PDA

View Full Version : Footswitch Mesa DC-3



Ibanez666
8 mei 2010, 14:56
Ik ben op zoek naar een stereo footswitch voor mn mesa dc-3 om de reverb en graphic eq aan en uit te kunnen zetten (achterop de amp). Naast een (dure) originele, wat zijn mn kant en klare opties?


thnx

Ibanez666
9 mei 2010, 09:37
Anyone?



..........

nico verduin
9 mei 2010, 10:46
Anyone?



..........
Je bedoelt een dubbele voetschakelaar met een stereo stekker?

Ibanez666
9 mei 2010, 11:45
Je bedoelt een dubbele voetschakelaar met een stereo stekker?

Yep, maar voor zover ik heb kunnen lezen op het net is niet iedere dubbele switch met stereo jack hiervoor geschikt..

Orpheo
9 mei 2010, 12:57
klopt, je hebt 2 varianten. de versie die eventjes een contactje maakt, en daarna loslaat. de amp 'onthoudt'dan welke setting je hebt gekozen. De tweede versie is er een die de hele tijd dat je bv de reverb aan wilt hebben, contact maakt. een pulsje, of een schakelaar.

wat je moet doen is eventjes met een stekkertje met wat draadjes testen wat 't precies is. is contact maken en loslaten genoeg, is het een puls. moet je het aan elkaar blijven drukken, is 't een schakelaar.

Ibanez666
9 mei 2010, 22:34
klopt, je hebt 2 varianten. de versie die eventjes een contactje maakt, en daarna loslaat. de amp 'onthoudt'dan welke setting je hebt gekozen. De tweede versie is er een die de hele tijd dat je bv de reverb aan wilt hebben, contact maakt. een pulsje, of een schakelaar.

wat je moet doen is eventjes met een stekkertje met wat draadjes testen wat 't precies is. is contact maken en loslaten genoeg, is het een puls. moet je het aan elkaar blijven drukken, is 't een schakelaar.

Maakt het nog uit welke draadjes ik probeer? hoeveel draadjes heeft een stereo stekker?

Orpheo
9 mei 2010, 22:40
Maakt het nog uit welke draadjes ik probeer? hoeveel draadjes heeft een stereo stekker?

je hebt 3 draadjes aan de stereo stekker. 2x 'hot', en 1x aarde.

pak gewoon de aarde en een van de 2 hot, en druk die tegen elkaar aan, en kijk maar wat er gebeurd. moet je de ddraadjes tegen elkaar aanhouden wil je bv de reverb aan houden, dan moet je een echte schakelaar gebruiken. is aanraken en loslaten genoeg, heb je een puls nodig.

idem met de tweede functie :P

Ibanez666
9 mei 2010, 22:46
ok en puls en schakelaar bedoel je latching/non latching mee?

nico verduin
10 mei 2010, 07:00
ok en puls en schakelaar bedoel je latching/non latching mee?
yep.......

Ibanez666
10 mei 2010, 09:35
Okidoki!

thnx

Ibanez666
18 mei 2010, 15:30
Zo heb een valvestate 8080 footswitch geprobeerd en die doet het! welliswaar geen leds, maar das dan even jammer. Leds inbouwen: lastig?

Nielsje
18 mei 2010, 15:31
Leds inbouwen: lastig?

Inbouwen lastig? Nee.
Of ze het dan doen? Geen idee, dat ligt aan de versterker.

Ibanez666
18 mei 2010, 15:49
Inbouwen lastig? Nee.
Of ze het dan doen? Geen idee, dat ligt aan de versterker.

lastig ze in te bouwen zodat ze het doen bedoel ik :)

Nielsje
18 mei 2010, 15:57
lastig ze in te bouwen zodat ze het doen bedoel ik :)

Even googlen leerde dat de amp gewoon stroom meestuurt (mooie kromme zin), zodat je er gewoon een weerstand in serie aan kan hangen. Wat en of daar nog een weerstandje tussen moet, dat moet je even uitzoeken, of een schema zoeken.

Ibanez666
18 mei 2010, 16:02
Even googlen leerde dat de amp gewoon stroom meestuurt (mooie kromme zin), zodat je er gewoon een weerstand in serie aan kan hangen. Wat en of daar nog een weerstandje tussen moet, dat moet je even uitzoeken, of een schema zoeken.

Ok, google is mn vriend, thnx