PDA

View Full Version : BLUES JAMSESSIE! Post je blues take (Blues BT binnen)



william251082
9 mei 2010, 17:18
BLUES JAMSESSIE! Post je blues take!

Blues backing track
http://gc.guitarcenter.com/kingoftheblues/tracks/

Ik begin:
http://www.youtube.com/watch?v=v7jWR6sNTkI
http://www.youtube.com/watch?v=L3JPlP1oSgs
http://www.youtube.com/watch?v=tNAuYOkBYfU
http://www.youtube.com/watch?v=yP3-Xo4SSt0
http://www.youtube.com/watch?v=gfAvz922ZRo

Post ook die video of soundclick van jou! Iedereen welkom!:strat:

berkayb
9 mei 2010, 18:51
geweldig :d zodra ik m'n hoge e snaar er weer op heb gezet, jam ik op deze !

edit: ik speel nu bijna een jaar gitaar, maar ik weet niet als ik een backingtrack hoor, in welke toon die staat.
Als ik op youtube zoek naar: Blues Backingtrack in Am dan weet ik dat ik de pentatonische toonladder op de 5e fret kan spelen, voor improvisatie.
Maar dat weet ik niet bij de site die jij hebt gegeven.. Hoe kom ik daar achter?

TimS
9 mei 2010, 19:19
geweldig :d zodra ik m'n hoge e snaar er weer op heb gezet, jam ik op deze !

edit: ik speel nu bijna een jaar gitaar, maar ik weet niet als ik een backingtrack hoor, in welke toon die staat.
Als ik op youtube zoek naar: Blues Backingtrack in Am dan weet ik dat ik de pentatonische toonladder op de 5e fret kan spelen, voor improvisatie.
Maar dat weet ik niet bij de site die jij hebt gegeven.. Hoe kom ik daar achter?
Simpelste manier is gewoon proberen, schuiven totdat het goed klinkt.

berkayb
9 mei 2010, 21:57
hey bedankt tim, maar die methode ken ik al :p welbekend.. Is er niet preciezer iets ?

nielsnielsniels
10 mei 2010, 01:22
hey bedankt tim, maar die methode ken ik al :p welbekend.. Is er niet preciezer iets ?

Probeer de grondtoon te vinden, inderdaad door te schuiven langs de nek totdat je een match hebt. Kan niet langer dan 20 seconden duren. Gewoon beginnen op fret 1 van de E snaar ( dikke ) en wel opletten dat je wel dit doet als de backing track in A(m) zit en niet naar D(m) of E(m) is gegaan zoals in een standaard bluescschema.

Of je speelt gewoon heel snel een simpel likje in elke positie en dan hoor je meteen wel of het vals klinkt, en als het goed klinkt : bingo.

berkayb
10 mei 2010, 07:13
Probeer de grondtoon te vinden, inderdaad door te schuiven langs de nek totdat je een match hebt. Kan niet langer dan 20 seconden duren. Gewoon beginnen op fret 1 van de E snaar ( dikke ) en wel opletten dat je wel dit doet als de backing track in A(m) zit en niet naar D(m) of E(m) is gegaan zoals in een standaard bluescschema.

Of je speelt gewoon heel snel een simpel likje in elke positie en dan hoor je meteen wel of het vals klinkt, en als het goed klinkt : bingo.

dus opzich weer hetzelfde gewoon :P Ja ok, ik snap je:ok:

william251082
15 mei 2010, 08:09
Een gitaar forum met zoveel negatieve kritieke mensen zonder een gitaristen die kan video posten...

RAAR!

Het is echt makkelijker te praten dan te spelen:seriousf:

cerpintaxt
15 mei 2010, 12:31
Ik vind niet echt een negatieve post hier eigenlijk?
Ik wil binnen kort wel iets proberen maar dat wordt niet zo goed maar. Eerst even eten.

ThaBluesBreaker
15 mei 2010, 13:34
Een gitaar forum met zoveel negatieve kritieke mensen zonder een gitaristen die kan video posten...

RAAR!

Het is echt makkelijker te praten dan te spelen:seriousf:

Ik heb wel aanmoedigende kritiek, speel minder noten en bouw meer spanning op. Hou noten langer aan alovrens weer naar de volgende te gaan. Het is nu een beetje smaakloos.

Succes

Bouke
17 mei 2010, 10:04
Hey William,

Volgens mij kun je behoorlijk gitaarspelen, maar voor de lekkere bluesfeel speel je volgens mij net even wat teveel nootjes. En ik heb het idee dat je probeert zoveel mogelijk om de blue notes etc. heen te spelen. Ik denk dat het bluesier wordt, als je juist uitgaat van de standaard bluesladders en daar eventueel wat lekkers van buiten de schaal aan toevoegt. Jij doet nu net andersom en daarmee haal je de blues er uit. Beetje jazzy benadering, zo klinkt het.

Minder noten en focus op timing.

Cheers!

Bouke

levi
22 mei 2010, 17:47
jaa ikke ook :D

Hier is mijn jam niet helemaal flawless maar wat wil je van een backingtrack die je nog nooit heb gehoort :P
ik heb hem van de guitar center site af die William had gepost.
Ik zoek trouwens nog een band! blues rock fushion funky achtige gitaar speel ik.:strat: feedback is zeer gewaardeerd . als je nog vragen heb stel ze maar :P


hier is de link: http://www.youtube.com/watch?v=upPFxqDnB5g

(de video is nog niet helemaal verwerkt zegt youtube. Dus ik hoop dat je het kan zien.

levi
23 mei 2010, 21:04
Kom op mensen wat is dit nou!

Niemand die effies een improvisatietje post?

Of me wat feedback kan geven ?

RS-Rik
24 mei 2010, 01:58
ja dat klinkt wel erg lekker.

wel n beetje nootjesneuken hier en daar, beetje veel erin gefrot, maar echt een lekker gevoel voor progressie.

ateng
24 mei 2010, 12:27
Kom op mensen wat is dit nou!

Niemand die effies een improvisatietje post?

Of me wat feedback kan geven ?

Je ken je toonladers zo te horen en nu meer verhaal in je spel ;)

levi
24 mei 2010, 14:17
Je ken je toonladers zo te horen en nu meer verhaal in je spel ;)

Okke okee ik denk wel dat ik snap wat je bedoelt :P
Al is het moeilijk uit te leggen :P
bedankt in ieder geval dat je tijd heb genomen om te luisteren haha.
oké mensen nu Nog meer tasty tracks posten!!! :D

william251082
27 mei 2010, 01:27
Ik heb wel aanmoedigende kritiek, speel minder noten en bouw meer spanning op. Hou noten langer aan alovrens weer naar de volgende te gaan. Het is nu een beetje smaakloos.

Succes

PRAATJES!!! PRAATJES!!! PRAATJES!!!

post je eigen video! laat zien hoe JIJ een blues speelt, blues meister!!!

Wat nou te bang om jezelf te laten horen!!??

william251082
27 mei 2010, 01:36
Hey William,

Volgens mij kun je behoorlijk gitaarspelen, maar voor de lekkere bluesfeel speel je volgens mij net even wat teveel nootjes. En ik heb het idee dat je probeert zoveel mogelijk om de blue notes etc. heen te spelen. Ik denk dat het bluesier wordt, als je juist uitgaat van de standaard bluesladders en daar eventueel wat lekkers van buiten de schaal aan toevoegt. Jij doet nu net andersom en daarmee haal je de blues er uit. Beetje jazzy benadering, zo klinkt het.

Minder noten en focus op timing.

Cheers!

Bouke

Het is meer een kwestie van smaak, Charlie Parker, George Benson etc. spelen ook double-time ideeen op blues. Over timing, ik ben geen saaie robot, soms speel ik "laid back" of "iets vrij ritmisch" of "vrij trioolen" etc.

Ibanez666
27 mei 2010, 10:00
PRAATJES!!! PRAATJES!!! PRAATJES!!!

post je eigen video! laat zien hoe JIJ een blues speelt, blues meister!!!

Wat nou te bang om jezelf te laten horen!!??

Als iedereen die wat kritiek op een ander heeft ook meteen zelf iets moet posten staan er elke dag 3000 filmpjes op GN...

Rinze
27 mei 2010, 10:24
Als iedereen die wat kritiek op een ander heeft ook meteen zelf iets moet posten staan er elke dag 3000 filmpjes op GN...
Dan hebben we door het opnemen van die filmpjes helemaal geen tijd meer om kritiek te leveren :(

Ibanez666
27 mei 2010, 10:59
Dan hebben we door het opnemen van die filmpjes helemaal geen tijd meer om kritiek te leveren :(

Ai, vicieuze cirkel dus..

levi
27 mei 2010, 11:55
HAhaha. Maar er kunnen wel wat meer mensen dan twee mee doen...
En dan kan je feedback/kritiek wel leveren via pm of zoo :P Als het te vol word.
Het zijn toch maar links naar sites dus het is niet dat gitaarnet gaat overloaden of zo :P

Van mij hoeft niet iedereen een film te postten die kritiek of feedback voor mij heeft.
Als die maar weet waar die het over heeft en opbouwend is en me niet afkraakt :P

glennshred
27 mei 2010, 12:21
PRAATJES!!! PRAATJES!!! PRAATJES!!!

post je eigen video! laat zien hoe JIJ een blues speelt, blues meister!!!

Wat nou te bang om jezelf te laten horen!!??


Ik ga mee met ThaBluesBreaker qua uitleg over je gitaarspel. De man uite
alleen wat kritiek, neem het aan of neem het niet aan maar zit geen mensen uit te dagen om te laten zien dat je geen kritiek kunt verdragen!!!

Ibanez666
27 mei 2010, 12:28
Ik ga mee met ThaBluesBreaker qua uitleg over je gitaarspel. De man uite
alleen wat kritiek, neem het aan of neem het niet aan maar zit geen mensen uit te dagen om te laten zien dat je geen kritiek kunt verdragen!!!

Het is waarschijnlijk gewoon leeftijd gerelateerd, als je wat jonger bent heb je nogal last van hormoontjes en zo... ;)

levi
27 mei 2010, 14:13
Nou ik vind william niet echt jong ofzoo..

Volgens mij is die zelfs gitaar leraar :O

(ik zou hem niet als leraar willen hebben eigenlijk)
Dus misschien deed het extra pijn omdat die zelf gitaar leert aan mensen ??

Maar ik vond zijn reactie ook een beetje uhh kinderachtig.
Maar heeft er iemand nog feedback voor mij dan :D:strat:?
En nee je hoeft niet je eigenfilmpje te posten als je kritiek op me heb haha :P

Ibanez666
27 mei 2010, 14:28
Nou ik vind william niet echt jong ofzoo..

Volgens mij is die zelfs gitaar leraar :O

(ik zou hem niet als leraar willen hebben eigenlijk)
Dus misschien deed het extra pijn omdat die zelf gitaar leert aan mensen ??

Maar ik vond zijn reactie ook een beetje uhh kinderachtig.
Maar heeft er iemand nog feedback voor mij dan :D:strat:?
En nee je hoeft niet je eigenfilmpje te posten als je kritiek op me heb haha :P

Het zou in ieder geval de reactie van een kleuter kunnen zijn...maar mannen schijnen nou eenmaal erg lang kind te blijven :)

smullie
27 mei 2010, 23:06
Ik vind het beiden wel fijn klinken... Ik begrijp ook wel wat ze bedoelen met "te veel noten spelen" over de TS. Maar het is ook wel duidelijk dat de man geen beginnelingetje meer is... Benieuwd wat ze over Levi zeggen...

Zelf zal ik niet snel hier een filmpje zetten, aangezien ik daar in de verste verte nog niet ver genoeg voor sta... Maar ik ga wel die backing tracks downloaden en ook eens proberen wat te improviseren... Tot nu toe voornamelijk tabs gespeeld of (soms ietwat minder succesvol) stukjes zelf uitgezocht, maar altijd bestaande stukken...

Ik zou het jammer vinden dat (opbouwende) kritieken enkel per PM zouden verstuurd worden, want van een goede kritiek lijk ik soms even veel te leren dan van de filmpjes zelf...

Ik wacht vol spanning op de volgende posts en de reacties die erop volgen. :hippie:

En als ik zelf een beetje meer ervaring opgedaan heb, dan beloof ik dat ik ook een filmpje zal posten...:makeup:

grayfink
28 mei 2010, 12:28
Ik wil eventueel ook nog wel een stukkie blues hier neerplempen, maar ik kan niks. William25dinges is 100x beter en die vind ik zelf al niet zo geweldig...:chicken:

levi
28 mei 2010, 12:44
Ik wil eventueel ook nog wel een stukkie blues hier neerplempen, maar ik kan niks. William25dinges is 100x beter en die vind ik zelf al niet zo geweldig...:chicken:

Het maakt niet uit dat je minder goed ben je kan er vele van leren als mensen je een beetje feedback geven. ZE Zullen echt niet je helemaal in de grond stampen hoor. Iedereen heeft zo zijn eigen niveau van spelen.

barno
28 mei 2010, 13:11
BLUES JAMSESSIE! Post je blues take!

Blues backing track
http://gc.guitarcenter.com/kingoftheblues/tracks/

Ik begin:
http://www.youtube.com/watch?v=v7jWR6sNTkI
http://www.youtube.com/watch?v=L3JPlP1oSgs
http://www.youtube.com/watch?v=tNAuYOkBYfU
http://www.youtube.com/watch?v=yP3-Xo4SSt0
http://www.youtube.com/watch?v=gfAvz922ZRo

Post ook die video of soundclick van jou! Iedereen welkom!:strat:

hey nice man

zou wel nog wat werken aan timing. voor dit soort jazzy blues: check robben ford, duke robillard (zijn jazz platen), grant green (maar die zijn je waarschijnlijjk wel bekend , zou toch moeten :)

Robbert v.d. Hanenberg
28 mei 2010, 17:10
Ik heb 'n aantal filmpjes even bekeken/beluisterd..

Ik vind de gegeven kritiek in de voorafgaande posten eigenlijk heel mild en netjes gebracht.
Ik mis eigenlijk vooral de 'basis' vh gitaarspelen, doel daarmee vooral op toon/vibrato, timing, intonatie, feel en frasering.
Zal zoiets niet gauw zeggen, maar als iemand elke vorm van kritiek van zich afslaat, schijnbaar zichzelf ook nog 'ns profileert als 'gitaarleraar' (wat ik niet zeker weet), dan vind ik dat iemand op bepaalde punten gewezen mag worden. Je post tenslotte iets op 'n forum.

Het argument om eerst zelf met 'n filmpje te komen voordat men kritiek mag uiten is natuurlijk kolder. Kritiek is bovendien vaak juist opbouwend bedoeld.

Maar goed, is mijn mening...

grayfink
28 mei 2010, 17:31
Nou, beluister dat gejengel van mij dan ook maar niet. :D
Vorig jaar opgenomen, toen ik net een Toneport UX8 had aangeschaft, eerste keer repeteren na de vakantie met mijn prutsbandje. 1/3 van de band was nog afwezig (toetsen en slaggitaar) en van mixen en masteren had ik nog geen kaas gegeten.
Tja, sorry. Al zitten er momenten in die ik zelf best aardig vind.
Hier: http://www.quickfilepost.com/download.do?get=987aa89be38fc1dd05061d1932cf9b23

levi
28 mei 2010, 18:45
Ik heb 'n aantal filmpjes even bekeken/beluisterd..

Ik vind de gegeven kritiek in de voorafgaande posten eigenlijk heel mild en netjes gebracht.
Ik mis eigenlijk vooral de 'basis' vh gitaarspelen, doel daarmee vooral op toon/vibrato, timing, intonatie, feel en frasering.
Zal zoiets niet gauw zeggen, maar als iemand elke vorm van kritiek van zich afslaat, schijnbaar zichzelf ook nog 'ns profileert als 'gitaarleraar' (wat ik niet zeker weet), dan vind ik dat iemand op bepaalde punten gewezen mag worden. Je post tenslotte iets op 'n forum.

Het argument om eerst zelf met 'n filmpje te komen voordat men kritiek mag uiten is natuurlijk kolder. Kritiek is bovendien vaak juist opbouwend bedoeld.

Maar goed, is mijn mening...

Het staat op zijn youtube page dat die gitaarleeraar is Denk dat Die niet zelf daar over gaat liegen.


@grayfink

Nou zoals jij het omschreef dacht ik dat het echt alleen maar valse noten zou worden. Maar ik vind het wel goed hoor :) Ik zou wat oefenen op de snelle dingen en als je snel gaat spelen moet je het wat meer opbouwen. Maar dat moet je wel gezamenlijk doen.
Je doet ook iets te veel je speelt elke keer iets als de zanger even stopt met zingen. Minder is vaak ook meer(heb ik zelf ook af en toe last van :soinnocent:). Je moet maar eens blues deluxe van joe bonamassa luisteren die doet al die dingen die ik hierboven heb op genoemt erg goed.