PDA

View Full Version : gezocht: opbouwende kritiek!



davidof
8 mei 2010, 14:17
hoihoi

Heb net Orion van Metallica opgenomen. Aangezien ik zelf niet meteen merk wat ik al dan niet fout doe, vraag ik het liever aan jullie ;)
('k heb het dan vooral over het solo gedeelte)
http://www.youtube.com/watch?v=RnILQJ4ZXfI

Alvast bedankt
Groeten

drijfhout
13 mei 2010, 02:19
Ik ben zelf maar een beginnertje dus echt veel advies en kritiek kan ik niet geven.
Het klinkt verders zeker wel netjes, op die paar foutjes na ofcourse.
Maar het geheel vindt ik goed gespeelt en je houdt er de vaart in ieder geval wel in.

Btw, ik heb op een of andere manier wel het idee dat je telkens een fractie (echt een heel klein beetje) voor de muziek zit, maar is verder verwaarloosbaar hoor ;)

Pepe
13 mei 2010, 02:42
Nou, goed gedaan. Het intro is wat saai voor de luisteraar, misschien zou je het wat kunnen indikken.
De pink van je linker hand zou je dichter bij het fretboard kunnen houden, dat is efficiënter voor snelle licks, je hand moet dan ook anders gaan staan. En vibrato.. je zou ze verwachten in de bends maar je doet zo snel trillertje om een single note wat interessanter te maken?
Eigenlijk is dat een triller die uit de slide komt om sustain te genereren maar dat heb je niet nodig he. Maar waarom niet natuurlijk.

BW87
13 mei 2010, 04:32
even een tip voor het opnemen:

zorg dat je onderlichaam niet zichtbaar is, of het geheelplaatje(inclusief hoofd)
ziet er een beetje raar uit nu :)


kwa spelen kan ik weinig tips geven, het is niet mijn stijl kwa spelen,
behalve de pink dan zoals Pepe zei

Schuey
13 mei 2010, 14:53
Klinkt goed! Fuckups waren wel pijnlijk ja, maar dat gaf je al aan in het filmpje ;)