PDA

View Full Version : Nieuwe fender soundcheck



TimoSomers
8 mei 2010, 18:01
Hey Guys!

Sinds gister een nieuwe strat in huis (Fender custom shop custom classic stratocaster).
Dus ik dacht: even een soundcheckje!

Ik heb een stukje van een nummer van mij gepakt en opnieuw ingespeeld met de strat.
Ik heb gewoon de preset van m'n gibson gepakt, dan kon ik het goed vergelijken.
In het couplet zit origineel geen gitaar en de mix is nu stuk minder dan het origineel, gitaar staat ietsjes te hard, maar het is dan ook puur om de sound van de gitaar te checken.

Here it is: http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=736442

:hippie:

TimS
8 mei 2010, 18:06
Klinkt erg goed :)

Geluid deed me meteen denken aan Dave Navarro op One Hot Minute, maar dat komt denk ik ook een beetje door hoe je speelt

Ibanez666
8 mei 2010, 22:58
Misschien een idee om ook ff wat alleen op de strat te spelen zonder andere dingen erbij?

Divine
9 mei 2010, 16:57
Heel vet!!

Riky
10 mei 2010, 10:42
Misschien een idee om ook ff wat alleen op de strat te spelen zonder andere dingen erbij?

Ja zou vet zijn idd.

Verder klinkt hij voor zover ik het kan horen heel gaaf!

TimoSomers
10 mei 2010, 21:29
Thanks guys!

@TimS: Thanks man, vind dat de enige vette plaat van de peppers (vind toevallig dave z'n sound en spel heel vet!)

Stukje alleen komt er binnenkort aan want heb nieuw endorsement waar ik demovideotje voor moet maken en dan gebruik ik het stratje ook.

TimoSomers
13 mei 2010, 22:39
Wat vinden jullie trouwens van de drumsound in verhouding tot m'n andere shit?
Dit keer heb ik het ingedrumt met een elektrisch kitje en sounds gepakt van BFD2.

(Bas heb ik trouwens ook zelf ingespeeld, evenals de vocals)

Stratman70
16 mei 2010, 01:12
Klinkt errug goed hoor, dit.

TimoSomers
16 mei 2010, 18:55
Thanks man!

Solidkick
16 mei 2010, 22:20
Wat vinden jullie trouwens van de drumsound in verhouding tot m'n andere shit?


Klinkt heavy maar te weinig definitie imo.
Wel een lekkere groove.
Mad skills op de solo :rockon:

pasqual
16 mei 2010, 22:47
klinkt goed hoor Timo! is jealousy ook op de strat gespeeld? mooi hé, hoe je zo'n vette sound ook uit een strat kunt krijgen, toch?

groeten Pasqual.

TimoSomers
17 mei 2010, 18:49
Thanks guys!!

Jealousy is ingespeeld met de Gibson, maar krijg zeker een even vette sound uit m'n strat.
En ja, dat is inderdaad erg gaaf! Maar ligt ook wel aan de strat hoor, op sommige strats kan ik echt niet lekker uit de voeten (qua 'heavy' sound), deze gaat automatisch:ok:

glennshred
17 mei 2010, 20:47
Prachtig dat je alles zelf hebt bespeeld, éérste nummer is goed maar de
2de KIXI is om jaloers op te worden, knap begin en als de solo inzet man
man, man.. :supercool:

allonso1990
17 mei 2010, 21:27
klinkt weer lekker hoor!;) en de solo van Jealousy is idd bruut:D

HvV
17 mei 2010, 23:39
Muzikaal gezien erg goed (solo in Jealousy erg lekker) maar als produktie vindt ik het echt bagger. Kan aan mij liggen maar vooral bij Hey Babe zweven er nogal wat ritmes door elkaar heen en lang niet altijd even strak en uit de maat (open hihats, bekken bij drums) Maar als je dit goed strak krijgt en alles goed in de mix zet (meer definitie) koop ik je plaat!

TimoSomers
18 mei 2010, 10:24
Muzikaal gezien erg goed (solo in Jealousy erg lekker) maar als produktie vindt ik het echt bagger. Kan aan mij liggen maar vooral bij Hey Babe zweven er nogal wat ritmes door elkaar heen en lang niet altijd even strak en uit de maat (open hihats, bekken bij drums) Maar als je dit goed strak krijgt en alles goed in de mix zet (meer definitie) koop ik je plaat!

Thanks voor je feedback man!
De productie is inderdaad niet goed nog.
Hey Babe is een (stukje van) een hele ruwe demo met nagenoeg allemaal 1 take's, wou alleen ff m'n stratsoundje checken en vond dit er wel een goed nummer voor.
Jealousy is een 'demo die af is''als het ware, maar op de laatste opname wordt nog alles opnieuw ingespeeld, weer gemixt en bovendien gemastered.
Grappig wat je zegt over de timing van Hey babe, ik laat het zaakje namelijk expres een beetje zweven om het groovend te houden, ik had ook takes die precies op de maat zaten en alles, maar die groovden een stuk minder vond ik.
Desalniettemin ben ik geen drummer, dus ook dit wordt later allemaal opnieuw ingespeeld (door echte drummer ook), gemixt, mastered, etcetc.

Thanks again dude!