PDA

View Full Version : Aarde probleem?



Goeiemorgen
9 mei 2010, 14:01
Ik ben een Vox VT15 en een Epiphone Les Paul.

Het probleem:
Als ik alles aansluit, draai de volume knop beetje open standje 5. ( dan hoor je het al duidelijker).
Als ik een snaar of een ander ijzeren onder deel aan raak krijg ik een krakend geluid 1 maal even. het is elke keer opnieuw als ik iets aan raak.
het gaat niet weg het gaat alleen weg als ik eerste 1 onderdeel aan raak wat geleid en dan een ander geleide onderdeel aanraak heb ik geen kort heel even krakend geluid.

Wat is hier het probleem of is er geen probleem?
vooral als ik hem op metal zet is het nog duidelijker te horen.
Clean wat minder alleen als de volume wat hoger staat

jerome
9 mei 2010, 14:07
Is al héééél vaak hier voorbij gekomen.. ;)
Zoek eens een geaard stopcontact op in je huis en sluit daar je amp op aan, dan is dat gekraak/getik zeer waarschijnlijk over...

Goeiemorgen
9 mei 2010, 15:18
Oke mooi het klopt.

aleen nu brak er een snaar en ik weet niet wat voor setje i er nieuw op moet kopen.

ik heb een Epiphone les paul standaard 1 van die snaren die er op zat toen ikhem kocht is gebroken

LesPaul1612
9 mei 2010, 16:38
Ik weet niet hoe lang je die gitaar al hebt, maar na 3 maanden kun je ze denk ik beter allemaal vervangen. koop dan een setje .010(spreek uit: nultien;)) snaren bij de gitaarboer. Merk maakt niet zo veel uit:)

Als je je gitaar nog maar net hebt kijk dan even welke snaar kapot is. Dan kun je die snaar ook gewoon los kopen (in .010 dikte)

Goeiemorgen
9 mei 2010, 16:45
Ik neem hem morgen denk ik even mee naar de platselijke gitaarboer, ookal heb ik hem daar niet gekocht.

ik heb hem pas 2 dagen haha, ging even kloten met het stem apparaatje keek verkeerd draaide de verkeerde snaar aan en knal huppa roode striem in me gezicht.

Exi
9 mei 2010, 17:04
haha, ach kan gebeuren.
Vervang meteen maar alle snaren want ook bij een nieuwe gitaar zitten de snaren er vaak al een tijd op. (sinds ze van de fabriek kwamen).
Je hoeft de gitaar niet mee te nemen naar de winkel hoor. Gewoon pakje snaren kopen en erop zetten. Kijk hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773) voor een goede en makkelijke manier om ze erop te zetten.

nickofzo
9 mei 2010, 23:10
haha, ach kan gebeuren.
Vervang meteen maar alle snaren want ook bij een nieuwe gitaar zitten de snaren er vaak al een tijd op. (sinds ze van de fabriek kwamen).
Je hoeft de gitaar niet mee te nemen naar de winkel hoor. Gewoon pakje snaren kopen en erop zetten. Kijk hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773) voor een goede en makkelijke manier om ze erop te zetten.

wat hij zegt... en kan je gelijk oefenen hoe het moet.. rest van je leven zul je nog snaren moeten vervangen ;)
tenzij je gaat stoppen om 1 of ander slap excuus