PDA

View Full Version : VOX AC15 problemen



Jorn69
9 mei 2010, 17:32
Ik zit al enkele jaren met een vox AC15 die het prima deed tot enkele dagen terug. Als ik hem opzet kan ik enkele minuten spelen en dan gebeurt het.
Er komt een brom die luider wordt, er komt hoog gefluit (lijkt wel microfonisch), en ook wat gekraak (als een rotte potentiometer) en *pats* m'n gitaargeluid is verdwenen....


De versterker werkt dus elke keer perfect voor enkele minuten en dan niet meer. Klinkt dit fenomeen bij iemand bekend in de oren ?

Alvast bedankt !!!

nico verduin
9 mei 2010, 17:38
Het lijkt erop dat een van je eindbuizen roodgloeit (wegvallen bias of gewoon rot). Dan loopt de stroom enorm op. Ik ken ze verder niet, maar mogelijk zit er thermische beveiliging in oid of autozekering waardoor het wegvalt maar ook weer terugkomt na afkoelen.
Check als hij begint te brommen of een van die grote buizen rood begint te gloeien.
Vermoedelijk gewoon op in dat geval. Zo ja, andere eindpitten er in.
Zo niet, dan wegbrengen en niet zelf gaan prutsen. Of gewoon wel en dan later ff meer de reparateur sponsoren.....

overigens heb ik een k.t nooit horen brommen:seriousf::seriousf::seriousf:

cluseau
9 mei 2010, 21:56
Het lijkt erop dat een van je eindbuizen roodgloeit (wegvallen bias of gewoon rot).

+1 , koppelcapje lek!

Frans.

Jorn69
10 mei 2010, 21:16
Hartelijk dank ! Het waren inderdaad de eindbuizen.
Best wel balen... Ik had er net een duur setje Gold lions ingestoken van 25€ de lamp en dan begeven deze het al na 1 week :( . Op garantie zal ik maar niet rekenen zeker. Toch maar eens een setje JJ in de lokale winkel aanschaffen want die stock EH lampen klinken écht naar niets. In ieder geval ben ik blij dat hij niet onder de soldeerbout moet. Thankie !