PDA

View Full Version : Schecter C-1 FR STANDARD BK



Nathalie
8 mei 2010, 19:46
Hoi

Ik heb momenteel een vreselijke GAS voor de Schecter C-1 FR STANDARD BK :mmmm:

Hij is te koop via Thomann, maar ik zou hem natuurlijk graag eerst uittesten voor ik definitief de beslissing neem.
Weet iemand een gitaarshop in België of Nederlands Limburg waar ik hem kan proberen?

2e rocker
8 mei 2010, 20:12
Echt heel toevallig heb ik er vandaag voor het eerst op gespeeld en ik vond hem perfect.(ben pas 13 dus neem het niet te serieus)
Ik had hem in Black Cherry.(doet er niet echt toe)

De hals is helemaal Ok en ook over de elementen valt niet te klagen.
maar er zit een floid rose op.
Hele goede tremolo maar wat mijn vader en de man die ze moet verkopen zeiden is dat ze snel kapot zijn omdat er braampjes in komen.(Of dit waar is weet ik niet, maar er is vast wel iemand die dit kan bevestigen en ik vind het eigenlijk ook wel voldoende bewijs dat de man die ze verkoopt zegt dat het zo is)

Over de hals: hij is dik in vergelijking met bijv. Ibanez, Jackson en ESP.
Maar komt in vergelijking met een Gibson/Epiphone SG.
De frets steken er geen kwart millimeter uit.



Over de elementen: Strak voor metal en tone voor de blues...In Humbuckerstand(Zo noem ik het even) zijn ze geweldig.
Heb singelcoilstand niet uitgeprobeerd omdat ik vaak niet zo van die sound houd.

Potmeters zijn volgens mijn pa wel ok, dus het zal wel zo zijn.(hij heeft ook 35 jaar ervaring)

Kortom, alles wat je zoekt, alleen de floid rose is niks. Maar daar trek ik me niks van aan.

Hopelijk zijn er mensen die dit nog veel veel veel beter kunnen detaileren dan ik. want ik krijg er waarschijnlijk ook zo een:p

http://www.youtube.com/watch?v=foHziXC-N3k Niet geweldig maar je krijgt er een beter beeld bij

Nathalie
8 mei 2010, 20:35
Hey, bedankt voor je reactie maar ik denk dat jij het over de Schecter HELLRAISER C-1 hebt en niet over de C-1 standard (gezien het youtube filmpje)?

2e rocker
9 mei 2010, 07:46
Ik heb gekeken maar volgens mij zit er geen verschil in.
Misschien in de elementen maar de rest is vrijwel hetzelfde.

Ik heb op verschillende sites gekeken.
Er staan alleen maar c1 fr modellen. dus ik denk dat we het over hetzelfde hebben

vertel me graag het verschil als je er achter komt, want ik wil ook wel precies weten wat ik heb.

Liquid_Metal
9 mei 2010, 10:24
De C1 en de Hellraiser C1 zijn zeer zeker anders. De Hellraiser is een stuk duurder en ik vond 'm ook fijner spelen en klinken dan de C1 Standard.

Gothra
9 mei 2010, 10:32
)De hals is helemaal Ok en ook over de elementen valt niet te klagen.
maar er zit een floid rose op.
Hele goede tremolo maar wat mijn vader en de man die ze moet verkopen zeiden is dat ze snel kapot zijn omdat er braampjes in komen.(Of dit waar is weet ik niet, maar er is vast wel iemand die dit kan bevestigen en ik vind het eigenlijk ook wel voldoende bewijs dat de man die ze verkoopt zegt dat het zo is)

Dat is dus egt dikke bullshit. Ik weet niet wat voor Floyd Rose er op zit op de C-1 standard, maar op de Hellraiser zit een original of een schaller (iig een goede). En die gaan egt NIET snel kapot.

Nathalie
9 mei 2010, 10:34
De C1 en de Hellraiser C1 zijn zeer zeker anders. De Hellraiser is een stuk duurder en ik vond 'm ook fijner spelen en klinken dan de C1 Standard.

Ik heb de specificaties van beide modellen ff opgezocht en er zijn inderdaad toch wel wat verschillen.
Zo heeft de standard 2x Duncan designed Humbuckers HB102b/HB101n en een maple neck, terwijl de Hellraiser EMG 81/89 pickups heeft en een ingelegde mahogany neck. En natuurlijk is er ook een prijsverschil van ongeveer € 300, maar tot daar en toe.

Nu, wat gitaren betreft ben ik nog redelijk groen achter de oren (speel nog maar m'n tweede jaar). Daarom kan iemand mij eens deftig uitleggen wat het verschil is tussen die EMG en Duncan humbuckers, want blijkbaar lopen de meningen daarover nogal uiteen :???:

Nathalie
9 mei 2010, 10:37
Dat is dus egt dikke bullshit. Ik weet niet wat voor Floyd Rose er op zit op de C-1 standard, maar op de Hellraiser zit een original of een schaller (iig een goede). En die gaan egt NIET snel kapot.

Op de C-1 standard zou ook een Original Floyd Rose moeten zitten

Gothra
9 mei 2010, 10:39
In dat geval heeft de verkoper van de winkel er niet veel verstand van.

Exi
9 mei 2010, 13:34
Inderdaad, het is echt niet zo slecht gesteld met die Floyd Rose trems hoor. Ze gaan wel jaren mee als je er geen rare dingen mee doet.

Die EMG's in de Hellraiser zijn actieve elementen. Oftewel ruisvrije, op batterijen werkende elementen met een hoge output (en preamp). Vaak gebruikt voor metal.
De Duncan designed zijn normale, niet-actieve pickups zoals je ze in de meeste gitaren ziet.

Nathalie
9 mei 2010, 16:23
Inderdaad, het is echt niet zo slecht gesteld met die Floyd Rose trems hoor. Ze gaan wel jaren mee als je er geen rare dingen mee doet.

Die EMG's in de Hellraiser zijn actieve elementen. Oftewel ruisvrije, op batterijen werkende elementen met een hoge output (en preamp). Vaak gebruikt voor metal.
De Duncan designed zijn normale, niet-actieve pickups zoals je ze in de meeste gitaren ziet.

Bedankt voor de info Exi :)

2e rocker
9 mei 2010, 21:10
Je hebt de hellraiser C-1 fr met Duncan's en met emg's.
Ze zijn allebei actief op 9v.
Tenzij er verschillende Duncan's zijn.
Volgens mij gewoon Semour Duncan Blackouts(actief op 9v en met verschrikkelijk goede sound, vooral laag- Laag-mid is geweldig naar mijn smaak).
http://www.youtube.com/watch?v=sR5hmJhpJoo Niet de gitaar maar wel even duidelijk gemaakt dat er 9v in zit bij de blackouts.(De sound die hij maakt met de pick-up's is niet waar ze echt voor zijn(veel te middie). vind je dit wel mooi dan kun je beter voor de emg's gaan.

En dan nog heel even over die Floyd Rose.
Je hebt Floyd Rose en Floyd Rose.
Een vriend van me speeld nu 1-1,5 jaar gitaar.
Hij kocht een Peavey gitaartje voor ong. €300,-.
Die elementen waren al slecht zat en de hals was vreselijk.
Dus moest het goede in de Floyd zitten.......Nee dus.
Het was bijna net zo slecht als de rest.Gitaar werd gelijk onzuiver en de snaren gingen niet allemaal even veel naar beneden.
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat die Floyd Rose in de Schecter slecht is. in tegendeel zelfs, maar ik wil er duidelijk mee maken dat omdat het een ECHTE ORIGINELE TRADITIONELE(BLA BLA BLA)........Floyd Rose is het nog wel slecht kan zijn. Heel erg zelfs.

Dit is geen commentaar op commentaar want volgens mij klopt het wel.

Dan wil ik graag weten welk model ik moet hebben voor de Duncan's.

alvast bedankt

Gothra
9 mei 2010, 22:11
Dat kan dan ook nog aan slechte afstelling van de gitaar hebben gelegen. Maar dat er braampjes enzo in komen lijkt me sterkt met originals, die zijn van hard staal.

Exi
9 mei 2010, 23:53
@ 2e rocker: De Duncan designed HB102b/HB101n zijn gewoon passieve (niet-actieve) elementen.

Ik heb trouwens een Fender HM van 22 jaar oud met een Kahler Spyder trem. Ontstemmen doet hij (temperatuurverschillen daargelaten) nog steeds niet!:hippie:

guitarkid
10 mei 2010, 10:23
Hallo allen.

Hier de vader van 2e rocker. Ik moet de zaken even wat nuanceren, geloof ik, zeker wat betreft de Floyd Rose. Ik heb 'm gewaarschuwd voor het feit dat het een zwevende tremolo is die wel eens wat vals kan klinken bij palmmutes. Ik heb daar zelf tenminste wel last van omdat mijn hand altijd op de brug rust en daarom indertijd een Kahler 2300 op mijn Strat heb laten zetten. (Gitaar weggedaan, dom dom dom...!). Ten tweede is het vervangen van een snaar vrij onhandig omdat je de bolletjes er af moet knippen etc. Allemaal wel te overzien, maar hij moet het zich wel beseffen, vind ik. En daarom leek mijn mening over een Floyd Rose in zijn optiek wat negatiever dan het misschien is. Kwalitatief is er volgens mij niets mis mee en hij kan er elke duikvlucht mee maken die hij wil.... :rockon:
Het verhaal over de slijtage van de tremolo komt geheel voor rekening van de verkoper. Ik durf of kan daar niets over zeggen.
Mijn zoon is linkshandig, dus hij moet zelf een linkshandig model nog eens in handen zien te krijgen. Ik heb op de rechtshandige versie gespeeld. Klank is absoluut erg lekker en precies wat hij zoekt, maar ik vind de hals wel erg fors. Die komt echter in de buurt van de Epi SG-400 die hij nu heeft, vind hij zelf.
"Potmeters zijn wel ok" ;): Ik bedoelde dat je ze singlecoil kunt schakelen en dat vind ik absoluut interessant.
Belangrijk is in ieder geval om te weten dat zijn vader van 51 (maar wel met 35 jaar ervaring... ;)) wel wat (te ?) "traditioneel" denkt en het vooral doet met LP's, Strats en Tele's. Just for the record! Generatie-kloofje?

Het gaat dus om deze gitaar, de Hellraiser C1FR-black cherry, een juweeltje om te zien, kan niet anders zeggen en als trotse vader denk ik echt dat hij aan een gitaar van deze kwaliteit toe is. Dat joch speelt me er op snelheid af en toe uit en shredden doet hij al helemaal 10 keer beter... Maar, nou nog goede songs schrijven en feel ontwikkelen. Ha...!
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/l_schecterhellraiserc1fr-bch.jpg

Nathalie
10 mei 2010, 20:14
@ Guitarkid; hmmz dat van die bolletjes afknippen wist ik niet :(

Ik heb inmiddels een heel aantal winkels in België, Nederland en Duitsland gemaild of ze de schecter standard in huis hadden en wat hun prijs was.
Tot nu toe is WMS uit Brunssum het voordeligst (499,95 euro ipv 795 euro), maar ze stellen wel de gitaar af. Is dit wel altijd nodig bij een gitaar uit dergelijke prijsklasse?

guitarkid
12 mei 2010, 10:33
@ Guitarkid; hmmz dat van die bolletjes afknippen wist ik niet :(


Je moet de afgeknipte snaar met een soort blokje en een imbus vastzetten, dus altijd imbussleuteltjes voor de tremolo en de toplock bij je hebben en een kniptangetje. Voor die imbussleuteltjes zijn overigens wel handige houdertjes die je evt. op je gitaar kunt monteren.
Het schijnt ook dat bij snaarbreuk met een Floyd Rose de gitaar echt direct zo vals is dat je onmogelijk verder kunt spelen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
En bij wat Vidal ondertussen hier onder heeft gepost kan ik me alleen maar 100% aansluiten!

Gr. C.

Edit: de website van die winkel in Brunssum kan (momenteel..?) niet geladen worden......

vidar
12 mei 2010, 10:34
Dat is zeker altijd nodig bij een gitaar uit willekeurige prijsklasse. Ik vind het onbegrijpelijk dat er winkels zijn die gitaren van 400+ euro niet even afstellen voor hun klanten. Iedereen heeft andere eisen wb snaarhoogte ('actie'), elementhoogte, snaardikte etc. Bovendien heeft zo'n gitaar een behoorlijke reis gemaakt sinds zijn laatste afstelbeurt (die ook regelmatig te wensen overlaat, hoe dat bij Schecter zit weet ik trouwens niet hoor). Er zijn mensen die hun gitaar elk seizoen af laten stellen. Die nieuwe gitaar heeft een reis gemaakt van een warme fabriek in een koude vrachtwagen naar het nog koudere laadruim van een of meerdere vliegtuigen en weer naar een warme winkel. Tijdens het transport is er vast niet al te voorzichtig mee om gegaan... ook al was die gitaar eens goed afgesteld, de kans dat ie dat nu niet meer is is aanzienlijk. Juist een gitaar uit een hoge prijsklasse verdient het om goed afgesteld te worden zodat hij zo goed mogelijk in je handen ligt! Mijns inziens is het een heel goed teken dat een winkel hem even voor je afsteld (of iig naar de afstelling kijkt). Daar zou ik zelfs best wat meer voor willen betalen!

Kortom, vraag altijd even of een winkel hem voor je afsteld (tenzij je dat zelf goed kan natuurlijk)

Groetjes en succes met je nieuwe gitaar!

Tankman
12 mei 2010, 11:25
Dat is zeker altijd nodig bij een gitaar uit willekeurige prijsklasse. Ik vind het onbegrijpelijk dat er winkels zijn die gitaren van 400+ euro niet even afstellen voor hun klanten. Iedereen heeft andere eisen wb snaarhoogte ('actie'), elementhoogte, snaardikte etc. Bovendien heeft zo'n gitaar een behoorlijke reis gemaakt sinds zijn laatste afstelbeurt (die ook regelmatig te wensen overlaat, hoe dat bij Schecter zit weet ik trouwens niet hoor). Er zijn mensen die hun gitaar elk seizoen af laten stellen. Die nieuwe gitaar heeft een reis gemaakt van een warme fabriek in een koude vrachtwagen naar het nog koudere laadruim van een of meerdere vliegtuigen en weer naar een warme winkel. Tijdens het transport is er vast niet al te voorzichtig mee om gegaan... ook al was die gitaar eens goed afgesteld, de kans dat ie dat nu niet meer is is aanzienlijk. Juist een gitaar uit een hoge prijsklasse verdient het om goed afgesteld te worden zodat hij zo goed mogelijk in je handen ligt! Mijns inziens is het een heel goed teken dat een winkel hem even voor je afsteld (of iig naar de afstelling kijkt). Daar zou ik zelfs best wat meer voor willen betalen!

Kortom, vraag altijd even of een winkel hem voor je afsteld (tenzij je dat zelf goed kan natuurlijk)

Groetjes en succes met je nieuwe gitaar!

+1

Bij ons in de winkel controleren we ook alle gitaren eerst op schade en defecte electronica. Vervolgens worden ze gestemd en gecontroleerd op intonatie.

Als de gitaar verkocht is, kan de klant aangeven of hij wilt dat wij hem verder afstellen naar zijn wensen. Iedereen wilt idd wat anders, dus nemen we niet de moeite om actie ed vooraf af te stellen.

Nathalie
12 mei 2010, 23:17
Je moet de afgeknipte snaar met een soort blokje en een imbus vastzetten, dus altijd imbussleuteltjes voor de tremolo en de toplock bij je hebben en een kniptangetje. Voor die imbussleuteltjes zijn overigens wel handige houdertjes die je evt. op je gitaar kunt monteren.
Het schijnt ook dat bij snaarbreuk met een Floyd Rose de gitaar echt direct zo vals is dat je onmogelijk verder kunt spelen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
En bij wat Vidal ondertussen hier onder heeft gepost kan ik me alleen maar 100% aansluiten!

Gr. C.

Edit: de website van die winkel in Brunssum kan (momenteel..?) niet geladen worden......

Pfff dat lijkt me toch wel wat veel geprul, sleutels, kniptangetje. Ik ga toch nog eens goed nadenken over die Floyd Rose.
De website krijg ik vandaag ook niet meer ingeladen, ben er gisteren nochtans op geweest. Nuja, veel info staat er verder niet op.


Dat is zeker altijd nodig bij een gitaar uit willekeurige prijsklasse. Ik vind het onbegrijpelijk dat er winkels zijn die gitaren van 400+ euro niet even afstellen voor hun klanten. Iedereen heeft andere eisen wb snaarhoogte ('actie'), elementhoogte, snaardikte etc. Bovendien heeft zo'n gitaar een behoorlijke reis gemaakt sinds zijn laatste afstelbeurt (die ook regelmatig te wensen overlaat, hoe dat bij Schecter zit weet ik trouwens niet hoor). Er zijn mensen die hun gitaar elk seizoen af laten stellen. Die nieuwe gitaar heeft een reis gemaakt van een warme fabriek in een koude vrachtwagen naar het nog koudere laadruim van een of meerdere vliegtuigen en weer naar een warme winkel. Tijdens het transport is er vast niet al te voorzichtig mee om gegaan... ook al was die gitaar eens goed afgesteld, de kans dat ie dat nu niet meer is is aanzienlijk. Juist een gitaar uit een hoge prijsklasse verdient het om goed afgesteld te worden zodat hij zo goed mogelijk in je handen ligt! Mijns inziens is het een heel goed teken dat een winkel hem even voor je afsteld (of iig naar de afstelling kijkt). Daar zou ik zelfs best wat meer voor willen betalen!

Kortom, vraag altijd even of een winkel hem voor je afsteld (tenzij je dat zelf goed kan natuurlijk)

Groetjes en succes met je nieuwe gitaar!

Ik heb het even nagevraagd en de afstelling is in de prijs inbegrepen, wat natuurlijk mooi is meegenomen!
Ik ga in ieder geval dit weekend eens langs om de standard uit te testen, en de hellraiser ook als ze die hebben.

Goridian
13 mei 2010, 10:08
Ik heb zelf een Schecter C-1 FR.

Moet zeggen dat ik er niks over te klagen heb. Goede afwerking en aan de toon zal 't ook niet liggen.

Ik vind zelf dat de Schecter heel fijn speelt, de nek heeft wel iets van een Ibanez nek, vrij dun en vlot. Ik zit niet vaak aan de tremelo, maar heb nooit stemmingsproblemen o.i.d. gehad. Daarnaast is het gewoon een heel leuk gitaartje om naar te kijken ;).

Yanniick
13 mei 2010, 17:19
Vind die Hellraiser er ook wel nice uit zien:gitarist:

2e rocker
14 mei 2010, 14:23
De Schecter C-1 Fr en de Schecter Hellraiser C-1 Fr zijn twee heel verschillende gitaren.
Ik weet niet hoe deze onduidelijkheid hier is gekomen:soinnocent:, maar ik ga het proberen allemaal weer op een rijtje te zetten.
De C-1 Fr Standard:
Construction:Set-Neck w/Ultra Access
Body:Mahony w/Flamed Maple
Neck:3-pc. Maple
scale:24,75"
Fingerboard:Rosewood
Frets:24 Medium
Inlays: Dots
Binding:Creme
Pickups: Duncan Designed HB-102b/HB-101n
Electronics:Vol/Vol/Tone (tap)/3-way switch
Bridge:Floyd Rose Special Tremolo
Tuners:Grover
Hardware:Chrome
Colors:Gloss Black(BLK)

En de Hellraiser C-1 Fr:
Construction:Set-Neck w/Ultra Access
Body:Mahony
Neck:3-pc. Mahogany
scale:25,5"
Fingerboard:Rosewood
Frets:24 X-Jumbo
Inlays:"Gothic Cross"
Binding:Gray Pearl
Pickups:EMG Active 81-TW/89 of Duncan Blackouts(metal)
Electronics:Vol(coiltap)/Vol(coiltap)/Tone/3-way switch
Bridge:Original Floyd Rose Tremolo
Tuners:Grover
Hardware: Black Chrome
Colors: Black Cherry(BCH) Gloss Black(BLK) GlossWhite(WHT)

Nou zo is het zo overduidelijk dat het gewoon een Strat met een LP met vergelijken lijkt.

IK wil me graag nog een keer verontschuldigen over het feit dat er over 2 verschillende gitaren is begonnen:(.

Nathalie
14 mei 2010, 18:56
Net terug van Brunssum...jongens wat een afknapper!
In de winkel hing één zes-snarige schecter, natuurlijk niet het juiste model.
Dus ik ga ff aan de verkoper vragen, vermeld erbij dat ik deze week een mailtje had gedaan (waarin ik expliciet had gevraagd of ze de standard verkochten) dat ik ging langskomen om hem uit te testen.
Blijkt dat de gitaar toch niet in voorraad is, wordt tegenwoordig enkel nog op bestelling verkocht (een goedkoop lokmiddel?).
Alsof dat nog niet erg genoeg is, krijg ik ook nog een half uur ongevraagd uitleg over waarom schecter zo slecht is en Ibanez zo geweldig fantastisch en dat als ik een gitaartje van om en bij de 4000 euro koop ik toch wel zeker goede kwaliteit zal hebben...deuh lijkt me wel logisch ja :(:(

Dus...ik ben nog geen stap verder. Behorend frustrerend!

guitarkid
14 mei 2010, 19:22
Net terug van Brunssum...jongens wat een afknapper!
In de winkel hing één zes-snarige schecter, natuurlijk niet het juiste model.
Dus ik ga ff aan de verkoper vragen, vermeld erbij dat ik deze week een mailtje had gedaan (waarin ik expliciet had gevraagd of ze de standard verkochten) dat ik ging langskomen om hem uit te testen.
Blijkt dat de gitaar toch niet in voorraad is, wordt tegenwoordig enkel nog op bestelling verkocht (een goedkoop lokmiddel?).
Alsof dat nog niet erg genoeg is, krijg ik ook nog een half uur ongevraagd uitleg over waarom schecter zo slecht is en Ibanez zo geweldig fantastisch en dat als ik een gitaartje van om en bij de 4000 euro koop ik toch wel zeker goede kwaliteit zal hebben...deuh lijkt me wel logisch ja :(:(

Dus...ik ben nog geen stap verder. Behorend frustrerend!

Hallo Nathalie.

Ik was er al beetje bang voor. Ik had met ze gebeld en werd door een (volgens mij) Duitser te woord gestaan, die verkondigde dat alles er wel was en dat ze zo goedkoop waren omdat de rest de boel gewoon tilde.
En dat hun site uit de lucht was, ach, daar keek toch geen hond naar en je had er niets aan.
En voor een linkshandige Schecter was geen markt, ik was dom want ik had mijn zoon direct rechtshandig moeten laten spelen....
Nou, die heeft er een "fan" bij, de lul! (Sorry, maar 't moest even...)
Ik hoop dat je een goed en betrouwbaar adres vindt met een nette prijs voor de Schecter die je zoekt!

Gr. C.

Nathalie
14 mei 2010, 20:00
Hallo Nathalie.

Ik was er al beetje bang voor. Ik had met ze gebeld en werd door een (volgens mij) Duitser te woord gestaan, die verkondigde dat alles er wel was en dat ze zo goedkoop waren omdat de rest de boel gewoon tilde.
En dat hun site uit de lucht was, ach, daar keek toch geen hond naar en je had er niets aan.
En voor een linkshandige Schecter was geen markt, ik was dom want ik had mijn zoon direct rechtshandig moeten laten spelen....
Nou, die heeft er een "fan" bij, de lul! (Sorry, maar 't moest even...)
Ik hoop dat je een goed en betrouwbaar adres vindt met een nette prijs voor de Schecter die je zoekt!

Gr. C.

Hij is zeker en vast een echte nederlander :)
Hij had mij bovendien verteld van iemand die achter een linkshandige schecter hellraiser had gevraagd, maar dat die gewoonweg niet gemaakt werden (of zoiets, had op dat moment al vanalles gehoord, dus was nog maar met een half oor aan het luisteren) :soinnocent:
Ben trouwens ook linkshandig, maar heb ervoor gekozen om rechtshandig te spelen. Voor mij werkt het perfect, maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken vind ik!
Nuja, heb ondertussen wat verder gezocht en ben uitgekomen op kollee in weert. Iemand hier misschien ervaring mee?

guitarkid
14 mei 2010, 20:25
Hij is zeker en vast een echte nederlander :)
Hij had mij bovendien verteld van iemand die achter een linkshandige schecter hellraiser had gevraagd, maar dat die gewoonweg niet gemaakt werden (of zoiets, had op dat moment al vanalles gehoord, dus was nog maar met een half oor aan het luisteren) :soinnocent:
Ben trouwens ook linkshandig, maar heb ervoor gekozen om rechtshandig te spelen. Voor mij werkt het perfect, maar dat is een keuze die ieder voor zich moet maken vind ik!
Nuja, heb ondertussen wat verder gezocht en ben uitgekomen op kollee in weert. Iemand hier misschien ervaring mee?

Die linkshandige Hellraiser, dat was ik dus.... Maar ik kreeg echt een nonsens-verhaal!
Beetje off-topic, maar mijn zoon is echt zo linkshandig als het maar kan en toen hij begon te spelen hebben we het wel rechtshandig geprobeerd (dan kon hij op al mijn gitaren spelen en had hij ook in de winkel meer keus), maar linkshandig ging het direct en rechtshandig voelde echt onnatuurlijk voor hem. Ach, het is Jimi Hendrix ook gelukt, nietwaar? ;)

Gr. C.

Nathalie
14 mei 2010, 21:19
Die linkshandige Hellraiser, dat was ik dus.... Maar ik kreeg echt een nonsens-verhaal!
Beetje off-topic, maar mijn zoon is echt zo linkshandig als het maar kan en toen hij begon te spelen hebben we het wel rechtshandig geprobeerd (dan kon hij op al mijn gitaren spelen en had hij ook in de winkel meer keus), maar linkshandig ging het direct en rechtshandig voelde echt onnatuurlijk voor hem. Ach, het is Jimi Hendrix ook gelukt, nietwaar? ;)

Gr. C.

Zeker weten! :rockon:

Yanniick
15 mei 2010, 12:03
Die linkshandige Hellraiser, dat was ik dus.... Maar ik kreeg echt een nonsens-verhaal!
Beetje off-topic, maar mijn zoon is echt zo linkshandig als het maar kan en toen hij begon te spelen hebben we het wel rechtshandig geprobeerd (dan kon hij op al mijn gitaren spelen en had hij ook in de winkel meer keus), maar linkshandig ging het direct en rechtshandig voelde echt onnatuurlijk voor hem. Ach, het is Jimi Hendrix ook gelukt, nietwaar? ;)

Gr. C.

Heeft ie uiteindelijk wel een toffe gitaar uit kunnen kiezen?

guitarkid
15 mei 2010, 12:51
Heeft ie uiteindelijk wel een toffe gitaar uit kunnen kiezen?

Hij speelt nu nog op een Epi SG-400. Niks mis mee, maar ja, meneer wil nu wat heftiger, beetje diven en zo!
We zijn aan het uitzoeken of de Hellraiser ook linkshandig te krijgen is met Seymour Duncan PU's i.p.v. EMG's
Maar gelukkig is er meer keus, anno 2010.
Hij wil ook wel een Jackson Soloist.... ;) En een hele vette krantenwijk dan!

Gr. C.

Nathalie
15 mei 2010, 17:44
Ik ben net terug uit Weert...en jawel, met een C-1 hellraiser!!! :blast:

Man wat een gitaar! Prachtige sound, mooie inlay, ben er totaal verliefd op :mmmm:

Heb uiteindelijk toch maar besloten om die floyd rose achterwege te laten. Was nog in een aantal winkels gaan vragen en ze vonden die floyd rose allemaal nest, totaal onstabiel etc.

In ieder geval, iedereen héél erg bedankt voor de info, ik heb er veel aan gehad! :ok:

deefke666
15 mei 2010, 17:48
proficiat :blast:

je hebt imo een geweldige gitaar gekocht

grtz d

UnDefined
15 mei 2010, 17:49
Ik ben net terug uit Weert...en jawel, met een C-1 hellraiser!!! :blast:

Man wat een gitaar! Prachtige sound, mooie inlay, ben er totaal verliefd op :mmmm:

Heb uiteindelijk toch maar besloten om die floyd rose achterwege te laten. Was nog in een aantal winkels gaan vragen en ze vonden die floyd rose allemaal nest, totaal onstabiel etc.

In ieder geval, iedereen héél erg bedankt voor de info, ik heb er veel aan gehad! :ok:

Pics? ;)
10 tekens

Nathalie
15 mei 2010, 18:49
:blast: merci!



Pics? ;)
10 tekens

Dat zal voor na het weekend zijn, maar ik zal er zeker een aantal nemen en posten :hippie:

Exi
15 mei 2010, 18:59
Gefeliciteerd!:cheerup:
En ook fijn om te horen dat het geluid van de EMG's je bevalt.
Wel de gitaarkabel uit je gitaar halen als je klaar bent met spelen, anders loopt de batterij leeg:)

Enne:
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/worthless.gif
:D

guitarkid
15 mei 2010, 21:14
Hee Nathalie.

Gefeliciteerd. ik had het dus niet zo slecht bekeken met die Floyd Rose...
Ik ben er ook geen fan van. Nou mijn zoon er nog van overtuigen... ;)
Heel veel plezier met je gitaar!

HGr. C.

Bram+
16 mei 2010, 01:45
'Een' Floyd Rose op zich of de FR op die Schecters? Gebruiksaanwijzingen hebben ze zeker, maar daar krijg je dan ook wel weer wat voor terug (mocht je zoiets zoeken uiteraard).

Chocola
16 mei 2010, 02:02
Ik ben net terug uit Weert...en jawel, met een C-1 hellraiser!!! :blast:

Man wat een gitaar! Prachtige sound, mooie inlay, ben er totaal verliefd op :mmmm:

Heb uiteindelijk toch maar besloten om die floyd rose achterwege te laten. Was nog in een aantal winkels gaan vragen en ze vonden die floyd rose allemaal nest, totaal onstabiel etc.

In ieder geval, iedereen héél erg bedankt voor de info, ik heb er veel aan gehad! :ok:

Dan zijn het niet erg intelligente mensen daar in die winkels. Een floyd rose i.c.m. een lockingnut kan vrijwel niet ontstemmen MITS je hem goed afstelt. Perfect afstellen kost je hooguit 5 minuten, daar hoef je het dus niet voor te laten ;). Altijd dat gezeik over Floyd Rose is gewoon bullshit, die mensen hebben gewoon nog niet door hoe het allemaal werkt ^^. OFR werkt dan wel het best, maar zelfs el cheapo LFR werkt gewoon perfect mits je enigszins weet wat je doet. Wat mijn grootste motivatie is om geen FR te nemen is die van het benden. Het is om ziek van te worden dat de hele brug meekomt bij een dikke bend. Nu heb je leuke systeempjes (o.a. van Ibanez in hun nieuwste FR (en o.a. in de nieuwe S-prestige serie waar ik helemaal gek van ben :D)) die dit enigszins tegengaan maar helemaal ervan af zijn ben je nog steeds niet. Hoewel ik veel met FR speel zullen mijn komende gitaren weer hardtail of vaste bruggen hebben, kan ik i.i.g. lekker switchen ^^.

Gefeliciteerd met je nieuwe Schecter, het lijkt me een erg leuk ding! Ik vind ze altijd prima om aan te zien met die binding en inlays e.d.

Nathalie
16 mei 2010, 09:42
Gefeliciteerd!:cheerup:
En ook fijn om te horen dat het geluid van de EMG's je bevalt.
Wel de gitaarkabel uit je gitaar halen als je klaar bent met spelen, anders loopt de batterij leeg:)

Enne:
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/worthless.gif
:D

Thanx! Die EMG's geven een geweldige sound. Heb ff de vergelijking gemaakt met de duncans die ook op de C-1 plus staan, maar dat is echt een wereld van verschil. Die EMG's klinken veel zwaarder en ronder vind ik. Dat van die gitaarkabel had ik al ergens gelezen, maar ik denk dat mijn batterijen zowieso redelijk snel leeg zullen zijn, die gitaar vraagt gewoon om bespeeld te worden! :mmmm:


'Een' Floyd Rose op zich of de FR op die Schecters? Gebruiksaanwijzingen hebben ze zeker, maar daar krijg je dan ook wel weer wat voor terug (mocht je zoiets zoeken uiteraard)

De FR op die Schecter. De mening was een beetje van; het is niet omdat er original FR op staat, dat de kwaliteit ervan geweldig is. Maarja het lijkt mij ook logisch dat de kwaliteit van de FR op een gitaar van 4000 euro wel wat verschilt van eentje van iets minder dan 1000 euro.
Nuja over het algemeen lagen de meningen over de FR op de C-1 hellraiser toch in dezelfde lijn. Bovendien ben ik nog niet zo héél erg lang bezig met gitaar en dan volg ik liever het advies op van mensen die er meer vanaf weten.


Dan zijn het niet erg intelligente mensen daar in die winkels. Een floyd rose i.c.m. een lockingnut kan vrijwel niet ontstemmen MITS je hem goed afstelt. Perfect afstellen kost je hooguit 5 minuten, daar hoef je het dus niet voor te laten . Altijd dat gezeik over Floyd Rose is gewoon bullshit, die mensen hebben gewoon nog niet door hoe het allemaal werkt ^^. OFR werkt dan wel het best, maar zelfs el cheapo LFR werkt gewoon perfect mits je enigszins weet wat je doet. Wat mijn grootste motivatie is om geen FR te nemen is die van het benden. Het is om ziek van te worden dat de hele brug meekomt bij een dikke bend. Nu heb je leuke systeempjes (o.a. van Ibanez in hun nieuwste FR (en o.a. in de nieuwe S-prestige serie waar ik helemaal gek van ben )) die dit enigszins tegengaan maar helemaal ervan af zijn ben je nog steeds niet. Hoewel ik veel met FR speel zullen mijn komende gitaren weer hardtail of vaste bruggen hebben, kan ik i.i.g. lekker switchen ^^.

Gefeliciteerd met je nieuwe Schecter, het lijkt me een erg leuk ding! Ik vind ze altijd prima om aan te zien met die binding en inlays e.d.

Bedankt voor de info Chocola, heb ik weer iets bijgeleerd ;)
Nuja, ik begin stilaan de indruk te krijgen dat die FR voor een groot deel ook gewoon een gevoelskwestie is. En ik denk ook dat ik de kwaliteit van de FR achter een paar jaartjes beter kan inschatten dan dat ik dat nu kan.
De afwerking van de gitaar is inderdaad ronduit prachtig. Vanavond volgen de pics!

deefke666
16 mei 2010, 09:59
ja die emg's klinken best goed he ;)
ik vind ze alleen wat minder goed klinken als ze gesplit zijn, maar het is iig handig dat je die functie zo nodig kan gebruiken.... het maakt de gitaar in één keer een pak veelzijdiger...
ik heb ook op de versie met de floyd gespeeld en ik had er geen enkel probleem mee qua ontstemmen hoor(mits goed afgesteld), maar voor mij persoonlijk heb ik ook gekozen voor de non tremolo versie omdat ik die toch nooit gebruik en het is altijd zo'n gedoe om snaren te vervangen dan...

in ieder geval, welkom in de schecter club :cheerup:

Nathalie
16 mei 2010, 22:49
in ieder geval, welkom in de schecter club :cheerup:

Thanx!

Wel...ik had foto's beloofd :soinnocent:, maar dat zal voor morgen zijn. Heb daarnet hard m'n best gedaan maar dat kunstmatig licht doet zodanig afbreuk aan de schoonheid van de gitaar :(, dat ik het morgenvroeg bij daglicht nog eens ga proberen!

Nathalie
18 mei 2010, 21:03
Eindelijk gelukt!!! :blast:
Enjoy :soul:

http://imgur.com/KozDb.jpg
http://imgur.com/XPVML.jpg
http://imgur.com/M5XWw.jpg
http://imgur.com/APd55.jpg
http://imgur.com/Br1Ff.jpg
http://imgur.com/wIdpY.jpg

Exi
18 mei 2010, 23:01
Hey, dat is een Tempest Hellraiser (geen C-1)!:nervous:
Deze vind ik zelfs nog mooier dan een C-1.
Ik had een lange tijd GAS gehad voor een witte Tempest, alleen had ik de middelen niet om hem te kunnen kopen.;)

Het is echt een bruut gitaartje, gefeliciteerd!

Nathalie
19 mei 2010, 11:54
Hey, dat is een Tempest Hellraiser (geen C-1)!:nervous:
Deze vind ik zelfs nog mooier dan een C-1.
Ik had een lange tijd GAS gehad voor een witte Tempest, alleen had ik de middelen niet om hem te kunnen kopen.;)

Het is echt een bruut gitaartje, gefeliciteerd!

Hey Exi, je hebt gelijk...Ik had de tempest op internet gezien en die vond ik toen absoluut niet mooi in vergelijking met de C-1. Maar toen ik in de winkel stond was ik dadelijk helemaal verliefd op het ding, en ging er dus verkeerdelijk van uit dat het de C-1 was ipv de tempest (ik weet dat het normaal op de kop staat als het een C-1 is), maar ik heb er verder geen aandacht meer aan besteed, ik wou er vooral zo veel mogelijk op spelen.
:makeup: Ochja liefde maakt blind? ;)

deefke666
19 mei 2010, 14:07
:mmmm:
zo eentje zie ik ook nog wel zitten hoor hehehe

Nathalie
19 mei 2010, 17:54
:mmmm:
zo eentje zie ik ook nog wel zitten hoor hehehe

Dan is het nu toch wel het moment om er eentje te kopen, want heb gehoord en gelezen dat Schecter haar prijzen gaat omhoog zetten nu ze wat meer naambekendheid krijgen ;)

deefke666
19 mei 2010, 18:11
ja, klopt inderdaad....
haha er zijn nog zoveel spullen die op mijn verlanglijstje staan,
keuzes keuzes keuzes haha

zo één zo nochthans mooi staan bij mijn c1 hellraiser :seriousf: