PDA

View Full Version : Reverb zelf bouwen.



Nocki
24 april 2003, 20:43
hoi ik heb een oude amp per ongeluk kapot gemaakt. het is een oud rot ding maar toch zonde.

nu zag ik dat de reverb (goedkoop dingetje)
gewoon 2 veertjes op een plankie zijn met 2 draadjes aan de ene kan en 2 draadjes uit de andere kant.

stel dat ik zoiets in de fx loop kan hangen zou je dan reverb hebben of is er nog meer kennis en elektronica nodig???

Nocki

mathe
24 april 2003, 21:06
Daar is meer kennis voor nodig.

Marc

nicoverduin
24 april 2003, 21:18
Ik weet niet wat voor versterker het was. Als het een transistor bak was, dan zullen er wel IC's type TL072 (oid) gebruik zijn. Ik heb er eens een gezien in een Peavey Classic 30. Overigens vond ik hem nogal iel klinken. Ik zou dan een buizen reverb ermee bouwen. Een oude buizenradio is voldoende voor de onderdelen.

Was het een buizenbak, dan zou ik die gewoon laten repareren.

Nico

Nocki
24 april 2003, 21:28
neen klein oud transistor crate combotje wat vermaakt was naar een topje. niks bijzonders. maar ik dacht als ik de kabeltjes goed aansluit en m in mn fx loop hangt die een mix control heeft heb ik een goedkope reverb...

Nocki

nicoverduin
24 april 2003, 22:32
Nou dan gewoon doen wat ik doe. Heb ik een speaker over, dan bouw ik er maar een versterker omheen. anders gaat die speaker een keer stuk. Dus gewoon een buizenreverb bouwen om die galmveer. okok ik geef toe ik ben een beetje gestoord. Maar ach je moet wat he!!

Nico