. Ik wist wel meteen dat het podium een heel natuurlijk omgeving voor me was en ik voelde me vrij snel al op mijn gemak. Nogmaals: je hebt het of je hebt het niet. Daarbij is springen achter je drumstel ook wat lastig. Al heb ik dat ook wel eens gedaan geloof ik.
Waarom ben ik vanaf het begin al bezig? Dat kan ik me niet meer herinneren. Wél dat ik het een keertje voor je opgenomen heb!
En als ik een kinderachtige discussie aan zou gaan moet je even naar jezelf kijken, want ik ben toch in discussie met jou? Dat wil zeggen dat jij met een kinderachtige discussie begint, toch?

vindt jij...

Wat heb je voor me opgenomen??

Ibanez666
10 mei 2010, 14:28
"Echt tof gespeeld gast! Aan het begin, toen je aan het stemmen was ofzo(?), kon ik gewoon al zien dat jij er veel plezier in hebt! Heel gaaf!"

Zoiets?

Ja precies zo! Haha

Ik heb zelf ook zoiets gehad, misschien wel weer heel wat anders, maar wel leuk: iemand stond tijdens een soundcheck toch hele vette akkoorden te spelen, ik had nog nooit zoiets gaafs gehoord. Ik dacht, vette gitarist joh! Bleek zn gitaar totaal niet gestemd te staan, maar wel op zon manier dat hij (ongewenst) in een een of andere alternatieve stemming stond. Toen hij weer gestemd stond suckte hij echt, niet normaal :)

Luke-wannabe
10 mei 2010, 14:30
vindt jij...

Wat heb je voor me opgenomen??
Aah, jij bent er zoeen...

Een liedje, nou goed?
Blij dat ik nooit met zo iemand als jij hoef te werken zeg :stop:

GuitarN00B007
10 mei 2010, 14:41
Aah, jij bent er zoeen...

Een liedje, nou goed?
Blij dat ik nooit met zo iemand als jij hoef te werken zeg :stop:

Dito.. :stop:

rijsberman
10 mei 2010, 14:58
En daarmee is het wel klaar lijkt me, jongens. :grouphug:

Exi
10 mei 2010, 14:59
Ik bedoelde met knap dat hij een stukje eigen inbreng gaf aan het nummer door de solo te improviseren. Dat het niet altijd goed lukt of een beetje uit de maat is boeit mij geen ene moer. Dat 'daar kan menig gitaarnetlid een puntje aan zuigen' was misschien een beetje te enthousiast verwoord, maar ik heb heel wat slechtere dingen gehoord in dit sub-forum tbh.

De presentatie was niet heel goed, maar daar komt ook een stukje ervaring bij kijken. Hoe vaker je op het prodium staat hoe beter het gaat en de ene persoon staat gemakkelijker op het podium dan de andere. Laat zien dat je plezier hebt en het komt allemaal wel goed.

En ja iedereen heeft een mening en dit is de mijne.;)

rijsberman
10 mei 2010, 15:06
En ja iedereen heeft een mening en dit is de mijne.;)

Opinions are like assholes: everybody's got one and they usually stink.

jannest
10 mei 2010, 15:16
Whut? :dontgeti: Ik loop toch niet naast mijn schoenen als ik net zeg tegen Iba dat hij een stuk beter is dan ik? En waarom loop ik naast mijn schoenen als ik vind dat ik beter ben dan jij? Dat is toch gewoon zo? Dat is helemaal geen arrogantie, maar gewoon weten wat je waard bent. Daar is niets mis mee.
Ik stond ook niet gelijk te springen, nee. Ik wist wel meteen dat het podium een heel natuurlijk omgeving voor me was en ik voelde me vrij snel al op mijn gemak. Nogmaals: je hebt het of je hebt het niet. Daarbij is springen achter je drumstel ook wat lastig. Al heb ik dat ook wel eens gedaan geloof ik.
Waarom ben ik vanaf het begin al bezig? Dat kan ik me niet meer herinneren. Wél dat ik het een keertje voor je opgenomen heb!
En als ik een kinderachtige discussie aan zou gaan moet je even naar jezelf kijken, want ik ben toch in discussie met jou? Dat wil zeggen dat jij met een kinderachtige discussie begint, toch?


lol

je bent ook beter dan mr thunders, konijn,ramone
en hebt een diploma om het te bewijzen

yup
meten is weten ook in muziek

schattig muzikanten egotjes

gelukkig ben ik al oud en seniel

Exi
10 mei 2010, 15:19
Opinions are like assholes: everybody's got one and they usually stink.
Precies!;)
Ik heb het overigens wel op mijn laptopspeakertjes beluisterd, maybe they fool me. Ik zal het vanavond nogmaals luisteren door mn monitors.:soinnocent:

Luke-wannabe
10 mei 2010, 15:42
lol

je bent ook beter dan mr thunders, konijn,ramone
en hebt een diploma om het te bewijzen

yup
meten is weten ook in muziek

schattig muzikanten egotjes

gelukkig ben ik al oud en seniel
Que? Ik weet niet over wie je het hebt behalve Johnny Ramone. Daar ga ik niet eens op in. Dat is iets heel anders. Niet echt een goede gitarist (wat ik van hem ken) maar hij heeft er meer geld mee verdiend dan ik, dus hij zal wel iets goed doen.
Dit is helemaal geen questie van ego hoor. Weten wat je waard bent is niks mis mee. Ik weet prima dat er zó veel mensen beter zijn dan ik, daarom ga ik ook naar het Conservatorium. Ik wil beter worden.

rijsberman
10 mei 2010, 15:48
@Luke:
http://alanisgood.com/wp-content/uploads/2009/07/do_not_feed_trolls.jpg

Luke-wannabe
10 mei 2010, 15:56
Nee hoor, ik ben gewoon benieuwd wat deze persoon nou eigenlijk bedoeld.

Nielsje
10 mei 2010, 16:18
Ligt het nou aan mij, of reageert Leon nou echt een beetje onaardig?
Chill dude! Volgens mij moet je maar weer eens van bil ;)
:cheerup:

@ TS
Het maakt niet uit of hetgeen wat je doet 'goed' of 'niet goed' is.
Het allerbelangrijkste is dat je lol hebt! Zelf ben ik ook geen top gitarist, maar zolang ik plezier heb in hetgeen wat ik doe, wie maakt me dan wat?

tips:
Doe in ieder geval wat aan je houding. Zoals pepe zegt: interactie! Dat is belangrijk, je hebt (sorry) gewoon de uitstraling van een schemerlamp. Je hoeft heus geen moonwalk te doen, of een solo in je nek te spelen, maar je moet wél uitdragen wat je speelt! De zangeres heeft ook niet nog niet echt de uitstraling voor het podium. En natuurlijk moet je daaraan werken, iedereen moet ergens beginnen. Maar dat is in ieder geval iets waar je aan zou kunnen werken.

Qua klank zou ik ook nog even goed luisteren naar wat je wil bereiken. Dit klinkt eigenlijk als een element op een mug.. :)

Als laatste: laat je nooit opjutten door wat mensen hier zeggen. Je post hier wat, dus kan je elk soort reacties verwachten. En, gelukkig, zijn die nagenoeg altijd eerlijk. Gitaarnet is geen sociale instelling, onthoud dat ;)

Luke-wannabe
10 mei 2010, 16:46
Ik geloof niet dat ik onaardig ben, hoor. Niet in eerste instantie in ieder geval. Misschien als reactie op de TS, ja.

marc_o
10 mei 2010, 16:52
Leon, je bent aan het zeiken.

GuitarNooB007: jij moet leren relativeren en tegen een stootje kunnen.

edje kadetje
10 mei 2010, 16:59
Ik geloof niet dat ik onaardig ben, hoor. Niet in eerste instantie in ieder geval. Misschien als reactie op de TS, ja.

Ik zou niet zo snel zeggen dat je onaardig bént. Wat mij betreft ben je wel onaardig overgekomen in je reacties op de TS. Het roept bij mij de vraag op waar dat voor nodig was.

Doe er je voordeel mee ...

Nielsje
10 mei 2010, 17:03
Ligt het nou aan mij, of reageert Leon nou echt een beetje onaardig?
Chill dude! Volgens mij moet je maar weer eens van bil ;)
:cheerup:

@ TS
Het maakt niet uit of hetgeen wat je doet 'goed' of 'niet goed' is.
Het allerbelangrijkste is dat je lol hebt! Zelf ben ik ook geen top gitarist, maar zolang ik plezier heb in hetgeen wat ik doe, wie maakt me dan wat?

tips:
Doe in ieder geval wat aan je houding. Zoals pepe zegt: interactie! Dat is belangrijk, je hebt (sorry) gewoon de uitstraling van een schemerlamp. Je hoeft heus geen moonwalk te doen, of een solo in je nek te spelen, maar je moet wél uitdragen wat je speelt! De zangeres heeft ook niet nog niet echt de uitstraling voor het podium. En natuurlijk moet je daaraan werken, iedereen moet ergens beginnen. Maar dat is in ieder geval iets waar je aan zou kunnen werken.

Qua klank zou ik ook nog even goed luisteren naar wat je wil bereiken. Dit klinkt eigenlijk als een element op een mug.. :)

Als laatste: laat je nooit opjutten door wat mensen hier zeggen. Je post hier wat, dus kan je elk soort reacties verwachten. En, gelukkig, zijn die nagenoeg altijd eerlijk. Gitaarnet is geen sociale instelling, onthoud dat ;)


Leon, je bent aan het zeiken.

GuitarNooB007: jij moet leren relativeren en tegen een stootje kunnen.

Hm... ik zou nu de conclusie kunnen trekken dat Marc iets efficiënter communiceert :D

rudolf
10 mei 2010, 17:04
Ik zou niet zo snel zeggen dat je onaardig bént. Wat mij betreft ben je wel onaardig overgekomen in je reacties op de TS. Het roept bij mij de vraag op waar dat voor nodig was.

Doe er je voordeel mee ...

Opbouwend was het iig totaal niet :D

jannest
10 mei 2010, 17:07
Que? Ik weet niet over wie je het hebt behalve Johnny Ramone. Daar ga ik niet eens op in. Dat is iets heel anders. Niet echt een goede gitarist (wat ik van hem ken) maar hij heeft er meer geld mee verdiend dan ik, dus hij zal wel iets goed doen.
Dit is helemaal geen questie van ego hoor. Weten wat je waard bent is niks mis mee. Ik weet prima dat er zó veel mensen beter zijn dan ik, daarom ga ik ook naar het Conservatorium. Ik wil beter worden.

ging me er alleen om je bewering dat je weet wat beter is

iemand die mozart achterstevoren kan spelen
techniek, gehoor, orginaliteit ?
ik weet het niet en het maakt ook niet uit
doe gewoon je ding


dit is mr thunders


http://www.youtube.com/watch?v=dgFLDzhc2kI

Ibanez666
10 mei 2010, 17:20
ging me er alleen om je bewering dat je weet wat beter is

iemand die mozart achterstevoren kan spelen
techniek, gehoor, orginaliteit ?
ik weet het niet en het maakt ook niet uit
doe gewoon je ding


dit is mr thunders


http://www.youtube.com/watch?v=dgFLDzhc2kI

Niks mis mee om jezelf beter te vinden. Doe niet zo Nederlands joh ;)

grayfink
10 mei 2010, 19:02
Ik vond het ook best goed hoor. Maar dat kan ook aan mijn referentiekader liggen. (*) Verder: Wat Marc_O zegt.







(*) Ik kan er zelf geen hout van

heavy-metal-thunder
10 mei 2010, 20:00
Nee hoor, ik ben gewoon benieuwd wat deze persoon nou eigenlijk bedoeld.

Luke, je hebt wel gelijk over het nummer. Solo is niet bijzonder, gaat uit ritme... Maar de manier waarop is zo denigrerend. Je had veel leuker én meer opbouwend. Nu komt het nogal vernietigend over.

btw: in België zou je alvast niet aan een conservatoriumdiploma geraken, met zo'n pak dt-fouten.

Divine
10 mei 2010, 20:58
Hey guitarnoob,

Goed gedaan! :cooler: Natuurlijk kunnen er dingen beter, zoals stage presence, timing, vibrato, zuivere bends etc. Maar ik heb in gedachten dat je nog een beginner bent. Die dingen komen wel met de tijd. Blijf vooral oefenen en optreden.

jannest
10 mei 2010, 21:35
Niks mis mee om jezelf beter te vinden. Doe niet zo Nederlands joh ;)

lol
u got a point

cerpintaxt
10 mei 2010, 21:41
ja je bent jomger dan ik so what.. je speelt langer gitaar en je hebt meer ervaring (ook eigen band) Ik ben in een beginnersfase.. alsof jij al gelijk oop het begin rond stond te springen, stage diven etc?? Ik moet ervaring op doen en zo vindt ik dat ik prima bezig bent.. beetje hulp van hier.. tips vragen etc.. maar blijkbaar loop jij lekker naast je schoenen alsof jij hier de beste gitarist bent en het allemaal zo goed weet flikker toch op man jij bent vanaf het begin al bezig (in eerdere topics) Geef je mening en vertel waarom (zoals je dat deed in je ene post) maar ga geen kinderachtige discussies aan man

Mee eens.

Maar ik vond het best wel leuk! Geluid vindt ik eigenlijk wel chill, alleen het had iets minder een badkamer sound mogen hebben(minder reverb) . Maarja gewoon doorgaan zou ik zeggen.

Luke-wannabe
11 mei 2010, 00:41
Ik vind jullie gewoon zeuren, echt. Er word gevraagd om kritiek en ik geef die. Waarom het in godsnaam altijd opbouwend moet zijn begrijp ik niet. Mag je het niet laten merken als je iemand niet mag?

GuitarN00B007
11 mei 2010, 00:52
Mag je het niet laten merken als je iemand niet mag?

:???: sorry hoor wat heb k jou ooit aangedaan? mja dit zegt meer over jou dan over mij :)

Voor de rest bedankt voor jullie reacties!!;)

Luke-wannabe
11 mei 2010, 01:01
Pfff.. Ben ik een bitch als ik zeg dat ik hier mee kap?

GuitarN00B007
11 mei 2010, 01:02
Pfff.. Ben ik een bitch als ik zeg dat ik hier mee kap?

nee hoor ;) je bent wat je bent:cooler:

geert1976
11 mei 2010, 01:28
heb effe geluisterd.

Er is inderdaad weinig tot geen interactie met het publiek enfin dat leer je wel met de tijd.

Je ging inderdaad met de solo iets uit ritme, je geeft zelf aan dat tijdens het oefenen het wel goed ging, wellicht heeft dit met zenuwachtigheid te maken, niet druk om maken gaat over naar mate je meer optreed.

Toen ik voor het eerst optrad scheet ik bijna 7 kleuren, het went echt:ok:

Wel grappig om te zien vanuit welke basis jij dit nummer speelt.

ik speel het eigenlijk altijd basis E 12 en A 14.
Pak altijd mijn SG en zet beide buckers aan en zet de toneknoppen op half.

probeer eens het nummer te spelen op je strat op de middelste en halselement en draai de toneknoppen eens half dicht.

Je zult dan merken dat je dan een wat stomper geluid krijgt, zoals iommie het destijds ook speelde voor mijn gevoel.

verder wordt de valsheid van Iommie deels gemaakt, door zijn valse vingertopjes, waardoor hij niet het zelfde drukgevoel heeft/had, als wij, hij drukte als het ware erg krachtig op de snaren en de neptopjes zijn natuurlijk veel harder als de normale menselijke vingertoppen.

keep up the good work:ok:

rijsberman
11 mei 2010, 01:45
Pfff.. Ben ik een bitch als ik zeg dat ik hier mee kap?

nee, de verstandigste, zei m'n moeder altijd. Je bent er wel een beetje laat mee. En ik adviseerde het jullie beiden al 23 posts eerder, waarna er echt niets meer aan dit topic is toegevoegd. Laat 't gaan, man.

GuitarN00B007
11 mei 2010, 01:48
heb effe geluisterd.

Er is inderdaad weinig tot geen interactie met het publiek enfin dat leer je wel met de tijd.

Je ging inderdaad met de solo iets uit ritme, je geeft zelf aan dat tijdens het oefenen het wel goed ging, wellicht heeft dit met zenuwachtigheid te maken, niet druk om maken gaat over naar mate je meer optreed.

Toen ik voor het eerst optrad scheet ik bijna 7 kleuren, het went echt:ok:

Wel grappig om te zien vanuit welke basis jij dit nummer speelt.

ik speel het eigenlijk altijd basis E 12 en A 14.
Pak altijd mijn SG en zet beide buckers aan en zet de toneknoppen op half.

probeer eens het nummer te spelen op je strat op de middelste en halselement en draai de toneknoppen eens half dicht.

Je zult dan merken dat je dan een wat stomper geluid krijgt, zoals iommie het destijds ook speelde voor mijn gevoel.

verder wordt de valsheid van Iommie deels gemaakt, door zijn valse vingertopjes, waardoor hij niet het zelfde drukgevoel heeft/had, als wij, hij drukte als het ware erg krachtig op de snaren en de neptopjes zijn natuurlijk veel harder als de normale menselijke vingertoppen.

keep up the good work:ok:

Dankjewel!! :D Hier kan ik wat mee (topjes eraf snijden dus hahaha lol ;)) Dat met de tone knoppen is een hele goede!

edje kadetje
11 mei 2010, 07:23
Ik vind jullie gewoon zeuren, echt. Er word gevraagd om kritiek en ik geef die. Waarom het in godsnaam altijd opbouwend moet zijn begrijp ik niet. Mag je het niet laten merken als je iemand niet mag?

Als je in je allereerste reactie op de ts er netjes bij had gezegd dat je hem niet zo graag mag en verder zo objectief mogelijk op een nette manier commentaar had geleverd zonder alle schimpscheuten ertussenin; ja dan mag je wat mij betreft laten merken dat je iemand niet mag.

rudolf
11 mei 2010, 09:07
kuutttt met zo'n instelling kom je dr wel...

Ibanez666
11 mei 2010, 09:30
Ik vind jullie gewoon zeuren, echt. Er word gevraagd om kritiek en ik geef die. Waarom het in godsnaam altijd opbouwend moet zijn begrijp ik niet. Mag je het niet laten merken als je iemand niet mag?

Dit is het forum van opbouwende kritiek en en onderbouwde uitspraken, anders gewoon je mondje houden joh ;)

rijsberman
11 mei 2010, 12:01
@iba: er is nog wel een verschil tussen afkraken en niet onderbouwen (niks mis mee, m.i., op een internetforum of in de kroeg) en een ordinaire catfight. Op een gegeven moment is zelf een niet onderbouwd punt wel gemaakt.

Luke-wannabe
11 mei 2010, 12:29
Okee. Bij deze: Sorry Guitarn00b!!1111 Ik zal het noooit meer doen!

GuitarN00B007
11 mei 2010, 12:58
Okee. Bij deze: Sorry Guitarn00b!!1111 Ik zal het noooit meer doen!

Het is je vergeven :mmmm:

Schuey
11 mei 2010, 20:15
Ik wel in ieder geval!! :)

Ik moet toegeven ik ook!
Goede (oude) post Luke Wannabee :)

Mitch
11 mei 2010, 22:59
Chatelin, Indo's, bekend achtergrondje... ik dacht al, wat bekend allemaal, maar ik zie nu Zuiderpark, ghehehe.
Hoe dan ook, leuk filmpje hoor. Je zal zeker een leuke dag hebben gehad, dat is duidelijk. En ach ja, als je een amateuristisch filmpje post (en dat is 't wel) zul je hier en daar wat kritiek krijgen. Da's op zich prima, maar het zou misschien handig zijn om kritiek te ontvangen dat binnen je niveau past. Als je een nummer speelt waar je hier en daar nog moeite mee hebt, dan zul je niet zo 'los' kunnen zijn om het publiek te bespelen, dus kritiek daarop is vrij zinloos. Tenzij het je doel was om het publiek te entertainen, maar dat was duidelijk niet de opzet, dat schreef je al in je openingspost.
Veel plezier met spelen verder!