PDA

View Full Version : gezocht: opbouwende kritiek!



davidof
8 mei 2010, 14:17
hoihoi

Heb net Orion van Metallica opgenomen. Aangezien ik zelf niet meteen merk wat ik al dan niet fout doe, vraag ik het liever aan jullie ;)
('k heb het dan vooral over het solo gedeelte)
http://www.youtube.com/watch?v=RnILQJ4ZXfI

Alvast bedankt
Groeten

drijfhout
13 mei 2010, 02:19
Ik ben zelf maar een beginnertje dus echt veel advies en kritiek kan ik niet geven.
Het klinkt verders zeker wel netjes, op die paar foutjes na ofcourse.
Maar het geheel vindt ik goed gespeelt en je houdt er de vaart in ieder geval wel in.

Btw, ik heb op een of andere manier wel het idee dat je telkens een fractie (echt een heel klein beetje) voor de muziek zit, maar is verder verwaarloosbaar hoor ;)

Pepe
13 mei 2010, 02:42
Nou, goed gedaan. Het intro is wat saai voor de luisteraar, misschien zou je het wat kunnen indikken.
De pink van je linker hand zou je dichter bij het fretboard kunnen houden, dat is efficiënter voor snelle licks, je hand moet dan ook anders gaan staan. En vibrato.. je zou ze verwachten in de bends maar je doet zo snel trillertje om een single note wat interessanter te maken?
Eigenlijk is dat een triller die uit de slide komt om sustain te genereren maar dat heb je niet nodig he. Maar waarom niet natuurlijk.

BW87
13 mei 2010, 04:32
even een tip voor het opnemen:

zorg dat je onderlichaam niet zichtbaar is, of het geheelplaatje(inclusief hoofd)
ziet er een beetje raar uit nu :)


kwa spelen kan ik weinig tips geven, het is niet mijn stijl kwa spelen,
behalve de pink dan zoals Pepe zei

Schuey
13 mei 2010, 14:53
Klinkt goed! Fuckups waren wel pijnlijk ja, maar dat gaf je al aan in het filmpje ;)

Ik zie bijvoorbeeld dat je een A powerchord met 2 vingers speelt, ik zou het gewoon eens met alleen je wijsvinger proberen, veel handiger vind ik. Verder vallen me niet echt grote dingen op, afgezien dat je af en toe de weg een beetje kwijt lijkt te raken als je moet switchen tussen downpicking en alternate.

davidof
23 mei 2010, 23:30
thx mensen !!

@Schuey: dat A power chord neem ik al heel mijn leven zo :p mss een slechte gewoonte maar dat krijg ik er niet meer uit denk ik ^^

grts

allochthomas
23 mei 2010, 23:39
Riff vanaf 1:24 is is niet helemaal lekker gespeeld. Het loopt niet uit de maat, maar het ritme klinkt gewoon akward in mijn oren

davidof
25 mei 2010, 19:44
Riff vanaf 1:24 is is niet helemaal lekker gespeeld. Het loopt niet uit de maat, maar het ritme klinkt gewoon akward in mijn oren

Is idd een lastig riffje :p

allochthomas
27 mei 2010, 00:00
Goed oefenen op je alt picking en vooral je galopjes:ok:

Ritchiefan
6 juni 2010, 10:04
Jo Davidof,

Die fouten in de gespeelde materie is helemaal niet erg.
Volgens mij moet je meer oefenen met je slaghand. Je zit niet lekker in de
groove en daardoor klinkt het totaal niet heavy. Goed luisteren naar de snare, ik heb het idee dat je voorloopt op de drums en daarmee gaat de ziel van de muziek verloren. Voor de rest goed.:rockon:
Doe ikzelf ook altijd fout :-D

Groetjes
Enrico

Divine
6 juni 2010, 19:02
Davidof,

Opbouwende kritiek:

Timing: je timing is niet overal even goed (zowel ritme als lead)
Vibrato: veel te nerveus, zelfs voor Kirk :P Luister bijvoorbeeld naar de vibrato van Yngwie Malmsteen (erg wijde vibrato) of Blues gitaristen (vaak minder wijd)
Bending: let hier goed op! Sommige bends zijn echt zo vals dat er gewoon niet naar te luisteren valt, besteedt hier dus aandacht aan.

En.. stem je gitaar voordat je iets opneemt!

Positieve punten:

Ik zie dat je potentie hebt om je techniek te ontwikkelen, je weet het allemaal wel, je moet nu zorgen dat je de cruciale puntjes op de i zet. Keep it up.

PS. Ik heb een tijdje geleden ook eens een deel van Orion opgenomen, misschien leuk om te delen: http://www.youtube.com/watch?v=Y-iIsO7bUZE

davidof
8 juni 2010, 12:21
thx!
@divine: wow! uw versie is wel gek nice :) ook kwaliteit enzo, ik zou niet weten hoe je zo deftig opneemt ^^ & dan ook die beelden op 1 scherm brengen.. Ben ik maar een amateur in :p

Divine
9 juni 2010, 18:18
Hey davidof, thanks!

Ik heb het opgenomen met een Vox Tonelab rechtstreeks in de geluidskaart. Videobewerking is makkelijk te leren, check het programma Adobe Premiere Elements. Niet te duur, eenvoudige interface en je kan er een hoop mee.

nielsnielsniels
9 juni 2010, 18:36
hoi
ik vind het
allemaal redelijk
goed klinken alleen
je geluid had wat beter
gekund maar daar kan je zelf
ook niet veel aan doen en het ritme
in het hele liedje klinkt raar maar dat kan
ook gewoon aan mij liggen sommige bends waren
vals en probeer een langzamere vibrato en ook vibrato
op je bends verder kan ik ja aan raden om even een programma
te gebruiken om de backing track file er gewoon in te editen zodat
je de beter de backing track kan horen met name de bas geluiden succes

davidof
11 juni 2010, 00:28
hoi
ik vind het
allemaal redelijk
goed klinken alleen
je geluid had wat beter
gekund maar daar kan je zelf
ook niet veel aan doen en het ritme
in het hele liedje klinkt raar maar dat kan
ook gewoon aan mij liggen sommige bends waren
vals en probeer een langzamere vibrato en ook vibrato
op je bends verder kan ik ja aan raden om even een programma
te gebruiken om de backing track file er gewoon in te editen zodat
je de beter de backing track kan horen met name de bas geluiden succes

thx! Ja, ik heb net Audacity leren kennen :p daar kan je wel leuke dingen mee doen zie ik net

grts

UnDefined
11 juni 2010, 20:21
hoi
ik vind het
allemaal redelijk
goed klinken alleen
je geluid had wat beter
gekund maar daar kan je zelf
ook niet veel aan doen en het ritme
in het hele liedje klinkt raar maar dat kan
ook gewoon aan mij liggen sommige bends waren
vals en probeer een langzamere vibrato en ook vibrato
op je bends verder kan ik ja aan raden om even een programma
te gebruiken om de backing track file er gewoon in te editen zodat
je de beter de backing track kan horen met name de bas geluiden succes

lekker opbouwend :hippie:

davidof
15 juni 2010, 22:08
lekker opbouwend :hippie:

lol! 'k Had hem eerlijk gezegd nog niet door :p