PDA

View Full Version : Gitaarshops in L.A.



hole
9 mei 2010, 20:57
Hey

mijn vrouw + dochter (van 2) gaan binnenkort 14 dagen naar Los Angeles (en omstreken).

Ik heb zo het gevoel dat er tal van gave gitaarwinkels zitten. Ik hoor graag jullie suggesties (Zowiezo wil ik een keer naar een Guitarcenter...(ja da's de Feedback van America, maar toch...), maar misschien dat jullie nog leuke shopjes weten?

Andere suggesties voor sights en dingen om te doen ook meer dan welkom!

Keevinkos
9 mei 2010, 21:53
het Hardrock Cafe zou ik ook zeker niet overslaan:rockon:

M Kactus
9 mei 2010, 22:20
Dan moét je naar de Guitar Center gaan, met buiten rekken vol air-guitars :). Daar heb ik me enkele uurtjes vermaakt! Heb er uiteindelijk alleen twee hele coole bottlenecks gekocht, maar het staat er vol prachtgitaren en effecten. En beneden staan de vintage modelletjes. Op Sunset Boulevard is die te vinden. En als je (vanaf het strand gezien) twee bushaltes eerder afstapt, kom je aan een grote tweedehandswinkel en een Mesa Boogie winkel.

Het Hard Rock Café in Universal is ook erg de moeite, maar niet om te kopen, uiteraard ;).

PS: Er is hier pas een redelijk lang topic geweest over Los Angeles, als ik me niet vergis. Best wat mensen die er na een paar dagen al klaar mee waren, wat compleet niet mijn ervaring was.

KoenStradlin
23 juni 2010, 18:03
ik ben naar Guitar Center Hollywood geweest
k heb zelfs een guitar center plectrum gekregen:rockon:

Luca P
23 juni 2010, 18:18
...mmm...yellow pages open slaan. Zijn er zoveel!!
Als je ff naar Nashville rijdt:
Gruhn Guitars!
Heb ik mijn Les Paul van gehaald.
In L.A. ben ik alleen naar de zaak in Buena Park geweest, maar daar zal je wel niet in de buurt komen.

EuroCinema
23 juni 2010, 18:27
Gaaf man! Ik heb daar schoonfamilie (omgeving San Ber'dino) en ben er een aantal keer geweest de laatste tijd. TrueTone in Santa Monica is cool (en de omgeving biedt genoeg shopplezier voor vrouw & dochter, plus het strand).
Verder een middagje uittrekken voor de sunset strip (uiteinde van sunset boulevard) voor Guitar Center (vergis je niet: deze heeft naast het standaard spul een zeer heftige vintage room!), voltage guitars, (hoeveel vintage tubescreamers had u gewild meneer?) en nog 2 a 3 toffe zaken. Linkje: http://www.justabovesunset.com/id1177.html
En dan daar ook even naar Amoeba Records, 1 van de coolste cd/lp-zaken ter wereld. En naar de In 'n' Out Burger (voor de Big Lebowski fans ;-))

speedmusic
23 juni 2010, 18:32
...mmm...yellow pages open slaan. Zijn er zoveel!!
Als je ff naar Nashville rijdt:
Gruhn Guitars!

Hallooo, iemand "zijn vrouw" is 14 dagen in LA en omgeving en je tipt ze om even naar Nashville te rijden.... dat is heen en terug pak hem beet 6500Km en dus 6 dagen rijden :???:

Hole, mag jij niet mee?

Bijl
28 juni 2010, 11:17
Op een kleine 5 uur rijden afstand in het altijd gezellige Las Vegas zit Ed Roman guitars:

http://www.edroman.com/guitars.htm

In ieder geval even de website bekijken zodat je weet wat je mist als je er niet heen gaat.

Bekende klanten van Ed Roman: Ted Nugent, George Lynch, Billy Gibbons, Lemmy, Ace Frehley, Zakk Wylde...

En guitar center is wel een soort Feedback, dat klopt, maar als toerist heb je daar geen last van. Want waarschijnlijk kom je er daarna niet meer voor service of garantie :-)